abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4944514
Gisteren maar eens naar de kapper gegaan om een einde aan de ellende die mijn haar was te maken. Het pluiste, het was overal gespleten en bovenal droog. Zelf denk ik dat het door al dat verven van de afgelopen jaren komt, ik heb ook veel minder haar dan vroeger. Eerder kreeg ik een elastiekje er ècht niet drie keer omheen, nu met gemak.

Maar goed, de kapper constateert dat mijn haar zeer droog is middels een zeer geavanceerde haaranalyse. Dat had ik haar zo ook kunnen vertellen. Gekke is wel dat het ook zo weer vet is als ik het even niet was. Haar afgeknipt, het is nu verschrikkelijk kort en ik mis mijn lange rode haren

Nu weer laten groeien dus. Maar hoe zorg ik dat ik lief ben voor mijn haar? Het is dus droog, maar in een ooit in de consumentengids geplaatst artikel over shampoos stond dat het helemaal niet uitmaakt of er op shampoos teksten staan als 'voor droog haar', 'voor vet haar' etc. Geloof dat best, want ik gebruik al een eeuwigheid allerlei troep voor droog en beschadigt haar en het helpt dus echt niets!! Zo'n 3x per week een haarmasker, ik föhn het nooit, heb speciaal (duur) kappersserum om beschadigt haar te herstellen, speciale borstel gekocht die lief zou zijn voor m'n haar, heb haast nooit gel/lak/mousse in m'n haar, heb het expres sinds januari niet meer geverfd...

Wat nu? Hoe zorg ik dat mijn haar weer gezond lang wordt? Ervaringen met wondermiddeltjes etc. of aparte tips zijn heel erg welkom.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_4944543
Gewoon 2 keer per week wassen, niet elke dag. Niet teveel fohnen, niet verven, geen zooi erin smeren. Kortom, niet teveel onnatuurlijke dingen doen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_4944553
Heeft t niet ook wat met leeftijd te maken? Probeer anders timotei eens, als je die reclames moest geloven

Nog even een aanvulling.. Je haar heeft vitamines nodig toch? Vitaminepilletje elke ochtend kan echt geen kwaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 09-07-2002 17:23]

Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:21:42 #4
22597 Bad_Company
D&B is a lifestyle...
pi_4944556
probeer eens glisskur van schwarzkopf, is een lekkere shampoo...
[ Quote: Wie het laatst lacht......... is traag van begrip ][br][[b][url=http://www.ebeatz.nl]----> E-Beatz muziek forum <----[/url][/b]]
pi_4944572
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:21 schreef Bad_Company het volgende:
probeer eens glisskur van schwarzkopf, is een lekkere shampoo...
Waar smaakt het dan naar?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_4944592
Wat heel goed helpt bij droog haar is een masker van olijfolie.

Klinkt gek maar mijn kapper raadde mij dat ooit aan en het werkte echt!

Goed olijfolie in je haar, zilverfolie eromheen en een uurtje of anderhalf laten inwerken.

Echt, geloof me, het hielp!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4944594
Ook ooit gehoord dat produkten met siliconen erin je haar enorm uitdrogen. Wat is daarvan waar? Ik heb namelijk een anti-frizz serum waardoor mijn haar niet pluist, maar dat spul is wel op siliconen basis.

Heb ook een tijdje fructis shampoo gebruikt (dat spul ruikt zo verschrikkelijk lekker), is dat wel een goede shampoo dan (geloof dat daar ook siliconen inzaten oid)?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_4944613
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:25 schreef DarkElf het volgende:
Wat heel goed helpt bij droog haar is een masker van olijfolie.

Klinkt gek maar mijn kapper raadde mij dat ooit aan en het werkte echt!

Goed olijfolie in je haar, zilverfolie eromheen en een uurtje of anderhalf laten inwerken.

Echt, geloof me, het hielp!

Bedankt voor die tip, ga dat maar eens proberen (enne, dan gewoon met normale shampoo eruit wassen?)
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:27:40 #9
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_4944616
Je haar alleen kleuren met henna,en af en toe hot-oil hairrepair gebruiken.

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_4944620
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bedankt voor die tip, ga dat maar eens proberen (enne, dan gewoon met normale shampoo eruit wassen?)

Ja eerst goed met ater en daarna met een goede shampoo, duurt ffies voor het eruit is maar dan....

Ben benieuwd, laat je het weten?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:28:46 #11
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_4944627
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:25 schreef Isabeau het volgende:
Ook ooit gehoord dat produkten met siliconen erin je haar enorm uitdrogen. Wat is daarvan waar? Ik heb namelijk een anti-frizz serum waardoor mijn haar niet pluist, maar dat spul is wel op siliconen basis.

Heb ook een tijdje fructis shampoo gebruikt (dat spul ruikt zo verschrikkelijk lekker), is dat wel een goede shampoo dan (geloof dat daar ook siliconen inzaten oid)?

FRUCTIS??? Kutshampoo! (is mijn ervaring) ik kreeg er enorm raar haar van, hele vette plek bovenop mijn hoofd en de rest vrij droog...( ) Andrelon werkte perfect en ruikt net zo lekkker. Maar idd, gewoon niet teveel rare dingen ermee doen, dus niet verven, geen gel of haarlak of wax ofzo, regelmatig naar de kapper (zodat je geen dooie punten krijgt) en niet te vaak wassen, en niet te veel in de zon... Succes ermee!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_4944630
Ik heb dus olijfolie gebruikt toen mijn haar ook droog en dor was. Hielp vreselijk goed.

Daarna heb ik het nooit meer geverfd, fohn het nooit, was het iedere dag en heb een bos haar die vreselijk gezond is!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4944640
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:28 schreef Jipje het volgende:

[..]

FRUCTIS??? Kutshampoo! (is mijn ervaring) ik kreeg er enorm raar haar van, hele vette plek bovenop mijn hoofd en de rest vrij droog...( )

Klopt had ik ook al raar spul was het.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:34:08 #14
11845 Jipje
pi_4944703
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Klopt had ik ook al raar spul was het.

FFFFFFFJJJJUUUUUWW, ben ik niet de enige Maar sinds ik weer andrelon gebruik heb ik ook een heerlijke bos haar (van mijn oma, die is 91 en nog steeds een heeeeeele dikke bos haar )
Loesje

pi_4944717
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:34 schreef Jipje het volgende:

[..]

FFFFFFFJJJJUUUUUWW, ben ik niet de enige Maar sinds ik weer andrelon gebruik heb ik ook een heerlijke bos haar (van mijn oma, die is 91 en nog steeds een heeeeeele dikke bos haar )

Ik gebruik nu Guhl en anders Gliss Kur, afwisselen is erg goed heb ik wel eens gehoord
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:36:11 #16
11845 Jipje
pi_4944737
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik gebruik nu Guhl en anders Gliss Kur, afwisselen is erg goed heb ik wel eens gehoord

Valt andere geuren/"smaken" van de andrelon daar ook onder? Ik gebruik wel in het weekend palmolive, omdat die bij mijn vriendje staat...
Loesje

pi_4944750
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:36 schreef Jipje het volgende:

[..]

Valt andere geuren/"smaken" van de andrelon daar ook onder? Ik gebruik wel in het weekend palmolive, omdat die bij mijn vriendje staat...

Volgens mij bedoelen ze meer gewoon echt een andere shampoo

Merk het zelf dat als ik na een maand of 2 weer switch dat mijn haar schoner word en er beter op reageert

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4944766
Fructis is goed
Victory is mine!!
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:38:34 #19
11845 Jipje
pi_4944768
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:37 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelen ze meer gewoon echt een andere shampoo

Merk het zelf dat als ik na een maand of 2 weer switch dat mijn haar schoner word en er beter op reageert

Hmm oke! Ga ik ook eens proberen dan Vergeet alleen altijd hoe lang ik met een fles shampoo doe... Ik gebruik trouwens ook altijd cremespoeling, want anders is er geen doorkomen aan...
Loesje

pi_4944789
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:38 schreef Jipje het volgende:

[..]

Hmm oke! Ga ik ook eens proberen dan Vergeet alleen altijd hoe lang ik met een fles shampoo doe... Ik gebruik trouwens ook altijd cremespoeling, want anders is er geen doorkomen aan...

cremespoeling moet anders borstel ik alles eruit En op een pijnlijke manier.

Je kunt ook na elke fles switchen, lekker makkelijk te onthouden

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:40:33 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4944791
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:20 schreef Lucille het volgende:
Gewoon 2 keer per week wassen, niet elke dag. Niet teveel fohnen, niet verven, geen zooi erin smeren. Kortom, niet teveel onnatuurlijke dingen doen.
Word het dan niet ontzettend vet?
Was mn haar zelf iedere dag en heb het op mn schouders...

hoe kom ik in hemelsnaam in lifestyle terecht

The truth was in here.
pi_4944813
Daarom ben ik in het begin altijd enthousiast over een nieuwe shampoo om na een tijdje te constateren dat mijn haar nog net zo slecht is als voor ik dat spul ging gebruiken. Van Guhl heb ik een hele tijd enorme jeuk gehad op mijn hoofdhuid, nee, dat ga ik maar niet nog een keer gebruiken. En mijn moeder gebruikt Guhl en ik vind dat haar haar verschrikkelijk pluist.

Gebruik nu al een tijdje Andrelon, of kiwi (+ cremespoeling) of perzik (+ cremespoeling). Bevalt dus ook niet.

pi_4944816
hint: ga naar de kruitvat ofzo en koop zo'n busje vitamine B (complex) heeft bij mij wel geholpen. ik had dezelfde symptonen en ook nog eens haaruitval.

succes

pi_4944837
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:42 schreef Isabeau het volgende:
Daarom ben ik in het begin altijd enthousiast over een nieuwe shampoo om na een tijdje te constateren dat mijn haar nog net zo slecht is als voor ik dat spul ging gebruiken. Van Guhl heb ik een hele tijd enorme jeuk gehad op mijn hoofdhuid, nee, dat ga ik maar niet nog een keer gebruiken. En mijn moeder gebruikt Guhl en ik vind dat haar haar verschrikkelijk pluist.

Gebruik nu al een tijdje Andrelon, of kiwi (+ cremespoeling) of perzik (+ cremespoeling). Bevalt dus ook niet.

Mmm das minder

en hennaplus shampoo?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4944855
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:40 schreef Bastard het volgende:
hoe kom ik in hemelsnaam in lifestyle terecht
Omdat je het zielig voor mij vindt dat ik mijn lange haar heb moeten afknippen? Wat lief!!
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:46:18 #26
11845 Jipje
pi_4944864
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:43 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Mmm das minder

en hennaplus shampoo?

Of elseve? D'r zijn toch genoeg shampoos op de markt. Ben zelf ook heel tevreden over palmolive, gewoon die gele fles, voor elke dag. Die ruikt ook nog eens heel lekker! (heb zelf trouwens nu de kiwi, hiervoor altijd zomertarwe gehad van andrelon)

Edit: sorry het is tegenwoordig elvive.....

[Dit bericht is gewijzigd door Jipje op 09-07-2002 17:48]

Loesje

pi_4944869
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:46 schreef Jipje het volgende:

[..]

Of elseve? D'r zijn toch genoeg shampoos op de markt. Ben zelf ook heel tevreden over palmolive, gewoon die gele fles, voor elke dag. Die ruikt ook nog eens heel lekker! (heb zelf trouwens nu de kiwi, hiervoor altijd zomertarwe gehad van andrelon)

elseve is echt ook erg lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:48:48 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4944892
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat je het zielig voor mij vindt dat ik mijn lange haar heb moeten afknippen? Wat lief!!

Ja dat is inderdaad ook jammer, vooral als je zo heb zitten sparen er voor. ( Moeten ze bij mij er ook niet afhalen nu! )

Lief he

The truth was in here.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:49:57 #29
11845 Jipje
pi_4944913
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:46 schreef DarkElf het volgende:

[..]

elseve is echt ook erg lekker

Hmm ja dat vind ik ook De 2 in 1 is ook handig, hoef je je haar maar 1 keer in te zepen en heb je toch geen klittebos!
Loesje

pi_4944919
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:49 schreef Jipje het volgende:

[..]

Hmm ja dat vind ik ook De 2 in 1 is ook handig, hoef je je haar maar 1 keer in te zepen en heb je toch geen klittebos!

Klopt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4944943
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:43 schreef DarkElf het volgende:

en hennaplus shampoo?

Nog nooit geprobeerd, maar ik moet maar eens een andere shampoo gebruiken. En dan die tip met olijfolie proberen of oil-repair, schijnt ook erg goed te zijn voor je haar.

Tijdje terug kwam ik een meisje op straat tegen met heeeel lang haar. Echt richting billen, zeg maar. Keurig recht geknipt, glanzend en niet pluizend of dood. Jaloezie borrelde heel zachtjes in me op en dan zou ik zo'n meisje het liefst aanspreken met: Hoe doe je dat nou als je zulk lang haar hebt!

pi_4944963
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog nooit geprobeerd, maar ik moet maar eens een andere shampoo gebruiken. En dan die tip met olijfolie proberen of oil-repair, schijnt ook erg goed te zijn voor je haar.olijfolie werkt echt veel beter hoor

Tijdje terug kwam ik een meisje op straat tegen met heeeel lang haar. Echt richting billen, zeg maar. Keurig recht geknipt, glanzend en niet pluizend of dood. Jaloezie borrelde heel zachtjes in me op en dan zou ik zo'n meisje het liefst aanspreken met: Hoe doe je dat nou als je zulk lang haar hebt!JAAA dat ken ik, ik heb het nu tot op mijn schouderbladen is eindelijk goed en gezond maar af en toe zie je mensen met een bos!!! Wil ik ook wel!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4944970
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:48 schreef Bastard het volgende:

Ja dat is inderdaad ook jammer, vooral als je zo heb zitten sparen er voor. ( Moeten ze bij mij er ook niet afhalen nu! )

Lief he

....weet iemand tussendoor hoe snel haar weer aangroeid? Ik hoorde iets van een centimeter per maand en dat klinkt zo langzaam. Zeker in combinatie met de tip regelmatig naar de kapper te gaan Er is nu minstens 20 centimeter af en...*diepe zucht* dat zou dan 20 maanden + kappersbezoeken = zeg 24 maanden zijn voor het weer net zo lang is
pi_4944994
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

....weet iemand tussendoor hoe snel haar weer aangroeid? Ik hoorde iets van een centimeter per maand en dat klinkt zo langzaam. Zeker in combinatie met de tip regelmatig naar de kapper te gaan Er is nu minstens 20 centimeter af en...*diepe zucht* dat zou dan 20 maanden + kappersbezoeken = zeg 24 maanden zijn voor het weer net zo lang is

lijkt me idd vreselijk maar ja dood haar is ook geen porum toch??
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:58:45 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4945001
quote:

[..]

Ja een cm per maand geloof ik, al groeit bij mij iets harder denk ik..
Regelmatig kapperbezoek? Ben al een half jaar niet geweest!
The truth was in here.
pi_4945048
quote:

[..]

Gemiddeld een cm ja, maar misschien groeit jouw haar wel bovengemiddeld snel? Mijn haar groeit zo'n 1,5 - 2 cm per maand (heb het een keer nagemeten ).

Over shampoo; ik weet niet of het bij iedereen zo is, maar als ik m'n haar heb gewassen met Herbal Essences (die gele), heb ik als het droog en geborsteld is van dat mooie glanzende shampoo-reclame-haar

...
pi_4945058
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 18:03 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Over shampoo; ik weet niet of het bij iedereen zo is, maar als ik m'n haar heb gewassen met Herbal Essences (die gele), heb ik als het droog en geborsteld is van dat mooie glanzende shampoo-reclame-haar

Nog nooit geprobeerd, gaat op de lijst
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4945290
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 18:04 schreef DarkElf het volgende:

Nog nooit geprobeerd, gaat op de lijst

Ook op mijn lijst, want reclame-haar willen we allemaal
  dinsdag 9 juli 2002 @ 18:38:05 #39
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_4945359
Ohjeee al dat mooie haar eraf .,.. damn en het was zo lang en toch een volle bos ghoor ... jeetjee.. hoe herkennen we je nu rood vlaggetje op je hoofd ?
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_4945387
de persoon die met het idee kwam met olijfolie in je haar te knallen heeft gelijk!! Ik heb een keer van een "topkapper" gehoord dat dat goed werkt! Ook deed hij avocado (zo'n groene vrucht) in zijn haar! Hij verpulverde de inhoud zeg maar en mengde het met olijfolie, deed het 30 min in z'n haar en werkte perfect!
pi_4945714
Ik ben nog steeds mezelf hoor LD

...kan nu alleen niet meer heel sexy al dat haar over m'n blote borsten drapperen en zo poseren voor een sexy foto. sorry

Het groeit wel weer. * Isabeau maakt hier een mantra van om zichzelf gerust te stellen

pi_4946012
Hm, nog meer tips:

- Je hoofdhuid masseren, dat kun je ook doen tijdens het wassen van je haar. Het schijnt ook heel goed te zijn als je het met een varkensharen borstel doet
- Niet je haar fanatiek gaan droogwrijven met een handdoek, hierdoor krijg je gespleten puntjes
- Als je in de (felle) zon gaat lopen, zet dan een hoedje op of smeer er een speciaal tegen-de-zon-bescherm haarlotion in
- Doe een badmuts op als je gaat zwemmen (vanwege de chloor)

...
  Nerd met benen dinsdag 9 juli 2002 @ 19:51:01 #43
18073 miss_bleu
pi_4946180
owwww isa die mooie haren weg

Heb het zelf een keer af moeten knippen na een permanent. advies van de kapper was toen : 2 keer per week wassen, 1 keer in de week haarmasker tegen droog haar enzo, en niet verven of permanenten voor een tijd.

hoop voor je dat het snel weer aangroeit

dinsdag 9 juli 2002 @ 19:53:43 #44
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4946215
Ook kastanje of aubergine-sap maakt je haar mooi sterk en glanzend... koken en daarna in je haar smeren goed laten intrekken..

Je haar af en toe met ei wassen.. deed m'n moeder toen we klein waren ook altijd.. kregen we mooie zachte haartjes van..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_4946293
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 19:17 schreef Isabeau het volgende:

...kan nu alleen niet meer heel sexy al dat haar over m'n blote borsten drapperen en zo poseren voor een sexy foto. sorry

Was net zo sexy..

* sweetie wil foto'tje zien

pi_4946359
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 19:58 schreef sweetie het volgende:

Was net zo sexy..

* sweetie wil foto'tje zien

Heb nog wel een sexy fotootje van ons tweetjes maar ja, dat was met lang haar

..al die 'oh wat jammer' reacties zijn ook niet echt goed voor m'n dappere gevoel. Ik voelde me nou net heel dapper dat ik de stap naar de kapper had gewaagd. Het groeit wel weer!! Volgend jaar heb ik net zo'n sexy bos, en dan gezond. Heus waar!

dinsdag 9 juli 2002 @ 20:07:20 #47
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_4946398
Lieve Isabeau!!

Hartstikke dapper om in één klap je lange haardos om te ruilen voor een kort koppie!
Enne - het haar groeit hartstikke snel weer aan hoor!
Let op: over een jaar hangen je lokken weer over je schouders hoor...

En tot die tijd kan je misschien die boa over je buste draperen voor de kinky fotootjes???

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_4946473
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:07 schreef Phoenixx het volgende:
En tot die tijd kan je misschien die boa over je buste draperen voor de kinky fotootjes???
* Isabeau verslikt zich in een kers ja, leuk idee

Ik koop gewoon een pruik, beschermt m'n haar ook nog tegen UV-straling etc.

het groeit wel weer...

Jubileum moderator dinsdag 9 juli 2002 @ 20:15:19 #49
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4946513
De manier om ongezond haar weer gezond te krijgen is in ieder geval vaak laten knippen. DAT heb je dus al goed gedaan Isa!
Doordat haar over schouders en rug schuurt de hele dag krijg je gespleten punten.
Goed verzorgen met een milde shampoo (bijv. babyshampoo), af en toe een haarmasker of een oliebadje en regelmatig naar de kapper zijn de trefwoorden.

* Lois had ooit ook heeeeel lang haar en heeft nog steeds geen spijt van het afknippen*

Het groeit wel weer aan!

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:18:50 #50
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_4946557
Pff... het was hartstikke serieus bedoeld hoor!
(dat snelle groeien van je haar tenminste...)
Ik heb ook eens de kolder in mijn kop gekregen en mijn tot-op-de-broekriem-hangende haar helemaal kort op laten knippen.
Toen ik dat weer zat was hing mijn haar echt na een jaar al over mijn schouders hoor!

Om mooi haar te krijgen en te houden: zorg dat je gezond eet en voldoende rust neemt.
De glans van je haar wordt (mede) bepaald door de gezondheid van je lichaam!

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_4947704
Gouden tip?

Vermijdt toch al die parfum en andere vreselijke dingen die nergens voor dienen, alleen je haar schade toe brengen, zoals lak en stylingsprodukten....
(Ben na heel veel ellende nu op de goeie weg...)

Je haar is nu geknipt.
Vervolgens koop je van Vichy (bij de apotheek)shampoo.
Dercos technique, die met de oranje dop.
Daar zit het minst erge in, en wast je haar schoon.

Nooit je haar kammen als het nat is, je beschadigd daar namelijk alles mee wat er maar in die haarvaatjes/structuur aanwezig is.
Verder niet of zo min mogelijk haar stylingsproducten.
Laat het opdrogen, handen of grove borstel erdoor, en hou dit lang vol!
De ellende zit hem in het steeds herstellen moeten van verschillende shampoos, verven en lak etc.
Je moet, net als met het groeien van je haar geduld hebben voor een heel goed resultaat. Echt.
En verder niet "vreemdgaan" met andere haarprodukten, dat is het geheim.

Suc6!

pi_4947798
...maar ik gebruik amper stylingsprodukten. En parfum spuit ik echt niet in m'n haar hoor Verder kam ik mijn haar ook nooit als het nat is, ik weet heel goed dat dat slecht is voor je haar. Ik denk echt dat mijn probleem het veelvuldig verven is geweest, heel jammer voor mijn haar, maar helaas

Als je haar gaat splijten door het schuren op je rug/schouders en zo...is het dan beter het zoveel mogelijk in een staart te dragen oid?

pi_4947839
Je spuit altijd parfum in je haar, er zit namelijk overal parfum in......
  dinsdag 9 juli 2002 @ 21:52:45 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_4947965
OT: Isa, hoe lang is 't nu ongeveer? (ff voor de beeldvorming)

heb verder van de kapper ooit een kuurtje gehad toen ik een bos hooi op m'n hoofd had. Dat waren 5 tubetjes (groene verpakking, merk vergeten) en een keer in de week zo'n tubetje ipv cremespoeling. Hielp perfect bij mij!

Verder merkte ik ook dat shampoo en cremespoeling van de kapper (uit diezelfde groene lijn.. Was 't Kerastase??) (DUUR, maar je doet er wel onwijs lang mee) m'n haar erg zacht en glanzend maakte.
In de tijd dat ik die dure producten gebruikte was m'n haar iig veel mooier dan met 'goedkope' shampoos..

-edit:aanvulling.

't was dus idd Kerastase. Over de conditioner zeggen ze dit op de website:

Ciment Anti-Wear
Reconstructive smoothing care for worn-out lengths and ends.
Reconstructs and strengthens the hair internally according to the exact amount of wear and tear. Leaves hair smooth and tangle free. Perfect for longer hair.

en dit is 't vijfweekse kuurtje:
Forcintense
A rescue programme for severely weakened hair 5000ppm
For use in combination with an in-salon application of Vita-ciment¬ Concentrate. This reconstructive 5 part programme is for use at home. At the end of the programme, your strengthened hair has a new-found elasticity and shine.

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 09-07-2002 21:58]

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_4948157
Wel dapper van je hoor !

Zelf heb ik altijd erg veel baat gehad bij Fuente.
Wordt verkocht bij de Cosmo, en is een iets wat duurdere shampoo. Je hebt er niet veel van nodig en is (even kijken of ik het goed zeg) Olievrij. Dat wil zeggen, in meeste shampoo's zit aardolie verwerkt voor het ontvetten van de haren.

Fuente is op natuurbasis.

Enfijn misschien kunnen ze het je bij de Cosmo wel goed uitleggen !

Echt zo'n shampoo !

pi_4948299
Hey, das een idee, dat van die olijfolie! Mn haar is altijd een volle dikke glanzende bos geweest, maar de laaste tijd Geen idee wat het is. Lelijke droge punten vooral

Bedankt voor die olijfolie tip. Ga ik zeker proberen. Iemand die me kan vertellen wat je precies meot doen? gewoon dat spul in je haar smeren, folie erop voor een tijdje, wassen en klaar???

Pittige tijden!
pi_4948413
Het is niet gemillimetert of zo, ET...schouderlengte en dat is voor mijn doen heeeeeeeeeel erg kort. Het was zo mooi lang *zucht*

Ik lees nu wel heel erg veel verschillende shampoo tips zeg Maar ik denk wel dat het waar is dat duurdere shampoos veel beter zijn dan goedkope. Ik ben bij de Cosmokapper geweest en die heeft er ook een masker ingedaan. M'n haar ruikt nu zalig, glanst en voelt zacht aan. Ben alleen bang dat dat na een paar wasbeurten met mijn gewone merk shampoo (Andrelon nu) zo weer weg is. Met Kerastase had een vriendin ook veel succes, maar de kapper waar zij het kocht bestaat niet meer en ik weet zo 1 2 3 niet waar je dat dan wel haalt.

Ik kan de kapperswinkel proberen in het centrum, maar daar had ik op advies van de verkoopster ook dat dure serum gekocht wat niet hielp en die ge-wel-di-ge (dure) borstel tegen en voor van alles en nog wat...en waarvan m'n haar helemaal ging pluizen en statisch werd Ik gebruik weer een goedkopere borstel.

pi_4948772
-Goeie shampoo gebruiken (Wel: Elsève, Niet: Organics, na het gebruiken van die shampoo kon ik hele plukken haar uit mijn hoofd trekken)
-Gebruik niet te heet water tijdens het wassen
-Zet in de hete zon een petje op of smeer het in met een bepaalde creme die je haar gezond houdt in de zon
-Dep het zachtjes droog na het wassen, rag het niet droog
-Doe er zo min mogelijk stylingsmiddelen in. Kijk vooral uit met haarlak/spray. Compromis als je er toch iets in wilt doen? Mousse.
-Laat het aan de lucht drogen en fohn zo min mogelijk
-Eet een beetje gezond en als je dat niet zoekt slik je gewoon een multivitamine-pil
-Laat regelmatig je haar bijpunten, dat kan je ook zelf doen als je dat te duur vind bij de kapper (ik heb zelf de laatste keer mijn haar helemaal zelf geknipt). Mits je er enige handigheid in hebt.

Als je deze dingen goed zal het heus wel goed komen met je haar.

dinsdag 9 juli 2002 @ 23:36:14 #59
30488 coolbabe
My little pwny
pi_4949404
Ik zweer bij olijfolie, liefst ook nog met een eitje erdoor. Lekker in je haar masseren, zilverfolie om je koppie en een uurtje in laten werken. Dan uitspoelen met lauw! water (anders krijg je bolletjes eiwit) en wassen met aussie. Daar gaat het lekker van ruiken en het is zo ontzettend zacht, echt reclamehaar
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 10 juli 2002 @ 00:28:19 #60
17061 mvt
blame Canada
pi_4950258
Ben het met Bastard eens, toch wel eng om hier als man te posten.

Even als indicatie voor de lengte, ik ga meestal naar de kapper als mijn haar over mijn ogen heen hangt.
Ik heb tijden lang gel in mijn haar gehad en mijn haar achterovergekamt, maar ben de laatste tijd lui, dus ik duoche elke ochtend , droog mijn haar voor de helft af en ga met een ongekamde, natte kop de trein in(remember, ikke=man zonder imago). In de trein droogt mijn haar gewoon op en op mijn stage kam ik het nog een beetje. Ik moet toegeven, de laatste tijd is mijn haar weer even soepel als vroeger, niet droog, niet vet, vol, maar toch licht (heb veel haar). Hooguit 's avonde wat vetter.
Als shampoo gebruik ik meestal wat er voorhanden is, zelf merk ik weinig verschil tussen Fructise, Andrelon en Palmolive.

Verder weet ik dat we in Havo 4 ooit nog eens van onze scheikunde leraar verhaaltjes voorgelezen kregen over scheikunde in de practijk, waaronder over shampoo's, meeste toevoegingen helpen niet. Je haar is als het goed is zo dood als de pest. Haar herstellen zit er eigenlijk niet in, nieuw haar groeien is het beste (Je zit dus op de goede weg). Ook is het echt zo dat als je zelf gezond bent je haar ook gezond word (immers, als je niet alle bouwstoffen voor goed haar hebt zal je nooit goed haar krijgen).
Haar repair en al dat soort dingen is veelal flauwekul, juist omdat je alleen een laagje om je haar aanbrengt, zodra die weg is heb je daar ook niks van.

Dus, slijtage voorkomen en gezondblijven.

We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 10 juli 2002 @ 09:15:23 #61
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_4951801
bij de loreal kapper kan je kerastase kopen isa, en die keur die ET zei, werkt heel goed..
ik had vorige week een haarverf foutje, waardoor mijn hoofdhuid etc verbrand waren,en mijn haar stro was, ik heb die kuur gebruikt,en kerastase krachtbad en dat werkt echt heeeeeeeel goed
doei
pi_4952823
kerastase dus *check*

Nu nog gezond gaan eten en bewegen en zo...je moet wat over hebben voor je haar zeg

pi_4958047
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb nog wel een sexy fotootje van ons tweetjes maar ja, dat was met lang haar

Die heb ik ook nog bewaart hoor.
Zullen we een nieuwe maken?
quote:
..al die 'oh wat jammer' reacties zijn ook niet echt goed voor m'n dappere gevoel. Ik voelde me nou net heel dapper dat ik de stap naar de kapper had gewaagd. Het groeit wel weer!! Volgend jaar heb ik net zo'n sexy bos, en dan gezond. Heus waar!
Ik vind je ook erg dapper hoor Ik zou ut iig niet durven om mijn haar kort te knippen. (korter dan schouderlengte dan )

ennuh.. ook al issut jammer dat je je lange haren kwijt bent, kort, mooi en gezond haar is veel sexy'er dan lang, gespleten, ongezond haar.

ff offtopic: Jij komt toch ook wel naar mijn feestje hè?

[Dit bericht is gewijzigd door sweetie op 10-07-2002 18:21]

woensdag 10 juli 2002 @ 18:29:32 #64
30805 SoM
What's the matter man?
pi_4958246
Niet teveel fohnen, daar wordt je haar droog en pluizig van, na elke wasbeurt cremespoeling gebruiken; dan blijft het zacht en doorkambaar en niet te hard aan je haar trekken met stugge kammen en borstels. En laat het ademen: af en toe lekker los laten hangen, niet teveel vastbinden met elastiekjes e.d. . Op die manier blijft MIJN haar iig gezond en ik kan je vertellen dat ik aardig lang en lastig haar heb....

Voelt het rot aan, doe dan eens een herstellingskuur; die kun je van allerlei soorten merken krijgen, en ze werken meestal erg goed!

pi_4958299
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:25 schreef Isabeau het volgende:
Met Kerastase had een vriendin ook veel succes, maar de kapper waar zij het kocht bestaat niet meer en ik weet zo 1 2 3 niet waar je dat dan wel haalt.
online "kerastase" shop

Ik zou producten van Toni&Guy en John Frieda aanraden.Zijn top kappers in Engeland en waarvan producten o.a. bij de Etos te koop zijn.John Frieda heeft ook een serum in het assortiment.

En om haargroei te bevorderen kun je beste hoofdhuid masseren.Het moet tenslotte van binnenuit komen.

Veel succes!!

Moderator / Miss SHO woensdag 10 juli 2002 @ 18:42:16 #66
22592 crew  Ole
pi_4958386
Ik heb ook wel eens gehoord dat bier heel goed is voor je haar (serieus!)

Je hebt ook shampoos obv bier. Er zal dan wel veel vitamine B inzitten, en dat schijnt nogal belangrijk te zijn voor gezond haar.

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_4960025
Jah klopt. Van het merk Guhl (er goede shampoos trouwens) heb je ook een bier variant. De Mango is ook erggggg lekker . Qua geur dan.
Pittige tijden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')