Hoe typeer jij de afgelopen twee jaar dan? In Oostenrijk ligt ook lang niet altijd sneeuw op de snelweg, het is echt niet zo dat de snelwegen daar vijf maanden per jaar bedekt zijn met sneeuw.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Omdat in Oostenrijk en Duitsland er wel winterse omstandigheden zijn in een groot deel van het land en van het jaar.
Afgelopen winter 33 dagen, de winter daarvoor 39 dagen...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En dat is toch prima? Zo heeft iedereen zijn eigen reden om ze wel of niet te monteren.
[..]
Ja, juist bij sneeuw. Goede zomerbanden kunnen regen ook prima aan. Maar goed, hoe vaak sneeuwt het hier in Nederland?
ja, veel minder last van het water op de weg...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:42 schreef Kriegel het volgende:
En jongens, genieten we al van de winterbandjes?[ afbeelding ]
Wow, voor die 10 minuten werk of twee tientjes ga je toch niet op je veiligheid (en die van anderen) besparen?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
inspanning, laten wisselen van de banden, extra velgen of extra kosten om de banden om te wisseln van de velg. het is niet gratis als je dat probeert te impliceren.
Vast niet, maar ja, het is wel zo dat er daar ergere winterse omstandigheden zijn dan hier.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Hoe typeer jij de afgelopen twee jaar dan? In Oostenrijk ligt ook lang niet altijd sneeuw op de snelweg, het is echt niet zo dat de snelwegen daar vijf maanden per jaar bedekt zijn met sneeuw.
Maar dan geldt nog steeds mijn argument: waarom zou je het niet doen? Je bent sowieso veiliger bij regen, helemaal als er sneeuw valt en je hebt geen beperkingen wanneer je in het buitenland wilt rijden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En dat is toch prima? Zo heeft iedereen zijn eigen reden om ze wel of niet te monteren.
[..]
Ja, juist bij sneeuw. Goede zomerbanden kunnen regen ook prima aan. Maar goed, hoe vaak sneeuwt het hier in Nederland?
Maar ik kan niet zeggen dat tijdens 1 van die dagen ook maar enigzins het gevoel had om op verkeerde banden te rijden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Afgelopen winter 33 dagen, de winter daarvoor 39 dagen...
En dat staat los van de dagen dat de sneeuw bleef liggen...
Mijn banden liggen er een 4 maanden onder. Dus dat komt neer op ongeveer 25-30% van de dagen dat ze eronder zitten.
het kost per saldo wel meer dan 10 minuten per jaar of 2 tientjes. het is 2 keer per jaar trouwens wisselen. do your math.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:52 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Wow, voor die 10 minuten werk of twee tientjes ga je toch niet op je veiligheid (en die van anderen) besparen?
Omdat je niet weet wat het verschil is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar ik kan niet zeggen dat tijdens 1 van die dagen ook maar enigzins het gevoel had om op verkeerde banden te rijden.
Uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat het hard meevalt. In Nederland is het dikwijls gevaarlijker.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vast niet, maar ja, het is wel zo dat er daar ergere winterse omstandigheden zijn dan hier.
Omdat:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:53 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Maar dan geldt nog steeds mijn argument: waarom zou je het niet doen? Je bent sowieso veiliger bij regen, helemaal als er sneeuw valt en je hebt geen beperkingen wanneer je in het buitenland wilt rijden.
Omdat je het verschil inderdaad niet kent.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar ik kan niet zeggen dat tijdens 1 van die dagen ook maar enigzins het gevoel had om op verkeerde banden te rijden.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Omdat je niet weet wat het verschil is.
Dat dan weer wel. Ik heb genoeg kilometers op winterbanden gereden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je het verschil inderdaad niet kent.
Dan weet je zeker dat het voordeel heeft bij sneeuw, anders ben je gewoon een goede troll geweest...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
Dat dan weer wel. Ik heb genoeg kilometers op winterbanden gereden.
een winterband remt bij mijn weten slechter met het huidige weer dan een zomerband. we kunnen het dus ook omdraaien en zeggen dat het onverantwoordelijk is om winterbanden eronder te hebben nu.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je het verschil inderdaad niet kent.
Nouja, 20 minuten of 4 tientjes per jaar dan. Als je dat er niet voor over hebt doe je er misschien beter aan helemaal de weg niet op te gaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het kost per saldo wel meer dan 10 minuten per jaar of 2 tientjes. het is 2 keer per jaar trouwens wisselen. do your math.
ik denk dat in nederland de gemiddelde bestuurder meer aan veiligheid wint door nu eens wel voldoende afstand te houden, dan door winterbanden.
LOLquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een winterband remt bij mijn weten slechter met het huidige weer dan een zomerband. we kunnen het dus ook omdraaien en zeggen dat het onverantwoordelijk is om winterbanden eronder te hebben nu.
je praat mooi. kom nu eens met cijfers wat het zou kosten - heel nederland op winterbanden - en wat het zou opleveren. heb je niet? dan is het gelul in de ruimte.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Nouja, 20 minuten of 4 tientjes per jaar dan. Als je dat er niet voor over hebt doe je er misschien beter aan helemaal de weg niet op te gaan.
Laten we aub de discussie over rijgedrag en de banden zelf gescheiden houden. Uiteraard ben ik het met je eens dat alle verkeersdeelnemers er goed aan doen voldoende afstand te houden etc.
Op dinsdag 3 januari 2012 15:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mja in nederland heb je meer regenweer dan sneeuwweer, ook in de winter.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
Goh. Dat weet ik ook. Maar je levert maar 10% in met winterbanden ten opzichte van zomerbanden bij goed weer, waar je met zomerbanden 80% inlevert ten opzichte van winterbanden met winters weer...
Ik vond het voordeel niet zodanig dat ik wild rennend naar de kwikfit ging.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan weet je zeker dat het voordeel heeft, anders ben je gewoon een goede troll geweest...
Pff. Dat verklaart de 33 en 39 sneeuwdagen van de afgelopen 2 winters inderdaad... Dat komt neer op 25-30% van de periode met winterbanden...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja in nederland heb je meer regenweer dan sneeuwweer, ook in de winter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |