Ik kan soms nog steeds dingen niet uitsprekenquote:Op maandag 14 november 2011 21:28 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Klinkt als een toffe jeugd.![]()
Ik praatte volgens mij eerder dan ik liep, maar lezen en schrijven moest gewoon wachten tot de basisschool. Alhoewel ik na de eerste dag wel boos thuis schijn te zijn gekomen omdat ik toen niet meteen geleerd had om te lezen.
ja ik!quote:Op maandag 14 november 2011 21:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik kan soms nog steeds dingen niet uitspreken
Geen idee hoe het komt, maar sommige lettergrepen krijg ik gewoon mijn strot vaak niet uit. Herkent iemand dit?
Ja en? Dat weerhoud mij er niet van om het te proberen.quote:Op maandag 14 november 2011 21:28 schreef Capstan het volgende:
[..]
Nou, jij zei hier toch net ook nog dat je daar wel moeite mee kunt hebben
Hier heb ik dat niet zo, daar wel. Veel te geforceerd allemaal. Kom ik nu wel achter. Maar het kan natuurlijk ook komen omdat ik me daar niet heb aangemeld om leuk te kletsen; dat kan ik ergens anders wel
Ik heb alleen dat ik vaak uhh zeg als ik nog niet weet wat ik moet zeggenquote:Op maandag 14 november 2011 21:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik kan soms nog steeds dingen niet uitspreken
Geen idee hoe het komt, maar sommige lettergrepen krijg ik gewoon mijn strot vaak niet uit. Herkent iemand dit?
Nou, hier onder anderen. Of op MSN, nog wel eens. Gaat allemaal prima, maar daar loopt het dus voor geen meterquote:Op maandag 14 november 2011 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja en? Dat weerhoud mij er niet van om het te proberen.
Dat is dan je fout geweest.Waar klets je dan?
Een Philips RQ1150 sensotouch 2d blabla god mag het weten. Niet goed geld terug dus ik heb het er maar op gewaagdquote:Op maandag 14 november 2011 21:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nice, ik moet er ook nog 1. Maar geen geld. Welke is het?
[..]
Kusjekroel
Maar dan ook met meisje die je leuk vind?quote:Op maandag 14 november 2011 21:33 schreef Capstan het volgende:
[..]
Nou, hier onder anderen. Of op MSN, nog wel eens. Gaat allemaal prima, maar daar loopt het dus voor geen meter
Ik wil dan bijvoorbeeld 'sluiten' zeggen, maar ik val gewoon stil/blijf hangen bij die hele sl-klank, of ik moet het gewoon na 5 seconden nog eens proberen omdat het dan misschien wel luktquote:Op maandag 14 november 2011 21:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb alleen dat ik vaak uhh zeg als ik nog niet weet wat ik moet zeggen
Is dat niet gewoon stotteren?quote:Op maandag 14 november 2011 21:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wil dan bijvoorbeeld 'sluiten' zeggen, maar ik val gewoon stil/blijf hangen bij die hele sl-klank, of ik moet het gewoon na 5 seconden nog eens proberen omdat het dan misschien wel lukt
Scheikunde was zo'n feest he, ik zat alleen maar te stotteren.quote:Op maandag 14 november 2011 21:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik wil dan bijvoorbeeld 'sluiten' zeggen, maar ik val gewoon stil/blijf hangen bij die hele sl-klank, of ik moet het gewoon na 5 seconden nog eens proberen omdat het dan misschien wel lukt
Hier en op MSN bedoel je?quote:Op maandag 14 november 2011 21:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Maar dan ook met meisje die je leuk vind?
Bij mij ook niet echt op een paar uitzonderingen na dan
whut?quote:Op maandag 14 november 2011 21:35 schreef heloef het volgende:
Ik kan vredig sterven ik ben genoemd op de site van powned.
Link?quote:Op maandag 14 november 2011 21:35 schreef heloef het volgende:
Ik kan vredig sterven ik ben genoemd op de site van powned.
Oh dat heb ik niet (meer). Waarschijnlijk omdat ik vanaf dat ik kleuter was logopedie heb gehad.quote:Op maandag 14 november 2011 21:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, ik stop gewoon ineens met praten omdat ik me niet meer herinner hoe ik mijn mond moet bewegen voor een klank ofzo.quote:Op maandag 14 november 2011 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon stotteren?
Beide en in het algemeen.quote:
Ik weet niet waarom, maar mijn ouders wilden niet dat ik logopedie kreeg, omdat mijn vader het ook had en er vanzelf overheen groeidequote:Op maandag 14 november 2011 21:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh dat heb ik niet (meer). Waarschijnlijk omdat ik vanaf dat ik kleuter was logopedie heb gehad.
Dat soort dingen lijkt niet te werken voor mij. Te ruige baard. Heb zo'n geval teruggebracht.quote:Op maandag 14 november 2011 21:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Een Philips RQ1150 sensotouch 2d blabla god mag het weten. Niet goed geld terug dus ik heb het er maar op gewaagd
En een Braun body cruzer 6 voor het grove werk, zeg maar
Nou, laat ik het zo zeggen, dan praat ik met leuke meisjes. Niet per se met meisjes die ik leuk vind op die manier. En dat is het geforceerde van Paiq, volgens mij.quote:
Ach je bent een meisje. Bij jou is het schattigquote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar mijn ouders wilden niet dat ik logopedie kreeg, omdat mijn vader het ook had en er vanzelf overheen groeide
logopedie, dat heb ik ook nog gehadquote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar mijn ouders wilden niet dat ik logopedie kreeg, omdat mijn vader het ook had en er vanzelf overheen groeide
Niemand vond het schattig, ze scholden me erom uitquote:Op maandag 14 november 2011 21:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ach je bent een meisje. Bij jou is het schattig
Vet!quote:Op maandag 14 november 2011 21:38 schreef heloef het volgende:
[..]
[..]
http://www.powned.tv/over(...)eind_van_powned.html
Ik zie niks...quote:Op maandag 14 november 2011 21:38 schreef heloef het volgende:
[..]
[..]
http://www.powned.tv/over(...)eind_van_powned.html
Ik had een ontwikkelingsachterstand als kind. Dus alle toeters en bellen heb ik wel gehadquote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tsja ik ook niet echt. Ik moet eigenlijk ook veel meer doen. Maar ik durf nietquote:Op maandag 14 november 2011 21:38 schreef Capstan het volgende:
[..]
Nou, laat ik het zo zeggen, dan praat ik met leuke meisjes. Niet per se met meisjes die ik leuk vind op die manier. En dat is het geforceerde van Paiq, volgens mij.
Goed lezen tot je popquiz tegenkomt ergens halverwege.quote:
Wat niet karig was, was de verpletterende overwinning van popquizkandidaat Rayenquote:Op maandag 14 november 2011 21:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Goed lezen tot je popquiz tegenkomt ergens halverwege.
Qua kennis liep ik altijd voor, deed het ook goed op school ondanks alles. Na mijn 14e ben ik alleen niet echt meer veel slimmer geworden denk ikquote:Op maandag 14 november 2011 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik had een ontwikkelingsachterstand als kind. Dus alle toeters en bellen heb ik wel gehadspeciaal onderwijs. Logopedie, etc.
Maar goed dat was ook nodig. Ik liep bijna 2 jaar achter op leeftijdsgenootjes toen.
[..]
Tsja ik ook niet echt. Ik moet eigenlijk ook veel meer doen. Maar ik durf niet
Klopt, ik denk dat het ook met interpretatie te maken heeft. Als een kenmerk 'faalangst' is en je denkt dat je daaraan voldoet omdat je bijvoorbeeld zenuwachtig wordt bij het terugkrijgen van een cijfer (redelijk normaal), dan is dat niet problematisch. Volgens mij voldoe je dan niet aan het symptoom. Als je in heel veel situaties faalangst hebt en het op een bepaalde mate je leven negatief beïnvloed, waarschijnlijk wel. Een psycholoog zal dit beter kunnen interpreteren.quote:Op maandag 14 november 2011 21:21 schreef Myraela het volgende:
Zelfdiagnose moet je gewoon nooit doen.
Ik herken me in zoveel dingen.die kenmerken zijn allemaal veel te breed, dat is met al die psychologische dingen.
Mijn baardgroei is niet bijzonder, m'n huidige apperoat bevalt in principe goed. Alleen een nieuwe scheerkop en een nieuw trimmertje is net zo duur als een heel nieuw apparaat, dus ach. De cruzer ga ik vooral gebruiken als trimmer voor de plaatsen waar je de boel een beetje onder controle wilt houdenquote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat soort dingen lijkt niet te werken voor mij. Te ruige baard. Heb zo'n geval teruggebracht.
De rest van mijn lichaam is weinig te ontharen, dus dat heb ik niet nodig. Zijn er echt mannen die dat gebruiken?
Dat was toch ook de leeftijd dat je begon te soppen?quote:Op maandag 14 november 2011 21:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Qua kennis liep ik altijd voor, deed het ook goed op school ondanks alles. Na mijn 14e ben ik alleen niet echt meer veel slimmer geworden denk ik
Maar omdat alles toch wel goed ging op school ben ik aan al die dingen ontkomen.
Kennis had ik best wel. Ik had als ik echt zou hebben gewild naar de havo gekund. Ik heb toen ik in groep 6 op taalgebied binnen 3 maanden 4 niveau's omhoog gegaanquote:Op maandag 14 november 2011 21:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Qua kennis liep ik altijd voor, deed het ook goed op school ondanks alles. Na mijn 14e ben ik alleen niet echt meer veel slimmer geworden denk ik
Maar omdat alles toch wel goed ging op school ben ik aan al die dingen ontkomen.
Hier thuis juist andersom. Mijn vader stottert en mijn broertje had last van slissen, dus hebben ze hem naar een logopedist gestuurd. Nu heeft hij nergens last meer van.quote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, daar had ik nog niet eens over nagedachtquote:Op maandag 14 november 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat was toch ook de leeftijd dat je begon te soppen?
Ik zie een verband...
Ik merkte het ja. Nieuwe kop voor 35 euro. Stelletje gekken daar.quote:Op maandag 14 november 2011 21:43 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mijn baardgroei is niet bijzonder, m'n huidige apperoat bevalt in principe goed. Alleen een nieuwe scheerkop en een nieuw trimmertje is net zo duur als een heel nieuw apparaat, dus ach. De cruzer ga ik vooral gebruiken als trimmer voor de plaatsen waar je de boel een beetje onder controle wilt houden
Voor die paar nummers die ik misschien leuk vindquote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef ook_gek het volgende:
Even een kleine muziek tip tussen door.
De Wereld Draait Door Recordings
zitten heerlijke nummers tussen
13 punten.quote:Op maandag 14 november 2011 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat niet karig was, was de verpletterende overwinning van popquizkandidaat Rayen
Komt door dat je dat nummer goed wist te raden. Ik wist hem trouwens ook directquote:
Ik ga me op Paiq maar uitschrijven, denk ik zo. Ik heb er daar in ieder geval geen zin meer in om ergens moeite in te stoppenquote:Op maandag 14 november 2011 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
Tsja ik ook niet echt. Ik moet eigenlijk ook veel meer doen. Maar ik durf niet
hoezo moeite? Wat gaat er mis dan? Zo veel tijd kost dat toch niet?quote:Op maandag 14 november 2011 21:47 schreef Capstan het volgende:
[..]
Ik ga me op Paiq maar uitschrijven, denk ik zo. Ik heb er daar in ieder geval geen zin meer in om ergens moeite in te stoppen
Mijn taalniveau was nogal onmeetbaar, door mijn slechte sprekenquote:Op maandag 14 november 2011 21:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Kennis had ik best wel. Ik had als ik echt zou hebben gewild naar de havo gekund. Ik heb toen ik in groep 6 op taalgebied binnen 3 maanden 4 niveau's omhoog gegaan
Gewoon doenquote:Op maandag 14 november 2011 21:47 schreef Capstan het volgende:
[..]
Ik ga me op Paiq maar uitschrijven, denk ik zo. Ik heb er daar in ieder geval geen zin meer in om ergens moeite in te stoppen
Nou, daar had ik het dus net al over. Het kost geen tijd, inderdaad, maar er zitten geen leuke dames. Het is allemaal veel te geforceerd.quote:Op maandag 14 november 2011 21:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hoezo moeite? Wat gaat er mis dan? Zo veel tijd kost dat toch niet?
hahaquote:Op maandag 14 november 2011 21:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn taalniveau was nogal onmeetbaar, door mijn slechte spreken
Maar ik las boeken voor volwassenen in groep 6, toen konden ze niet meer ontkennen dat ik het echt wel kon lezen
ik had er hele stukken bij verzonnen, iets met dyslextiequote:Op maandag 14 november 2011 21:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn taalniveau was nogal onmeetbaar, door mijn slechte spreken
Maar ik las boeken voor volwassenen in groep 6, toen konden ze niet meer ontkennen dat ik het echt wel kon lezen
Ja inderdaad maar waarom blijf ik dat soms in dit topic zo terugkomen bij sommige mensen.Als je echt denkt dat je iets hebt en kijk voor een diagnose . Maar ga gewoon niet op internet allerlei dingen bestuderen want in het meest herken je wel , vaak zijn psychische klachten veel meer uitvergroot in dingen die een boel mensen wel een stukje herkennen.quote:Op maandag 14 november 2011 21:21 schreef Myraela het volgende:
Zelfdiagnose moet je gewoon nooit doen.
Ik herken me in zoveel dingen.die kenmerken zijn allemaal veel te breed, dat is met al die psychologische dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |