abonnement Unibet Coolblue
pi_104605702
Waarom is er eindelijk geen gescheiden ouders waarin je kan praten over alles wat je bezig houdt mbt de kinderen en de ex oid? Er zijn topics voor alle leeftijden, kwaaltjes, enzovoorts, maar niet voor gescheiden ouders. Of wordt dat teveel een verbitterd klaagtopic?
compact en kleverig.
pi_104606087
Meer iets voor R&P lijkt me.
HEBT U VUILNISMETAAL DIE U NIET MEER NODIG HEBT ?!
pi_104606285
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 21:42 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Meer iets voor R&P lijkt me.
Vind je? Ouders die met ouders praten over alleenstaande ouder-zijn, lijkt me wel iets voor OUD.
  zondag 20 november 2011 @ 21:47:07 #4
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_104606424
Gescheiden ouders gedragen zich over het algemeen als zwakzinnige pubers. Heb eigenlijk niet zoveel behoefte aan zo'n topic.
pi_104608568
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 21:45 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Vind je? Ouders die met ouders praten over alleenstaande ouder-zijn, lijkt me wel iets voor OUD.
nou ja, niet perse alleenstaand ;)
Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe partner, maar ik merk dat ik soms best moeite heb met het gedrag van mijn ex, ten opzichte van mij, maar ook en voornamelijk van de kinderen. Dat vind ik meer iets voor oud dan voor r&p inderdaad.

Als je alleen bent, kun je aan lopen tegen het feit dat je alle beslissingen alleen moet maken, dat je altijd zelf iets moet regelen als je kind ziek is, dat je niemand hebt om op terug te vallen als het even teveel wordt, of het feit dat er niet altijd iemand is om de leuke dingen mee te delen. Genoeg om over de praten lijkt me.
compact en kleverig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 november 2011 @ 22:30:42 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104609426
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 22:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou ja, niet perse alleenstaand ;)
Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe partner, maar ik merk dat ik soms best moeite heb met het gedrag van mijn ex, ten opzichte van mij, maar ook en voornamelijk van de kinderen. Dat vind ik meer iets voor oud dan voor r&p inderdaad.

Als je alleen bent, kun je aan lopen tegen het feit dat je alle beslissingen alleen moet maken, dat je altijd zelf iets moet regelen als je kind ziek is, dat je niemand hebt om op terug te vallen als het even teveel wordt, of het feit dat er niet altijd iemand is om de leuke dingen mee te delen. Genoeg om over de praten lijkt me.
In dat geval zou een alleenstaande ouder topic beter op z'n plaats zijn. Er zijn namelijk ook moeders die bewust alleenstaand moeder zijn, en tegen dezelfde problemen aan kunnen lopen. In het geval van gescheiden ouders zijn er vaak hoe dan ook zaken die toch samen geregeld moeten worden. je zou bv een topic kunnen maken ala (kinderen) van gescheiden of alleenstaande ouders (tt-inspiratie door het topic (ouders van) kinderen met autisme topic). Ik weet alleen niet of er echt animo voor is in OUD, omdat de meeste vragen toch ook wel in één van de andere eveneens relevante topics gepost kunnen worden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 20 november 2011 @ 22:39:05 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104609999
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 21:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom is er eindelijk geen gescheiden ouders waarin je kan praten over alles wat je bezig houdt mbt de kinderen en de ex oid? Er zijn topics voor alle leeftijden, kwaaltjes, enzovoorts, maar niet voor gescheiden ouders. Of wordt dat teveel een verbitterd klaagtopic?
Vlgs mij is zo'n topic er niet omdat er simpelweg nog nooit iemand eentje geopend heeft...
Het is iig niet zo dat het niet zou mogen oid.

Ik denk wel dat vers gescheiden users er over het algemeen niet mee te koop lopen dus dat de drempel tot het openen van een topic wat groter is.

Er zijn in de loop van de tijd wel wat individuele topics geweest met vragen, oa over het omgaan met een nieuwe partner, maar het is nooit echt tot een reeks uitgegroeid.

Gedrag van je ex tov jou hoort natuurlijk wel in R&P.
***
pi_104610651
quote:
12s.gif Op zondag 20 november 2011 22:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

In dat geval zou een alleenstaande ouder topic beter op z'n plaats zijn. Er zijn namelijk ook moeders die bewust alleenstaand moeder zijn, en tegen dezelfde problemen aan kunnen lopen. In het geval van gescheiden ouders zijn er vaak hoe dan ook zaken die toch samen geregeld moeten worden. je zou bv een topic kunnen maken ala (kinderen) van gescheiden of alleenstaande ouders (tt-inspiratie door het topic (ouders van) kinderen met autisme topic). Ik weet alleen niet of er echt animo voor is in OUD, omdat de meeste vragen toch ook wel in één van de andere eveneens relevante topics gepost kunnen worden.
Nou ja, ik zou dat dus niet gauw doen. Omdat ik sowieso niet veel in oud kom, en de dingen die ik zou willen zeggen/vragen toch wel heel specifiek hiermee te maken hebben.

Alleenstaande ouders is verder ook prima natuurlijk.
compact en kleverig.
pi_104611035
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 22:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vlgs mij is zo'n topic er niet omdat er simpelweg nog nooit iemand eentje geopend heeft...
Het is iig niet zo dat het niet zou mogen oid.

Ik denk wel dat vers gescheiden users er over het algemeen niet mee te koop lopen dus dat de drempel tot het openen van een topic wat groter is.

Er zijn in de loop van de tijd wel wat individuele topics geweest met vragen, oa over het omgaan met een nieuwe partner, maar het is nooit echt tot een reeks uitgegroeid.

Gedrag van je ex tov jou hoort natuurlijk wel in R&P.
Dat je dat niet doet zo gauw je gescheiden bent, snap ik, alleen ben je daar op een gegeven moment wel aan gewend en dan is het niet meer zo pijnlijk.

Dat laatste klopt, alleen zijn het vaak dingen die wel betrekking hebben op de kinderen, dat maakt het gebied wat grijs af en toe. ;)

Overiens was het vooralsnog een balletje opgooien en ben in benieuwd of er animo voor is.
compact en kleverig.
pi_104623360
Volgens mij is er een hele tijd terug wel een keer een topic geweest. Maar daar werd bijna niet in gepost. Hij bij oud zitten volgens mij ook niet zo heel veel gescheiden moeders!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 21 november 2011 @ 19:42:08 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_104643853
Ik ben een gescheiden ouder en zit er niet echt op te wachten om een apart topic te hebben eigenlijk. Tuurlijk zijn er soms wel punten die te maken hebben met de scheiding, maar dat zijn nou meestal juist niet de dingen die ik graag op een internetforum wil hebben :)
Voor de rest kan ik prima af in de gewone topics :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104643905
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:42 schreef Troel het volgende:
Ik ben een gescheiden ouder en zit er niet echt op te wachten om een apart topic te hebben eigenlijk. Tuurlijk zijn er soms wel punten die te maken hebben met de scheiding, maar dat zijn nou meestal juist niet de dingen die ik graag op een internetforum wil hebben :)
Voor de rest kan ik prima af in de gewone topics :)
x2
Gewone topics voldoen ook voor mij prima. :)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_104646206
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:43 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

x2
Gewone topics voldoen ook voor mij prima. :)
ok, das duidelijk dan. Ik zal eens wat vaker in oud gaan posten dan ;)

Want ik wil e geen topic voor openen, maar soms wel mijn ei kwijt.
compact en kleverig.
pi_104665650
Ik vraag idd ook meestal in het topic voor kleuters als ik een dilemma heb. Maar de meeste dingen gooi ik idd niet hier neer!
Er valt trouwens ook weinig te vertellen. Het gaat eigenlijk altijd goed :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104665791
ik ben alleen met mijn 2 kleintjes en heb ook die behoefte niet eigenlijk.
Ook ik meld me dan wel in de andere topics of de SC.
Er is ook een hoe gaat het met ons topic als je echt iets kwijt wilt over thuis.
pi_104665948
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 22:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou ja, niet perse alleenstaand ;)
Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe partner, maar ik merk dat ik soms best moeite heb met het gedrag van mijn ex, ten opzichte van mij, maar ook en voornamelijk van de kinderen. Dat vind ik meer iets voor oud dan voor r&p inderdaad.

Als je alleen bent, kun je aan lopen tegen het feit dat je alle beslissingen alleen moet maken, dat je altijd zelf iets moet regelen als je kind ziek is, dat je niemand hebt om op terug te vallen als het even teveel wordt, of het feit dat er niet altijd iemand is om de leuke dingen mee te delen. Genoeg om over de praten lijkt me.
Imho ben je dan nog wel alleenstaande ouder, mijn moeder heeft nieuwe partners gehad, maar die hebben absoluut niets over mij te zeggen. Dan sta je er nog alleen voor in mijn ogen, als ouder.
pi_104666089
Nou ik denk dat er zeker bij het samenwonen met een nieuwe vriend toch wel een heel verschil zit.
Ook als je dingen kan delen met iemand, of zelf bij kan uithuilen, of die even soms iets op vangt.
pi_104666171
Mijn vriend heeft ook echt wel iets te zeggen over mijn oudste (die is niet van hem). Niet dat ie beslissingen neemt maar hij mag hem nu net zo goed straf geven als ik dat mag!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104666224
Ja maar het hangt ook af van de leeftijd dat je bij elkaar komt denk ik.
Overigens vind ik dat als je dan toch samen woont en nieuwe kinderen maakt die man ook wel als volledige vader gezien mag worden en zeker wat te zeggen heeft
pi_104666272
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:40 schreef Pvoesss het volgende:
Nou ik denk dat er zeker bij het samenwonen met een nieuwe vriend toch wel een heel verschil zit.
Ook als je dingen kan delen met iemand, of zelf bij kan uithuilen, of die even soms iets op vangt.
Ook dan had hij niets over me te zeggen of beslissen hoor. En dat kwam niet van mij uit, zij hebben gewoon niets te zeggen over mijn opvoeding. Als ik bij je moet uithuilen ben je meer een broer dan een vaderfiguur.

Hij heeft me ook een keer straf gegeven, dat viel ook niet lekker, bij niemand. Ik was geen puber, dus dat was het niet, ik was 8/9, maar hij was gewoon niet mijn vader, dus ik vind het echt nogsteeds hetzelfde, samenwonen of alleen wonen.
pi_104666333
Grappig, ik heb hier laatst naar iets dergelijks zitten zoeken. Juist omdat ik hier niet (meer) zoveel kom en tegen specifieke dingen aanloop die met een scheiding te maken hebben, zou een apart topic voor mij waardevol kunnen zijn. Maar als ik het zo hoor, is er verder weinig animo voor.

JaniesBrownie er zijn wel een paar specifieke fora voor alleenstaande ouders op internet te vinden, ik kan je wel een paar linkjes geven. Persoonlijk heb ik daar alleen nooit echt aansluiting gevonden omdat de groep te klein was of omdat je moest betalen om uberhaupt toegang te krijgen :o
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:52:53 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_104666340
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:47 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar het hangt ook af van de leeftijd dat je bij elkaar komt denk ik.
Overigens vind ik dat als je dan toch samen woont en nieuwe kinderen maakt die man ook wel als volledige vader gezien mag worden en zeker wat te zeggen heeft
Dat dus, een nieuwe partner, ongeacht in welk huishouden, heeft ook gewoon mee te beslissen over de regels in dat huis. Ook als er nog geen "eigen" kinderen in het spel zijn trouwens. Tv wel of niet aan tijdens het eten, douchen met warm of met koud water, noem maar op :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:53:41 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104666362
Nu is Arwen haar echte papa er niet meer, Maar D. Heeft hier wel een echte vader rol gekregen ook door A. zelf gevraagd!
Die heeft letterlijk gevraagd : want you be my daddy O+

Opvoeding gaat in overleg en we zitten prima op 1 lijn :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:54:28 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_104666375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:49 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ook dan had hij niets over me te zeggen of beslissen hoor. En dat kwam niet van mij uit, zij hebben gewoon niets te zeggen over mijn opvoeding. Als ik bij je moet uithuilen ben je meer een broer dan een vaderfiguur.

Hij heeft me ook een keer straf gegeven, dat viel ook niet lekker, bij niemand. Ik was geen puber, dus dat was het niet, ik was 8/9, maar hij was gewoon niet mijn vader, dus ik vind het echt nogsteeds hetzelfde, samenwonen of alleen wonen.
Tja, ik ervaar hier dat het niet uitmaakt. Zelfs iemand die veel over de vloer komt, als vriend, niet eens als partner, laat staan als nieuwe vader, zal aangeven dat als ze bijvoorbeeld op de banken aan het springen zijn, dat dat niet mag. Als er ooit een nieuwe partner zou komen, zou ik het niet meer dan normaal vinden dat de jongens ook daar naar zouden luisteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104666394
Mikael was 1,5 toen mijn vriend hem leerde kennen dus hij weet ook niet anders. Hij luistert net zo naar R als naar mij. Was ook niet best als R niks te zeggen heeft. Ben ik er mooi klaar mee!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')