quote:
quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:29 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Wordt hier bijna een kookrubriek!! Maar ga rustig verder, ga ik een deurtje verder
we zijn hier van alle markten thuis, behalve fotografiequote:Op vrijdag 18 november 2011 22:29 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Wordt hier bijna een kookrubriek!! Maar ga rustig verder, ga ik een deurtje verder
is weer een herhaling volgens mijquote:Op vrijdag 18 november 2011 22:34 schreef MaryMouse het volgende:
Kan het zijn dat ik deze aflevering van TG al heb gezien?
das een mooie tijd, Trustequote:Op vrijdag 18 november 2011 22:38 schreef MaryMouse het volgende:
Nog even zombies afschieten en dan lekker slapen.
Moet morgen om 8:30 bij de garage zijn
quote:
Nu wélquote:
quote:
tuurlijk wel. net als altijdquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Je ben in een niet gezellig bui vanavond?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]gelukkig
![]()
Even een vraagje:nope, dit is een japanse mandoline alleen geschikt voor diverse maten julienne en plakjes. Je hebt er een nodig waar je geribbelde plakjes mee kan snijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je moet er zo een hebben, let op het onderste mes. dat is een wafel kam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als ik er aan denk, maar even kijken danquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:46 schreef MaryMouse het volgende:
Kokje, maandag a.s. om 23:00 op NL2 Document "De smaak van de ziel" over Erik van Loo, Cees Helder en Paul Craenenbroeck" over hun passie....
quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:49 schreef superkokje het volgende:
[..]
nope, dit is een japanse mandoline alleen geschikt voor diverse maten julienne en plakjes. Je hebt er een nodig waar je geribbelde plakjes mee kan snijden
je moet er zo een hebben, let op het onderste mes. dat is een wafel kam.Oh, kijk dank je, dat scheelt weer 70 euriesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, kijk dank je, dat scheelt weer 70 eurieskijken of je iemand kent met een pas voor hanos of sligro of bij jou in de buurt zit volgens mij driessen. die hebben ze liggen,en kosten ze minder dan ¤ 70. de japanse kosten dan ¤ 30 of zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noop, had mijn pa vroeger wel, zusje heeft alleen een Makropas.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:54 schreef superkokje het volgende:
[..]
kijken of je iemand kent met een pas voor hanos of sligro of bij jou in de buurt zit volgens mij driessen. die hebben ze liggen,en kosten ze minder dan ¤ 70. de japanse kosten dan ¤ 30 of zo
Dat is wel een groot prijsverschil. Verschil in kwaliteit?quote:
kan zijn dat de makro ze ook heeft liggen. f kijken zou ik zeggenquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Noop, had mijn pa vroeger wel, zusje heeft alleen een Makropas.
Googlen op Driessen kom ik bij een hele hoop uit maar niet op kookspulletjes.
Maar dank je voor de link, mag dan wel wat duurder zijn, daar hebben ze wél leuke spulletjes
voor thuis gebruik goed genoeg, ik gebruik deze op de zaak ook. heb daarnaast ook een japanse voor het fijne werkquote:Op zaterdag 19 november 2011 21:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat is wel een groot prijsverschil. Verschil in kwaliteit?
Ik heb ook maanden gedaan voor ik mijn pasta-machine kocht, maar ben wel blij dat ik daar diep genoeg voor in de buidel heb getast. Is een geweldig apparaat.
Zal zusje bellen om een afspraak te maken. Ben er al in geen jaren geweest, maar toen pa nog bij de Hanos kwam viel het mij op dat die véél meer professioneel spul hadden en dat de Makro toch meer consument gericht is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:01 schreef superkokje het volgende:
[..]
kan zijn dat de makro ze ook heeft liggen. f kijken zou ik zeggen
quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:02 schreef superkokje het volgende:
[..]
voor thuis gebruik goed genoeg, ik gebruik deze op de zaak ook. heb daarnaast ook een japanse voor het fijne werk
het blijft een groothandel. Het belangrijkste is, dat er een wafelmes op zit. een geribbeld mes dusquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zal zusje bellen om een afspraak te maken. Ben er al in geen jaren geweest, maar toen pa nog bij de Hanos kwam viel het mij op dat die véél meer professioneel spul hadden en dat de Makro toch meer consument gericht is.
dat is gewoon juliennequote:Op zaterdag 19 november 2011 22:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Dank je.....
Veel fijner dan die luciferaardappelreepjes die ik vandaag gemaakt heb zal ik denk ik niet gaan
Las het vandaag, pommes allumettes (lucifers) en pommes pailles.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:07 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat is gewoon juliennedan heb je ook nog stro aardappeltje. pommes paille. die kan ook gesneden worden op die wafelkam
quote:
dat dan nog welquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:09 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Las het vandaag, pommes allumettes (lucifers) en pommes pailles.
Zijn lucifers in het recept van Cees Helder. Heb vandaag proefgekookt. Morgen zus+zwager te eten.
Ach, je moet toch wat doen om de verstandhoudingen binnen een familie te stabiliserenquote:
Duikelman ken ik wel, ben ik alleen ook al heel lang niet meer geweest. Daar kunnen ze ook goed advies geven. Even met moeders onderhandelen of ik dit jaar mijn verjaardagsgeld + kerstgeld mag combineren voor een goede mandoline.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:11 schreef superkokje het volgende:
de klassieke
let wel, de beschermslede zit er niet bij
zou ik doen als ik jou was, goed advies is nooit weg. En als je er veel gebruik van denkt te maken idd iets goeds kopenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Duikelman ken ik wel, ben ik alleen ook al heel lang niet meer geweest. Daar kunnen ze ook goed advies geven. Even met moeders onderhandelen of ik dit jaar mijn verjaardagsgeld + kerstgeld mag combineren voor een goede mandoline.
quote:
Die dingen zijn wel duur zeg.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:16 schreef superkokje het volgende:
[..]
zou ik doen als ik jou was, goed advies is nooit weg. En als je er veel gebruik van denkt te maken idd iets goeds kopen
Ik denk het wel, ik heb gemerkt dat julienne met een mes mij niet makkelijk afgaat. Ik denk dat ik overmorgen aardappelsoep eetquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:16 schreef superkokje het volgende:
[..]
zou ik doen als ik jou was, goed advies is nooit weg. En als je er veel gebruik van denkt te maken idd iets goeds kopen
Maar gaan wél jaren en jaren mee, en minder irritatie dan met de goedkope zooi die je in de thuiskookwinkel hebt.quote:
als het je vooral om juliene gaat, kan je ook een japanse mandoline kopen, veul goeiekoperen prettig mee te werken. Maar geen wafeltjesquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ik heb gemerkt dat julienne met een mes mij niet makkelijk afgaat. Ik denk dat ik overmorgen aardappelsoep eet
das een hoop geld, ik heb er een van ¤ 7,50quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar gaan wél jaren en jaren mee, en minder irritatie dan met de goedkope zooi die je in de thuiskookwinkel hebt.
Met mijn pastamachine had ik mazzel, net toen ik wist welke ik echt wilde hebben was die voor één dag bij de bijenkorf afgeprijst van 350 voor 199
Nu breng je mij aan het twijfelen. Wafeltjes zijn wel leuk. Niet alleen voor aardappelen, maar ook voor gefrituurde courgette bijv.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:20 schreef superkokje het volgende:
[..]
als het je vooral om juliene gaat, kan je ook een japanse mandoline kopen, veul goeiekoperen prettig mee te werken. Maar geen wafeltjes
Tja, ik vrees dat de gemiddelde hobbykok voor meer geld aan apparatuur/gereedschap in zijn keuken heeft staan dan een professionele kok. Komt waarschijnlijk omdat de pro-kok thuis zelden kooktquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:20 schreef superkokje het volgende:
[..]
das een hoop geld, ik heb er een van ¤ 7,50
keuzes maken in het leven. hoe belangrijk is het. Is het voor de leuk of voor het resultaat. Met een klassieke mandoline kan je ook dik snijden en met een japanse alleen dunquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nu breng je mij aan het twijfelen. Wafeltjes zijn wel leuk. Niet alleen voor aardappelen, maar ook voor gefrituurde courgette bijv.
Ik denk dat ik het regelmatig dik snijden met een mes nog wel onder de knie ga krijgen. Met dun ben ik een beetje bang voor het mesquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:24 schreef superkokje het volgende:
[..]
keuzes maken in het leven. hoe belangrijk is het. Is het voor de leuk of voor het resultaat. Met een klassieke mandoline kan je ook dik snijden en met een japanse alleen dun
blijven oefenenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het regelmatig dik snijden met een mes nog wel onder de knie ga krijgen. Met dun ben ik een beetje bang voor het mes
Kan kokje beter beantwoorden. Ik weet alleen dat mijn oma altijd kippensoep maakte voor een paar dagen, en dat dagelijks de soep even een paar minuten werd doorgekookt.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:29 schreef pl4kkie het volgende:
Klopt het, als je bv kippensoep laat koken de smaken verdwijnen?
ligt er aan wat er in zit. Als er vermicelli in zit en je laat het lang doorkoken, wordt de vermicelli te gaar en komt het zetmeel los. hierdoor krijg je een andere smaak en word de soep troebel en lijkt het of hij heel licht gebonden is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:29 schreef pl4kkie het volgende:
Klopt het, als je bv kippensoep laat koken de smaken verdwijnen?
Nouja, verdwijnen.. is een groot woord. Ik bedoel dat de smaken dan minder worden. Want een vriend zijn moeder maakt regelmatig kippensoep. Ook voor een paar dagen. Als ze het dan opwarmt doet ze het in de magnetron. Als het daaruit komt is het bijna 200 graden zo heet. Dat kan toch nooit goed zijnquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kan kokje beter beantwoorden. Ik weet alleen dat mijn oma altijd kippensoep maakte voor een paar dagen, en dat dagelijks de soep even een paar minuten werd doorgekookt.
Maar oma flikkerde ook alle ingrediënten tegelijk in de pan bij de bouillon (trok wél eerst bouillon van de botten)
En was altijd best jummie kippensoep
Vermicelli kookte oma altijd in een apart pannetje en werd pas op het laatste moment aan de soep toegevoegd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:33 schreef superkokje het volgende:
[..]
ligt er aan wat er in zit. Als er vermicelli in zit en je laat het lang doorkoken, wordt de vermicelli te gaar en komt het zetmeel los. hierdoor krijg je een andere smaak en word de soep troebel en lijkt het of hij heel licht gebonden is.
dat heeft meer te maken met je smaakpapillen. voor warme gerechten is de smaak het beste rond de 80gr. anders worden je papillen geblokkeerd en kan je niet meer proeven wat je eet. simpel gezegd, beste smaak beleving is mondwarm, ± 40 a 45 grquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:34 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nouja, verdwijnen.. is een groot woord. Ik bedoel dat de smaken van minder worden. Want een vriend zijn moeder maakt regelmatig kippensoep. Ook voor een paar dagen. Als ze het dan opwarmt doet ze het in de magnetron. Als het daaruit komt is het bijna 200 graden zo heet. Dat kan toch nooit goed zijn
staat er los van. heeft met het moment te maken. moet het zien als verdovingquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:37 schreef MaryMouse het volgende:
Of je soep opwarmt in de magnetron, of zoals oma doorkookte op het fornuis, lijkt mij niet zo heel veel uitmaken. Ik vries mijn kippensoep (zonder vermicelli) ook gewoon in. Laat het wél ontdooien in de koelkast voor ik het gewoon op de kookplaat opwarm.
Maar mijn smaakpapillen zijn door het jarenlange roken zo verwoest dat ik niet echt een verschil proef met verse soep.
Hm. oke. Volgende keer laat ik het een flink stuk afkoelenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:37 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat heeft meer te maken met je smaakpapillen. voor warme gerechten is de smaak het beste rond de 80gr. anders worden je papillen geblokkeerd en kan je niet meer proeven wat je eet. simpel gezegd, beste smaak beleving is mondwarm, ± 40 a 45 gr
quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:39 schreef MaryMouse het volgende:
't is maar goed dat kokje niet in CUL zit, krijgt PietVerdriet nog serieuze concurrentie
yep, wat afspraken gehad, rekening geopend en nog wat dingen. morgen idd weekendquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:43 schreef MaryMouse het volgende:
maar kokje, is het nu allemaal gelukt met de dingen die je moest regelen in je vorige weekend?
En heb je morgen weekend, of moet je weer werken?
KvK dus ook al rondquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:45 schreef superkokje het volgende:
[..]
yep, wat afspraken gehad, rekening geopend en nog wat dingen. morgen idd weekend
alles is geregeld nu. krijg aankomende week alles van de bank en dan kunnen we draaienquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
KvK dus ook al rond
Weekend
nu wél bijslapen
Dus er gaat geschilderd wordenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:48 schreef superkokje het volgende:
[..]
alles is geregeld nu. krijg aankomende week alles van de bank en dan kunnen we draaien
Bijslapen zit er niet in, morgen moeders met hubbie op visite. Komt kijken wat er gedaan moet worden
quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus er gaat geschilderd worden
En jij tijdens het schilderen bij moeders slapen? Het is nu niet echt meer de tijd om met open ramen te slapen.quote:
zal in etappes gebeuren, zie wel wat ik doe. slaap in de winter nog met de deur opoen, dus zal wel meevallenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En jij tijdens het schilderen bij moeders slapen? Het is nu niet echt meer de tijd om met open ramen te slapen.
Was vergeten dat jij wél een liefhebber van kou was. Ik heb het raam in de slaapkamer inmiddels dichtquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:52 schreef superkokje het volgende:
[..]
zal in etappes gebeuren, zie wel wat ik doe. slaap in de winter nog met de deur opoen, dus zal wel meevallen
Slapen met een raam open is heerlijk. Zeker als je bed dan lekker warm isquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Was vergeten dat jij wél een liefhebber van kou was. Ik heb het raam in de slaapkamer inmiddels dicht
wakker worden met een koude neus, heerlijkquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:54 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Slapen met een raam open is heerlijk. Zeker als je bed dan lekker warm is
Dat wél, maarquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:54 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Slapen met een raam open is heerlijk. Zeker als je bed dan lekker warm is
quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:55 schreef superkokje het volgende:
[..]
wakker worden met een koude neus, heerlijk
ik ook niet,en dat maakt het nog lekkerderquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat wél, maar
[..]dan wil ik mijn bed niet meer uitkomen
quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:55 schreef superkokje het volgende:
[..]
wakker worden met een koude neus, heerlijk
En dan toch jezelf te dwingen uit dat warme bed te stappen, bovenop de koude vloer <brrrrr>quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:57 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik ook niet,en dat maakt het nog lekkerder
Daar heb ik ook last van. Maar zodra mn voeten de koude vloer raken spring ik er gelijk uitquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat wél, maar
[..]dan wil ik mijn bed niet meer uitkomen
En ik gelijk weer terugquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:58 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Daar heb ik ook last van. Maar zodra mn voeten de koude vloer raken spring ik er gelijk uit
quote:
en dan gelijk onder een warme douche. heerlijkquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:58 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Daar heb ik ook last van. Maar zodra mn voeten de koude vloer raken spring ik er gelijk uit
Nog erger..... een warme douche in een koude badkamer omdat ik nog steeds de thermostaat niet goed heb staan <nog meer brrrrrrr>quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:02 schreef superkokje het volgende:
[..]
en dan gelijk onder een warme douche. heerlijk
quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nog erger..... een warme douche in een koude badkamer omdat ik nog steeds de thermostaat niet goed heb staan <nog meer brrrrrrr>
Neu, ik prevereer de term een tropisch warm typjequote:Op zaterdag 19 november 2011 23:04 schreef pl4kkie het volgende:
[..]. Dan ben je een echte kou kleum hor.
heb nooit de verwarming aan in de badkamer. zonde van het geld, en na het douchen is het warm genoegquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nog erger..... een warme douche in een koude badkamer omdat ik nog steeds de thermostaat niet goed heb staan <nog meer brrrrrrr>
quote:Op zaterdag 19 november 2011 23:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Neu, ik prevereer de term een tropisch warm typje
<nog meer brrrrr> dan sta jij langer onder de douche dan ik denk ik. Maar er is niets prettiger dan onder de douche vandaan te komen en een warme handdoek van de radiator af te kunnen halen. Comfort kost geldquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:06 schreef superkokje het volgende:
[..]
heb nooit de verwarming aan in de badkamer. zonde van het geld, en na het douchen is het warm genoeg
max 10min. en dan geschoren gewassen en tandjes gepoetstquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
<nog meer brrrrr> dan sta jij langer onder de douche dan ik denk ik. Maar er is niets prettiger dan onder de douche vandaan te komen en een warme handdoek van de radiator af te kunnen halen. Comfort kost geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |