Goed lezen van het oorspronkelijke artikel beantwoordt veel van je vragen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat is er goed aan dan? Ze hebben een zondebok uitgekozen waarvan eerst nog maar bewezen moet worden of die schuldig is en in hoeverre.
Datzelfde land wat geen ruggengraat toonde toen de crisis hun land inkroop.
Namen we maar een voorbeeldquote:Op maandag 28 november 2011 13:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat goed! En wat bizar dat we hier niets over zien in onze media. Ik kan me voorstellen dat overheden niet graag zien hun bevolking een voorbeeld neemt aan de IJslandse, maar voor onze media zou dit toch interessant zijn om over te publiceren? Zouden ze dan toch onder curatele staan, oid?
Gedaan. Kan er niet meer uit halen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Goed lezen van het oorspronkelijke artikel beantwoordt veel van je vragen.
Toch zie ik niet meteen wat er zo goed aan is.quote:Op maandag 28 november 2011 14:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Goed lezen van het oorspronkelijke artikel beantwoordt veel van je vragen.
quote:Op maandag 28 november 2011 15:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gedaan. Kan er niet meer uit halen.
Leg eens uit wat jij er meer in ziet.
Wat ik hier goed aan vind is dat de IJslanders niet zich niet zomaar een oor aan laten naaien door hun regering, of door het IMF. In plaats van 100 euro per maand per inwoner voor 15 jaar te laten betalen, of het pensioen uitstellen tot het 67e levensjaar zoals wij dat hebben gedaan, is de bevolking in verzet gegaan. Ook nadat de regering viel, werd opgevolgd door een nieuw parlement dat alsnog toegaf aan de schuldeisers, heeft het volk voet bij stuk gehouden.quote:Op maandag 28 november 2011 15:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch zie ik niet meteen wat er zo goed aan is.
En ja, ik heb het hele artikel gelezen
Maar wie is nou die 99% ?? Immers...van alle mensen die ik spreek zegt er niet één dat ze Occupy goed vinden. Kortom.... wellicht gaan ze zelf ook wel inzien dat ze niet voor 99% van de bevolking spreken maar slechts voor de 20% van de onderlaag...de mensen die worden ontslagen, geen huis hebben, geen werk willen, paupers zijn.quote:Op zondag 27 november 2011 20:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Occupy is van de 99% en zeker niet van politieke partijen of links of rechts .
Investeren.....met welk geld moeten die investeringen gedaan worden?? Niet van het geld wat de Occupiers niet hebben. Het lijkt me heel nobel...maar dan moeten ze wel eerst even gaan werken hequote:Op maandag 28 november 2011 16:40 schreef Gray het volgende:
. Inmiddels is IJsland en zijn economie flink vooruit gegaan, met name door investeringen in alternatieve energie. Een dubbele win voor hen!
Veel tekst, maar je haalt er dus hetzelfde uit als ik.quote:Op maandag 28 november 2011 16:40 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Wat ik hier goed aan vind is dat de IJslanders niet zich niet zomaar een oor aan laten naaien door hun regering, of door het IMF. In plaats van 100 euro per maand per inwoner voor 15 jaar te laten betalen, of het pensioen uitstellen tot het 67e levensjaar zoals wij dat hebben gedaan, is de bevolking in verzet gegaan. Ook nadat de regering viel, werd opgevolgd door een nieuw parlement dat alsnog toegaf aan de schuldeisers, heeft het volk voet bij stuk gehouden.
Vervolgens hebben ze gezocht naar de boosdoeners van de malaise en hebben ze door middel van het opzetten van een nieuwe constitutie, gemaakt door burgers vrij van politieke belangen, gezocht naar het voorkomen van herhaling. Bovendien hebben ze de banken gewoon laten vallen, zoals het hoort in een vrijemarkteconomie.
Vergeleken met hoe Nederland is omgegaan met dezelfde situatie denk ik dat zij het heel goed hebben gedaan. Inmiddels is IJsland en zijn economie flink vooruit gegaan, met name door investeringen in alternatieve energie. Een dubbele win voor hen!
Ja, en ze leven nog, een wonder.quote:Op maandag 28 november 2011 16:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Veel tekst, maar je haalt er dus hetzelfde uit als ik.
Enkel dat je meent dat ze moedwillig de banken hebben laten vallen. Newsflash: ze hadden geen rooie rotcent om dat tegen te gaan.
Dus wat is er zo speciaal aan? Enige wat ze doen is een verdachte vervolgen middels interpol.
Hoezo?quote:
In mijn post spreek ik in de verleden tijd. Het is dus allang gebeurd.quote:Op maandag 28 november 2011 16:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Investeren.....met welk geld moeten die investeringen gedaan worden?? Niet van het geld wat de Occupiers niet hebben. Het lijkt me heel nobel...maar dan moeten ze wel eerst even gaan werken he.
Voorts draait alternatieve energie niet op wind/zon/water maar op subsidie. Waar komt die subsidie vandaan denk jij?? Zal die worden opgehoest door de Occupiers of door mensen die hard werken en belastingen afdragen en de overheid??
Newsflash: dat geld kregen ze niet van het IMF omdat ze al bij voorbaat aangaven niet te willen terugbetalen. Blijkbaar zijn ze er niet op achteruit gegaan. Wij? Wij moeten werken tot je 67e.quote:Op maandag 28 november 2011 16:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Veel tekst, maar je haalt er dus hetzelfde uit als ik.
Enkel dat je meent dat ze moedwillig de banken hebben laten vallen. Newsflash: ze hadden geen rooie rotcent om dat tegen te gaan.
Dus wat is er zo speciaal aan? Enige wat ze doen is een verdachte vervolgen middels interpol.
Ze hadden het van het IMF nodig omdat ze het zelf niet hadden... *zucht*quote:Op maandag 28 november 2011 18:22 schreef Gray het volgende:
Newsflash: dat geld kregen ze niet van het IMF omdat ze al bij voorbaat aangaven niet te willen terugbetalen. Blijkbaar zijn ze er niet op achteruit gegaan. Wij? Wij moeten werken tot je 67e.
Dus bij jou valt nog wel iets te halen nu de 20% is leegezogen , ik weet zeker dat de EU dat rekensommetje ook wel kan maken .quote:Op maandag 28 november 2011 16:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar wie is nou die 99% ?? Immers...van alle mensen die ik spreek zegt er niet één dat ze Occupy goed vinden. Kortom.... wellicht gaan ze zelf ook wel inzien dat ze niet voor 99% van de bevolking spreken maar slechts voor de 20% van de onderlaag...de mensen die worden ontslagen, geen huis hebben, geen werk willen, paupers zijn.
Mensen die normaal gesproken hard moeten werken om hun gezin een leuk leven te geven zijn het echt niet eens met die gekkies. Het wordt eens tijd dat men eens echt gaat kijken hoe groot het draagvlak is voor die tokkies. Een ding is zeker, het is zeker geen 99%.
Ik ga derhalve maar uit van 20% , net zolang totdat iemand met concrete cijfers komt.
[..]
Die 20% is alleen leeggezogen? Hebben zelf geen schuld eraan?quote:Op maandag 28 november 2011 19:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus bij jou valt nog wel iets te halen nu de 20% is leegezogen , ik weet zeker dat de EU dat rekensommetje ook wel kan maken .
yep de gehandicapten en de ouderen die hun hele leven hebben gespaard voor hun pensioen hebben schuldquote:Op maandag 28 november 2011 19:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die 20% is alleen leeggezogen? Hebben zelf geen schuld eraan?
Bah, wat oppervlakkig.
En die 20% waar Ronnie het over heeft zijn enkel ouderen en gehandicapten... juist.quote:Op maandag 28 november 2011 19:45 schreef Summers het volgende:
[..]
yep de gehandicapten en de ouderen die hun hele leven hebben gespaard voor hun pensioen hebben schuldjij moet misschien niet zo oppervlakkig doen .
En ze kregen het alleen onder voorwaarde dat ze Nederland en Engeland terug zouden betalen. Wat ze weigerden. Waarop het IMF de lening introk.quote:Op maandag 28 november 2011 19:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze hadden het van het IMF nodig omdat ze het zelf niet hadden... *zucht*
Heb soms het idee dat je op een andere planeet zit.
sorry maar een discussie over je vooroordelen is zinloos .quote:Op maandag 28 november 2011 19:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En die 20% waar Ronnie het over heeft zijn enkel ouderen en gehandicapten... juist.
Jij wil niet discussiëren, je wil alleen gelijk hebben omdat je anders niets te schoppen hebt.
Wow....het prototype tunnelvisionair...ik zal je zo vertellen...ik werk me het laplazarus om alles betaald te krijgen maar ik vind dat diegene die nu daar aan het occupy-en zijn een aanzienlijk grotere bijdrage leveren aan deze maatschappij dan ik.quote:Op maandag 28 november 2011 16:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar wie is nou die 99% ?? Immers...van alle mensen die ik spreek zegt er niet één dat ze Occupy goed vinden. Kortom.... wellicht gaan ze zelf ook wel inzien dat ze niet voor 99% van de bevolking spreken maar slechts voor de 20% van de onderlaag...de mensen die worden ontslagen, geen huis hebben, geen werk willen, paupers zijn.
Mensen die normaal gesproken hard moeten werken om hun gezin een leuk leven te geven zijn het echt niet eens met die gekkies. Het wordt eens tijd dat men eens echt gaat kijken hoe groot het draagvlak is voor die tokkies. Een ding is zeker, het is zeker geen 99%.
Het feit dat ze die lening nodig hadden betekent dus dat ze zelf niet beschikten over de middelen hun financiële crisis en banken te helpen.quote:Op maandag 28 november 2011 20:12 schreef Gray het volgende:
[..]
En ze kregen het alleen onder voorwaarde dat ze Nederland en Engeland terug zouden betalen. Wat ze weigerden. Waarop het IMF de lening introk.![]()
Lol. De enige die oordeelt en op voorhand al het andere van tafel veegt, ben jij.quote:Op maandag 28 november 2011 20:33 schreef Summers het volgende:
[..]
sorry maar een discussie over je vooroordelen is zinloos .
Wat je toelaat in de wereld komt morgen op jouw deur kloppen , geniet er nog maar ff van in december .quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol. De enige die oordeelt en op voorhand al het andere van tafel veegt, ben jij.
We geven de uitkeringstrekkers en paupers 100 euro, vervolgens pakken we er 20 af....krijgen ze nog steeds 80 euro maar kunnen ze wel roepen dat ze leeggeroofd wordenquote:Op maandag 28 november 2011 19:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die 20% is alleen leeggezogen? Hebben zelf geen schuld eraan?
Bah, wat oppervlakkig.
Kom eens met bronnen (buiten de Occupy gekkies) die 99% bevestigen.... Ik zie nergens feiten dat het om 99% gaat. Sterker nog, kijk dit gekkiestopic eens na.... is 99% van de posters pro? Dacht het niet he.quote:Op maandag 28 november 2011 23:35 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Wow....het prototype tunnelvisionair...ik zal je zo vertellen...ik werk me het laplazarus om alles betaald te krijgen maar ik vind dat diegene die nu daar aan het occupy-en zijn een aanzienlijk grotere bijdrage leveren aan deze maatschappij dan ik.
Het feit dat jij zo fel tegen "die tokkies" bent maakt voor mij 1 ding duidelijk: Je hebt geen flauw idee wat er gaande is. De 1% is heel gelukkig met mensen zoals jij. Mensen die zich vooral niet bezighouden met zaken waar ze niet direct last van hebben. Zolang jij niks te klagen hebt is er niks aan de hand, right? Ik ben benieuwd of je deze instelling nog steeds hebt op de dag dat je te horen krijgt dat je spaargeld en pensioen verdwenen zijn, je geen werk meer hebt en er niet meer zoiets bestaat als een WW-uitkering waar jij al die tijd premie voor hebt betaald.
Dan zul jij pas wakker worden en misschien....heel misschien....nog eens terugdenken aan dit moment.
Geenstijl/Pownews nablaterquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
We geven de uitkeringstrekkers en paupers 100 euro, vervolgens pakken we er 20 af....krijgen ze nog steeds 80 euro maar kunnen ze wel roepen dat ze leeggeroofd worden![]()
Overigens valt bij mij idd nog zat te halen, niet gek als je altijd hard werkt en goed met geld kunt omgaan
[..]
Kom eens met bronnen (buiten de Occupy gekkies) die 99% bevestigen.... Ik zie nergens feiten dat het om 99% gaat. Sterker nog, kijk dit gekkiestopic eens na.... is 99% van de posters pro? Dacht het niet he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |