http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtmlquote:Werklozen met een uitkering die niet bereid zijn om te verhuizen voor een baan, wil minister Henk Kamp van Sociale Zaken harder aanpakken. Dat geldt ook voor mensen met een uitkering die niet hun verslaving willen aanpakken om hun kansen op werk te vergroten.
Dat zei Kamp donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over handhaving in de sociale zekerheid. De minister gaf aan de afgelopen tijd geïrriteerd te zijn door berichten uit gemeenten met veel jonge mensen in de bijstand waar bedrijven desondanks Polen inhuren om kerstpakketten in te pakken. Volgens hem kunnen mensen in de bijstand dit werk prima doen.
De groep werklozen die niet wil, zei Kamp 'nadrukkelijk in beeld' te hebben bij een aanscherping van het regime. Met staatssecretaris Paul de Krom werkt hij nog aan een wetsvoorstel om het sneller gevolgen te laten hebben voor de uitkering als iemand niet meewerkt aan een aanbod om aan het werk te komen. Vanaf 1 januari 2013 moet de hardere aanpak ingaan.
Verbluffende toevoeging. Chapeau.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef mymoodfentje het volgende:
VVD he, dan krijg je dit soort ondoordachte ideeën.
- Iedereen krijgt niet dik betaald en kan de verhuizing dus niet bekostigenquote:Op donderdag 17 november 2011 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat heeft vrieden te maken met verhuizen voor je baan? Overaal op de aarde wonen potentiele nieuwe vrienden...
Leven om te werken!!!quote:Op donderdag 17 november 2011 12:25 schreef FTWO het volgende:
Leven om te werken of werken om te leven...?
Mijn partner heeft geen rijbewijs, met de reistijd kun je de kinderen niet meer op tijd op school / opvang krijgen omdat je te vroeg weg moet.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Ja, dus verhuis je en na een half jaar wordt je contract niet verlengdquote:Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
Je krijgt tegenwoordig toch heel vaak, in veel sectoren, zo niet alle sectoren, eerst een tijdelijk contract?
Ja, dat zou vrij normaal moeten zijn, dat je verkast naar waar het werk is.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtml
Wie betaalt die verhuizing?
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?
Het zoveelste 'ligt lekker in het gehoor in de kroeg' idee van dit Kabinet.
Kijk, van jou weten we dat je het liefst iedereen in een uitkering houdt, alle extremisten hier wilt houden en dat de pvda maar de grootste mag worden samen met groenlinks.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtml
Wie betaalt die verhuizing?
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?
Het zoveelste 'ligt lekker in het gehoor in de kroeg' idee van dit Kabinet.
Dan stop je de kinderen op een andere school. Moet ik nou echt alles voorkauwen?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn partner heeft geen rijbewijs, met de reistijd kun je de kinderen niet meer op tijd op school / opvang krijgen omdat je te vroeg weg moet.
Nee, nee, je moet niet verhuizen van Kamp, je kunt ook extra reistijd voor lief nemen. Als jij een baan dicht bij huis kunt krijgen kun je daar op in gaan, maar als je na lange tijd nog niks hebt, is het het helemaal niet gek dat er eens in een wat grotere regio gekeken gaat worden.quote:En als Kamp vindt dat ik moet verhuizen, gaat hij dat maar lekker betalen. Er geldt in NL nog altijd vrijheid van vestiging, we zijn hier goddomme niet in nazi-Duitsland of Sovjet Rusland waar de staat bepaalt waar je gaat wonen!
Wat zou dit oplossen dan? Er is een verschil of je zelf bereid bent om te verhuizen voor een baan (waar je zelf op solliciteert) of dat je gedwongen wordt om te verhuizen voor een baantje voor het inpakken van kerstpakketten (die vaak ook tijdelijk zijn)... Naast het feit van eventuele partner en/of kinderen die je ook uit hun omgeving haalt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Is dit nu een bedreiging aan het adres van Kamp door een groep werklozen?quote:De groep werklozen die niet wil, zei Kamp 'nadrukkelijk in beeld' te hebben bij een aanscherping van het regime.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |