abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105254776
Leuk!

Ik vond vandaag toevallig via Stumble deze foto O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 december 2011 @ 15:51:28 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_105255145
O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_105526276
Wat een leuke foto Bluezz. Dat kopje past zo goed. Die kleine draagt geen pantserpakje.

Is dat oor ingeknipt ter herkenning? Het ziet er primitief uit.
Ik moet vaak lachen als ik op de webcams naar de oren kijk. Het kunnen net de veren op de helm van Asterix zijn. Of eentje draait woest rond. Soms gaan ze parallel, soms tegengesteld en soms als twee afzonderlijke wezens.

Saar ligt nu dwars voor het publieksvenster en de kleine ligt lekker verscholen erachter. Zo te zien heeft ze zich ook kunnen verschuilen voor de verzorger die aan het inlemen was.

Gisteren zijn ze met veel moeite naar de buitenren gelokt. Saar at wel de brokjes, maar draaide zich dan lekker weer om, om in de zekere stal te blijven.
  donderdag 15 december 2011 @ 14:07:00 #179
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105615082
En ze heet: Sunanda!

Het Indische neushoorntje dat 19 november is geboren heeft vandaag de naam Sunanda gekregen. De naam komt uit het Sanskrit en betekent ‘kind van de zon’. De naam is bedacht door de Openbare Daltonschool De Gondelier uit Amersfoort. De winnende klas heeft vandaag samen met burgemeester Lucas Bolsius van Amersfoort de naam onthuld.

Het Indische neushoorntje dat 19 november is geboren heeft vandaag de naam Sunanda gekregen. De naam komt uit het Sanskrit en betekent ‘kind van de zon’. De naam is bedacht door de Openbare Daltonschool De Gondelier uit Amersfoort. De winnende klas heeft vandaag samen met burgemeester Lucas Bolsius van Amersfoort de naam onthuld.

Veel naaminzendingen
Het DierenPark heeft na de geboorte een neushoorn lespakket verstuurd aan scholen in de omgeving van Amersfoort. Het was tevens online te downloaden. In dit lespakket zat ook de namenwedstrijd. Het park heeft vele inzendingen mogen ontvangen. Het was dan ook een flinke klus voor de dierverzorgers om hier een geschikte naam uit te kiezen.

Hoofd dierverzorger Bas Aalders: “De geboorte van dit neushoorntje is zo bijzonder en uniek dat de betekenis van de naam Sunanda helemaal aansluit bij deze speciale gebeurtenis. Daarnaast wilden we graag een naam die de Indische oorsprong van het diersoort terug liet komen.”

Sunanda en Saar
Op dit moment verblijven moeder en jong nog in het binnenverblijf. Het gaat heel goed met Sunanda en Saar. Het jong drinkt goed, groeit en begint steeds meer te ontdekken. Per dag wordt er gekeken of er kraamvisite mogelijk is voor de gasten. Het DierenPark hoopt dat het tweetal in de kerstvakantie buiten te zien is. Blijf op de hoogte via de website.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_105680802
Mwoah ik ben niet wild van die naam :7
pi_105681127
ik ook niet. ze wilden n vlotte naam, 1 lettergreep. das dit niet :')
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:02:14 #182
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105686025
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 00:40 schreef Bluezz het volgende:
Mwoah ik ben niet wild van die naam :7
Volgens mijn dochter is ze vernoemd naar ons :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105686451
We kunnen Sunanda inkorten tot Sanda of Sunda. En dan passen jullie er nog steeds allebei in.

Gisteren werd een geforceerde manier toegepast om Saar wat sneller naar de buitenren te krijgen: na een zeer grote schoonmaak kwamen ze in de eigen stal waar geen voer lag. Saar van slag, Sunanda in de war, Saar humeurig, Saar norse moeder. De verzorgers liepen op de gang (verder schoonmaken), dus Saar bij het voerhek, maar geen response. Uiteindelijk is Saar wel naar buiten gesjokt, maar ze waren allebei behoorlijk gestresst, ook toen ze al snel weer in de eigen stal terug waren. Zo te zien was er alleen geleemd, waarbij Sunanda zich weer lekker buiten armbereik wist te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 17-12-2011 11:02:42 ]
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:23:01 #184
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_106683311
Even een update.

quote:
Frisse neus

woensdag 11 januari, 2012

Sunanda mocht vandaag met haar moeder even buiten snuffelen.

Sinds de geboorte laat moeder Saar beperkt bezoek toe. Elke dag gaat de deur naar het binnenverblijf even open voor gasten, maar Saar geeft aan wanneer het weer genoeg is. De dierverzorgers laten moeder en jong elke dag wennen aan de buitenlucht en de voor Sunanda onbekende omgeving. Dit wennen gaat stap voor stap. Vandaag ging de poort naar het grote buitenverblijf ook open. Moeder Saar leek alleen totaal geen interesse te hebben om het buitengebied te betreden en bleef liever op het pad ervoor. Jong Sunanda daarentegen rende maar al te graag die kant op, maar durfde niet te ver van haar moeder.

Na wat geduld zijn moeder en jong toch kort even te zien geweest in het grote buitengebied. Door het koude weer zijn deze bezoekjes maar kort en daarna gingen ze dan ook weer heerlijk naar het binnenverblijf, waar Sunanda al snel even ging rusten.

Iedere dag zullen de verzorgers kijken of moeder en jong zin hebben om even een frisse neus te halen. Op babyneushoorn.nl worden de laatste nieuwtjes gemeld.
http://www.babyneushoorn.nl/nieuws/detail/frisse-neus

Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:36:01 #185
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106707802
quote:
Wat lief. :D
Nog even en 't is net zo'n dikzak als haar moeder. O-) O+
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106721201
Ze is al aardig mollig geworden.

Gisteravond zag ik dat het zwembadje weer gevuld is. Er was nog geen belangstelling voor. Zo'n vreemd bakje water is natuurlijk iets anders dan een poel buiten in de "wijde wereld". Ze heeft al weer bekeken of ze deur open schuiven kan.

Sinds kort zie ik dat ze probeert Saar ergens toe te dwingen door haar kopje op Saars grote kop te drukken, zoals Saar steeds bij haar doet als ze opkrassen moet.
pi_106742572
Ik blijf het echt zo leuk vinden om dit zo af en toe te zien O+ Ik heb een aantal jaar in dierenpark amersfoort gewerkt, meegemaakt dat Daan wegging en met Boo at the Zoo Saar dan eindelijk kwam. Hoe vaak ik wel niet op dat treintje rondjes heb gereden langs dat verblijf, haha!
pi_106762473
Kindertreintje?
pi_106765869
Ja :) De berenboemel, hehe.
pi_106767866
Hoe groot is het park eigenlijk?

[ Bericht 3% gewijzigd door Teslynd op 13-01-2012 17:30:34 ]
pi_106768017
Er is maar één foto van het uitstapje naar buiten geplaatst:
pi_106772475
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:22 schreef Teslynd het volgende:
Hoe groot is het park eigenlijk?
Niet bizar groot, maar ik ken het nog uit het pre-dinobos tijdperk.
pi_106778624
Hoe kom je er vanaf het station? Hoe ver? Ik ben nogal slecht in afstanden schatten.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:00:05 #194
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106780776
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:27 schreef Teslynd het volgende:
Hoe kom je er vanaf het station? Hoe ver? Ik ben nogal slecht in afstanden schatten.
4 bushaltes lopen vanaf station Amersfoort.
Volgens Googlemaps 1,7KM en 21 minuten lopen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:02:28 #195
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106780939
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Niet bizar groot, maar ik ken het nog uit het pre-dinobos tijdperk.
Groot genoeg om er een dagje vol te maken! Ik vind het een van de fijnste dierentuinen die ik ken. Mooi opgezet, veel groen, we zijn echt een dagje uit hoor! :Y
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:03:38 #196
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106781023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:27 schreef Teslynd het volgende:
Stationshal uitlopen aan de Bachman Wutierslaan, rechtsaf de Bachman Wutierslaan oplopen, alsmaar rechtuit, spoorlaan oversteken, bocht naar links meevolgen en je loopt tegen het dierenpark aan. Kan niet missen. Meestal lopen wij het vanaf het station, een kleine 20 minuten. Of de bus moet er toevallig net aankomen, dan pakken we die.
pi_106781612
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:02 schreef Ireth het volgende:

[..]

Groot genoeg om er een dagje vol te maken! Ik vind het een van de fijnste dierentuinen die ik ken. Mooi opgezet, veel groen, we zijn echt een dagje uit hoor! :Y
Ik ken het natuurlijk vooral als voormalig werknemer, maar ik kan mij zeker indenken dat je als bezoeker op je gemak lekker lang bij dieren kunt blijven kijken. Maar ook genoeg mensen die daar het geduld niet voor hebben en die zijn binnen 2-3 uur rond. Ik heb zelf bij andere parken ook altijd tijd tekort :P
pi_106782186
Bedankt voor de reisbeschrijving.
Ik kan geen hele middag lopen, zal dus vooruit moeten kiezen welke delen bekeken zullen worden. En dat treintje is natuurlijk alleen voor kinderen en personeelsleden.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:25:25 #199
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106782390
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ken het natuurlijk vooral als voormalig werknemer, maar ik kan mij zeker indenken dat je als bezoeker op je gemak lekker lang bij dieren kunt blijven kijken. Maar ook genoeg mensen die daar het geduld niet voor hebben en die zijn binnen 2-3 uur rond. Ik heb zelf bij andere parken ook altijd tijd tekort :P
Wij hangen dan ook nog een dik uur in de speeltuinen he ;) En het Dinobos (die ik nou wel eens gezien heb }:| )

Ik vind het gewoon een hele prettige dierentuin. Ondanks dat de verblijven vlakbij elkaar staan, is het zo opgezet en opgevuld met groen dat je dat heel niet in de gaten hebt. Het loopt gewoon heel prettig in Amersfoort.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:27:04 #200
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_106782488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:21 schreef Teslynd het volgende:
Bedankt voor de reisbeschrijving.
Ik kan geen hele middag lopen, zal dus vooruit moeten kiezen welke delen bekeken zullen worden. En dat treintje is natuurlijk alleen voor kinderen en personeelsleden.
Als je de speeltuinen en het dinobos (heuvel op, heuvel af) overslaat ben je met een uurtje of 4 wel langs alles gewandeld. Mits je geen uren bij elk hok blijft hangen. Treintje heb je op zich ook weinig aan als je dieren wilt zien, zoveel zie je daaruit niet. Je gaat achter Saar en Zimon langs, maar daar is eigenlijk alles wel mee gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')