Dat van die stages was precies wat deze directeur ook opmerkte. Ze hadden nu een jongen van de Pabo die stage liep, in de kleutergroepen inderdaad, en die jongen was gewoon doodongelukkig daar. Hij had niets met die kleuters. De kans dat hij verdergaat, is alweer een stuk kleiner. Ze hadden hierover ok gesprekken gehad met de pabo, maar dit is nou eenmaal beleid van de Pabo.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:29 schreef Bleie het volgende:
Miss: fijn dat je een goed gevoel had bij de school! Dat van die mannen, daar ontkom je bijna niet aan. Er zijn helaas maar erg weinig mannen die basisschoolleerkracht willen worden. Ik heb me weleens laten vertellen dat dat ook te maken heeft met de stages op de pabo. De eerste stage die je daar doet, is in groep 1/2, en er zijn kennelijk écht maar heel weinig mannen die kleuters leuk vinden, dus nogal wat mannelijke studenten haken daarop af. Geen idee wat ervan waar is.
Ook het probleem van de tussenschoolse opvang is vrij algemeen, denk ik. Dat wordt vrijwel overal gedaan door vrijwilligers. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n probleem, als het maar een beetje rustig en gezellig blijft. En een van de nadelen van hoe een continurooster kennelijk meestal wordt uitgevoerd, vind ik dat dat het overblijven dan dus vaak met de leerkracht gebeurt, die daardoor van 8.15 - 15.00 geen enkele pauze heeft. Lijkt me voor leerkracht en voor leerlingen geen ideale situatie. Maar goed, vaak gaat het zo.
Ja, ik vind het ook heel jammer. Het is goed voor kinderen als ze zowel met mannen als met vrouwen te maken krijgen.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:42 schreef miss_sly het volgende:
Wat is het slecht gesteld met het aantal mannelijke leerkrachten op basisscolenWat vreselijk jammer zeg!
Vind ik ook. En zeker voor jongens lijkt het me heel fijn dat er ook mannen rondlopen. Maar zeker ook voor meisjes, dat er iemand is die toch op een andere manier naar dingen kijkt en ermee omgaat. Het zou zeker de moeite lonen om die stages van de Pabo eens onder de loep te nemen, lijkt me.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:45 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook heel jammer. Het is goed voor kinderen als ze zowel met mannen als met vrouwen te maken krijgen.
Ik heb voor de vervanging van de juf van mijn middelste echt hard gepleit voor een man. Er zijn gewoon in de hele invallerpool geen mannen te vindenquote:Op donderdag 24 november 2011 14:42 schreef miss_sly het volgende:
Wat is het slecht gesteld met het aantal mannelijke leerkrachten op basisscolenWat vreselijk jammer zeg!
nou, ik denk dat als Senna 5 van de 8 jaren voor de helft een zwangere die het amper volhoudt voor de klas heeft staan en daarna een vervanger, en dan steeds een andere, dat je ook naar een man gaat snakken hoor. Ze komen ook nog allemaal terug in deeltijd waardoor mijn kinderen per schooljaar ineens 3 juffen hebben enzo. Het is vette pech en toeval en noem het maar. ik heb nu al zitten tellen. Middelste kan volgend jaar, groep 8, zonder verlof doorkomen. maar jongste treft of groep 7 of groep 8 deze juf weer, die dan vast toe is aan een tweede kindje.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:06 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, klaar met vrouwen voor de klas vind ik ook weer zoiets. Ik zou graag een gezonde mix zien, dus 50-50.
Is het ook... Wij hebben in groep twee een jaar gehad met 2 parttime juffen, waarvan er eentje de helft van het jaar met rug problemen thuis was en de ander overspannen. De vervangster was zo waardeloos dat ik overwogen heb in te grijpen tijdens het vieren van de verjaardag van Isa. Toen ze alleen maar paniekerig gilde dat ze de kinderen niet lief vond omdat ze over de tafels liepen... Ik vind het niet heel vreemd achteraf dat Isa in dat jaar niet correct beoordeeld is.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, ik denk dat als Senna 5 van de 8 jaren voor de helft een zwangere die het amper volhoudt voor de klas heeft staan en daarna een vervanger, en dan steeds een andere, dat je ook naar een man gaat snakken hoor. Ze komen ook nog allemaal terug in deeltijd waardoor mijn kinderen per schooljaar ineens 3 juffen hebben enzo. Het is vette pech en toeval en noem het maar. ik heb nu al zitten tellen. Middelste kan volgend jaar, groep 8, zonder verlof doorkomen. maar jongste treft of groep 7 of groep 8 deze juf weer, die dan vast toe is aan een tweede kindje.
En weet je, dat gun ik iedereen van harte, begrijp me niet verkeerd. Maar zet die liever niet voor groep 8. ik zou voor zo'n klas een juf willen die klaar is met kinderen krijgen eigenlijk. Ik vind het iig héél frustrerend.
Een betere verdeling, dat ben ik met je eens! Maar vrouwen zijn net zo onmisbaar in het basisonderwijs als mannen, wat mij betreft. En tja, vrouwen zijn nu eenmaal degenen die kinderen krijgen, maar mannen kunnen ook overspannen worden of langdurig ziek. Ik hoor van heel veel scholen waar het gewoonweg triest gesteld is met het aantal vaste krachten dat ook daadwerkelijk een heel jaar werkt. Er zijn heel veel invallers, en vaak is dat toch moeilijker, zowel voor de invaller, als de kinderen, als de ouders. Ik hoop van harte dat het Senna bespaard blijft, maar het is wel de werkelijkheid.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, ik denk dat als Senna 5 van de 8 jaren voor de helft een zwangere die het amper volhoudt voor de klas heeft staan en daarna een vervanger, en dan steeds een andere, dat je ook naar een man gaat snakken hoor. Ze komen ook nog allemaal terug in deeltijd waardoor mijn kinderen per schooljaar ineens 3 juffen hebben enzo. Het is vette pech en toeval en noem het maar. ik heb nu al zitten tellen. Middelste kan volgend jaar, groep 8, zonder verlof doorkomen. maar jongste treft of groep 7 of groep 8 deze juf weer, die dan vast toe is aan een tweede kindje.
En weet je, dat gun ik iedereen van harte, begrijp me niet verkeerd. Maar zet die liever niet voor groep 8. ik zou voor zo'n klas een juf willen die klaar is met kinderen krijgen eigenlijk. Ik vind het iig héél frustrerend.
Nee hoor, ik vind je overpeinzingen juist erg leuk om te lezenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |