abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:48:18 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104561341
Al die neushoorn kenners hier!

Dit kleintje heeft geen benul van wie zijn vader en ooms en tantes zijn heur. :7 . Stop eens met verklaringen zoeken voor die deur, als er al een verklaring voor is, dan valt dat toch niet in mensengedrag te vatten. :P
Resistance is futile.
  zaterdag 19 november 2011 @ 19:55:36 #127
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_104561634
wie zijn vader, ooms en tantes zijn zal het beestje niet weten nee, maar ik kan me wel voorstellen dat geluiden interessant zijn, zeker als het klinkt als dat grijze ding waaruit gedronken kan worden.
Neushoorns leven vaak in kleine groepjes bij elkaar, dus het is natuurlijk om andere neushoorns in de buurt te hebben.
Zo'n kleintje wordt door die kleine kudde ook beschermd.
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:14:29 #128
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_104567808
Elke keer als ik kijk op de webcam staat het jong te lurken :D Zo red ie die 25 liter wel :D
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_104568682
Net werd het met heel veel moeite op de pootjes gehesen, waarna het vaag richting uier wankelte en toen doorsjokte naar de muur. Nu staat Saar met een been hoog om het zo makkelijk mogelijk te maken.
Het moet per dag ca. 25 liter drinken, dus een liter per uur. Ga je gang!
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:50:13 #130
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_104569394

Liev O+
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_104572363

:Y) :9
  zondag 20 november 2011 @ 00:12:41 #132
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104572400
Alweer bijna een dag oud. :o O+
't Is maar goed dat mensen niet zo snel kunnen lopen. Peuters moet je al de hele tijd in de gaten houden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_104572489
Drinken, heel even wankel blijven staan en dan ineens in slaap ploffen :D

pi_104573774
quote:
17s.gif Op zondag 20 november 2011 00:11 schreef Bluezz het volgende:

:Y) :9
Dat kleine staartje O+
Soms ligt het in zo'n charmante krul.
pi_104574323
Het had weer helemaal geen zin in verplicht drinken. Logisch, hoe kan je lekker pitten en uitrusten als je om de haverklap moet staan drinken.
  zondag 20 november 2011 @ 06:52:30 #136
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_104576726
Van de website van Dierenpark Amersfoort. Filmpje dat de verzorgers gemaakt hebben.

Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_104578006
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:48 schreef Seven. het volgende:
Al die neushoorn kenners hier!

Dit kleintje heeft geen benul van wie zijn vader en ooms en tantes zijn heur. :7 . Stop eens met verklaringen zoeken voor die deur, als er al een verklaring voor is, dan valt dat toch niet in mensengedrag te vatten. :P
Helemaal mee eens. Maar neushoorns kunnen niet goed zien, maar des te beter horen. Toen ik er gisteren was kon je op de schermen zien dat de verzorgers binnenkwamen en de kleine direct richting verzorgers (dus geluid) liep. Die staken hun armen over het schot en konden de kleine aanraken. Ik kan me voorstellen dat als het "muis"stil :s) is in de stal en er klinkt geluid van achter de deur, de kleine ook die richting op gaat. Of het nu een verzorger is achter die deur die de stal aan het schoonmaken is of het is papa Zimon die met zijn brokkenbal aan het gooien is, dat maakt voor de kleine niets uit. Het gaat om het geluid.
pi_104594521
Bedankt voor deze uitleg. Had eigenlijk op de site moeten staan.

Wat is dat met die brokkenbal? Bij Saar zie je alleen stro, blad, tak. En waarom achter die deur, dat is toch de verzorgingsruimte?
pi_104600847
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:52 schreef Teslynd het volgende:
Wat is dat met die brokkenbal? Bij Saar zie je alleen stro, blad, tak. En waarom achter die deur, dat is toch de verzorgingsruimte?
Nee, achter de metalen deur is de stal van Zimon. Er zijn twee stallen. Links de stal van Saar, rechts de stal van Zimon. De stal van Zimon heeft dan toegang tot het buitenverblijf. Als Zimon buiten is en Saar binnen zie je de deur wel eens open staan en dan kan Saar beide ruimtes gebruiken. Als de verzorgers de stal van Saar moeten schoonmaken wordt ze ook even in de stal van Zimon gezet. Saar gaat meestal door de stal van Zimon naar buiten. De stal van Saar heeft ook een deur.... (die zie je wel eens op de webcam open staan) die gaat naar een buitenplaatsje, afgeschermd door palen. Hier kunnen ze ook verzorgd worden en gedouched. Ze hebben dit buitenplaatsje nu overkapt zodat Saar en jong daar eventueel ook een frisse neus kunnen halen. Vanuit dit buitenplaatsje kunnen ze ook op het buitenterrein komen. Het buitenterrein is ook in 2 delen. 1 deel met zwembad en 1 deel met leembad. Zimon en Saar wisselen regelmatig van kant. In het binnenverblijf is ook een zwembad. Dat is aangepast voor het jong (aflopend), maar nu afgeschermd d.m.v. planken tot het jong wat groter is.
In de stal van Zimon hangt een brokkenbal. Dat is een bal met gaatjes waar brokjes in zitten. Door de bal te draaien vallen de brokjes op de grond die hij dan op kan eten. Dat is om ze een beetje bezig te houden, maar dat maakt nogal herrie als hij daarmee bezig is. Er hangt bijv. ook een hooiruif. Deze dingen had Saar ook, maar die hebben ze weggehaald. De brokjes zouden in de laag bodembedekking terecht komen en hooi krijgt ze de laatste tijd op de grond om het wat makkelijker voor haar te maken. Maar dat komt over een tijdje ongetwijfeld weer terug.
pi_104610109
Staan Saar en Zimon altijd apart op stal? En buiten?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 20 november 2011 @ 23:20:08 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104612334
Heee, da's leuke extra info :)
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104614442
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 23:20 schreef rubbereend het volgende:
Heee, da's leuke extra info :)
Ja! ^O^
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 15:10:50 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104630575
quote:
Een meisje
maandag 21 november, 2011

Afgelopen vrijdagnacht is er een Indische neushoorn geboren in DierenPark Amersfoort. Inmiddels weten de dierverzorgers het zeker: het is een meisje! De naam wordt gekozen aan de hand van een namenwedstrijd onder scholen.

Naam?
Scholen in de regio van Amersfoort ontvangen deze week een lespakket rondom het neushoorntje. De scholen kunnen via dit lespakket meedoen aan de namenwedstrijd. Maar hier op de website is het lespakket voor scholen te downloaden.

Populair online
Na het live gaan van de webcams bij neushoorn Saar, bleek ze al snel een blijvend groeiende groep volgers te hebben. Uiteindelijk is de nachtelijke bevalling live gevolgd door vele duizenden mensen. DierenPark Amersfoort lanceerde na de bevalling de site babyneushoorn.nl en alleen al op zaterdag en zondag is deze site bijna 50.000 bekeken door unieke bezoekers. Saar en het jong worden nog steeds actief gevolgd via de webcams. Op YouTube zelf is de bevallingsvideo ook nog eens 25.000 keer bekeken.

Bijzondere gebeurtenis
Het is voor het eerst in DierenPark Amersfoort dat er een neushoorn is geboren en in Nederland is dit bijzonder. Indische neushoorns zijn in een beperkt aantal dierentuinen in de wereld te zien en in het wild wordt het diersoort met uitsterven bedreigd. DierenPark Amersfoort Wildlife Fund steunt om deze reden onder andere een project van Indische neushoorns in het wild.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104630611

*O*
pi_104630747
Ze liggen nu telkens zo lief vis-à-vis.
Maar misschien is dat onder neushoorn niet zo lief als bij mensen.

Bedankt voor alle verdere info.
  vrijdag 25 november 2011 @ 22:13:26 #146
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_104824690
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 november 2011 @ 22:44:20 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104826626
O+
DeLuna vindt me dik ;(
pi_104832308
quote:
Awwww haha O+
pi_104839873
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:40 schreef Teslynd het volgende:
Staan Saar en Zimon altijd apart op stal? En buiten?
Buiten en binnen staan Saar en Zimon apart. Indische neushoorns zijn solitaire dieren in tegenstelling tot bijv. witte neushoorns die in groepen leven. Alleen als het vrouwtje in cyclus is komen ze bij elkaar. Ik heb de ontmoeting tussen Saar en Zimon wel eens gezien (toen het allemaal nog niet lukte) en dat gaat er heftig aan toe. Ze hadden allebei bloedende wondjes. Leek erger dan het was natuurlijk.

Ze hebben deze week geprobeerd om bezoekers in de stal te laten, maar Saar reageerde daar heel heftig op, zelfs met een schijnaanval richting bezoekers. Vandaar dat ze weer besloten hebben om het per dag te bekijken en af en toe een klein groepje toe te laten. Ik was gisteren een van de gelukkigen die met de verzorger de stal in mocht. Geweldig om die kleine in het echt te zien, maar het was al snel duidelijk dat Saar niet op kraambezoek gesteld was. Ze is duidelijk een goede moeder en de kleine wordt goed beschermend. Toch kans gezien om een fotootje te maken tussen al het hout en hekwerk door.

Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 26 november 2011 @ 12:57:14 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104840149
mooie foto O+
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')