De Joodse dag begint trouwens met zonsondergang (niet met zonsopkomst).quote:je hebt eerst de nacht en dan heb je de dag
Eeeh wat?quote:Op maandag 21 november 2011 00:53 schreef naatje_1 het volgende:
We worden als christenen ook wel de mensen van het licht genoemd, de nuchtere mens.
Mattheus 24:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: * Ga weg van Mij, vervloekten, in het * eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.quote:
Wat als achteraf zou blijken dat die hemel niet bestaat en dat je hersenen jou dat laten denken? Heb je dan alles voor niets gedaan, of zou je dan ook blij zijn met het niveau waar je nu op zit? Dat is namelijk van belang naar mijn mening, als jij je gelukkig voelt met je pad van het geloof, prima zolang je er anderen niet mee schaadt, dat doe jij niet naar mijn idee, dus bij jou is het goed. Maar als je het puur doet om een hemel, en dit zonder die hemel niet zou doen, is er iets ernstigs aan de hand naar mijn idee.quote:Op maandag 21 november 2011 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mattheus 24:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: * Ga weg van Mij, vervloekten, in het * eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.
Het is niet bedoeld dat ook maar 1 mens naar de hel gaat.
16 * Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, * opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17 * Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
Helaas heeft niet iedereen God ook even lief.
Romeinen 6:23 * Want het loon van de zonde is de dood, * maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.
Over de OP: dat van donker naar licht klopt volgens mij wel, maar niet van hel naar hemel, dat zijn eindbestemmingen. Ik als christen ervaar mijn wereld niet als de hemel namelijk, maar soms ook net een hel, al kan je al wel proeven van de hemel in spirituele zin. De hemel is mijn hoop, niet mijn locatie.
Nu weten we dat je niet meer kan dan wat versjes opzeggen, maar wil je er dan wel eens bij zetten uit welke uitgeverij jou boek is en ten minste juist quote. Misschien te veel gevraagd ?quote:Op maandag 21 november 2011 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mattheus 24:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: * Ga weg van Mij, vervloekten, in het * eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.
Het is niet bedoeld dat ook maar 1 mens naar de hel gaat.
16 * Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, * opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17 * Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
Helaas heeft niet iedereen God ook even lief.
Romeinen 6:23 * Want het loon van de zonde is de dood, * maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.
Over de OP: dat van donker naar licht klopt volgens mij wel, maar niet van hel naar hemel, dat zijn eindbestemmingen. Ik als christen ervaar mijn wereld niet als de hemel namelijk, maar soms ook net een hel, al kan je al wel proeven van de hemel in spirituele zin. De hemel is mijn hoop, niet mijn locatie.
Vandaar ook mijn schopje TRU opmerking.quote:Op maandag 21 november 2011 20:14 schreef vaarsuvius het volgende:
zolang er nul reden is om te geloven in goden, hellen of hemelen, zie ik niet veel reden om te gaan nadenken welk van die begrippen er nu eerst is.
Dat is de herziene statenvertaling en die kan je hier online lezen http://www.statenvertaling.nu/index.phpquote:Op maandag 21 november 2011 19:05 schreef ATON het volgende:
[..]
Nu weten we dat je niet meer kan dan wat versjes opzeggen, maar wil je er dan wel eens bij zetten uit welke uitgeverij jou boek is en ten minste juist quote. Misschien te veel gevraagd ?
quote:Op maandag 21 november 2011 20:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de herziene statenvertaling en die kan je hier online lezen http://www.statenvertaling.nu/index.php
He kijk, en in mijn Statenvertaling staat dit:quote:Mattheus 24:41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: * Ga weg van Mij, vervloekten, in het * eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.
Het is een veelbesproken onderwerp binnen het Christendom en derhalve past het in F&L. Het is een interpretatie van de schrift, die in de OP besproken wordt, dus ik zou niet weten waarom dit nu perse een TRU onderwerp moet zijn, als het over bepaalde denkwijzen in een religie gaat.quote:Op maandag 21 november 2011 20:14 schreef vaarsuvius het volgende:
zolang er nul reden is om te geloven in goden, hellen of hemelen, zie ik niet veel reden om te gaan nadenken welk van die begrippen er nu eerst is.
Niks interpretatie! Staat er gewoonweg niet in. Pech Joh !quote:Op maandag 21 november 2011 21:21 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het is een veelbesproken onderwerp binnen het Christendom en derhalve past het in F&L. Het is een interpretatie van de schrift, die in de OP besproken wordt, dus ik zou niet weten waarom dit nu perse een TRU onderwerp moet zijn, als het over bepaalde denkwijzen in een religie gaat.
Het is hoofdstuk 25. Ik heb me vergist. Er is geen apostel of profeet die Joost heet. De 2 opeenvolgende verzen komen uit Johannes3.quote:Op maandag 21 november 2011 21:15 schreef ATON het volgende:
[..]
[..]
He kijk, en in mijn Statenvertaling staat dit:
Matt.24 :41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
En in de Herziens Statenvertaling :
Matt.24 :41 Er zullen twee vrouwen malen met de molen; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden.
En waar de rest van je versjes vandaan komen mag Joost weten.
Het is ook niet het normale beeld van de hel wat ik voor zou schrijven. Hel is simpelweg een plek waar God niet is, volgens mijn zienswijze. Als je dus, naar mijn beleving, geboren wordt, kies je noch voor God, noch tegen. Kortom: je begint duister. Hel is misschien niet een goede benaming voor wat ik daar bedoel.quote:Op maandag 21 november 2011 10:51 schreef ArtistA het volgende:
Ik ben met de kerk en de bijbel grootgebracht. In jouw geval zou dat dus betekenen dat ik ben geboren in 'het licht'.
Helaas moest ik er zelf achter komen dat het christendom rammelt aan alle kanten.
Natuurlijk reken je een geloof niet af op een paar misstappen, maar als je jaar in jaar uit actief deelneemt aan een gemeenschap zonder ook maar een stap verder te komen in je leven dan ga je toch nadenken.
Het is eigenlijk een omgekeerde wereld, want als kind maakte ik al opmerkingen naar m'n ouders toe en stelde ik al heel eenvoudige vragen die eigenlijk duidelijk weergeven dat er vanalles misgaat binnen het geloof.
Een hypothese:
Je wordt vader. Stel dat je 5 kinderen krijgt. Je houdt onvoorwaardelijk van ze, want het zijn jouw kinderen. Ongeacht welk pad ze kiezen in het leven, zou je het over je hart verkrijgen om een ervan voor alle eeuwigheid te laten branden in de hel? Of zelfs allemaal? God is toch genadig? Hij houdt toch van 'Zijn kinderen'? Waarom zou je iemand laten boeten omdat hij leeft in een wereld die toch al naar de klote is?
En waarom bestaat de hel überhaupt? Wat een wrede God zeg.
Een vriend van me studeert geschiedenis en hij liet me weten dat de hel een concept is wat later is bedacht door de kerk om mensen bang te maken. Juist, verdoezeling van terrorisme op het hoogste niveau als je het mij vraagt.
En wat dan nog als er een hemel is? Ik ben pas 27 en ik verveel me nu al vaak een ongeluk. Laat staan dat ik voor de rest van alle eeuwigheid een bewustzijn leid in een hiernamaals met alle lieverdjes van de klas. Niet te vergeten pedofielen en hypocriete ja-knikkers.
Nee bedankt, stuur me dan maar naar de hel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |