Maar goed, weer aan de andere kant moet ik heel eerlijk bekennen dat als ik zou moeten kiezen voor mijn huisarts dat ik dan liever heb dat hij zijn reanimatie en zulks jaarlijks op peil houdt dan dat hij een bijscholing borstvoeding gaat doen.quote:Op maandag 28 november 2011 20:13 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En huisartsen mogen zelf kiezen waarin ze bijscholen en dat is zelden een scholing bij lactatiekundigen (vertelde de kinderarts/lk mij).
mja ik denk het wel hoor. Zeker in het begin. Als je dan een kindje hebt dat veel vraagt maar je gaat uit van een flesvoedingschema dan klapt je productie vanzelf wel in elkaar rond een week of twee. Als je dan niets weet van regeldagen enzo ook kan ik het me helemaal voorstellen.quote:Op maandag 28 november 2011 20:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Maar even serieus, ik knik altijd maar begrijpelijk als vrouwen zeggen dat ze na twee weken over moesten stappen omdat het 'op' was.. maar kan dat? ik heb geen idee
want als er geen kv bestond dan zouden al hun baby's doodgaan van de honger?
Dat snap ik wel (en ze moeten wel meer dan 1 bijscholing per jaar doenquote:Op maandag 28 november 2011 20:15 schreef mignonne het volgende:
Wat dat betreft vind ik het echt een debet van de opleiding geneeskunde dat er zo weinig tijd aan
[..]
Maar goed, weer aan de andere kant moet ik heel eerlijk bekennen dat als ik zou moeten kiezen voor mijn huisarts dat ik dan liever heb dat hij zijn reanimatie en zulks jaarlijks op peil houdt dan dat hij een bijscholing borstvoeding gaat doen. besteed wordt.
Ach dat heb ik ook met vrouwen die zeggen. Nou er kwam niets uit hoor, mijn kind had honger en ik ben op dag 2/3/4 vul maar in overgestapt op de fles.quote:Op maandag 28 november 2011 20:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Maar even serieus, ik knik altijd maar begrijpelijk als vrouwen zeggen dat ze na twee weken over moesten stappen omdat het 'op' was.. maar kan dat? ik heb geen idee
want als er geen kv bestond dan zouden al hun baby's doodgaan van de honger?
hmm daar zit wat in, maar ik kan me herinneren dat ik bij elin bijna een maand gestopt was en dat ik toen ze 20 mnd was, ik r nog steeds kon voeden! met heuse melkquote:Op maandag 28 november 2011 20:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
mja ik denk het wel hoor. Zeker in het begin. Als je dan een kindje hebt dat veel vraagt maar je gaat uit van een flesvoedingschema dan klapt je productie vanzelf wel in elkaar rond een week of twee. Als je dan niets weet van regeldagen enzo ook kan ik het me helemaal voorstellen.
Mn schoonmoeder ook, die deed (helemaal hip en van die tijd) gecombineerd fles en borst. Maar wel gelijk op een flessenschema. Ja needless to say dat tegen een week of 3 toen de regeldagen eraan kwamen dat haar voeding "op" was.
Of het echt op was, misschien met héél veel aanleggen dat het nog opgekrikt kon worden? maar het probleem zat hem in die start gecombineerd met fv.
mja ik heb weleens gedacht dat t 'even' op was..maar toen kon ik op vele websites iig achterhalen dat het waarschijnlijk regeldagen waren. Dus iedereen moet gewoon wat meer googlewijs wordenquote:Op maandag 28 november 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:
Ja, die regeldagen, als je dat niet weet, dan kan ik me idd voorstellen dat je denkt, help mijn kind heeft honger!!
ja is ook wel, maar er zijn wel meer dingen die ik fijn vindt dat ze bijhoudenquote:Op maandag 28 november 2011 20:19 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat snap ik wel (en ze moeten wel meer dan 1 bijscholing per jaar doen).
Maar ze vertellen vervolgens wél onzin ipv dat ze je doorsturen naar een lk ofzo. Dát vind ik het meest storende...
Maar met 20 maanden is je productie ook al wel heel stabiel, met twee weken is je productie nog zo afhankelijk van vraag van het kind, als je daar niet in mee gaat kan het echt met een dag of 2/3 bekeken zijn mocht je helemaal stoppen.quote:Op maandag 28 november 2011 20:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hmm daar zit wat in, maar ik kan me herinneren dat ik bij elin bijna een maand gestopt was en dat ik toen ze 20 mnd was, ik r nog steeds kon voeden! met heuse melkik krikte t zo weer op!
maar de begeleiding is echt butt ook..
en ws ook heel veel vrouwen met jou! die jij dus WEL goed kan begeleiden...quote:Op maandag 28 november 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ik vind jouw gereutel juist heel fijn om te lezen. Het zet juist in perspectief dat artsen meestal weinig van borstvoeding afweten, maar dat zelf niet doorhebben of (durven?) onderkennen. Ook in de verloskunde-opleiding was het tot voor kort bagger met onderwijs over borstvoeding. Ik behoorde tot de eerste lichting die de kans kreeg een minor van zes weken te volgen. Dus zes weken lang fulltime borstvoeding, inclusief stage en extra-murale opdracht. En ik ben er erg blij mee dat ik die gevolgd heb.
Dat is wel zo, vind ik. Als mensen een auto kopen of een hypotheek afsluiten, zijn ze weken bezig met informatie verzamelen, vergelijken, afwegen, noem maar op. En hoe de borstvoeding zal gaan lopen 'zullen ze wel zien'. Ik heb me ook van voor tot achter en terug ingelezen voordat ik eraan begon.quote:Op maandag 28 november 2011 20:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
mja ik heb weleens gedacht dat t 'even' op was..maar toen kon ik op vele websites iig achterhalen dat het waarschijnlijk regeldagen waren. Dus iedereen moet gewoon wat meer googlewijs worden
Dat idd, het is fijn om te lezen wicks. En tegelijk vind ik het voor jou vreselijk stom dat je niet iemand tegen kwam die het allemaal wél wist.quote:Op maandag 28 november 2011 20:58 schreef WupWup het volgende:
Ik vind jouw gereutel juist heel fijn om te lezen. Het zet juist in perspectief dat artsen meestal weinig van borstvoeding afweten, maar dat zelf niet doorhebben of (durven?) onderkennen. Ook in de verloskunde-opleiding was het tot voor kort bagger met onderwijs over borstvoeding. Ik behoorde tot de eerste lichting die de kans kreeg een minor van zes weken te volgen. Dus zes weken lang fulltime borstvoeding, inclusief stage en extra-murale opdracht. En ik ben er erg blij mee dat ik die gevolgd heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |