abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104835451
Niks mis met die curve hoor! Ziet er netjes uit, beetje zoekend naar z'n eigen lijntje

En qua doorslapen, tja, dat zou ik ook wel weer eens willen ;) maar ben allang blij als ik er maar 2x per nacht uit hoef ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 november 2011 @ 08:20:51 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104835520
er is helemaal niets mis met die curve hoor Zana Jan heeft ook altijd op die lijn gezeten (weliswaar met kv). Waar het om gaat is dat er een nette stijgende lijn in zit, Wat je zou kunnen doen is deze curve uitprinten en die meenemen naar 't consultatiebureau. Ik zou vooral doorgaan met voeden zoals je bezig was!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104836687
Zana, dat is een hele mooie curve hoor. Mette zit daar nog onder, die zit echt rond de onderste lijn van het groene vak.
Ik zou gewoon doorgaan zoals jullie nu doen. En als je een keer een nacht wat langer wil slapen, manlief een fles laten geven 's nachts? Of trekken je borsten dat niet qua stuwing?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104840839
Ik vind het ook een heel mooi lijntje zo, mijn dochter Marit zit net als Mette van Wickie helemaal onderaan de bv-curve en die doet het ook goed. De curve op het CB loopt inderdaad iets anders, maar als je dat weet, niets aan de hand. Op hetCB zijn ze meer gewend aan flesvoeding, maar zolang jij de nachtvoedingen kan hebben is er geen reden om dat te veranderen (als het dus met de groei goed gaat). Wij hebben rond dezelfde leeftijd ook een keer een papfles geprobeerd...en daarna nooit meer. Marit heeft nog heel lang bij me gehangen voor ze ging slapen en ook 's nachts was het feest. Krijg je ervan als je leegkolft voor de papfles en gelijk daarna toch nog een kind hebt met mamahonger. Vertrouw op je gevoel.
pi_104841007
Ik kan wel een tijdje zonder voeding of kolven, maar volgens mij word ik dan toch automatisch wakker 's nachts als mijn vriend een fles zou geven.
Het is nu net even een periode, waar een paar dingen bij elkaar komen. Als je denkt een ritme gevonden te hebben, wil een baby het toch net weer anders en dat is voor mij heel erg wennen. Ik heb echt bewondering voor vrouwen met meer kinderen en andere bezigheden, die ook lang bv geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 26-11-2011 14:30:40 ]
pi_104845453
Huh, ik zie ook niet wat het probleem zou zijn met die curve, ziet er netjes uit toch...?

@Wickie, nystatine voor baby en micona-huppelepupcreme voor mij. Had wel gentiaanspul willen proberen maar dat moet besteld worden en ik wilde zsm beginnen, zodoende.

Ik ging net eens kolven om mijn linkerborst een beetje te ontlasten/ te kijken of het minder pijn zou doen dan een gewone voeding (antwoord: ja). Kreeg er zomaar 70cc uit :o Dat is me bij Willow echt nooit gelukt volgens mij. 70cc is toch best veel? Toch? :@
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:18:33 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104845495
ja hoor innepin :Y
Hartstikke netjes
pi_104857842
70 cc tussen twee gewone voedingen in, uit 1 kant? das haske goed man!
als je dat uit allebei de kanten zou doen heb je zomaar een voeding bij elkaar tussen twee gewone voedingen in!

ik kom niet verder dan 10 of 20 hooguit tussen twee voedingen in.
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 november 2011 @ 22:08:33 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104858312
Wat mignonne zegt inne!

Ik heb hier een bijna onverzadigbare baby, twee lege theezakjes (waar als ik er in knijp nog wel melk uitkomt hoor) en het gevoel dat ik "leeg" ben. Zal vast een combi zijn van een onzichtbare ongesteldheid (want geen vloeiing, wel rugpijn die ik normaal bij menstruatie heb) en mijn ziekzijn (verkouden tot en met). Ach, m'n ventje vaart er wel bij, die weegt inmiddels bijna 9 kilo ofzo. O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 27 november 2011 @ 00:35:23 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104865011
@Zana, ik denk ook telkens dat ik een ritme heb gevonden met Lientje, maar dan opeens gooit ze het weer om. Ik probeer het soms wel een klein beetje te sturen, maar het werkt gewoon het beste om er in mee te gaan. Dat geeft voor beide partijen de meeste rust, maar dat is wel heel lastig, vind ik ook.
Ik zit hier wel weer op 1 nachtvoeding 6 vd 7 nachten, zalig!!! Dat mag van mij voorlopig zo blijven, ik kom weer een beetje bij na ruim twee maanden 2/3 voedingen per nacht.
Nu is het veelal 22.15 uur, 03.00 uur, 06.30 uur, en als we vrij zijn slaapt ze dan nog tot 08.30 uur door. Knap kind van ons. O+

@Innepin, wowie, 70cc! Goed man, das mij nog nooit gelukt.
Ik ben al blij als ik 100cc in totaal bij elkaar sprokkel, en dan is aan een borst zeker een flink aantal uur niet gedronken.
pi_104867492
Inne, hoe vaak smeer je bij jezelf per dag? Bij mij hielp de miconazol wel , maar dan moest ik wel 7 a 8 keer smeren op een dag.

Twinks, is je BO helemaal weg en de spruw ook?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104914980
Ik heb de laatste tijd nagedacht over voeden op verzoek en wat 'verzoek' precies is. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

- In de kraamtijd heb ik geleerd dat als J. op zijn knuistje sabbelt of smakgeluiden maakt, dat hij dan honger heeft. De laatste tijd (hij is nu 10 weken) merk ik dat hij vaak op zijn knuistje zuigt omdat hij zuigbehoefte heeft en geen honger, en dat een speen dan heel goed helpt.

- J. huilt weinig dus als hij huilt zonder aanwijsbare reden (zoals krijsen omdat hij niet in de maxicosi wil) dan vatten we dat meestal op als honger. Als we 's nachts wakker worden van huilgeluidjes dan staat mijn man op om J. uit bed te halen en bij mij aan te leggen. We merken echter de laatste tijd dat J. die geluiden soms in zijn slaap maakt, en dus waarschijnlijk helemaal geen honger heeft.

Kortom: wat is bij een jong kindje nu eigenlijk het 'verzoek' om eten? Hoe weten jullie of je kindje honger heeft? Ik test het soms door hem aan te leggen maar dan drinkt hij eigenlijk altijd wel, honger of niet :9 (is dan wel snel weer klaar).

Ik ben benieuwd!
pi_104917099
Op zich maakt het niet uit of je kind wel of geen honger of dorst heeft, de borst is zoveel meer dan dat: contact, troost, aandacht, rust etc. Ik merkte in de loop der tijd indedaad ook dat de signalen veranderden. Nou is d mijne nooit heel duidelijk geweest in haar hongersignalen, maar het verschil was altijd wel duidelijk tijdens het drinken. Ze had veel behoefte aan de borst en dat is ook gewoon logisch, dat is de natuur. Het is aan jou of je daar aan wil sleutelen.
pi_104917147
Oh en hoe ze het aangeeft: Lekka mama dinke, lekka mama dinke! ;)
  maandag 28 november 2011 @ 12:34:11 #90
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104917832
@Sverbern, Lientje dronk de eerste paar weken soms om de twee uur. Over het algemeen drinkt ze om de 3/4 uur, soms zit er ook al langer tussen. Op de leeftijd van 10 weken zat er soms maar anderhalf uur tussen en soms ook 4 uur. Lientje had en heeft ook een speen, als ze mopperde probeerde ik vaak eerst de speen, en had ze honger dan werd ze boos. Als ze gedronken, gespeeld, geslapen had, dan legde ik haar aan na het slaapje bijv.
Het is een beetje je kind leren kennen, ik weet nu over het algemeen feilloos aan haar mopperen te horen dat ze trek heeft.
Ik hou ook altijd een beetje in de gaten hoe lang geleden het is dat ze iets heeft gehad.

Over de nachten, ik zou proberen hem zijn speen te geven, als ie daarmee weer gaat slapen behoor je tot de gelukkige. ;)
Voor je productie is het wel goed om te voeden 's nachts en voor zijn groei ook, al weet ik niet hoe dat bij hem gaat?
pi_104918529
Bedankt voor jullie reacties!

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:34 schreef Juud79 het volgende:
@Sverbern, Lientje dronk de eerste paar weken soms om de twee uur. Over het algemeen drinkt ze om de 3/4 uur, soms zit er ook al langer tussen. Op de leeftijd van 10 weken zat er soms maar anderhalf uur tussen en soms ook 4 uur. Lientje had en heeft ook een speen, als ze mopperde probeerde ik vaak eerst de speen, en had ze honger dan werd ze boos. Als ze gedronken, gespeeld, geslapen had, dan legde ik haar aan na het slaapje bijv.
Het is een beetje je kind leren kennen, ik weet nu over het algemeen feilloos aan haar mopperen te horen dat ze trek heeft.
Ik hou ook altijd een beetje in de gaten hoe lang geleden het is dat ze iets heeft gehad.

Over de nachten, ik zou proberen hem zijn speen te geven, als ie daarmee weer gaat slapen behoor je tot de gelukkige. ;)
Voor je productie is het wel goed om te voeden 's nachts en voor zijn groei ook, al weet ik niet hoe dat bij hem gaat?
Soms maar anderhalf uur en soms 4 uur hebben we hier ook. J. maakt soms al blokken van 5 tot 7 uur maar helaas niet midden in de nacht; meestal 's avonds tot maximaal een uur of 3. De rest van de nacht is hij dan onrustig. :O
Meestal geef ik 2 nachtvoedingen en die vind ik geen probleem. Hoewel één fijner zou zijn. J. groeit heel goed.

WupWup heeft denk ik gelijk: de borst is meer dan eten. Ook troost, en daarom vind ik vaker aanleggen als J. een beetje zielig is geen probleem, of hij nou honger heeft of niet.
De speen 's nachts hebben we nog niet geprobeerd. Op de één of andere manier ben ik geen fan van de speen terwijl J. er soms wel wat aan heeft lijkt het.

We komen er wel uit hoor met voeden ^O^ maar ik denk dat de meeste moeders die 'op verzoek' voeden toch stiekem de klok checken om te zien of het inderdaad honger kan zijn (ik wil dat niet maar doe het toch). Mijn vraag was dus vooral nieuwsgierigheid.
pi_104919458
De klok checken doe ik niet (alleen 's nachts om te kijken hoe laat het eigenlijk is ;)), ik doe altijd maar wat met voeden. Bij Lotte gedaan en nu bij Jelle eigenlijk weer hetzelfde. En dat gaat al 11 maanden goed zo ;)
Wel heb ik nu een aantal "vaste" momenten, zoals bij wakker worden 's ochtends, naar bed gaan 's ochtends en 's middags en 's avonds. Vaak nog 1 of 2x tussendoor overdag en een aantal keer 's avonds en 's nachts.
  maandag 28 november 2011 @ 13:26:18 #93
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104919515
Ja klopt, ik heb periodes dat ik de klok los kan laten, en periodes dat ik vaker bij hou hoeveel tijd er tussen zit....

's Nachts kijk ik sinds een week weer hoe laat het is, omdat ze nu veelal 1 keer komt en soms 2, als ze dan twee keer komt dan weet ik vaak niet of ik 5 minuten heb geslapen of dat er twee uur tussen zit. :') En ik wil wel graag weten of het 1 of 2 voedingen zijn.

Lientje heeft graag een speen, overdag kauwt ze op haar handjes, maar bij het gaan slapen heeft ze hem echt nodig. Als ze eenmaal slaapt dan valt ie uit haar mond of spuugt ze hem uit. Dus het is ook vrij beperkt, ik ben er ook niet echt fan van...
  maandag 28 november 2011 @ 13:37:39 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104919907
Mijn mupke in vijf en en halve maand en ik voed bij het wakker worden, rond 07.00 uur. Dan tussen de middag, dan rond 15.30 uur, om 19.00 voor het slapen en om 22.30 uur.

En dan 's nachts rond 03.00 of bij 2x rond 02.00 en 05.00 uur.

Uitzonderingen zijn er altijd, vooral overdag. Dan moet ze voor het dutje toch nog even een beetje drinken/knus bij mama hangen. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 november 2011 @ 13:45:15 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104920159
Omdat Geert zo snel is afgeleid door Jan zijn eigenlijk alleen de avond/nachtvoedingen échte voedingen voor mijn gevoel :') Overdag komt hij wel voor drinken maar dat zijn vaak snelle slokken omdat hij dan weer te veel aandacht heeft/krijgt voor Jan. As we speak zit meneer op mijn schoot over mijn arm te gluren naar z'n broer die muziek aan 't maken is, en draait hij af en toe z'n hoofd om voor een slokje melk :') O+

pi_104920535
Daar erger ik mij soms best aan.
Steeds dat slokje willen nemen en aan de borsten willen frunniken overdag.

Ik ben aan het langvoeden, ik voed weer een jaar *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 november 2011 @ 13:59:38 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104920628
feli pvoesss!! en ja, sóms vind ik het ook wel irritant, en dat is op de momenten dat ik merk dat geert echt honger heeft, de rust niet krijgt om te drinken en dan gaat bijten uit frustratie :X dat zijn ook momenten dat ik jan boos op de bank zet, en dan blijft hij gelukkig ook wel zitten meestal. Ik vertik het om me te laten bijten omdat hij zo grappig denkt te zijn (ook al wil hij alleen maar spelen natuurlijk)

maandag 28 november 2011 @ 14:04:03 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104920768
Ik doe daar niet aan, over het algemeen, het is drinken en als ze loslaat mag ze best aanhappen om verder te drinke, maar niet loslaten, slokje, loslaten slokje, en dat zo tien keer achter elkaar.
De voeding 's avonds laat en 's nachts daar dan ben ik iets makelijker mee en heb ik ook meer rust/tijd. Dan gaat ze dr eigen gang maar. :)

Ze heeft van begin af aan wel altijd de neiging om te 'klooien' maar volgens mij gaan mijn tepels daar gewoon stuk van en daar heb ik geen trek in.

Pvoesss, fijn hoor, alweer een jaar voeden. Ik 12 Dec een alweer 6 maanden. :)
  maandag 28 november 2011 @ 14:24:41 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104921494
Ik ben op dit moment even heel blij dat ik nog voed, ik heb een heel zielig huilerig jongetje dat wel warm voelt maar keurig 37.0 temperatuurt, en alleen maar niet huilt als hij bij mij ligt te drinken...
Edit: FOK!wet... wie laat net los en klimt met een grote grijns over me heen? Juist ja, en dat na 2 uur drama, het zal de paracetamol wel zijn gok ik :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 28 november 2011 @ 14:26:22 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104921562
Ahh gossie, hopen maar dat ie snel opknapt. Heb je een idee waar ie last van heeft Leandra, wellicht kiezen?

Een troostborst, ik vind het ideaal. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')