Vind het zelf beter. Je kunt een gradient op je buttons zetten, maakt het wat 'levendiger'.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat menu dan doen? Mij leek het juist leuk om zo'n soort gradient te maken, alsof je door een soort archief heen bladert.
Anders misschien allemaal dezelfde kleur en alleen degene die geselecteerd is dezelfde kleur geven als het blad?
Dan krijg je zoiets.
[ afbeelding ]
Dat ziet er ook niet verkeerd uit toch?
Ik zou natuurlijk ook in de zwarte balk bovenin het menu kunnen doen, zou dat staan?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:53 schreef Catch22- het volgende:
ik vind dat menu echt heel lelijk en icm het contentgedeelte ziet er ouderwets uit.
Ik zou een zwevend horizontaal menu maken en je content iets anders opmaken.
Je moet eens wat meer lezen over kleur gebruik. Ik gebruik deze tool voor het uitkiezen van kleuren en bepaalde secundaire kleuren.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef Dimens het volgende:
Is er eigenlijk geen topic waar ik dit kan plaatsen voor advies, aangezien dit voornamelijk voor codes is. Ik vind het wel erg leuk dat iedereen zijn mening geeft erover, heb ook wel vaker gehoord dat ik lichte kleuren moet gebruiken maar zie voornamelijk dat portfolio's met een donkere en felle kleuren gemaakt worden.
Ik zal eens kijken wat ik ervan kan maken.
Grappig, ik kreeg net een PM van een user met een filmpje. Filmpje staat op de site Treehouse waar ik via webcreme bij was gekomen.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:05 schreef Catch22- het volgende:
en kijk eens op sites als webcreme.com
Digital Art #5quote:Op donderdag 17 november 2011 15:15 schreef Dimens het volgende:
Is er eigenlijk geen topic waar ik dit kan plaatsen voor advies, aangezien dit voornamelijk voor codes is.
Bedankt, meteen even wat gepost.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Digital Art #5
Overigens denk ik (als design-leek) dat je op de goede weg zit, je laatste plaatje is al best aardig! Verander het font even, dat doet al een hoop, en wat iemand zei over de breedte van de tabs is denk ik een goed idee, dat je de actieve tab bijv. 10px naar links laat uitsteken.
Zou het andersom doen. Active tab uitstekend en wanneer je hovert hij van kleur veranderd.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets? Dat, wanneer je over een button hovert, deze uitsteekt naar links.
Ik denk persoonlijk dat zon constructie eerder afgekeurd wordt (zou moeten iig)quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:15 schreef RenRen- het volgende:
Nog een wordpress gerelateerde vraag.
Is het mogelijk om, als ik een website ga bouwen, alleen één pagina met wordpress te doen en die dan linken naar de normale htmlpagina's?
Ik denk namelijk niet dat alles op een cms mag draaien voor mijn eindexamen.Maar aan de andere kant zit ik dan ook in dubio met het bouwen van het menu en template en die shit, dus ik weet bij god niet hoe ik al mijn plannen op moet gaan lossen
Waarom zou je dat uberhaupt willen? - dat één pagina wel in wordpress staat en de rest niet? (doe ze dan gewoon allemaal niet)quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:15 schreef RenRen- het volgende:
Nog een wordpress gerelateerde vraag.
Is het mogelijk om, als ik een website ga bouwen, alleen één pagina met wordpress te doen en die dan linken naar de normale htmlpagina's?
Ik denk namelijk niet dat alles op een cms mag draaien voor mijn eindexamen.Maar aan de andere kant zit ik dan ook in dubio met het bouwen van het menu en template en die shit, dus ik weet bij god niet hoe ik al mijn plannen op moet gaan lossen
Nah, juist het gebruik van templates moet ik maar niet benoemen, dan wordt mijn voorstel helemaal afgewezen... Ik denk er toch aan om het te doen, ik kan echt geen nieuwspagina zelf bouwen en beheren. En ik moet mezelf ee nbeetje uitdagen door iets met php te gaan doen, ik dacht zelf aan een uploadscriptje, want ik weet precies wat ik wil gaan maken, alleen niet hoe. Buh, ingewikkeld.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:23 schreef QM84 het volgende:
Ja, dat kan gewoon... De meest simpele manier is om in je WordPress thema alleen "The Loop", zoals zij dat noemen, te zetten voor het dynamische werk en de rest, dus menu, gewoon als harde links naar pagina.html etc.
Punt is alleen: zoiets is ontzettend lelijk en zou gewoon niet mogen. Daarnaast is het vrij makkelijk om te beargumeteren waarom je wel of geen CMS zou moeten gebruiken, maar half een CMS gebruiken is gewoon onzinnig.
Het grootste punt wat je aan kunt dragen voor het gebruik van WP, is dat je daarin heel veel controle hebt over je templates en dus de HTML/CSS en het design (als het daar om gaat, wat ik aanneem), zelf volledig kunt schrijven/maken.
Ik doe een alleswat opleiding, en ik moet mezelf uitdagen. En ik zou graag zelf een uploadscriptje bouwen, zoals ik die in de tweede heb gebouwd, maar een nieuwspagina kan ik dus niet zelf. Dat is veel te ingewikkeld voor mij om te bouwenquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waarom zou je dat uberhaupt willen? - dat één pagina wel in wordpress staat en de rest niet? (doe ze dan gewoon allemaal niet)
En, waarom zou je geen CMS mogen gebruiken? Je doet toch een design opleiding, geen programmeer opleiding?
Een uploadscript die goed rekening houdt met toegestane bestandstypen, groottes (en allerlei andere beveiligingszaken) is veel moeilijker te maken dan een nieuwspagina, waar je een tekst uit de database haalt en toont op het scherm.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:27 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik doe een alleswat opleiding, en ik moet mezelf uitdagen. En ik zou graag zelf een uploadscriptje bouwen, zoals ik die in de tweede heb gebouwd, maar een nieuwspagina kan ik dus niet zelf. Dat is veel te ingewikkeld voor mij om te bouwen
Hij hoeft ook niet beveiligd te zijn, hij moet werken, en hoeft ook geen restricties te hebben, dat was bij de vorige afstudeerprojecten ook niet het geval. Als ik maar content kan uploaden is het goedquote:Op vrijdag 18 november 2011 15:30 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Een uploadscript die goed rekening houdt met toegestane bestandstypen, groottes (en allerlei andere beveiligingszaken) is veel moeilijker te maken dan een nieuwspagina, waar je een tekst uit de database haalt en toont op het scherm.
Nee. Er staat niets vast, ik heb zelf bedacht dat ik een receptensite wil maken met nieuws, content dat je kunt uploaden, en hoe ik datm oet gaan doen weet ik ook niet, maar goed, denk dus met een eigen uploadsysteem.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:31 schreef QM84 het volgende:
Wat moet je precies maken voor je examen? Alleen een nieuwspagina? Als het daarbij om het script zelf gaat, kan ik wel voorstellen dat je geen CMS mag gebruiken
Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig: Welke opleiding doe je, en waar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |