abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2011 @ 12:11:26 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104470107
quote:
Werklozen met een uitkering die niet bereid zijn om te verhuizen voor een baan, wil minister Henk Kamp van Sociale Zaken harder aanpakken. Dat geldt ook voor mensen met een uitkering die niet hun verslaving willen aanpakken om hun kansen op werk te vergroten.

Dat zei Kamp donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over handhaving in de sociale zekerheid. De minister gaf aan de afgelopen tijd geïrriteerd te zijn door berichten uit gemeenten met veel jonge mensen in de bijstand waar bedrijven desondanks Polen inhuren om kerstpakketten in te pakken. Volgens hem kunnen mensen in de bijstand dit werk prima doen.

De groep werklozen die niet wil, zei Kamp 'nadrukkelijk in beeld' te hebben bij een aanscherping van het regime. Met staatssecretaris Paul de Krom werkt hij nog aan een wetsvoorstel om het sneller gevolgen te laten hebben voor de uitkering als iemand niet meewerkt aan een aanbod om aan het werk te komen. Vanaf 1 januari 2013 moet de hardere aanpak ingaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtml

Wie betaalt die verhuizing?
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?

Het zoveelste 'ligt lekker in het gehoor in de kroeg' idee van dit Kabinet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 17 november 2011 @ 12:16:15 #2
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_104470265
VVD he, dan krijg je dit soort ondoordachte ideeën.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_104470379
ach zolang het ideeen zijn hoeft er geen aandacht aan geschonken te worden.

Als je dat bij elk idee doet van alle ministers is dit forum te klein.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_104470399
Het is idd een beetje loos om van een werkloze te verwachten dat hij/zij gaat verhuizen voor een baan terwijl de partner nog daar werkzaam is. Ik begrijp Kamp wel, en met het idee is an sich niet zoveel mis. Alleen zal het in de praktijk dus praktisch onuitvoerbaar zijn.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_104470410
Voor Kamp is het makkelijk lullen. Die heeft geen vrienden en krijgt dik betaald
pi_104470436
Wat heeft vrienden te maken met verhuizen voor je baan? Overaal op de aarde wonen potentiele nieuwe vrienden... :?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_104470443
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef mymoodfentje het volgende:
VVD he, dan krijg je dit soort ondoordachte ideeën.
Verbluffende toevoeging. Chapeau.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_104470468
Ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt.
Man is werkloos, en ik heb twee partime banen. Wil opzich best verhuizen als mn man daardoor werk krijgt. Maar dan wil ik natuurlijk wel baangarantie voor mezelf.
pi_104470475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat heeft vrieden te maken met verhuizen voor je baan? Overaal op de aarde wonen potentiele nieuwe vrienden... :?
- Iedereen krijgt niet dik betaald en kan de verhuizing dus niet bekostigen
- Vind maar eens een huis ergens anders die niet te duur is
- Vrouw/Kinderen neem je niet zomaar mee omdat je ergens moet gaan werken (Werk/School)
pi_104470563
Leven om te werken of werken om te leven...?
pi_104471031
Ze vergeten ook te vermelden dat die bedrijven bijna geen Nederlanders aannemen omdat ze die meer moeten betalen.

Daarbij heeft elke gemeente genoeg werkelozen om in eigen omgeving dan van banen te voorzien, verhuizingen kosten alleen maar meer. Kans is trouwens groot dat als ze dit gaan verplichten dat mensen heel lang van de ene naar de andere plaats moeten reizen, want je hebt zo snel geen huis in een andere gemeente. Sociale woningverhuur staan jarenlange wachtlijsten op en neem aan dat mensen die nu een uitkering hebben en die ze willen laten verhuizen niet genoeg krijgen/verdienen dat ze particulier kunnen huren. Al met al een plan gedoemd om te mislukken (zoals zovele plannen om mensen aan het werk te krijgen, zie de zogenaamde melkert en i/d banen maar).
pi_104471233
Pff... Ja laten we met 17 miljoen mensen allemaal in de Randstad gaan wonen, lekker knus!
  donderdag 17 november 2011 @ 12:51:14 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104471357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:25 schreef FTWO het volgende:
Leven om te werken of werken om te leven...?
Leven om te werken!!!
  donderdag 17 november 2011 @ 12:53:04 #14
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_104471447
Gedoe steeds over het aanpakken van werkelozen. Als er geen werkelozen meer zouden zijn dan zou dit helemaal niet goed zijn voor de economie/bedrijfsleven daar was laatst nog een docu over op tv.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_104471811
VVD gaat veel te ver. Voor de VVD is de arbeider niet meer dan een pion in zijn spel om zoveel mogelijk geld naar binnen te halen om de rijken te kunnen betalen.
pi_104471825
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:06:57 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_104471915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Mijn partner heeft geen rijbewijs, met de reistijd kun je de kinderen niet meer op tijd op school / opvang krijgen omdat je te vroeg weg moet.

En als Kamp vindt dat ik moet verhuizen, gaat hij dat maar lekker betalen. Er geldt in NL nog altijd vrijheid van vestiging, we zijn hier goddomme niet in nazi-Duitsland of Sovjet Rusland waar de staat bepaalt waar je gaat wonen!
pi_104471974
Je krijgt tegenwoordig toch heel vaak, in veel sectoren, zo niet alle sectoren, eerst een tijdelijk contract?
I´m back.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:09:40 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_104472039
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
Je krijgt tegenwoordig toch heel vaak, in veel sectoren, zo niet alle sectoren, eerst een tijdelijk contract?
Ja, dus verhuis je en na een half jaar wordt je contract niet verlengd :'). Kun je weer verhuizen voor je volgende baan...
pi_104472061
Laat Kamp die bedrijven aanpakken die goedkopere Polen in dienst nemen in plaats van een werkeloze Nederlander. Daarna kun je altijd verder kijken, alhoewel er veel haken en ogen aan dit plan zitten, zoals al genoemd in dit topic.
I reject reality and substitute my own
pi_104472104
quote:
13s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?

Ja, dat zou vrij normaal moeten zijn, dat je verkast naar waar het werk is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:11:21 #22
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104472127
quote:
13s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kijk, van jou weten we dat je het liefst iedereen in een uitkering houdt, alle extremisten hier wilt houden en dat de pvda maar de grootste mag worden samen met groenlinks.

Ik vind het een prima zaak, hoeveel mensen verhuizen er wel niet omdat ze elders een functie kunnen krijgen? Wellicht kan de werkende partner ook gewoon in de nieuwe woonplaats een baan krijgen. De overheid mag de touwtjes best wat strakker aantrekke ze onderhouden deze mensen immers ook.
From feudal serf to spender.
pi_104472139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn partner heeft geen rijbewijs, met de reistijd kun je de kinderen niet meer op tijd op school / opvang krijgen omdat je te vroeg weg moet.
Dan stop je de kinderen op een andere school. Moet ik nou echt alles voorkauwen?

quote:
En als Kamp vindt dat ik moet verhuizen, gaat hij dat maar lekker betalen. Er geldt in NL nog altijd vrijheid van vestiging, we zijn hier goddomme niet in nazi-Duitsland of Sovjet Rusland waar de staat bepaalt waar je gaat wonen!
Nee, nee, je moet niet verhuizen van Kamp, je kunt ook extra reistijd voor lief nemen. Als jij een baan dicht bij huis kunt krijgen kun je daar op in gaan, maar als je na lange tijd nog niks hebt, is het het helemaal niet gek dat er eens in een wat grotere regio gekeken gaat worden.
pi_104472148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Wat zou dit oplossen dan? Er is een verschil of je zelf bereid bent om te verhuizen voor een baan (waar je zelf op solliciteert) of dat je gedwongen wordt om te verhuizen voor een baantje voor het inpakken van kerstpakketten (die vaak ook tijdelijk zijn)... Naast het feit van eventuele partner en/of kinderen die je ook uit hun omgeving haalt.
In het midden gaan wonen is ook niet altijd de oplossing, zie je het al voor je. Jij een baan in Friesland en je partner in Limburg (om een voorbeeld te geven).
En wat al eerder aan is gegeven, deze mensen hebben waarschijnlijk niet eens het geld om te verhuizen. Een verhuizing (zeker naar ander deel van het land, weet ik uit eigen ervaring) kost een hoop geld, en dat is nu juist wat iemand met een uitkering niet heeft.

Ik blijf het een erg slecht plan vinden.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:12:24 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104472175
quote:
De groep werklozen die niet wil, zei Kamp 'nadrukkelijk in beeld' te hebben bij een aanscherping van het regime.
Is dit nu een bedreiging aan het adres van Kamp door een groep werklozen?

Domme proefballonnetjes weer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')