abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:14:59 #26
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104666800
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:43 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

je hebt ook van die dingen waarbij je de gelekte melk opvangt. Bouw je meteen een voorraadje op ;) Of geef je het aan je oudste (het is namelijk alleen voormelk...)
Haha, nou ik was me meer alvast aan t voorbereiden op de kraamperiode. Op dit moment lek ik heel af en toe een paar drupjes, dus lang niet genoeg om op te vangen ;).

Maar ik had er nog nooit van gehoord! Grappig dat dat ook bestaat.
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:20:08 #27
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_104666915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:14 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Haha, nou ik was me meer alvast aan t voorbereiden op de kraamperiode. Op dit moment lek ik heel af en toe een paar drupjes, dus lang niet genoeg om op te vangen ;).

Maar ik had er nog nooit van gehoord! Grappig dat dat ook bestaat.
moet je ff een paar topics terugscrollen, dan staat ergens een plaatje.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:45:19 #28
250838 Fee-nix
pi_104667506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:20 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

moet je ff een paar topics terugscrollen, dan staat ergens een plaatje.
Ik heb ze al gevonden op een andere site :). t Is wel iets om te onthouden! Ben ook wel erg benieuwd hoeveel ik nou lek tijdens het voeden. Vorige keer had ik altijd een handdoek om mijn middel en die was dan echt zeiknat.
pi_104670716
Die dingen schijn je niet te moeten gebruiken als je overproductie hebt. Stimuleert de boel nog meer.

Fijn innepin, een plan van aanpak! Hopelijk gauw verbetering. Hoe was je eerste voedperiode eigenlijk verlopen?
  woensdag 23 november 2011 @ 09:31:03 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104709196
Innepin, hoe gaat het nu?

Ondanks alle pijn en het gedoe is de inhoud wel ok! :)
Gewicht:

Lengte:

Bijna 5 maanden nu!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104709354
Hoevaak moet een baby per dag eigenlijk drinken?

We zitten hier nu op 7 tot 9 voedingen per dag (2 borsten per keer) Jelte is nu bijna 3 weken oud.
Ik weet nog van Rienk dat hij elk uur hing. Doe ik het nu wel goed? :@ Jelte is heel tevreden hoor, heeft vannacht ingebakerd gelegen en kwam nu alleen om 4 uur. (eerst rechts, verschonen, dan links) en om 8 uur heb ik weer gevoed. (links, verschonen, rechts) En nu ligt hij in zijn eigen bed in zijn eigen kamer (voor het eerst, hij slaapt bij ons) te mopperen, dus ik ga hem maar even halen O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 23 november 2011 @ 09:44:55 #32
94046 PM-girl
pi_104709442
Vlindur, dat is prima hoor, 7-9 keer! Vaker mag ook, minder lijkt me niet zo geweldig met zo'n kleintje.

Gaat het verder goed met voeden?
*
  woensdag 23 november 2011 @ 09:49:24 #33
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_104709525
Wow PM! Wat een mooie stats!

Vlindur volgens mij is dat prima. 7 keer is volgens mij wel het minimum op deze leeftijd? Maar ik denk dat anderen dat beter weten.
pi_104710857
Eergister en gister:

00:20 L

02:25 L
plas
02:50 R

Vanaf 04:00 speen tot
05:40 L
poep en plas
05:58 R 2x

09:00 L

10:00 R
poep en plas
10:20 L

13:30 L
14:00 R

poep en plas
17:00 R
17:15 L

23:10 L
poep en plas
23:45 R

~~~~~
00:4 L

03:15 L
poep en plas
03:35 R
03:50 L

06:30 L
poep en plas
10:10 L

13:41 L

14:15 L
poep en plas
14:30 R

16:00 R

19:25 L
poep en plas
19:42 R

23:00 L
23:25 R
~~
pi_104711024
Ik ben al een tijdje meelezer in dit topic en heb nu een vraagje aan jullie:

Mijn zoontje van 9 weken drinkt en groeit al vanaf het begin heel goed. Hij krijgt ongeveer 8 voedingen per etmaal, waarvan meestal 2 nachtvoedingen.

Soms is hij erg onrustig aan de borst. Dat is deels opgelost nadat ik mijn overproductie wat omlaag heb gebracht door één ipv twee borsten per voeding te geven. Hij kan de tsr nu beter aan.
Maar wat hij wel soms doet is voordat hij toehapt heel wild met zijn hoofd heen en weer schudden voor de tepel. Hij kan de tepel wel goed vinden, het is geen 'zoekgedrag' maar echt ongedurige bewegingen. Als hij dan toehapt maakt hij tijdens het drinken veel hum-geluiden. Niet echt kreunen maar alsof hij praat tijdens het drinken. Verrassend genoeg lijkt hij het bij de nachtvoedingen erger te doen, en is hij overdag rustiger.

Overigens maakt hij ook na de voeding ongeveer een half uur lang veel geluid (kreunen, hummen, piepen, zuchten) maar dat is volgens mij omdat hij druk bezig is de melk te verteren. Hij heeft nauwelijks nog last van krampjes.

Herkennen jullie dit? (ik maak me niet echt zorgen hoor, maar ben benieuwd of het vaker voorkomt)
pi_104711121
En verder gaat het goed met voeden ja! Hij drinkt veel beter dan Rienk en hij kan zn tong uit steken O+ (wist niet dat je zo blij kon zijn met een kind wat zn tong uit kan steken :') )
Het voeden voelt wel naar, dat gelurk aan die tepel. Een hele grote hap neemt hij niet, maar heeft wel altijd witte lippen als hij los laat en ik zie zn tongetje ook zitten als ik kijk. Dus ik neem aan dat de techniek dan gewoon goed is toch? Ik kolf niet, hij krijgt dus ook geen flesje want zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen :@

Hij heeft bij mn man een keer een fles gehad, dat leek super te gaan, tot ik mee keek en zag dat het aan de andere kant van zn mond net zo hard weer uit liep :') Hij zag het niet vanaf de kant dat hij de fles gaf. Jelte was zeiknat.
Iemand enig idee hoe het kwam? Het was de avent 1.2.3 speen op standje 1. echt een minigaatje.
Hij dronk wel netjes zoals het leek, zou het toch te snel zijn gegaan?
  woensdag 23 november 2011 @ 11:03:45 #37
94046 PM-girl
pi_104711431
Sverbern, hoi! ;)

Je verhaal klinkt me bekend in de oren, van mijn oudste. Ik noemde het piraņa-happen. Ik heb het altijd geīnterpreteerd als erg zin hebben in/genieten van eten, met iets te weinig geduld.
Al weet ik natuurlijk niet of het precies gelijk is.
*
pi_104713997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:03 schreef PM-girl het volgende:
Sverbern, hoi! ;)

Je verhaal klinkt me bekend in de oren, van mijn oudste. Ik noemde het piraņa-happen. Ik heb het altijd geīnterpreteerd als erg zin hebben in/genieten van eten, met iets te weinig geduld.
Al weet ik natuurlijk niet of het precies gelijk is.
Haha, piraņa-happen, die houden we erin :)
  woensdag 23 november 2011 @ 13:05:17 #39
250838 Fee-nix
pi_104715362
Vlindur, volgens mij is het gaatje van een 123 speen echt nog te groot voor zo'n klein mannetje. De 123 speen is meer een papspeen. Je kunt beter een 0+ maanden speen kopen van Avent. Die heeft echt het kleinste gaatje.
pi_104715416
Fee-nix ik heb een avent fles gekregen bij de blije doos en daar zit een 1 speen op
is dat te groot? moet ik een 0 halen? of is dat niet wat je bedoeld
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104715567
Feenix, ik had dat nog niet eens bedacht :@ ben er blijkbaar toch al te lang uit.. Ik zal eens kijken welke spenen ik nog allemaal heb. Bedankt :Y
  woensdag 23 november 2011 @ 13:26:41 #42
250838 Fee-nix
pi_104716140
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:10 schreef Vlindur het volgende:
Feenix, ik had dat nog niet eens bedacht :@ ben er blijkbaar toch al te lang uit.. Ik zal eens kijken welke spenen ik nog allemaal heb. Bedankt :Y
Your welcome :).

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:06 schreef bitterend het volgende:
Fee-nix ik heb een avent fles gekregen bij de blije doos en daar zit een 1 speen op
Volgens mij moet je inderdaad nog een 0 halen dan bitterend... (Pin me er niet op vast, het is ook weer een tijdje geleden, maar als ik het me goed herinner is er dus inderdaad nog een 0 speen. En volgens mij heeft Jesper daar heel lang uit gedronken, aangezien zijn techniek niet zo goed was) Even bij de DA kijken! (Of andere drogist natuurlijk :P)
pi_104716365
Goed we beginnen sowieso met BV maar ik ga het idd onthouden voor als ik moet kolven enzo :Y Dank :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 23 november 2011 @ 14:16:54 #44
250838 Fee-nix
pi_104718059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:32 schreef bitterend het volgende:
Goed we beginnen sowieso met BV maar ik ga het idd onthouden voor als ik moet kolven enzo :Y Dank :*
Ja en het is nooit verkeerd om het al in huis te hebben. Net als het pak kunstvoeding. Voor als je om welke reden dan ook tijdelijk geen bv kan geven. Of voor als je in het begin moet bijvoeden ofzo... (Had Nirak volgens mij ook).
  woensdag 23 november 2011 @ 15:59:49 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104722137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:06 schreef bitterend het volgende:
Die 1 speen is de 0+ speen volgens mij. Ik zag ze in de winkel niet kleiner namelijk... Ik gebruik hier ook de Aventfles uit de blije doos. Ik heb op een gegeven moment Difrax gehaald, omdat ik het idee had dat het haar veel moeite kostte om te drinken (advies van een vriendin en je moet toch wat proberen). Bij de Difrax liep het echter allemaal uit haar mond, dus weer terug naar Aventfles, maar met een maatje groter, nummer 2. En dat gaat echt super. Ze drinkt veel makkelijker nu.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_104722251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:16 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ja en het is nooit verkeerd om het al in huis te hebben. Net als het pak kunstvoeding. Voor als je om welke reden dan ook tijdelijk geen bv kan geven. Of voor als je in het begin moet bijvoeden ofzo... (Had Nirak volgens mij ook).
Wij ook. Maar haal dan kleine verpakkingen. Wij hebben zakjes gehaald (toen jelte er al was) en die kon je 24 uur in de koelkast bewaren. omdat een verse baby nog maar heel weinig drinkt. haal dus niet gelijk een heel pak! Dat is echt zonde als de BV daarna wel gaat lopen!

Wij hebben maar 2 zakjes gebruikt. We hebben er nog 2 over, maar dat is nog tijden houdbaar. een open gemaakt pak is niet lang meer houdbaar.
  woensdag 23 november 2011 @ 16:08:56 #47
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104722487
Wij hebben nu ook van die zakjes, zitten er 3 in een een doosje van de kruitvat dacht ik. Wij gebruiken ze omdat ik niet genoeg kolf om een voorraadje op te bouwen. Ik vind het ideaal, scheelt voor mij weer kolf-stress en voor mijn vriend is het ook makkelijk om klaar te maken.
  woensdag 23 november 2011 @ 16:19:11 #48
250838 Fee-nix
pi_104722920
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:59 schreef Susie het volgende:

[..]

Die 1 speen is de 0+ speen volgens mij.
Ah ok, ja zie je dat wist ik dus niet meer zeker... Er moet gewoon opstaan dat het vanaf 0 maanden te gebruiken is!
pi_104725265
Ik wil ook graag even wat advies. De bv lukt niet helemaal zoals het moet, de kleine man heeft nog niet genoeg power om een volledige voeding uit mijn borst te drinken. Ik kolf dus 3x per dag en dit krijgt hij vervolgens via een flesje. Niet ideaal, maar hij krijgt zo wel moedermelk.

Van stuwing heb ik nog niet echt last gehad, maar nu heb ik sinds gisteravond een borst die ontzettend pijn doet, zolang ik stil blijf zitten heb ik er weinig last van, maar bewegen etc is heel vervelend. Ik voel geen harde plekken en heb al twee keer gekolfd in de hoop het weg te krijgen, ook een warme douche en masseren leveren niets op. Voel me sinds vanochtend ook niet helemaal lekker, een grieperig gevoel, hoofdpijn en wat hogere temp, maar geen koorts. Herkent iemand dit en zo ja, wat kan ik er tegen doen? Bv is al niet mijn favoriete activiteit en dit maakt het er niet beter op :')
pi_104725351
Hoe oud is je baby? Drinkt ie ook aan de borst of kolf je alleen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')