Hij geeft wel vaker handen hoor.quote:Op zondag 27 november 2011 13:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, de MSM. Wat heb je er aan. Wat nieuwswaarde is is dat de beveiliging rondom Obama zo weinig voorstelt dat mensen hem dingen kunnen geven....
Wel volgens de Volkskrant van vrijdag. Hebben ze weer gelogen? Damn them!quote:[..]
Nee hoor.
Veel van waar Occupy voor staat kan niet opgelost worden door een enkel land, de banken en corporaties zijn immers verspreid over de hele wereld. Zodra de leider van het meest machtige land van het 'vrije Westen' een directe boodschap krijgt van een beweging dat navolging heeft gekregen in de hele wereld, begonnen in zijn land, is dat ook voor (Occupy) Nederland belangrijk.quote:[..]
Daar is hij in getraind. Maar goed, ik vind het non-nieuws. Bovendien vraag ik me af wat het met Occupy Nederland (zie TT) te maken heeft.
Ik denk dat Obama in een heel moeilijke positie zit in deze.quote:Op zondag 27 november 2011 12:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Wens van de gedachte.
[..]
Dat Obama volgens in ieder geval deze protester nog niet genoeg aandacht heeft geschonken aan wat er momenteel speelt in de Amerikaanse steden, gezien de actie van deze jongeman. Ik kan hieruit niet concluderen of Obama daadwerkelijk het hele briefje heeft gelezen, welke interpretatie hij eraan geeft, of dat hij een reactie gaat geven hierop.
Het zou wel voor hem spreken als hij de Occupy-beweging persoonlijk zou aanspreken om een directe dialoog tussen staat en (dit deel van het) volk, vind ik.
Ik denk dat het hem oprecht geen ruk kan schelen.quote:Op zondag 27 november 2011 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat Obama in een heel moeilijke positie zit in deze.
Nee hoor.quote:Op zondag 27 november 2011 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat Obama in een heel moeilijke positie zit in deze.
Dat laatste gaat toch wel gebeuren. Wat ik wel interessant zou vinden is een serieus onderzoek naar een andere wijze van inrichten van ons systeem, maar dan op een dusdanige manier dat je in synergie kunt leven met opkomende machten als in Azië.quote:Op zondag 27 november 2011 13:20 schreef 3-voud het volgende:
Een paar jankerts, die op sommige punten wel gelijk hebben, kunnen geen land breken.
Als Obama de zaken rigoureus gaat veranderen maakt hij Amerika lam. Als alle Amerikaanse bankdirecteuren b.v. ineens heel netjes zaken gaan doen, walst Azie over het westen heen.
Dan moet de hele wereld mee doen. Gaat niet lukken.quote:Op zondag 27 november 2011 13:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat laatste gaat toch wel gebeuren. Wat ik wel interessant zou vinden is een serieus onderzoek naar een andere wijze van inrichten van ons systeem, maar dan op een dusdanige manier dat je in synergie kunt leven met opkomende machten als in Azië.
Waarom moet de hele wereld meedoen? Je moet het juist zo inrichten dat maatschappijen zich los kunnen maken van de wereldhandel. Dat is het hele idee van bijvoorbeeld The Venusproject.quote:Op zondag 27 november 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan moet de hele wereld mee doen. Gaat niet lukken.
Die moslimlanden krijg je zo gek niet.
Juist dan... moet de hele wereld mee doen.quote:Op zondag 27 november 2011 13:27 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Waarom moet de hele wereld meedoen? Je moet het juist zo inrichten dat maatschappijen zich los kunnen maken van de wereldhandel. Dat is het hele idee van bijvoorbeeld The Venusproject.
Ik ben het daar niet mee eens. Een jaar geleden dacht ik daar ook zo over, maar sindsdien heb ik me er meer in verdiept en denk ik dat je in pilotvorm ergens zou moeten kunnen starten. Langzaam uitbouwen en dan de financiële vlechten langzaam ontknopen.quote:Op zondag 27 november 2011 13:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Juist dan... moet de hele wereld mee doen.
Je kunt niet verwachten dat enkel het westen gaat leven als het Venus Project en de rest door blijft gaan als nu. Dat houd geen 2 dagen stand.
De tijd zal het leren; wel of geen reactie vertelt ons iets over zijn betrokkenheid bij deze kwestie.quote:Op zondag 27 november 2011 13:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem oprecht geen ruk kan schelen.
Nee. Een zoomlens stelt de fotograaf juist in staat om tijdens het zoomen te fotograferen, mede dankzij de moderne camera-technologie.quote:En over die foto: Ongetwijfeldis de originele foto met een zoomlens gemaakt. De uitvergroting van het papiertje is met fotoshop gedaan. Niet dat het iets boeit.
Waarom niet? De Occupy-beweging is geïnspireerd door de Arabische Lente, hier in Nederland wordt het ook wel de Hete Herfst genoemd. Als de VS en de westerse wereld een ideologie over kunnen nemen uit een gebied dat overwegend islamitisch is, zou ik het niet raar vinden als het omgekeerde gebeurt.quote:Op zondag 27 november 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan moet de hele wereld mee doen. Gaat niet lukken.
Die moslimlanden krijg je zo gek niet.
Wereldhandel is juist een essentieel onderdeel van TVP.quote:Op zondag 27 november 2011 13:27 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Waarom moet de hele wereld meedoen? Je moet het juist zo inrichten dat maatschappijen zich los kunnen maken van de wereldhandel. Dat is het hele idee van bijvoorbeeld The Venusproject.
Vanaf dag 1 wordt je al uitgesloten door de rest.quote:Op zondag 27 november 2011 13:31 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens. Een jaar geleden dacht ik daar ook zo over, maar sindsdien heb ik me er meer in verdiept en denk ik dat je in pilotvorm ergens zou moeten kunnen starten. Langzaam uitbouwen en dan de financiële vlechten langzaam ontknopen.
Je weet dat ik een opleiding in digitale fotografie heb gedaan toch?quote:Op zondag 27 november 2011 13:31 schreef Gray het volgende:
Nee. Een zoomlens stelt de fotograaf juist in staat om tijdens het zoomen te fotograferen, mede dankzij de moderne camera-technologie.
Hmmm.... Dat moet ik nog zien.quote:Waarom niet? De Occupy-beweging is geïnspireerd door de Arabische Lente, hier in Nederland wordt het ook wel de Hete Herfst genoemd. Als de VS en de westerse wereld een ideologie over kunnen nemen uit een gebied dat overwegend islamitisch is, zou ik het niet raar vinden als het omgekeerde gebeurt.
Dat, maar wat ik eigenlijk bedoelde was ontvlechten van het huidige financiele systeem, niet de wereldhandel. Ik nam die twee voor het gemak even als hetzelfde, maar dat is natuurlijk niet zo.quote:Wereldhandel is juist een essentieel onderdeel van TVP.Waar jij denk ik op doelt is een proof of principle dat als voorbeeld kan dienen voor een duurzame (wereld)maatschappij. edit: ja dus.
Ik weet niet in hoever jij op de hoogte bent van de stand van zaken maar die hele Arabische lente is een mislukking. Daar waar de onzekerheid nog is, zijn deze tekenen ook al herkenbaar.quote:Op zondag 27 november 2011 13:31 schreef Gray het volgende:
Waarom niet? De Occupy-beweging is geïnspireerd door de Arabische Lente, hier in Nederland wordt het ook wel de Hete Herfst genoemd. Als de VS en de westerse wereld een ideologie over kunnen nemen uit een gebied dat overwegend islamitisch is, zou ik het niet raar vinden als het omgekeerde gebeurt.
Dat ook inderdaad. Egypte is er nog slechter aan toe als onder Mubarak, In Marokko is het volk zwaar voor de gek gehouden en in Libië is men ook nog geen stap verder. Vooralsnog is de Arabische lente in ieder geval erg regenachtig.quote:Op zondag 27 november 2011 13:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoever jij op de hoogte bent van de stand van zaken maar die hele Arabische lente is een mislukking. Daar waar de onzekerheid nog is, zijn deze tekenen ook al herkenbaar.
Herfst.quote:Op zondag 27 november 2011 13:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad. Egypte is er nog slechter aan toe als onder Mubarak, In Marokko is het volk zwaar voor de gek gehouden en in Libië is men ook nog geen stap verder. Vooralsnog is de Arabische lente in ieder geval erg regenachtig.
Nee, dat wist ik niet.quote:Op zondag 27 november 2011 13:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je weet dat ik een opleiding in digitale fotografie heb gedaan toch?
Ik ook.quote:[..]
Hmmm.... Dat moet ik nog zien.
Ach so!quote:[..]
Dat, maar wat ik eigenlijk bedoelde was ontvlechten van het huidige financiele systeem, niet de wereldhandel. Ik nam die twee voor het gemak even als hetzelfde, maar dat is natuurlijk niet zo.
Ligt denk ik aan welke voorwaarden je stelt aan het succes van de Arabische Lente/Hete Herfst/Occupy. Zelf zie ik het alleen al als overwinning dat op zo'n grote schaal tegengeluiden klinken wat betreft de huidige status quo. De geluiden mogen weliswaar genegeerd worden, ze worden wel gemaakt en aangehoord.quote:Op zondag 27 november 2011 13:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoever jij op de hoogte bent van de stand van zaken maar die hele Arabische lente is een mislukking. Daar waar de onzekerheid nog is, zijn deze tekenen ook al herkenbaar.
Dan ben je dus standaard voor het schoppen tegen whatever what.quote:Op zondag 27 november 2011 13:44 schreef Gray het volgende:
Ligt denk ik aan welke voorwaarden je stelt aan het succes van de Arabische Lente/Hete Herfst/Occupy. Zelf zie ik het alleen al als overwinning dat op zo'n grote schaal tegengeluiden klinken wat betreft de huidige status quo. De geluiden mogen weliswaar genegeerd worden, ze worden wel gemaakt en aangehoord.
Wel zou het nog een stuk fijner zijn als we tijdens ons leven nog positieve verandering hieruit zien voortkomen.
Uiteraard! Kritiek is heel belangrijk bij het behandelen van (nieuwe) informatie.quote:Op zondag 27 november 2011 13:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan ben je dus standaard voor het schoppen tegen whatever what.
Nogmaals, het ligt aan je referentiekader. Als het doel van Occupy zou zijn directe maatregelen te zien, dan zijn ze (nog) niet geslaagd. Is het doel een boodschap verkondigen, overbrengen en verspreiden, dan zijn ze lekker bezig.quote:Een actie zonder wens van resultaat. Nee.
Inderdaad, alleen de al discussie over het waarom en hun bestaansrecht ook hier is al een punt gescoord denk ik. Altijd goed om te herwaarderen en te willen herschikken.. ook als je denkt in een goede positie te zitten.quote:Op zondag 27 november 2011 14:03 schreef Gray het volgende:
Nogmaals, het ligt aan je referentiekader. Als het doel van Occupy zou zijn directe maatregelen te zien, dan zijn ze (nog) niet geslaagd. Is het doel een boodschap verkondigen, overbrengen en verspreiden, dan zijn ze lekker bezig.
Ik noem dat blindgangers. Je goed voelen bij ageren zonder dat je weet welke kant op gaat of erger: het belangrijk vind omdat de focus op het schoppen ligt.quote:Op zondag 27 november 2011 14:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Uiteraard! Kritiek is heel belangrijk bij het behandelen van (nieuwe) informatie.
[..]
Nogmaals, het ligt aan je referentiekader. Als het doel van Occupy zou zijn directe maatregelen te zien, dan zijn ze (nog) niet geslaagd. Is het doel een boodschap verkondigen, overbrengen en verspreiden, dan zijn ze lekker bezig.
Wordt tijd dat de rijken/kapitalisten eens schoppen tegen die lanterfanters. Ze maken het land kapot. Of welke reden ook... het is "schoppen", dus altijd goed.quote:Op zondag 27 november 2011 14:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen de al discussie over het waarom en hun bestaansrecht ook hier is al een punt gescoord denk ik. Altijd goed om te herwaarderen en te willen herschikken.. ook als je denkt in een goede positie te zitten.
Zie je hoe dubbel je bent? Je zou zelfs aggressie willen gebruiken om je punt te maken. Het is net of de elite iets te vrezen heeft "stel dat de beweging teveel succes gaat krijgen, is mijn status dan nog wel veilig? "quote:Op zondag 27 november 2011 14:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wordt tijd dat de rijken/kapitalisten eens schoppen tegen die lanterfanters. Ze maken het land kapot. Of welke reden ook... het is "schoppen", dus altijd goed.
Ik geef aan hoe krom het is met jullie mentaliteit. Dat jij dat niet door hebt, spreekt boekdelen.quote:Op zondag 27 november 2011 14:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zie je hoe dubbel je bent? Je zou zelfs aggressie willen gebruiken om je punt te maken. Het is net of de elite iets te vrezen heeft "stel dat de beweging teveel succes gaat krijgen, is mijn status dan nog wel veilig? "
quote:Op zondag 27 november 2011 14:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik noem dat blindgangers. Je goed voelen bij ageren zonder dat je weet welke kant op gaat of erger: het belangrijk vind omdat de focus op het schoppen ligt.
Ben je opzettelijk zo ironisch aan het posten, of ligt het aan mij? Not sure if...quote:Op zondag 27 november 2011 14:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik geef aan hoe krom het is met jullie mentaliteit. Dat jij dat niet door hebt, spreekt boekdelen.
Ja zo zat ik ook al te kijkenquote:Op zondag 27 november 2011 14:33 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Ben je opzettelijk zo ironisch aan het posten, of ligt het aan mij? Not sure if...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |