Brrrr.quote:Op maandag 21 november 2011 12:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Existenti%C3%ABle_crisis
?
quote:Op maandag 21 november 2011 12:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
?
Godverdommequote:Cognitieve dissonantie ontstaat wanneer een persoon wordt geconfronteerd met de paradox dat hij of zij gelooft dat zijn of haar leven belangrijk is, terwijl hij of zij zich er op hetzelfde moment bewust van is dat het menselijke bestaan op zichzelf zonder betekenis of doel is. Het is de opheffing van deze paradox die de crisis opheft, ofwel door de opheffing van de ene 'poot' van de paradox door het geloof in een bepaalde vorm van bovennatuurlijke verklaring door religie aan te nemen; ofwel door de opheffing van de andere 'poot' van de paradox door voor zichzelf te definiëren wat de betekenis en het doel van het eigen bestaan is in relatie tot de wereld.
Mijn vriend heeft daar soms echt last vanquote:Op maandag 21 november 2011 12:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
?
Zelf ook last van gehad, heftig ook. Valt niks aan te doen behalve tijd en afleiding. Graai maar in z'n broek dan ofzo.quote:Op maandag 21 november 2011 12:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft daar soms echt last van
Dan gaat ie denken aan de dood en daar krijgt ie dan een enorme paniekaanval over
Over doodgaan en de zinloosheid van alles blabla
Heel lastig want ik weet bij god niet hoe ik hem dan kan kalmeren
Kan moeilijk zeggen dat we niet dood gaan
quote:Op maandag 21 november 2011 12:07 schreef Supersoep het volgende:
Shuttlerun.
Ik wilde net zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt haat aan de shuttlerun. Ik hoor die piepjes nogsteeds in mijn nachtmerries.
Dit had ik heel hevig toen ik 14 wasquote:Op maandag 21 november 2011 12:47 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Zelf ook last van gehad, heftig ook. Valt niks aan te doen behalve tijd en afleiding. Graai maar in z'n broek dan ofzo.
Ik vind het eerder bizar hoe je de dood niet kan vrezen en niet stilstaat bij zulke dingen. Dan mis je denk ik de implicaties ervan.quote:Op maandag 21 november 2011 12:48 schreef Myraela het volgende:
Ik maak me echt geen zorgen over zulke dingen. Ik ben ook absoluut niet bang voor de dood. Ik vind het altijd knap hoe je daar bang voor kunt zijn.
Ik was 11 op mijn eerste depressie, maar toen was ik niet echt bezig met de zin van het bestaan eigenlijk.quote:Op maandag 21 november 2011 12:48 schreef Sinji het volgende:
[..]
Dit had ik heel hevig toen ik 14 was![]()
Bijna depresie gehad op die leeftijd
quote:Op maandag 21 november 2011 12:36 schreef Sinji het volgende:
[..]
Want aan thee die overdatum is ga je toch niet dood
Ik zie de dood enkel als rust.quote:Op maandag 21 november 2011 12:49 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar hoe je de dood niet kan vrezen en niet stilstaat bij zulke dingen. Dan mis je denk ik de implicaties ervan.
Jezusquote:Op maandag 21 november 2011 12:47 schreef rhubarbje het volgende:
Dan gaat ie denken aan de dood en daar krijgt ie dan een enorme paniekaanval over
Dan nog, het heeft geen zin je er zorgen over te maken. Je moet gewoon zorgen dat je nu een goed leven hebt en dat niet uitstellen, niemand weet namelijk of jij over 50 jaar doodgaat of over 5 dagen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:49 schreef Supersoep het volgende:
Ik vind het eerder bizar hoe je de dood niet kan vrezen en niet stilstaat bij zulke dingen. Dan mis je denk ik de implicaties ervan.
Inderdaad.quote:
Het besef dat alles in een keer stopt en je simpelweg er niet meer 'bent'... dat beangstigde mij heftig, hyperventileren allesquote:Op maandag 21 november 2011 12:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik was 11 op mijn eerste depressie, maar toen was ik niet echt bezig met de zin van het bestaan eigenlijk.
Heb ik ook gehad, nu probeer ik als ik merk dat ik erover ga malen om mijn gedachten om te buigen naar iets anders. Anders schiet ik er zo weer in.quote:Op maandag 21 november 2011 12:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik heb het al aanvaard. Dat zwarte gat van de hiernamaals. Nu genieten zolang het kanquote:Op maandag 21 november 2011 12:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad, nu probeer ik als ik merk dat ik erover ga malen om mijn gedachten om te buigen naar iets anders. Anders schiet ik er zo weer in.
Dat is een beetje als tegen iemand met een fobie voor spinnen zeggen dat spinnen helemaal niet eng zijn. Werkt niet. Spinnenfobie valt te behandelen met exposuretherapie. Maar met de dood kan dat niet, dat maakt het zo lastig. Je kan alleen proberen er niet meer aan te denken, maar bij mij zal de angst nooit weggaan verwacht ik.quote:Op maandag 21 november 2011 12:53 schreef Catbert het volgende:
Dan nog, het heeft geen zin je er zorgen over te maken. Je moet gewoon zorgen dat je nu een goed leven hebt en dat niet uitstellen, niemand weet namelijk of jij over 50 jaar doodgaat of over 5 dagen.
Als dat genieten is voor jou wel ja.quote:
Ik vind het kut voor je hoor, maar ik heb daar verder niet zoveel mee. Vooral omdat een hoop van dit soort mensen het allemaal een stuk dramatischer maken dan het allemaal is, gewoon puur voor de aandacht. Op de middelbare hadden we ook zo'n emo die continue vanalles riep over dood en gezeur en daar in het begin nog wel aandacht voor kreeg, maar op een gegeven moment was men haar wel een beetje zat. En toen ging ze nog harder roepen omdat ze geen aandacht meer kreegquote:Op maandag 21 november 2011 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat is een beetje als tegen iemand met een fobie voor spinnen zeggen dat spinnen helemaal niet eng zijn. Werkt niet. Spinnenfobie valt te behandelen met exposuretherapie. Maar met de dood kan dat niet, dat maakt het zo lastig. Je kan alleen proberen er niet meer aan te denken, maar bij mij zal de angst nooit weggaan verwacht ik.
Heb wat gemist kennelijk.quote:Op maandag 21 november 2011 12:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar jij hebt toch een vaste vriend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |