abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 15 november 2011 @ 15:05:53 #1
70532 loveli
N
pi_104395590
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_104395911
Er is dus een band genaamd :o :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104395962
Prob, vervelend! En wat Co zegt: bij een bacteriële ontsteking kan je antibiotica krijgen. Het komt véél minder voor dan viraal, maar ik had het 1,5 jaar geleden. En dan voel je je echt snel beter met antibiotica :Y. Oh ja, ik kreeg ook zakjes ibuprofen 600mg O+. De maximale dosis paracetamol en normale ibu's hielpen namelijk helemaal niets :{ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:24:20 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104396247
Zeg dames met nette kleding-verstand! Moeten echte dames in de kou trouwens lijden als ze op net moeten of zijn een paar nette laarzen + jurkje/rokje ook algemeen geaccepteerd? :+ Vroeg ik me zo af :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:14 schreef V1z0R het volgende:
Er is dus een band genaamd [ afbeelding ] :o :D
:D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104396291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:16 schreef Phaidra het volgende:
Prob, vervelend! En wat Co zegt: bij een bacteriële ontsteking kan je antibiotica krijgen. Het komt véél minder voor dan viraal, maar ik had het 1,5 jaar geleden. En dan voel je je echt snel beter met antibiotica :Y. Oh ja, ik kreeg ook zakjes ibuprofen 600mg O+. De maximale dosis paracetamol en normale ibu's hielpen namelijk helemaal niets :{ .

SPOILER
Ik heb dus geen witte puntjes, koorts, etc. Alleen enorm pijnlijke blafhoest en een pijnlijke rode keel. En een beetje verkouden maar niet héél erg.
Ik klink alsof ik iedere dag een pak shag rook :')!
Worry is a misuse of imagination
pi_104396320
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zeg dames met nette kleding-verstand! Moeten echte dames in de kou trouwens lijden als ze op net moeten of zijn een paar nette laarzen + jurkje/rokje ook algemeen geaccepteerd? :+ Vroeg ik me zo af :P
SPOILER
[..]

:D
Een thermolegging kan vaak prima en zie je er niet aan af!
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:27:21 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104396377
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:26 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat sowieso! :Y Maar dan moeten er nog wel schoentjes bij :D
  Vis een optie? dinsdag 15 november 2011 @ 15:27:47 #8
70532 loveli
N
pi_104396394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:26 schreef Probability het volgende:

[..]

Bij die schoenen bedoel je? Why not. Maar dan is deze post beter op z'n plek in een anti-conceptie-topic.
Phaidra :*

Ik bedoel eigenlijk dat zulke schoenen beter onder een broek passen denk ik. Beetje Marlene Dietrich-stijl.
crap in = crap out
pi_104396482
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat sowieso! :Y Maar dan moeten er nog wel schoentjes bij :D
Ik snap de vraag niet echt? Laarzen kunnen toch gewoon? Het is winter, natuurlijk draag je laarzen. Desnoods enkellaarsjes of dichte pumps. Maar niet echt open (zomer) pumps dat is een beetje koud.
pi_104396532
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb dus geen witte puntjes, koorts, etc. Alleen enorm pijnlijke blafhoest en een pijnlijke rode keel. En een beetje verkouden maar niet héél erg.
Ik klink alsof ik iedere dag een pak shag rook :')!
Heb ik ook eens gehad, ik had toen een infectie van de bovenste luchtwegen. M'n stem was echt helemaal weg ;(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_104396552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:31 schreef Syrena het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gehad, ik had toen een infectie van de bovenste luchtwegen. M'n stem was echt helemaal weg ;(
Ik mag morgen presenteren :P Woohoo!

Ik heb het iedere winter 4-5 keer en als ik ga kamperen van de zomer.. Maar dat schijnt dus niet normaal te zijn.. :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:32:30 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104396572
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:30 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik snap de vraag niet echt? Laarzen kunnen toch gewoon? Het is winter, natuurlijk draag je laarzen. Desnoods enkellaarsjes of dichte pumps. Maar niet echt open (zomer) pumps dat is een beetje koud.
Nouja omdat je nette kantoordames vaak in weer en wind met open schoenen (+ panty) ziet lopen, vroeg ik me dat af :P
pi_104396587
Ik heb een kokerrok aan met laarzen vandaag 8-) en mijn dikke winterjas erop :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? dinsdag 15 november 2011 @ 15:33:56 #14
70532 loveli
N
pi_104396641
Pumps met panty is niet heel koud als je voor de rest warm gekleed bent. Je benen kunnen best wat kou hebben.
crap in = crap out
pi_104396722
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nouja omdat je nette kantoordames vaak in weer en wind met open schoenen (+ panty) ziet lopen, vroeg ik me dat af :P
:P
pi_104396801
XM heeft altijd wel mooie pakjes met laarzen!

Coco is de dochter ván! Hoor je het?
pi_104396941
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:45:26 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104397070
Eeeeeeeeeeeee!!! :D :D

SPOILER
pi_104397345
Mariaaaaaa *O* *O* *O* Wat tof!! Leuke functie ook?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104397399
*O* *O* *O* wat tof Maria!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104397515
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

ik loop heel vaak met hoge laarzen + panty als ik netjes moet
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_104397521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Eeeeeeeeeeeee!!! :D :D

SPOILER
paaaaaaarrrtttyyyyy *O*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:02:14 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104397690
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:53 schreef Phaidra het volgende:
Mariaaaaaa *O* *O* *O* Wat tof!! Leuke functie ook?
DM! :7
pi_104397754
Leuk Maria! En alvast succes ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:32 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik mag morgen presenteren :P Woohoo!

Ik heb het iedere winter 4-5 keer en als ik ga kamperen van de zomer.. Maar dat schijnt dus niet normaal te zijn.. :')
Joh! :P
Hoorde het inderdaad al beetje, toen ik de band googlede zo'n gevoel van 'dacht ik al'. :')

Zal vanavond even dat stukje wat ik zou schrijven afmaken. Heb een beetje verzaakt :@
Is ook meer geworden dan ik had bedacht.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104397911
quote:
_O-

Ik heb de mannenversie even bekeken. Mijn vriend gaat toch vaak casual friday ook al is het geen vrijdag. Naar de klant inderdaad wel de eerste optie (zoals vandaag); strak in pak :9~ .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')