quote:Langs de straalstroom ontstaan ook geregeld gevechten tussen deze luchtmassa's. Regengebieden en randstoringen die hier mee samenhangen gebruiken de straalstroom vervolgens als een soort geleiderails. Bij een krachtige straalstroom vliegen de systemen over de weerkaart. De ligging van de straalstroom bepaalt of een depressie die op de Atlantische Oceaan opduikt naar Noorwegen of Frankrijk trekt. Wanneer de straalstroom in de buurt van ons land is, krijgen we meerdere regengebieden na elkaar te verwerken met regen en wind.
De Straalstroom
O, gelukkig. Ik wil wel wat in mijn schoen volgend weekend.quote:Op zondag 20 november 2011 19:48 schreef aloa het volgende:
Zwarte piet valt niet meer van het dak4 december is ook wel een eind weg natuurlijk.
De stormdepressies trekken nu teveel langs Ierland/Schotland richting Noorwegen, zodat Nederland het ergste geweld gaat missen. In deze run dan, de stroming op grote hoogte zwabbert nog alle kanten op, de kans dat een stormdepressie de Noordzee in duikt is zeker nog aanwezig.
Nu kracht 8 op zaterdag en zondag en een kracht 9 op maandag. Het veranderd per run.quote:Op maandag 21 november 2011 09:45 schreef Frutsel het volgende:
Geen storm komend weekend![]()
Geen superstorm van Corbyn?
Sneeuw?
Lijkt me niet nee... die heeft er dan wel heel lang over gedaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:31 schreef Jumparound het volgende:
Is dit de uitwaaier van die storm in Alaska vorige week?
Vlieland heeft net geen windkracht 9 gehaald. (74.3 km/u... 9 is vanaf 75 km/u)quote:Op zondag 27 november 2011 13:56 schreef Frutsel het volgende:
Waait hier behoorlijk, maar om het nu storm te noemen, nee dat nog niet
maar goed, ik moet er dan straks nog doorheen
quote:Op maandag 28 november 2011 13:57 schreef Frutsel het volgende:
Klinkt goed
Zie de maan schijnt door de bomen, ook al is Bofor ons goed gezind,
Heerlijk stormpje is gekomen met wat sneeuw en ook veel wind,
Vol verwachting valt de Piet
van het dak zo in het niet
Vol verwachting glijdt de Sint
op de stoep van elk kind
LALALALALAaaaa
quote:Op maandag 28 november 2011 13:57 schreef Frutsel het volgende:
Klinkt goed
Zie de maan schijnt door de bomen, ook al is Bofor ons goed gezind,
Heerlijk stormpje is gekomen met wat sneeuw en ook veel wind,
Vol verwachting valt de Piet
van het dak zo in het niet
Vol verwachting glijdt de Sint
op de stoep van elk kind
LALALALALAaaaa
KNMI volgt GFS niet zo las ik... en ze gaan meer op zekerquote:Op maandag 28 november 2011 15:36 schreef lipjes het volgende:
wel hopen dat het knmi erin meegaat
want als ik dit zo zie.....
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Als deze kaarten uitkomen, krijg ik het zwaar te voorduren.quote:Op maandag 28 november 2011 13:39 schreef aloa het volgende:
Windkracht 10 staat weer op de kaarten voor 4 en 5 december. Zeeland krijgt het in deze run op 5 december zwaar te verduren. Ook de windstoten voor 5 december zijn zeer heftig. Als zwarte piet niet van het dak valt door de sneeuw, dan waait hij er deze keer wel af.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de nieuwe run zijn ze alweer een stuk minder spectaculair. Hooguit een windkracht 8 en windstoten tot 90 km/uur.quote:Op maandag 28 november 2011 18:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Als deze kaarten uitkomen, krijg ik het zwaar te voorduren.
Alles boven de 6 Bft. mag wegblijven! Zeker de 9+ wind! Niks dan schade, doden en gewonden, ik snap niet dat mensen daarom zitten te juichen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop het. Ik ben het zat met die duffe windkracht achten en negens de laatste jaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |