Ik zou dat niet doen. Altijd 2 gelijkwaardige banden op dezelfde as.quote:Op maandag 21 november 2011 09:46 schreef sittingtuck het volgende:
Ik kan een goede set winterbanden van een vriend overnemen. Het zijn er alleen maar 3 hij heeft een kapot gereden.
Kan het kwaad om een nieuw exemplaar (zelfde merk en type) naast deze 3 te monteren qua weggedrag e.d.?
Dan ben ik goedkoop klaar deze winter..
mwah, als het verschil in profiel niet te groot is dan moet het volgens mij wel kunnen.quote:Op maandag 21 november 2011 11:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen. Altijd 2 gelijkwaardige banden op dezelfde as.
Dat dus.quote:Op maandag 21 november 2011 16:05 schreef fathank het volgende:
[ afbeelding ]
icm 4x4. Ik rij wel voor de sneeuwschuiver uit
De 3 gebruikte banden zijn, maar 1 winter gebrukt en hebben nog 8mm profielquote:Op maandag 21 november 2011 11:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen. Altijd 2 gelijkwaardige banden op dezelfde as.
Veilig rijden heeft meer invloed dan winterbanden, dat is 4 sure.quote:Op maandag 21 november 2011 19:27 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Wahahah, die cowboyverhalen. Dat ze nog bestaan.
'Je hebt geen winterbanden nodig, alleen voertuigbeheersing. En een lul van 30 cm'.
Als die pipo's dan uiteindelijk een ongeluk krijgen was het altijd de schuld van de ander.
Als het droog is, of regent iets meer afstand houden dan je normaal zou doen. En als het sneeuwt gewoon goed aanpassen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:43 schreef Sjeen het volgende:
n00b vraagje... ik krijg dus winterbanden volgende week. Moet ik daar nu anders mee omgaan, ander rijden? Of is het gewoon same ol', same ol' ?
Ja en veilig rijden icm met winterbanden als het sneeuwt is heeft meer invloed dan veilig rijden op zomerbandjes als het sneeuwtquote:Op woensdag 23 november 2011 22:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Veilig rijden heeft meer invloed dan winterbanden, dat is 4 sure.
"icm met"quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:09 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ja en veilig rijden icm met winterbanden als het sneeuwt is heeft meer invloed dan veilig rijden op zomerbandjes als het sneeuwt
wtf?quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:38 schreef NoBody122 het volgende:
en in het geval van auto's met achterwielaandrijving kan dat zelfs betekenen, dat je je in sommige gevallen gewoon helemaal niet op de weg moet wagen
Oh. In dat geval:quote:
Mee eens hoor, ik heb afgelopen jaar een paar dagen gehad waarop ik de auto fijn heb laten staan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:45 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Oh. In dat geval:
In het geval van auto's met voorwielaandrijving kan dat zelfs betekenen, dat je je in sommige gevallen gewoon helemaal niet op de weg moet wagen.
Dikke prima toch. met 2 setjes banden slijten ze minder hard dus netto kost het je weinig extra's.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:23 schreef RemCOW het volgende:
Leuk die discussies. Om terug te komen op mijn vraag uit het vorige topic: ik ben voor nieuwe winterbanden gedaan icm nieuwe lichtmetalen velgen. Was een mooie aanbieding, net zo duur uit als met stalen velgen bij een andere garage
.
Met achterwielaandrijving in ieder geval al eerder...quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:45 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Oh. In dat geval:
In het geval van auto's met voorwielaandrijving kan dat zelfs betekenen, dat je je in sommige gevallen gewoon helemaal niet op de weg moet wagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Antwoord: nee.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:43 schreef Sjeen het volgende:
n00b vraagje... ik krijg dus winterbanden volgende week. Moet ik daar nu anders mee omgaan, ander rijden? Of is het gewoon same ol', same ol' ?
Ik ook, 950 euro.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:23 schreef RemCOW het volgende:
Leuk die discussies. Om terug te komen op mijn vraag uit het vorige topic: ik ben voor nieuwe winterbanden gedaan icm nieuwe lichtmetalen velgen. Was een mooie aanbieding, net zo duur uit als met stalen velgen bij een andere garage
.
Ik rijd op spijkerbanden. Best raar hoe hard je kunt rijden over besneeuwde of verijsde wegen zonder te merken dat het eigenlijk best glad isquote:Op vrijdag 18 november 2011 03:00 schreef D0808 het volgende:
[..]
Knul, het pre-winterbandentijdperk is amper 5 jaar geleden, ik heb werkelijk nog nooit een auto met spijkerbanden of kettingen zien rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |