abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104984656
Stuwing is iets anders dan een dreigende borstontsteking he. Het gaat beiden wel gepaard met harde plekken, maar bij gewone stuwing in de eerste week hoef je echt niet te gaan masseren. Zelfde geldt voor stuwing die optreedt wanneer het echt echt echt echt tijd is om te gaan voeden. Een dreigende borstontsteking herken je aan een harde, vaak ook rode, pijnlijke plek die níet weggaat wanneer je je borsten hebt geleegd (door kind, hand of kolf).

[ Bericht 2% gewijzigd door WupWup op 29-11-2011 21:23:37 ]
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:21:30 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_104985170
Klinkt goed evenstar! *O*

Nog een verschil tussen normale stuwing en beginnende bo is dat een harde plek van er bo echt scherp pijnlijk is als je er op duwt. Bij gewone stuwing is dat minder.

En dat de plek niet soepel wordt na een voeding is ook wel een niet zo subtiele hint.

Evenstar, ga je preventief op dieet, gegeven Arwens allergieen, of wacht je af of Oliver allergisch is?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_104987545
Niks ten bagatelliserende van stuwing hoor! Mijn kraamweekstuwing deed gierende pijn. De harde plek was dan wel een complete harde meloen, maar zonder hitte, masseren en heel veel zieligheid kreeg ik de klont echt niet leeg. Ik zie me nog met mijn kloppende meloen in een bak gloeiend water zitten om er vervolgens 10 cc oid uitgekolfd te krijgen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:19:47 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104988681
heb een handkolfje voor nood ;)

Ik ben zo blij, hij gaf daar straks een mondje terug, dat er echt melk uitkomt al, en de kraam heeft vol verbazing staan kijken hoe goed het aanleggen ging , ze liet zien hoe mooi het kaaklijntje liep etc.
Oliver en ik zijn natuurtalentjes ;) er zullen vast nog genoeg obstakels komen, maar goed begin is het halve werk toch?
Ik vind het een heel bijzonder moment iig, en ook D is super, ondersteunt me in alles, let goed mee op welke kant laatst was etc. en hij was best bang dat hij het gek zou vinden, maar stiekem kijkt hij vol bewondering hoe Oliver lekker ligt te lurken O+

Davinia ik ga niet op dieet nee, Oliver is genetisch gezien maar van een kant belast.
En zodra ik signalen zie/vermoed mag ik zo aan de bel hangen bij de Kinderarts.
Moet de 6weken controle ook even om swithen naar haar :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_104988948
Gefeli trouwens *O*. Ik had het helemaal gemist :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104990570
ik bood eerst altijd 2 borsten aan, maar ik weet zeker dat ik bij lex echt way meer melk heb dus nu laat ik hem nog maar 1 borst goed leegdrinken per keer.. hij had een aantal groene luiers en dat duidt meestal op teveel 'voormelk' nu zijn ze weer mooi geel en hij verslikt zich ook niet meer O+
pi_104996331
Liene krijgt ook maar 1 borst per keer. Heeft er ook genoeg aan. :Y Ik heb ff 2 OMG-momentjes:
Liene heeft net een ruk gemaakt; ben helemaal :o , van 9:15 tot 5:00 uur!!! :o

en het andere OMG momentje; ik besefte me net dat ik nog maar 10 keer ofzo gekolfd heb, en dacht ff terug, toen Evie 3,5 maand was; ik denk dat ik toen ongeveer aan de 1000 x zat!! blijft als ik er zo over nadenk echt bizar... en dan elke keer beide borsten met een enkelzijdige kolf :o
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 30 november 2011 @ 07:09:30 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104996520
Wat heerlijk dat ze zo'n eind aaneen geslapen heeft BJ!

Wat moet dat relaxed zijn, maar 1% kolftijd :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104996829
Jelte krijgt wel twee borsten. Dat is me zo aangeleerd eigenlijk :@
Eerst de ene kant, dan verschonen om hem weer wakker te maken en dan de andere kant. Soms wil hij dan nog meer en dan geef ik weer een andere kant.

Hij komt om de 3 uur ongeveer.

Rienk kwam veel vaker en daar deed ik blokvoeden. Dat hoeft nu niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_104997700
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:58 schreef Kleurdoos het volgende:
ik bood eerst altijd 2 borsten aan, maar ik weet zeker dat ik bij lex echt way meer melk heb dus nu laat ik hem nog maar 1 borst goed leegdrinken per keer.. hij had een aantal groene luiers en dat duidt meestal op teveel 'voormelk' nu zijn ze weer mooi geel en hij verslikt zich ook niet meer O+
Hier hetzelfde! Ik gaf altijd 2 borsten: 15+5 minuten zoals me in de kraamtijd was aangeleerd. Maar ik had erg veel melk en door steeds allebei de borsten aan te bieden bleef de productie groeien. J. kon het na een tijdje niet meer allemaal op dus toen ging ik nogal veel overhouden. Overgestapt op 1 borst per keer en na een weekje was het helemaal gereguleerd. Hij kan nu een borst goed leegdrinken.

(Al heb ik wel erg productieverschil tussen links en rechts. Na de linker borst wil hij nu bijna altijd nog een toetje van rechts. En met kolven komt rechts twee keer zo veel als links...)
pi_104997783
foto'tje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  woensdag 30 november 2011 @ 09:27:00 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104997917
sverbern O+

evenstar, misschen kom je helemzal geen obstakels tegen. Lekker van genieten, je hebt al obstakels genoeg gehad :Y

Vlindur, Harry heeft in het begin ook altijd 2 borsten gehad. Pas later ben ik overgestapt naar 1 kant per keer. Het maakt niks uit, je productie stemt zich er gewoon op af...

BJ, wat heerlijk dat het zo goed loopt zeg!
pi_104998593
BJ wat fijn *O*

En Evenstar, wat fijn dat het goed gaat :)

Mijn is door de kraam verteld dat als je harde plekken van stuwing niet weg gaan tijdens het drinken je risico loopt op borstontsteking.. en mijn harde plekken gaan niet overal vanzelf weg tijdens het drinken, dus ik masseer als een malle als ik er weer een betrapt heb ;)

Maar sinds vannacht is mijn rechterborst op hol geslagen... er was net uit gedronken maar binnen een uur alweer knoeperhard.. en toen ik om 5 uur wakker werd gemaakt door onze jongeman toen was het bed hartstikke nat... zo door het compress heen gelekt.. En nu is het vier uur geleden dat ik ermee gevoed heb (volgende pas rond 1200 uur), maar hij loopt alweer leeg en is knoeperhard.. Heb nu de neiging wat af te kolven, maar ben bang dat productie dan nog hoger wordt..

Op diezelfde borst heb ik trouwens een wit plekje op m'n tepel, het lijkt borstweefsel en is gevoelig.. Ben als de dood voor spruw, maar m'n tepels prikken niet en het manneke heeft ook nergens last van.. Iemand enig idee wat het kan zijn?
pi_104999240
Hmm, melkblaar? Geen idee, ik herken het niet.

En volgens mij kun je in elk geval de druk eraf kolven toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_104999302
geen melkblaar.. daar kom ik iedere keer uit als ik google, maar t lijkt gewoon borstweefsel, t is geen blaar
  woensdag 30 november 2011 @ 10:41:10 #241
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104999576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:31 schreef Nirak het volgende:
geen melkblaar.. daar kom ik iedere keer uit als ik google, maar t lijkt gewoon borstweefsel, t is geen blaar
Ik heb dat ook gehad, een heel klein puntje huid, wat wit is, bij mij was het toen ik een verstopte melkklier had. Maar toen had ik ook een harde knobbel in mijn borst die gevoelig was.
Toen de verstopping weg was, was het plekje ook weg.

Ik zeg niet dat dit het is hoor, maar ik herken het wel.
pi_105002844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:59 schreef Nirak het volgende:
Mijn is door de kraam verteld dat als je harde plekken van stuwing niet weg gaan tijdens het drinken je risico loopt op borstontsteking.. en mijn harde plekken gaan niet overal vanzelf weg tijdens het drinken, dus ik masseer als een malle als ik er weer een betrapt heb ;)
Daar had de kraamhulp niet helemaal gelijk in. Stuwing in de kraamtijd is namelijk voor het grootste gedeelte vocht, geen melk. Veel masseren kan er zelfs voor zorgen dat je jezelf een kneuzing bezorgt (zeker op de manier zoals veel kraamverzorgsters het voor doen, met van die schrapende knokkels ;( )

Veel aanleggen, zorgen dat er niets knelt, nog meer aanleggen en warmhouden (luier met warm water er in op je borst leggen) eventueel koelen als de pijn te erg is (maar niet vlak voor het voeden) werkt nog het beste.
Paracetamol en ibuprofen mogen tegen de pijn.
Oh en had ik al gezegd veel aanleggen? Minimaal elke twee uur in de kraamtijd, vaker is nog beter.

Gut, ik kom ook weer even lekker binnenvallen :W Ik kwam eigenlijk alleen even spieken hoe het met Evenstar is, wat fijn om te lezen dat het goed gaat :*
  woensdag 30 november 2011 @ 16:22:32 #243
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105010812
Svebern mooie foto O+

Dank voor jullie ervaring , fijn om te lezen! Leer ik weer meer van :)!

en nog ff opscheppen over mijn mooie ventje, zonder hulp hapt hij goed aan nog steeds.
Daarstraks een schoonheidsfoutje dus losgekoppeld en andere borst gegeven na 10 minuten en daar dronk hij nog 10 minuutjes.
En toen kwam er toch een sloot roomkleurige melk uit. Zelfs de ontlasting is al over aan t gaan op bv ontlasting.

Loopt prima hier :D O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 30 november 2011 @ 16:58:03 #244
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_105012016
Wat heerlijk Evenstar dat het zo lekker loopt!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 30 november 2011 @ 17:06:14 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_105012310
Ik dip tijdens mijn menstruatie te hard om het leuk te kunnen houden voor Ylana. Dankzij domperidom komt het elke keer weer goed maar heb het idee dat dat elke keer ook moeilijker wordt. Ik verlies simpelweg te veel bloed om tegelijk 'makkelijk' bv te kunnen geven dan. Mijn cyclus is ook verre van regelmatig zodat ik er niet van te voren op in kan spelen. Ik word dat best zat eigenlijk.
einde klaagzang want buiten die week om gaat het hier prima O+ O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_105012377
Vervelend saffier. Dippen komt door de hormonen, niet door het bloedverlies. Maakt het niet minder stom natuurlijk.
pi_105013681
Wat heerlijk voor je Evenstar O+ O+
  woensdag 30 november 2011 @ 18:00:13 #248
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105014337
Gelukkig dip ik maar een dag of 2/3, daarna is het weer op peil, tenminste zo was het vorige maand. Ben wel benieuwd hoe het deze maand zal gaan, maar ze eet gelukkig nu ook wat bijvoeding, dus ik zal haar vaker aanleggen en ze kan evt iets meer daarvan eten als ze echt honger heeft of een Biobim papje oid.

Ik vind het wel nog steeds een 'eng' idee. Zo van, het zal toch niet zomaar stoppen? En het idee van een hongerig kind vind ik ook vreselijk. Gelukkig kan ik haar deze maand iets vervangends aanbieden.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:13:27 #249
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_105017266
Mijn kraamverzorgster raadde trouwens ibuprofen af, vanwege de bloedverdunnende eigenschappen. Je vloeit namelijk natuurlijk nog steeds, en 'bloedverdunners' helpen natuurlijk niet om het vloeien te stoppen. Geen idee of het overdreven is, maar ik hou het maar even bij paracetamol... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_105018266
ibuprofen werkt nauwelijks bloedverdunnend.

Om die reden wordt het wel afgeraden om aspirine te slikken. Dus wellicht haalde je kraamverzorgster die 2 door elkaar heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')