Seat Ibiza Scquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:16 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo,
ik ben nog bezig om mijn rijbewijs te halen, maar mijn praktijk examen zal niet lang meer duren.
Ik wil begin volgend jaar (over 3 a 6 maanden) een auto kopen, maar ik ben wel benieuwd waarin jullie rijden.
Ik heb het dus over studenten (hoeft overigens niet perse) van 18 tot 21 jaar oud of zo.
Zelf weet ik nog niet wat ik ga kopen, ben niet zo'n kenner
schopje PTA hoeft zeer zeker niet. TS zoekt geen autoexperts of techneuten, TS zoekt studenten en vraagt hen waar ze in rijdenquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:20 schreef Bastoenie het volgende:
Toen Toyota Starlet, nu Renault Clio.. Schopje PTA
tering, je zoekt een studentenauto en je zegt dat je 8k wil uitgevenquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:31 schreef computerprobleem het volgende:
Hoeveel hebben jullie eraan uitgegeven? Zijn het dure auto's?
Wil zelf max 8k uitgeven denk ik, maar ik weet niet of je daar wat leuks van kunt kopen.
Ik weet eigenlijk niet wat als 'normaal' beschouwd wordt voor een studentquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
tering, je zoekt een studentenauto en je zegt dat je 8k wil uitgeven?
Daar koop je een hele toffe auto voor man, een studentenauto kost 2k ofzo
Ik rijdt een peugeot 306 van 1 000 euro. Hij brengt me overal heen, is vrij ruim en kan nog wel wat kilometertjes mee. Hiervoor reedt ik steeds starlet.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:17 schreef monsterd. het volgende:
Daihatsu Cuore, goedkoop etc. Bijna niet kapot te krijgen
Hier kan je wel mee aanpappen: http://www.autokopen.nl/t(...)4dfe5bb518538&page=1quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:44 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ben echt niet bekend met wat een goede auto is.
Wil er een kopen die mijn studententijd wel meegaat, dus geef daarom liever iets meer uit, dan dat ik met een kapotte auto zit of zo.
Kun je voor 8K b.v. een goede VW krijgen, of is dit een te duur merk?
Ziet er wel mooi uit, alleen ik denk dat 203.123 km gereden best veel is. Correct me if I'm wrongquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hier kan je wel mee aanpappen: http://www.autokopen.nl/t(...)4dfe5bb518538&page=1
Is het ook, maar als die Jaguar goed onderhouden is, gaat ie nog een flink aantal jaartjes mee. Volgens mij zat er ook garantie op.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:48 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ziet er wel mooi uit, alleen ik denk dat 203.123 km gereden best veel is. Correct me if I'm wrong
Volkswagens, Bmw's, Rover, chevrolet (USA), Opel, Volvo. Allemaal top-auto's in die prijsklasse te verkrijgen die zeker nog wel een leven meegaanquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:44 schreef computerprobleem het volgende:
Ik ben echt niet bekend met wat een goede auto is.
Wil er een kopen die mijn studententijd wel meegaat, dus geef daarom liever iets meer uit, dan dat ik met een kapotte auto zit of zo.
Kun je voor 8K b.v. een goede VW krijgen, of is dit een te duur merk?
Ik hoef, nee ik wil geen 'duur' merk. BMW's sowieso niet, vind ik ook niets voor een student.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:50 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Volkswagens, Bmw's, Rover, chevrolet (USA), Opel, Volvo. Allemaal top-auto's in die prijsklasse te verkrijgen die zeker nog wel een leven meegaan
Ik zou niet voor een al te dure gaan. Geen enkele auto gaat nooit kapot, je zal altijd wel onderdelen moetne kopen. Voor VW en Opel zijn die makkelijk te vinden voor een leuk prijsje, voor jaguars rovers chevrolets e.d. zal je toch wat dieper in de buidel moeten tasten
Prius? Is dat zo'n auto die je aan het stopcontact moet zetten?quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:54 schreef Gummiebeer het volgende:
Computerprobleem heeft iets van 30kk op zn rekening dus zijn vraag is volledig overbodig.
Koop lekker een Prius ofzo, mss kan je m nog overclocken ofzo, gaat ie 220 met een betere koeling.
Past dus precies bij jou.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Prius? Is dat zo'n auto die je aan het stopcontact moet zetten?
[ afbeelding ]
Vind het een vrouwen auto
Laat maarquote:
Hij rijdt toch? En voor wie hoef je iets te bewijzen?quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Prius? Is dat zo'n auto die je aan het stopcontact moet zetten?
[ afbeelding ]
Vind het een vrouwen auto
Nou... voor vrouwen maakt het misschien niets uit om in een typisch mannen ('stoere') auto te rijden, maar ik denk niet dat er veel mannen zijn die vrijwillig in een 'vrouwen auto' zouden rijdenquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:25 schreef netflanders het volgende:
[..]
Hij rijdt toch? En voor wie hoef je iets te bewijzen?
Onderscheid maken tussen 'mannen' en 'vrouwen'auto's is best bizar.
Hoeveel kost dat?quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:40 schreef Doodloper het volgende:
Houd ook rekening met wegenbelasting, verzekering, afschrijving en onderhoud he.
Ligt aan de auto, hoe zwaarder, hoe meer belasting. Hoe nieuwer/waardevoller, hoe meer verzekering...quote:
En benzine.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:40 schreef Doodloper het volgende:
Houd ook rekening met wegenbelasting, verzekering, afschrijving en onderhoud he.
Ga eens onderzoek doen.quote:
M'n broer had er een Nissan Sunny voor 300 euro, die heeft het anderhalf jaar volgehouden, voordat de radiateur lek ging op de snelweg en de boel naar de tering liep.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ze zijn briljant in hun eenvoud, maar zo sterk als een stier en onverwoestbaarquote:Op vrijdag 18 november 2011 22:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
Was 18 toen ik m'n rijbewijs haalde en zat in het 1e jaar van een hbo-opleiding. Toen (2007) een Nissan Almera uit 1996 gekocht, was thuiswonend.
Nu rij ik er 4,5 jaar later nog steeds in, inmiddels al geruime tijd uitwonend. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat ding ooit in m'n leven te verkopen. Het leuke is dat er geen liefhebbers voor dat (anonieme, saaie) model zijn. Behalve ik
Hulde aan de auto die ik m'n hele studententijd rijd
Juist!quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:31 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ze zijn briljant in hun eenvoud, maar zo sterk als een stier en onverwoestbaar
Volkswagen en Audi zijn technisch hetzelfde en zijn prima auto's, Mercedes ook. Opel is meuk en Franse auto's zijn per exemplaar ook nogal variërend qua betrouwbaarheid. Koop gewoon een Japanse autoquote:Op vrijdag 18 november 2011 22:40 schreef computerprobleem het volgende:
Niet dat ik 1 van de onderstaande wil kopen, een goede auto van de onderstaande merken zal toch niet te krijgen zijn voor 8k, maar welke van deze Duitse auto merken hebben over het algemeen de hoogste kosten? (Dus qua brandstof verbruik, belastingen, verzekeringen enz.):
- BMW (zelf denk ik dat BMW het duurst is, maar dat weet ik niet zeker. Van de volgende 3 heb ik echter geen idee)
- Volkswagen
- Mercedes
- Audi
En volgens mij levert Opel ook goede (betrouwbare) auto's. Van Franse auto's weet ik echt helemaal niets.
(Renault, Citroën e.d.).
Dan zijn die mannen best onzeker over zichzelf. Dat is eigenlijk nog triester.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nou... voor vrouwen maakt het misschien niets uit om in een typisch mannen ('stoere') auto te rijden, maar ik denk niet dat er veel mannen zijn die vrijwillig in een 'vrouwen auto' zouden rijden.
Dan maar onzeker hoor, maar mij zie je niet in een Matiz of een Aygo rijdenquote:Op vrijdag 18 november 2011 22:45 schreef netflanders het volgende:
[..]
Dan zijn die mannen best onzeker over zichzelf. Dat is eigenlijk nog triester.
Haha, ik vind grote auto's (lees: niet zo zuinigequote:Op vrijdag 18 november 2011 22:44 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Volkswagen en Audi zijn technisch hetzelfde en zijn prima auto's, Mercedes ook. Opel is meuk en Franse auto's zijn per exemplaar ook nogal variërend qua betrouwbaarheid. Koop gewoon een Japanse auto
Opel is gewoon goed man, daar is niets mis mee. De andere duitse merken zijn ook gewoon goed maar wel wat prijziger qua onderhoud!ach het is maar net wat je wil, beetje geluk moet je ook hebben!quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:44 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Volkswagen en Audi zijn technisch hetzelfde en zijn prima auto's, Mercedes ook. Opel is meuk en Franse auto's zijn per exemplaar ook nogal variërend qua betrouwbaarheid. Koop gewoon een Japanse auto
Geboortedatum 01-11-1997quote:
Tuurlijk, het was wat kort door de bocht, maar Opel is qua betrouwbaarheid, comfort en prestaties aanzienlijk minder dan de andere Duitse merken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:38 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Opel is gewoon goed man, daar is niets mis mee. De andere duitse merken zijn ook gewoon goed maar wel wat prijziger qua onderhoud!ach het is maar net wat je wil, beetje geluk moet je ook hebben!
Als je er een wilt zul je naar één of andere importeur voor Amerikaanse auto's toe moeten. Daar zijn er genoeg van in Nederland dus als je er echt één wilt moet het geen probleem zijn om eraan te komen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Haha, ik vind grote auto's (lees: niet zo zuinige) wel vet, alleen dat is in Nederland niet te doen. Dan heb ik het echt over grote, hoge Toyota Pickups e.d. Ik heb wel familie die in zulke auto's rijden, alleen die wonen niet in Nederland. Hier is dat gewoon moeilijk te doen.
Vanmiddag ging ik langs bij de Mediamarkt in Breda en daar stond een Amerikaanse GMC auto. Het was ook echt een Amerikaanse, met Amerikaanse vlag op de kenteken enz.
De auto viel echt heel goed op. Het was een rode, zeer hoge en lange auto met zwarte ramen. Serieus, die Nederlandse auto's die wij hier als 'groot' zien en die naast die wagen stonden, waren er helemaal niets bij.
Volgens mij worden zulke auto's ook niet verkocht in Nederland. Ik heb er i.i.g. nooit een gezien voor de verkoop.
Ik heb zulke auto's wel vaker gezien (ander merk) alleen dat waren dan b.v. auto's van familie
Oke, je hebt me betrapt...quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:27 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Geboortedatum 01-11-1997
Oke.
Koop een Mercedes.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:20 schreef Qwea het volgende:
Toyota aygo. Maar daar ben ik wel klaar mee, ik wil de nieuwe yaris
Nee, te groot, niet zuinig en toyota is gewoon fijn.quote:
Koop een A, B of een C-klasse. De A en de C klasse zijn ook verkrijgbaar in BlueEFFICIENCY modellen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, te groot, niet zuinig en toyota is gewoon fijn.
Kijk nou is naar je leeftijd jong.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:42 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Koop een A, B of een C-klasse. De A en de C klasse zijn ook verkrijgbaar in BlueEFFICIENCY modellen.Én Mercedessen zijn betrouwbaar.
Wat heeft mijn leeftijd ermee te maken?quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Kijk nou is naar je leeftijd jong.
Mercedessen BMW's Audi's zijn niet de enige auto's.
Zelf zou ik voor een Jap gaan.
Kijk maar eens naar de prijs van die Duitse krengen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:49 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Wat heeft mijn leeftijd ermee te maken?x1000 Dat jullie voor zo'n Japanse bak gaan die na 1 jaar van alle kanten rammelt en je telkens onderhoud moet aan laten verrichten wil niet zeggen dat ik niet mag zeggen dat Mercedes-Benz beter is.
Wat ik wil zeggen, is dat Duitse auto's gewoon betrouwbaarder zijn als Japanners.
Daar zit je behoorlijk fout hoorquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:49 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Wat heeft mijn leeftijd ermee te maken?x1000 Dat jullie voor zo'n Japanse bak gaan die na 1 jaar van alle kanten rammelt en je telkens onderhoud moet aan laten verrichten wil niet zeggen dat ik niet mag zeggen dat Mercedes-Benz beter is.
Wat ik wil zeggen, is dat Duitse auto's gewoon betrouwbaarder zijn als Japanners.
Uh, Japanse auto's zijn over het algemeen niet kapot te krijgen hoor.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:49 schreef DutchSpike het volgende:
Dan Japanners. En je bent 14. Wat weet jij van auto's?quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:49 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Duidelijk geen verstand van auto's en het onderhouden daarvan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:49 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Toyota's zijn ook betrouwbaar, heb er in die 4 jaar geen problemen mee gehadquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:42 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
Koop een A, B of een C-klasse. De A en de C klasse zijn ook verkrijgbaar in BlueEFFICIENCY modellen.Én Mercedessen zijn betrouwbaar.
Nogmaals, dan Japanners. Als je grammatica al niet onder de knie hebt, waarom zouden we je dan überhaupt nog serieus nemen?quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:49 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
LOL gast, je bent aan het trollen....?quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:49 schreef DutchSpike het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:24 schreef tralalala het volgende:
Citroën Saxo, goedkoop in verzekering en wegenbelasting en hij is betrouwbaar.
Is dat een uitdaging?quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:26 schreef Renesite het volgende:
13 jaar oude Toyota Corolla
Al 4 jaar
Krijg die maar 'es stuk!
Met alle respect: de Ford Mondeo van mijn ouders uit 2006 en Seat Ibizia uit hetzelfde jaar is al veel vaker bij de garage geweest in de afgelopen 12 maanden. En ik reed op den duur de meeste kilometers (80 per dag).quote:
'Auto'?quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:49 schreef leeell het volgende:
1981 Tomos BT50, 1500 euro, staat nooit stil en onderhoud is gratis
Ja en andere mensen rijden je ook minder snel aan en zoquote:Op zondag 20 november 2011 18:54 schreef computerprobleem het volgende:
Haha, bedankt voor de foto's & links
Zitten wel leuke auto's tussen ja, wist niet dat je zoveel kon krijgen voor 8k
Maar ja, koop liever iets wat een klein beetje meer kost dan een auto om 'mee te oefenen'.
Ik denk namelijk, dat wanneer je een auto rijd die geen 200 euro kost, maar b.v. 7500 euro, je sowieso voorzichtiger rijd en het geen oefen auto hoeft te zijn.
Maar ik hoef het geld niet perse allemaal uit te geven. Altijd leuk als het goedkoper uitkomt
En niet te vergeten: verkeersinzicht is ook afhankelijk van de waarde van je auto! Een snellere en meer luxe auto zorgt ervoor dat je beter kunt anticiperen en zaken beter inschat!quote:Op maandag 21 november 2011 09:26 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ja en andere mensen rijden je ook minder snel aan en zo
ervaring komt met waarde, niet met tijd
wat een onzin
Zulke auto'squote:Op zondag 20 november 2011 18:18 schreef Av- het volgende:
http://www.autowereld.nl/(...)2251615/details.html
[ afbeelding ]
Een fiets is nog duurder
Tenzij je het geld kan missen natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |