abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 05:03:48 #126
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_104425326
Ik speel als stealth/thief met boog als primaire wapen.

Ben nu level 16. Eigenlijk alleen maar door verkennen in de open wereld en beesten/bandits doden plus dingen als speech, stealth, one handed, light armor, archer. Dus nog geen quests. Ben lid van de thief en mages guild en DB maar nog niet aan de questlijnen begonnen. De main quest ben ik gestopt toen ik de eerste draak had gedood. Gevolg is wel dat ik godsgruwelijk veel quests open heb staan. :P Vind het leuker om pas aan quests te beginnen als ik een goed gebalanceerd karakter heb.

Magic gebruik ik erg weinig. Veel minder dan bijvoorbeeld in Oblivion. Niet bewust maar ik vind het lastig om midden in een gevecht om te schakelen, komt deels door de onhandige UI. Dus neem ik maar health potions en maak ik het met de boog of zwaard af. Ik investeer ook niet meer in magica. Stealth is mijn sterkste punt. Kan meestal wel 2 sneak attacks uitvoeren voor ik ontdekt word en met de damage bonussen ben je dan al een heel eind.

Volgende op mijn lijstje is alchemie zodat ik zelf genoeg potions en poisons kan maken en dan ga ik maar eens aan de DB of Thiefs questlijn beginnen. :)
pi_104426001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 05:03 schreef NorthernStar het volgende:
Niet bewust maar ik vind het lastig om midden in een gevecht om te schakelen, komt deels door de onhandige UI.
De favorite functie geprobeerd ?
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
  woensdag 16 november 2011 @ 09:21:08 #128
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_104426798
Even een vraagje tijdens de klim naar High Hrothgar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat ook vet was, m'n eerst random draak:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NIEUW: Foto's!
  woensdag 16 november 2011 @ 09:24:58 #129
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_104426880
Iemand al eens 2 draken tegelijkertijd moeten bevechten? :X

SPOILER
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_104426904
quote:
4s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:24 schreef The_Substitute het volgende:
Iemand al eens 2 draken tegelijkertijd moeten bevechten? :X

SPOILER
Zat gister in party chat met vriend van me, die heeft tien minuten geschreeuwd omdat ie 3 elder dragons tegelijkertijd kreeg...
  woensdag 16 november 2011 @ 09:37:12 #131
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_104427131
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:25 schreef Saind het volgende:
Zat gister in party chat met vriend van me, die heeft tien minuten geschreeuwd omdat ie 3 elder dragons tegelijkertijd kreeg...
Dat klinkt alsof dat bij de Main Quest hoort.

Dit voor mij was random. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_104427329
Tering wat is die Blood on the Ice quest buggy -O-
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_104428449
Hoe koop ik een huis in whiterun met wie moet ik praten en waar staat die?
pi_104428552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:38 schreef GeertJan88 het volgende:
Hoe koop ik een huis in whiterun met wie moet ik praten en waar staat die?
Met die kale dude naast de Jarl, Avinicci ofzo? Je krijgt dan het huis naast de blacksmith.
pi_104428609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 01:18 schreef merino het volgende:
Kan iemand hier de volgende gedachten over leveling bevestigen of ontkennen?

Betheshda heeft volgende dingen gezegd (bronnen zijn via google te vinden);
- Meeste mensen zullen 'redelijk snel' levelen naar 50 en daarna 'langzamer' doorlevelen tot een theoretische max in de 70 (alle skills 100).
- Hogere skill increase (dus bvb van 90 naar 91 in een skill) draagt meer bij aan leveling (meer fictieve XP dus) dan lage skill increase (10 naar 11 bvb).
- Het is dus mogelijk al je skills 100 te maken. Perks zijn wel beperkt.

De reden lijkt mij echter dat je na level 50 langzamer lijkt te levelen is niet omdat je voor die hogere levels opeens veeel meer "XP" nodig hebt (al zal de requirement per level vast stijgen) maar dat komt denk ik eerder door het volgende;
- Tot level 50 zal men zich vooral op een set persoonlijke skills focussen en deze tot 100 brengen. Dit betekend dat ondanks dat van level 49 naar level 50 meer "XP" kost dan lagere levels dit alsnog vrij snel gaat omdat men tevens in skill level increase in hoge nummers zit.
- Na level 50 echter zullen de meeste spelers hun favoriete skills gemaxt hebben. Hierdoor moet men om nog verder te levelen hun andere skills gaan trainen. Echter hebben de meeste spelers deze skills waarschijnlijk niet of nauwelijks aangeraakt (bvb 2h als je constant bow/1h speelt) die dan bvb nog pas skill level 20 zijn. De skill increase van 20 naar 21 in 2handed is dan zo weinig in vergelijking met de requirement om bvb van level 50 naar 51 te gaan dat het 'langzamer' lijkt te gaan.

De conclusie die je dus hieruit kan halen is dat je het beste een 'balanced' character kan spelen die al vanaf het begin gelijkmatig alle skills practiced. Hierdoor zal je in de lage levels stijgen door lage skill increases en in hoge levels door hoge skill increases. Hierdoor gaat het in het begin langzamer maar aan na level 50 juist in vergelijking sneller.
Tevens hoef je dan ook niet als level 50 (en dus tegen level 50 enemies) te vechten met een 20 skill voor 2 handed (zoals in voorbeeld).
Toevallig had ik het er gisteren over, wij kwamen eigenlijk tot hetzelfde. Ik denk alleen dat je niet het best een "balanced" character kan maken. Dan krijg je namelijk volgens mij dat je niet sterk genoeg bent op de hogere levels. Je bent een stuk minder sterk dan iemand die 2H en heavy armor volledig heeft geleveld dan jij die alles een beetje heeft... Dat kan denk ik wel problemen op leveren, ben nog niet zover met spelen dus weet niet hoe sterk de vijanden worden.
pi_104429250
Hmmm Stormcloack of imperial?
pi_104429335
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:06 schreef Rijst het volgende:
Hmmm Stormcloack of imperial?
Ik vind ze eigenlijk beiden niks 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 16 november 2011 @ 11:10:34 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_104429364
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Iedereen afmaken dan _O_.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_104429380
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik nu voor de stormcloak kies kan ik later dan nog de imperials joinen?
pi_104429406
Hoe spelen jullie eigenlijk als je een quest hebt waarbij je halverwege van de ene stad helemaal naar de andere kant van de kaart moet om verder te gaan?

Fasttravellen jullie dan altijd? Of lopen jullie gewoon?

Ik loop altijd gewoon :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_104429591
Ik kwam net een of andere vampier tegen, een volkahird ofzo, liep gewoon ergens rond. Ik kreeg volgens mij net het eerste stukje van zijn health eraf voor ik dood was.

Ik ben level 30.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 16 november 2011 @ 11:22:51 #142
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_104429744
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:11 schreef vosss het volgende:
Hoe spelen jullie eigenlijk als je een quest hebt waarbij je halverwege van de ene stad helemaal naar de andere kant van de kaart moet om verder te gaan?

Gistere toevallig van dat dorpje onder aan Throat Of The World (naam ff kwijt) maar naar Whiterun ge-fasttravelled. Simpelweg omdat ik m'n zooi wou verkopen, en geen trader vond in dat dorpje.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:21 schreef Cryothic het volgende:
Even een vraagje tijdens de klim naar High Hrothgar.
SPOILER
En wat ook vet was, m'n eerst random draak:
SPOILER
Iemand? :)
NIEUW: Foto's!
pi_104429900
Ik word er zo gek van dat er zoveel spellen te spelen zijn en ik weet nooit welke ik moet doen.
Ik speel nu al een week lang FM 2012, Fifa 12 en Skyrim door elkaar en er ligt nog zoveel te spelen ;(
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_104429902
Ik kwam alleen steeds op de zelfde plek een ice troll tegen.
pi_104429927
Cryothic, het kan zo zijn dat als je een savegame van heel even geleden opnieuw laadt, dat je een draak op hetzelfde moment tegenkomt. Omdat het spel draken al van behoorlijk grote afstand laat vliegen.

Op die route heb je dat waarschijnlijk gedaan, of het is puur toeval geweest want het is geen scripted draak. :)
pi_104429950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:27 schreef Enjoirobbin het volgende:
Ik kwam alleen steeds op de zelfde plek een ice troll tegen.
Die is wel scripted inderdaad.
pi_104430065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:11 schreef Rijst het volgende:

[..]

Als ik nu voor de stormcloak kies kan ik later dan nog de imperials joinen?
Nope, als je er één kiest kun je de ander niet meer joinen. Gewoon Imperials joinen, dat zijn de goeden. Orde, gerechtigheid, gelijkheid enzovoorts.

Sta de beschaving niet in de weg ^O^
  woensdag 16 november 2011 @ 11:32:34 #148
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_104430103
quote:

Ligt er eigenlijk puur aan hoe laat het is bij mij. Als het rond 20:00 is loop ik lekker, onderweg wat grotten meepakken etc. Is het rond 01:00 dan fasttravel ik liever zodat ik net die ene quest nog af kan maken voor ik naar bed ga :')
pi_104430180
quote:

Ligt eraan, over 't algemeen loop ik (ook omdat ik alleen nog Ivarstead, Riverwood, Whiterun, Morthal en Solitude heb ontdekt) maar als ik op bijv 270/300 weight zit ga ik liever fasttravellen. Liever een dungeon in z'n geheel missen en later ontdekken dan ontdekken, spullen laten liggen en dat dan vergeten ;)
pi_104430183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:31 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Nope, als je er één kiest kun je de ander niet meer joinen. Gewoon Imperials joinen, dat zijn de goeden. Orde, gerechtigheid, gelijkheid enzovoorts.

Sta de beschaving niet in de weg ^O^
Oke :P Dat lijkt me ook het meest logische aangezien ik een Imperial ben :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')