abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2011 @ 13:49:53 #126
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104473624
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:48 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hoe zou jij dat menu dan doen? Mij leek het juist leuk om zo'n soort gradient te maken, alsof je door een soort archief heen bladert.

Anders misschien allemaal dezelfde kleur en alleen degene die geselecteerd is dezelfde kleur geven als het blad?

Dan krijg je zoiets.

[ afbeelding ]

Dat ziet er ook niet verkeerd uit toch?
Vind het zelf beter. Je kunt een gradient op je buttons zetten, maakt het wat 'levendiger'.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:53:47 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104473744
ik vind dat menu echt heel lelijk en icm het contentgedeelte ziet er ouderwets uit.

Ik zou een zwevend horizontaal menu maken en je content iets anders opmaken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104474221
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:53 schreef Catch22- het volgende:
ik vind dat menu echt heel lelijk en icm het contentgedeelte ziet er ouderwets uit.

Ik zou een zwevend horizontaal menu maken en je content iets anders opmaken.
Ik zou natuurlijk ook in de zwarte balk bovenin het menu kunnen doen, zou dat staan?
Maar ik heb het idee dat het content dan zo ontzettend groot en breed wordt.
Tevens zie je dat wel vaker en ik wilde iets speciaals doen, maar ik zal het eens proberen.
pi_104475986
Wat je ook kan proberen is om die tabjes wat minder "tabelachtig" te laten lijken, door ze standaard niet allemaal dezelfde breedte te geven en iets verder uit elkaar te zetten.

Dus bvb het actieve item (en het hover-item) is 200px breed, en de niet-actieve items zijn 100px breed en allemaal hebben ze een margin-bottom van 20px, oid.
Leukste is dan ook, om op de hover een mooie transition te gebruiken, zodat het lijkt alsof het tabje uitschuift.

Op die manier lijkt het wat meer op van die mini post-its die je in een boek kan doen om een interessant stukje aan te geven dat je terug wilt vinden..

Je kleurstelling in het algemeen is wat '90's-ogend, zoals hierboven ook al opgemerkt werd. Tegenwoordig worden websites veel 'lichter' opgezet, met wit of een lichte tint als achtergrond, en veel schaduw-effecten om diepte te creëren; jouw ontwerp is vrij 'plat'.

Qua font: Ga sowieso voor een sans-serif font. Als je geen zin hebt om Google Fonts af te struinen, kan je ook altijd opteren voor Arial, Verdana of Helvetica.
dat dus.
pi_104476483
Is er eigenlijk geen topic waar ik dit kan plaatsen voor advies, aangezien dit voornamelijk voor codes is. Ik vind het wel erg leuk dat iedereen zijn mening geeft erover, heb ook wel vaker gehoord dat ik lichte kleuren moet gebruiken maar zie voornamelijk dat portfolio's met een donkere en felle kleuren gemaakt worden.

Ik zal eens kijken wat ik ervan kan maken.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:33:24 #131
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_104477091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef Dimens het volgende:
Is er eigenlijk geen topic waar ik dit kan plaatsen voor advies, aangezien dit voornamelijk voor codes is. Ik vind het wel erg leuk dat iedereen zijn mening geeft erover, heb ook wel vaker gehoord dat ik lichte kleuren moet gebruiken maar zie voornamelijk dat portfolio's met een donkere en felle kleuren gemaakt worden.

Ik zal eens kijken wat ik ervan kan maken.
Je moet eens wat meer lezen over kleur gebruik. Ik gebruik deze tool voor het uitkiezen van kleuren en bepaalde secundaire kleuren.

http://kuler.adobe.com
  donderdag 17 november 2011 @ 16:04:40 #132
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_104478298
Ik zou als ik jou was even wat tutorials oppakken over webdesign, en hoe dat allemaal in elkaar steekt. Want ik mis de hiërarchie in het ontwerp.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:05:27 #133
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104478324
en kijk eens op sites als webcreme.com
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104479071
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:05 schreef Catch22- het volgende:
en kijk eens op sites als webcreme.com
Grappig, ik kreeg net een PM van een user met een filmpje. Filmpje staat op de site Treehouse waar ik via webcreme bij was gekomen.
Ik ga eens goed naar die filmpjes kijken en hopen dat ik er wat van opsteek. Wanneer dat gedaan is, zal ik weer een update met de website geven.

In elk geval, bedankt allemaal.
pi_104479961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef Dimens het volgende:
Is er eigenlijk geen topic waar ik dit kan plaatsen voor advies, aangezien dit voornamelijk voor codes is.
Digital Art #5

Overigens denk ik (als design-leek) dat je op de goede weg zit, je laatste plaatje is al best aardig! Verander het font even, dat doet al een hoop, en wat iemand zei over de breedte van de tabs is denk ik een goed idee, dat je de actieve tab bijv. 10px naar links laat uitsteken.
pi_104482197
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:54 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Digital Art #5

Overigens denk ik (als design-leek) dat je op de goede weg zit, je laatste plaatje is al best aardig! Verander het font even, dat doet al een hoop, en wat iemand zei over de breedte van de tabs is denk ik een goed idee, dat je de actieve tab bijv. 10px naar links laat uitsteken.
Bedankt, meteen even wat gepost.
Ga ook meteen even dat met active tab uitproberen, eens kijken hoe dat gaat. In elk geval bedankt voor de tips allemaal.
pi_104482691

Zoiets? Dat, wanneer je over een button hovert, deze uitsteekt naar links.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:35:36 #138
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104483470
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets? Dat, wanneer je over een button hovert, deze uitsteekt naar links.
Zou het andersom doen. Active tab uitstekend en wanneer je hovert hij van kleur veranderd.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:09:56 #139
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_104484792
Ik zou je menu een stuk kleiner maken, minder padding en de font-size een stuk minder. Je menu is nu (ongeveer) net zo groot als je titel en je logo.
pi_104514427
Nog een wordpress gerelateerde vraag.

Is het mogelijk om, als ik een website ga bouwen, alleen één pagina met wordpress te doen en die dan linken naar de normale htmlpagina's?

Ik denk namelijk niet dat alles op een cms mag draaien voor mijn eindexamen. :') Maar aan de andere kant zit ik dan ook in dubio met het bouwen van het menu en template en die shit, dus ik weet bij god niet hoe ik al mijn plannen op moet gaan lossen :')
pi_104514680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:15 schreef RenRen- het volgende:

Is het mogelijk om, als ik een website ga bouwen, alleen één pagina met wordpress te doen en die dan linken naar de normale htmlpagina's?

Ik denk namelijk niet dat alles op een cms mag draaien voor mijn eindexamen. :') Maar aan de andere kant zit ik dan ook in dubio met het bouwen van het menu en template en die shit, dus ik weet bij god niet hoe ik al mijn plannen op moet gaan lossen :')
Ik denk persoonlijk dat zon constructie eerder afgekeurd wordt (zou moeten iig)

Je houdt alles binnen één CMS, om alles goed te kunnen beheren. Want die buitenliggende pagina's moet je dan zelf van content voorzien. Totaal omslachtig als je het mij vraagt.
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:23:55 #142
50298 QM84
Het Orakel
pi_104514748
Ja, dat kan gewoon... De meest simpele manier is om in je WordPress thema alleen "The Loop", zoals zij dat noemen, te zetten voor het dynamische werk en de rest, dus menu, gewoon als harde links naar pagina.html etc.

Punt is alleen: zoiets is ontzettend lelijk en zou gewoon niet mogen. Daarnaast is het vrij makkelijk om te beargumeteren waarom je wel of geen CMS zou moeten gebruiken, maar half een CMS gebruiken is gewoon onzinnig.

Het grootste punt wat je aan kunt dragen voor het gebruik van WP, is dat je daarin heel veel controle hebt over je templates en dus de HTML/CSS en het design (als het daar om gaat, wat ik aanneem), zelf volledig kunt schrijven/maken.
dat dus.
pi_104514829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:15 schreef RenRen- het volgende:

Waarom zou je dat uberhaupt willen? - dat één pagina wel in wordpress staat en de rest niet? (doe ze dan gewoon allemaal niet)
En, waarom zou je geen CMS mogen gebruiken? Je doet toch een design opleiding, geen programmeer opleiding?
pi_104514855
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:23 schreef QM84 het volgende:
Ja, dat kan gewoon... De meest simpele manier is om in je WordPress thema alleen "The Loop", zoals zij dat noemen, te zetten voor het dynamische werk en de rest, dus menu, gewoon als harde links naar pagina.html etc.

Punt is alleen: zoiets is ontzettend lelijk en zou gewoon niet mogen. Daarnaast is het vrij makkelijk om te beargumeteren waarom je wel of geen CMS zou moeten gebruiken, maar half een CMS gebruiken is gewoon onzinnig.

Het grootste punt wat je aan kunt dragen voor het gebruik van WP, is dat je daarin heel veel controle hebt over je templates en dus de HTML/CSS en het design (als het daar om gaat, wat ik aanneem), zelf volledig kunt schrijven/maken.
Nah, juist het gebruik van templates moet ik maar niet benoemen, dan wordt mijn voorstel helemaal afgewezen... Ik denk er toch aan om het te doen, ik kan echt geen nieuwspagina zelf bouwen en beheren. En ik moet mezelf ee nbeetje uitdagen door iets met php te gaan doen, ik dacht zelf aan een uploadscriptje, want ik weet precies wat ik wil gaan maken, alleen niet hoe. Buh, ingewikkeld.
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:27:13 #145
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104514863
Kies een mooie Serif letter voor je kop en evt je menuitems (als je die zo groot laat)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104514882
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Waarom zou je dat uberhaupt willen? - dat één pagina wel in wordpress staat en de rest niet? (doe ze dan gewoon allemaal niet)
En, waarom zou je geen CMS mogen gebruiken? Je doet toch een design opleiding, geen programmeer opleiding?
Ik doe een alleswat opleiding, en ik moet mezelf uitdagen. En ik zou graag zelf een uploadscriptje bouwen, zoals ik die in de tweede heb gebouwd, maar een nieuwspagina kan ik dus niet zelf. Dat is veel te ingewikkeld voor mij om te bouwen
pi_104515009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:27 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik doe een alleswat opleiding, en ik moet mezelf uitdagen. En ik zou graag zelf een uploadscriptje bouwen, zoals ik die in de tweede heb gebouwd, maar een nieuwspagina kan ik dus niet zelf. Dat is veel te ingewikkeld voor mij om te bouwen
Een uploadscript die goed rekening houdt met toegestane bestandstypen, groottes (en allerlei andere beveiligingszaken) is veel moeilijker te maken dan een nieuwspagina, waar je een tekst uit de database haalt en toont op het scherm.
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:31:37 #148
50298 QM84
Het Orakel
pi_104515060
Wat moet je precies maken voor je examen? Alleen een nieuwspagina? Als het daarbij om het script zelf gaat, kan ik wel voorstellen dat je geen CMS mag gebruiken ;)

Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig: Welke opleiding doe je, en waar?
dat dus.
pi_104515112
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:30 schreef remi1986 het volgende:

[..]

Een uploadscript die goed rekening houdt met toegestane bestandstypen, groottes (en allerlei andere beveiligingszaken) is veel moeilijker te maken dan een nieuwspagina, waar je een tekst uit de database haalt en toont op het scherm.
Hij hoeft ook niet beveiligd te zijn, hij moet werken, en hoeft ook geen restricties te hebben, dat was bij de vorige afstudeerprojecten ook niet het geval. Als ik maar content kan uploaden is het goed :') En uitdagend genoeg..

En ook bij de nieuwspagina moet er een uploadsysteem komen, want om elke keer in de database te gaan klooien om content op een website te krijgen is ook niet heel productief lijkt mij. Dat kleine uploadsysteem is waar mijn hele site om moet draaien, anders is het echt een flutsite en ben ik zo klaar, kan ik niet afstuderen :')
pi_104515139
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:31 schreef QM84 het volgende:
Wat moet je precies maken voor je examen? Alleen een nieuwspagina? Als het daarbij om het script zelf gaat, kan ik wel voorstellen dat je geen CMS mag gebruiken ;)

Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig: Welke opleiding doe je, en waar?
Nee. Er staat niets vast, ik heb zelf bedacht dat ik een receptensite wil maken met nieuws, content dat je kunt uploaden, en hoe ik datm oet gaan doen weet ik ook niet, maar goed, denk dus met een eigen uploadsysteem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')