Zo begon het wel maar het is aardig uit de hand gelopen met de stemmers... heel veel mensen die normaal nooit naar radio 2 luisteren stemmen nu wel en klagen ondertussen over de nummers die niet in de stemlijst staan.quote:Op zondag 20 november 2011 20:13 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Nee van de radio 2 luisteraars.
Nee, van de radio 2 directie, met een marginale beinvloeding door de stemmers.quote:Op zondag 20 november 2011 20:13 schreef drunk_on_shadows het volgende:
[..]
Nee van de radio 2 luisteraars.
Het IS niet de lijst der lijsten, omdat de stemmer niet vrijuit mag kiezen, maar in een bepaalde richting wordt geduwd door de samenstellers en als er met de vrije keuze toch een nummer voldoende stemmen haalt om erin te komen, maar in hun ogen niet geschikt is, weren ze dat nummer zonder meer. Hebben ze meermaals laten zien en toegegeven.quote:Op zondag 20 november 2011 20:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
En wasmiddel mag niet meer de beste zijn
en cola niet meer de lekkerste?
De verschillen met de veronica top 1000 zijn marginaal.quote:Op zondag 20 november 2011 20:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Zo begon het wel maar het is aardig uit de hand gelopen met de stemmers... heel veel mensen die normaal nooit naar radio 2 luisteren stemmen nu wel en klagen ondertussen over de nummers die niet in de stemlijst staan.
Was dat eigenlijk altijd al zo? Of was het in een ver verleden écht een lijst die door de stemmers kon worden bepaald.quote:Op zondag 20 november 2011 20:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, van de radio 2 directie, met een marginale beinvloeding door de stemmers.
Een goede vraag, waar we vermoedelijk nooit een antwoord op zullen krijgen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:22 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Was dat eigenlijk altijd al zo? Of was het in een ver verleden écht een lijst die door de stemmers kon worden bepaald.
Ik heb erop gestemd.quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als de collectieve afspraak wordt om Faithless-Insomnia erin te stemmen dan ben ik zeker bereid om te helpen.
die drie in één zin noemenquote:Op zondag 20 november 2011 20:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit.
Top 2000 begon ooit als soort 'week van de nostalgie'. Dat is er inmiddels wel af met al die platen van deze eeuw. Coldplay, Snow Patrol, Radiohead en dat soort... zit ik niet op te wachten.
Dus liever collectief een vergeten classic uit de 50s of 60s er in stemmen dan nóg een radio 3/qmusic/538 plaat...
Daar zat ik ook al raar naar te kijken.quote:Op zondag 20 november 2011 20:33 schreef alors het volgende:
[..]
die drie in één zin noemennot sure if....
Punt is dat dat dus geen zin heeft omdat ze die gewoon schrappen aangezien het ze toch niet aanstaat.quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als de collectieve afspraak wordt om Faithless-Insomnia erin te stemmen dan ben ik zeker bereid om te helpen.
Idd, Snow Patrol laat die andere twee ver achter zich.quote:Op zondag 20 november 2011 20:33 schreef alors het volgende:
[..]
die drie in één zin noemennot sure if....
quote:Op zondag 20 november 2011 20:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Idd, Snow Patrol laat die andere twee ver achter zich.
Dat kunnen we nu juist testen, tevergeefs..?quote:Op zondag 20 november 2011 20:34 schreef alors het volgende:
[..]
Punt is dat dat dus geen zin heeft omdat ze die gewoon schrappen aangezien het ze toch niet aanstaat.
Ik wil wel meedoen, maar vorig jaar hebben ze al gezegd dat ze dit soort muziek niet toelaten en de lijst naar de doelgroep vormen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:35 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat kunnen we nu juist testen, tevergeefs..?
Ze hebben het toch al toegegeven?quote:Op zondag 20 november 2011 20:35 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wat dus niet klopt, want ook ik hoor inmiddels tot hun doelgroep.quote:Op zondag 20 november 2011 20:36 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik wil wel meedoen, maar vorig jaar hebben ze al gezegd dat ze dit soort muziek niet toelaten en de lijst naar de doelgroep vormen.
Oke, ik wist niet dat dat echt zo was. Beetje jammer.quote:Op zondag 20 november 2011 20:37 schreef alors het volgende:
[..]
Ze hebben het toch al toegegeven?
Dan zou ik er nog liever Killing In The Name Of in willen stemmen, gewoon om ze op de kast te jagenof Gaybar. Maar ze flikkeren het er dus zeer waarschijnlijk uit, onder het mom 'onze doelgroep vindt dit niks'
Als ze alles toe zouden laten dan zou dit m'n suggestie zijn geweest:quote:Op zondag 20 november 2011 20:37 schreef alors het volgende:
[..]
Ze hebben het toch al toegegeven?
Dan zou ik er nog liever Killing In The Name Of in willen stemmen, gewoon om ze op de kast te jagenof Gaybar. Maar ze flikkeren het er dus zeer waarschijnlijk uit, onder het mom 'onze doelgroep vindt dit niks'
Pink Floyd werd destijds toch ook echt beschouwd als rare, ontoegankelijke muziek en zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk.quote:Op zondag 20 november 2011 20:44 schreef DrDentz het volgende:
Maar.. al die obscure muziek past niet bij de Radio 2 sound.
Radio 2 draait veel muziek uit de jaren '70 en '80, afgewisseld met recente muziek en gouden ouwe uit de jaren '60.
Volgens mij moet je met honderden stemmen om uberhaupt op 2000 te komen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat maken zij wel uit.quote:Op zondag 20 november 2011 20:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat dus niet klopt, want ook ik hoor inmiddels tot hun doelgroep.
Vreselijk veilige keuze is dat van Aphex Twin. Dan liever een van deze;quote:Op zondag 20 november 2011 20:45 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als ze alles toe zouden laten dan zou dit m'n suggestie zijn geweest:
Maar inderdaad, zelfs middle of the road muziek als californication van RHCP werd in het verleden veel lager geplaatst dan zou moeten.
quote:Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef MAHL het volgende:
Maar goed, reacties doorgenomen, en ik denk dat iedereen het wel kan vinden met Faithless - Insomnia?
OF wees er eerlijk over!quote:Op zondag 20 november 2011 21:13 schreef MAHL het volgende:
Ja, ik snap inderdaad dat de doelgroep/'directie' van de top 2000 helemaal niet op bepaalde muziek zit te wachten, en dat daardoor met de stemmen wordt gerommeld en zelfs nummers compleet worden geweerd.
Maar, noem jezelf dan ook niet 'de top 2000 aller tijden', 'de lijst der lijsten', 'u heeft gestemd' etc! Laat de mensen dan niet stemmen als je die stemmen toch gaat aanpassen om het erin te krijgen! Kijk, dat ze de criteria wat aanpassen om niet autotune troep erin willen snap ik prima, maar dat kwalitatieve muziek die gewoon steengoed is geweerd wordt omdat het niet in het straatje van de mensen achter de schermen past? Nee.
Ik doe er niet aan mee, sorry.quote:Maar goed, reacties doorgenomen, en ik denk dat iedereen het wel kan vinden met Faithless - Insomnia?
Pink Floyd blijft een band die rock heeft proberen te vernietigen.quote:Op zondag 20 november 2011 20:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Pink Floyd werd destijds toch ook echt beschouwd als rare, ontoegankelijke muziek en zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk.
quote:Op zondag 20 november 2011 21:15 schreef D0808 het volgende:
Nou vooruit dan maar, als je perse een nummer wilt hebben die het met 100% zekerheid in geen 1000 jaar en met miljoenen stemmers het niet gaat halen dan hebben we deze natuurlijk.
Ondanks dat het lang geleden een absolute nummer 1 top hit was bij onze vrienden in het oosten.![]()
Alleen serieuze reacties graag.quote:Op zondag 20 november 2011 21:24 schreef Joooo-pi het volgende:
staat Rienus dit jaar al in de lijst?
Slechts een stuk of 30 nummers staan bij allebei in de top 100.quote:Op zondag 20 november 2011 20:21 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
De verschillen met de veronica top 1000 zijn marginaal.
quote:Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef CoJackso het volgende:
Ik ben het helemaal eens met peaceman. Radio 2 heeft al zijn krediet verspild. Eeuwig zonde dat er geen echte lijst der lijsten is met net zoveel stemmers en luisteraars als de top 2000.
Realistische suggesties:
Tja, deze post bevestigt precies waar waar de opener van dat ándere topic op doelde.quote:Op zondag 20 november 2011 22:17 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Als OP waar was, zouden artiesten als Coldplay niet tig keer in de Top 2000 staan.
Ander topic? Je bedoelt het Top 2000-topic?quote:Op zondag 20 november 2011 22:18 schreef female81 het volgende:
[..]
Tja, deze post bevestigt precies waar waar de opener van dat ándere topic op doelde.
Als de top 2000 dan stopt met pretenderen meer te zijn dan een lijstje voor babyboomernostalgie dan stop ik ook met zeuren.quote:Op zondag 20 november 2011 20:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit.
Top 2000 begon ooit als soort 'week van de nostalgie'. Dat is er inmiddels wel af met al die platen van deze eeuw. Coldplay, Snow Patrol, Radiohead en dat soort... zit ik niet op te wachten.
Dus liever collectief een vergeten classic uit de 50s of 60s er in stemmen dan nóg een radio 3/qmusic/538 plaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |