abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104581205
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Aan de ene kant is het natuurlijk wel leuk als het met de aartsvijand slecht gaat, aan de andere kant is het wel een reality-check. Zowel Ajax als Feyenoord zijn bezig aan een hele slechte periode. En niet geheel toevallig ook door veel geklooi buiten de voetbalarena's. Denk dat dat ook een beetje het probleem met een roemrucht verleden is, er zijn veel ex-pipo's die denken dat zij de club zijn. Bij Ajax heb je dat met een zeikende Cruijff, bij Feyenoord met een van Hanegem bijvoorbeeld. Altijd is er wel iets mis. En dan nog financiėle puinhopen, het is om moedeloos van te worden.

Met alle respect voor Johan Cruijff maar er is niemand groter dan de club. Als Louis van Gaal de boel op orde kan brengen, lijkt het me gewoon zo dat je Louis van Gaal daar neer moet zetten. Ik snap alleen niet waarom men een paar jaar geleden Louis van Gaal nog heeft afgeserveerd na het conflict met Koeman en hem nu opeens weer terughaalt. Dat getuigt toch van niet zo heel veel visie van het bestuur.

Maar goed, het hele probleem heeft eigenlijk niet eens te maken met Ajax en Feyenoord maar met scheefgroei in Europa. Vroeger was het verschil tussen Feyenoord/Ajax en Europa niet zo bizar groot, nu stelt Nederland ook qua salarissen en transfersommen niets meer voor, zeker nu dat geld met zoveel clubs gedeeld moet worden. Wel leuk en aardig dat Twente en AZ er opeens bijhoren maar dat heeft meer te maken met het feit dat Ajax en Feyenoord niet meer Europees meedraaien met de top/subtop dan dat zij opeens zo goed zijn geworden.

Ik hoop natuurlijk zelf dat Feyenoord nu echt goed op weg is om terug te komen, en het zou jammer zijn als Ajax dan net minder zou gaan. Liever Feyenoord kampioen en Ajax 2e dan zo'n jankclub als PSV/Twente/AZ. Maar goed. :P
Hij komt natuurlijk alleen omdat hij Cruijff wil wegsturen. Uiteindelijk zal hij ook weer weg gaan. Op lange termijn is Cruijff toch de juiste persoon.
★★★
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')