Natuurkunde heeft ook geen bestaansreden. Alleen het feit dat natuurverschijnselen bestaan is wat mij betreft weinig waard, het gaat om het waarom.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die is ooit bedacht door mensen. Er zijn al zo veel geloven geweest, geloven zijn net modetrends
|Natuurkunde is puur en voor altijd
Fout, het gaat er om wat er is en wat er niet is. Het waarom is alleen maar voor ons mensen van belangquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Natuurkunde heeft ook geen bestaansreden. Alleen het feit dat natuurverschijnselen bestaan is wat mij betreft weinig waard, het gaat om het waarom.
Het is een nogal starre overtuiging die alle andere denkwijzen eigenlijk al uitsluit.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:08 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom sluit je het idee dat dingen vanuit niets zijn ontstaan dan wel bij voorbaat uit?
Ik kan dat dus echt niet he.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Fout, het gaat er om wat er is en wat er niet is. Het waarom is alleen maar voor ons mensen van belang
Je moet het los kunnen laten
Nee hoor, natuurkunde sluit een superwezen helemaal niet uitquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is een nogal starre overtuiging die alle andere denkwijzen eigenlijk al uitsluit.
Ik verkondig mijn wereldbeeld zoals ik het voel, ik zou nooit beweren dat dat de werkelijkheid is.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het feit dat jij dat niet kunt betekend namelijk nog niet dat het dus niet kan
Enorm he.quote:
Ik neem niks voor waar aan, alleen dat wat er is, direct om me heen. Dat is mijn waarheid zoals ik die waarneem en een superwezen ben ik nog niet tegengekomenquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik verkondig mijn wereldbeeld zoals ik het voel, ik zou nooit beweren dat dat de werkelijkheid is.
Ik voel wel eens dingen die niet waarneembaar zijn. Is dat bijgeloof of kan dat worden bestempeld als zintuigelijke waarneming?quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik neem niks voor waar aan, alleen dat wat er is, direct om me heen. Dat is mijn waarheid zoals ik die waarneem en een superwezen ben ik nog niet tegengekomen
Het is in elk geval iets wat je schijnbaar waarneemt. Een direct antwoord heb je niet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik voel wel eens dingen die niet waarneembaar zijn. Is dat bijgeloof of kan dat worden bestempeld als zintuigelijke waarneming?
Is het bestaan van een god dat ook niet? Voor beiden is er even veel even weinig bewijs.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is een nogal starre overtuiging die alle andere denkwijzen eigenlijk al uitsluit.
Wat voor dingen voel je dan precies?quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef Lokasenna het volgende:
Ik voel wel eens dingen die niet waarneembaar zijn. Is dat bijgeloof of kan dat worden bestempeld als zintuigelijke waarneming?
Bijvoorbeeld de aanwezigheid van personen die er helemaal niet kunnen zijn op dat moment.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:16 schreef benzin het volgende:
[..]
Is het bestaan van een god dat ook niet? Voor beiden is er even veel even weinig bewijs.
[..]
Wat voor dingen voel je dan precies?
Suggesties voor een luchtiger onderwerp?quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben te moe om het te volgen, maar ze hebben vast allemaal goed nagedacht enzo.
Seks.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:21 schreef benzin het volgende:
[..]
Suggesties voor een luchtiger onderwerp?
Das niet voor iedereen hier een luchtig onderwerp Myraquote:
Verrassendquote:
Daar durf ik niet goed over te pratenquote:
Ik heb nog minder ervaring dan jou joh.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Daar durf ik niet goed over te pratenEn sowieso heb ik daar weinig ervaring mee om over te praten
kusjekroel.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:23 schreef benzin het volgende:
[..]
Daar durf ik niet goed over te pratenEn sowieso heb ik daar weinig ervaring mee om over te praten
Is het niet zo dat je alleen maar denkt dat je het voelt?quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:18 schreef Lokasenna het volgende:
Bijvoorbeeld de aanwezigheid van personen die er helemaal niet kunnen zijn op dat moment.
Of een soort angst die in de lucht hangt, heb ik ook wel eens gevoeld.
Serieus, ik vind dat een moeilijk onderwerp. Het wordt nog wat als ik een vriendin krijg en niet met haar over die dingen kan pratenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |