[reactie op ninja]quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:00 schreef Summers het volgende:
[..]
apart trouwens dat dat alles is wat je te zeggen hebt .
Probeer eens liefde, minder stressquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:05 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
[reactie op ninja]
WTF ? Zal ik hier filmpjes posten van de rassenrellen in LA vanwege Rodney King ? Die zijn namelijk net zo relevant in dit topic.
Hou je bij het topic. jezus, jij als mod zou toch beter moeten weten.
Schat, ik zit vol met liefde... liefde voor mensen die ik respecteer en liefde voor mensenquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:05 schreef Summers het volgende:
[..]
Probeer eens liefde, minder stress
Ik zie niet wat je probleem is maar het filmpje maakt wel veel los bij je zeg , wow .quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:10 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Geef iig toe dat dat filmpje NIETS met dit topic te maken heeft. En dat is de enige reden waarom ik er op reageerde.
Bij mij persoonlijk niet, ik zie links tuig wat de harses van rechts tuig probeert in te timmeren en ik zie rechts tuig wat de harses van links tuig probeert in te timmeren. Daarbuiten zie ik een hoop politie proberen een stad, die niets met het linkse of rechtse tuig te maken of wil te maken heeft, te beschermen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie niet wat je probleem is maar het filmpje maakt wel veel los bij je zeg , wow .
Een commercieel prototype, geen thuisbouwknutselwerkje.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:38 schreef Summers het volgende:
Ik vond het gewoon een knap staaltje techniek die drone met een uniek uitzicht
mooi tochquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een commercieel prototype, geen thuisbouwknutselwerkje.
quote:The 'Occupy' movement in NYC is real, I know because I was there. Many of the protestors are informed, caring and justifiably angry. I personally visited with and interviewed a variety of different protestors.
Ze trekken er natuurlijk weer de mooiste uit voor het interview..quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:31 schreef Apekoek het volgende:
Gister die kerel die 35 jaar is en gezond is en al 15 jaar uitkering ontving pffff ,vanuit t nieuws.
quote:Op woensdag 23 november 2011 13:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ze trekken er natuurlijk weer de mooiste uit voor het interview..
En ja, de occupyers hebben veel tijd om handen.. maar dat maakt de beweging nog niet absurd denk ik.
quote:Occupy-beweging boos op Jay-Z
Kledinglabel van Jay-Z verkocht shirts met de slogan van de Occupy-beweging en stopte opbrengst in eigen zak.
Rocawear, het kledinglabel van de rapper, verkocht shirt met daarop de slogan ‘Occupy All Streets’. Het was zijn steunbetuiging aan Occupy Wall Street, dat onderdeel is van de wereldwijde Occupy-beweging die tegen de hebzucht in het bedrijfsleven protesteert.
Jay-Z is uitzuiger volgens Occupy
Sinds bekend is dat de winst van de kleding niet naar Occupy gaat, maar in Jay-Z zijn eigen zak verdwijnt, zijn de demonstranten op Wall Street niet meer blij met de ‘steun’ van de rapper/ondernemer. Ze noemen hem een uitzuiger, meldt NME.
Statement van Rocawear
In een reactie aan businessinsite.com laat Rocawear weten dat het de protesten steunt, maar dat het label inderdaad niet van plan is om ook maar iets van de opbrengst van de shirts aan Occupy te geven.
“The 'Occupy All Streets' T shirt was created in support of the 'Occupy Wall Street' movement. Rocawear strongly encourages all forms of constructive expression, whether it be artistic, political or social. 'Occupy All Streets' is our way of reminding people that there is change to be made everywhere, not just on Wall Street. At this time we have not made an official commitment to monetarily support the movement.”
Jay-Z, die zelf ook meerdere malen gespot is met een Occupy All Streets-shirt, heeft nog geen persoonlijke reactie gegeven op de ophef.
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)weging-boos-op-Jay-Z
quote:LuisterPost: De week in muziek 22.11.2011
Muzieknieuws met in de aanbieding een nieuw initiatief van Record Store Day, de peulschillen van Spotify voor artiesten, geld verdienen op de rug van Occupy Wall Street en een nieuwe plaat en tournee van Bruce Springsteen. Nieuwe cd’s van Mastercab, Apparat Organ Quartet, Can, Mike Patton en Calexico, naast horden concertaankondigingen.
http://www.dewereldmorgen(...)k-in-muziek-22112011
Zijn er trouwens al wat grove cijfers van opiniepeilingen van OWS?quote:Politie New York moet media ongestoord laten werken
Een politieman roept Occupy-betogers op hun kampement in het New Yorkse Zuccotti Park te verlaten, vorige week dinsdag. © ap
De politie in New York mag vertegenwoordigers van de media niet op onredelijke wijze lastigvallen tijdens hun werk. Die boodschap van hoofdcommissaris Raymond Kelly is gisteren voorgelezen op alle politiebureaus in de Amerikaanse stad.
De mededeling volgt op de arrestatie van verschillende journalisten die de protesten versloegen van de beweging Occupy Wall Street. Sommigen waren, samen met betogers, opgepakt terwijl ze zich bevonden op privéterrein. Dat is volgens Kelly voortaan uitdrukkelijk verboden, tenzij de eigenaar van het perceel de politie vraagt in te grijpen.
Protestbrief
Na de arrestatie van ten minste zes journalisten ontving de politie vorige week een gemeenschappelijke protestbrief van verschillende mediabedrijven, waaronder het persbureau AP, dat een verslaggever en een fotograaf opgepakt zag worden. 'Het politieoptreden was vijandiger tegenover de pers dan bij elke andere gebeurtenis uit het recente verleden', stond onder meer in de brief.
Vertegenwoordigers van onder meer AP, de New York Times, de New York Post en de Daily News hebben gisteren een gesprek gevoerd met hoofdcommissaris Kelly. In de dienstmededeling die op de bureaus is voorgelezen, staat onder meer dat de politie in haar omgang met de media 'de principes van een vrije pers en een geïnformeerde burgerij' moet respecteren. http://www.volkskrant.nl/(...)d-laten-werken.dhtml
Nee, heeft niets met Occupy te maken inderdaad. Iets beter verdiepen in de materie lijkt me handig. Dit zijn gewoon ouderwetse links-rechts tegenstellingen die je eigenlijk in heel erg veel landen hebt. Denk aan het hele Oostblok, Italië, Spanje, Griekenland..quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:53 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
En dit heeft iets met Occupy (Nederland of ergens anders) te maken ?
http://www.newpolandexpre(...)treets_of_warsaw.php
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Mijn kritisch denkvermogen is goed genoeg ontwikkeld om dat niet klakkeloos aan te nemen. Daarbij ben ik helemaal niet van het dualistische hokjesdenken. Ik kijk wel wat verder dan mijn neus lang is wat dat betreft. Maar als ik echter zie wat er in Utrecht en Amsterdam nog rondloopt wat Occupy betreft kan ik dat helaas niet meer echt serieus nemen.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:24 schreef Summers het volgende:
Ach ja we zijn allemaal 1 , dat gezeur over links en rechts en hippies en krakers, daar gaat het niet om , dat wilt de media je doen laten geloven zodat je mensen die bezig zijn met occupy buiten jezelf ziet en niet meedoet en braaf in de pas blijft lopen en vooral nergens over klaagt en je pensioen blijft spekken voor als ze het weer nodig hebben .
Ik ben het voor 99,9 % met je eens. Het enige waar ik me niet in kan vinden is je conclusie dat verandering van het systeem hier niet van de grond te krijgen is. Ik denk ook niet dat je dat echt bedoelt, ik denk dat je bedoelt dat die verandering niet op de wijze van Occupy van de grond te krijgen is, maar dat een andere weg gekozen moet worden.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:37 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Mijn kritisch denkvermogen is goed genoeg ontwikkeld om dat niet klakkeloos aan te nemen. Daarbij ben ik helemaal niet van het dualistische hokjesdenken. Ik kijk wel wat verder dan mijn neus lang is wat dat betreft. Maar als ik echter zie wat er in Utrecht en Amsterdam nog rondloopt wat Occupy betreft kan ik dat helaas niet meer echt serieus nemen.
Nogmaals, ik sta helemaal achter de Occupy gedachte, maar al dat 'linkse' geroeptoeter over hoe slecht het 'rechtse' kabinet wel niet en dat de PVV een fascistische partij is hoort daar in mijn optiek niet bij. Dat is namelijk het punt volgens mij niet.Men moet eens gaan inzien dat links-rechts denken hopeloos verouderd en achterhaald is. En als je daar dna over in discussie wilt gaan, krijg je een grote bek en word je neergezet als een extreem-rechtse fascist (dit is echt gebeurd).
Het doel is een verandering van een systeem; de uitwassen van het kapitalisme. Maar het is hier in Nederland onmogelijk zoiets van de grond te krijgen. Het welvaartspeil is simpelweg te hoog, en slechts de beroepsdemonstranten, beroepswerklozen, krakers, en hippies lijken tijd te hebben voor deze acties. Ze kapen als het ware het de Occupy acties en plakken hun eigen labels erop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |