En dat zegt Richard Hammondquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:11 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Vmbo'er is met kleine letters.![]()
I don't give a shit...quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:11 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Vmbo'er is met kleine letters.![]()
Hehe. Maakt ook niet uit. iemand overtuigen is altijd moeilijk. Jij zou mij andersom ook niet overtuigd krijgen hoor. Dus we laten die discussie maar gewoon voor wat het is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens, wat dat 2e punt betreft, dat onderzoek van SWOV die dus over alle 4 seizoenen gaat, valt nog niet te rijmen met dat onderzoek over winterbanden die alleen over de winter gaan. Ik ben dus nog niet overtuigd
Ik sta altijd open voor rede, argumentatie en feiten, maar we komen hiervoor gegevens tekort.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
I don't give a shit...
[..]
Hehe. Maakt ook niet uit. iemand overtuigen is altijd moeilijk. Jij zou mij andersom ook niet overtuigd krijgen hoor. Dus we laten die discussie maar gewoon voor wat het is.
True that.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik sta altijd open voor rede, argumentatie en feiten, maar we komen hiervoor gegevens tekort.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En dat zegt Richard Hammond
Ik vind het nogal wat om iemand op dergelijke wijze proberen te beledigen, net alsof er überhaupt iets mis is met vmbo'ers, terwijl je zelf de Nederlandse taal niet machtig bent.quote:
Met de huidige regen merkt mijn vriendin, die deze winter voor het eerst op winterbanden rijdt, toch echt wel verschil op haar dagelijkse woon-werk route van ~40km aan B-wegen en snelweg. Vooral op stukken met spoorvorming, waar veel water blijft staan, heeft ze nu meer grip.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En het enige wat ik dus zei is dat hoewel de kans op een ongeluk groter is dan met winterbanden, het voor mij nog geen reden hoeft te zijn ze aan te schaffen als ik de auto gebruik voor korte ritjes of kan laten staan wanneer het te erg wordt. Hierbij zeg ik nergens dat winterbanden slechter of overbodig zijn.
Dit is mijn persoonlijke afweging, omdat er in Nederland in de meeste winters slechts 3 a 4 dagen sneeuw valt, waarvan het meeste nog niet eens een dag blijft liggen. De afgelopen 2 winters waren uitzonderingen sinds begin jaren '80.
Wel bij gelijke profieldiepte?quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Met de huidige regen merkt mijn vriendin, die deze winter voor het eerst op winterbanden rijdt, toch echt wel verschil op haar dagelijkse woon-werk route van ~40km aan B-wegen en snelweg. Vooral op stukken met spoorvorming, waar veel water blijft staan, heeft ze nu meer grip.
Zo goed als, onze zomerbanden zijn ~3/4 jaar oud, en daar is ~12k kilometer mee gereden. Het zal misschien een mm of 2 schelen door de slijtage van die 12k kilometers, maar die zomerbanden waren zeker niet tot aan het apk minimum versleten oid.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:18 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Wel bij gelijke profieldiepte?
En het is ook jammer, dat mensen die wel de taal machtig zijn, niet begrijpend kunnen lezen... Aangezien ik die term alleen maar in mijn mond nam omdat iemand anders dat al gebruikt had...quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:16 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het nogal wat om iemand op dergelijke wijze proberen te beledigen, net alsof er überhaupt iets mis is met vmbo'ers, terwijl je zelf de Nederlandse taal niet machtig bent.
Misschien merk je wel verschil, maar om hier nu per se winterbanden voor aan te schaffen, dit valt ook te ondervangen door je rijstijl aan te passen. Immers in de lente en zomer en met name de herfst regent het veel meer, maar niemand haalt het in zijn hoofd om dan winterbanden te gebruiken. De temperaturen buiten zijn vooral in lente en herfst soms gelijk aan de buitentemperaturen tot nog toe.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Met de huidige regen merkt mijn vriendin, die deze winter voor het eerst op winterbanden rijdt, toch echt wel verschil op haar dagelijkse woon-werk route van ~40km aan B-wegen en snelweg. Vooral op stukken met spoorvorming, waar veel water blijft staan, heeft ze nu meer grip.
Als ik dat had gezien had ik daar ook wat van gezegd, heeft overigens weinig met begrijpend lezen te maken, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En het is ook jammer, dat mensen die wel de taal machtig zijn, niet begrijpend kunnen lezen... Aangezien ik die term alleen maar in mijn mond nam omdat iemand anders dat al gebruikt had...
En nee, er is helemaal niets mis met vmbo'ers, en dat probeerde ik in die post ook duidelijk te maken.
Oh jawel. Er staat 'net zoals' in mijn zin. Dat impliceert dat er al een precedent was. Dat is wel degelijk begrijpend lezen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:30 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Als ik dat had gezien had ik daar ook wat van gezegd, heeft overigens weinig met begrijpend lezen te maken, maar dat terzijde.
Hmmm. De eerste keer dat ik een test zie dat de winterband er beter uit komt op droog wegdek dan een zomerbanden. Overigens staan daar testen van een stuk eerder in het topic. Ik ga ze even opzoeken...quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
Volgens de ANWB geldig tijdens winterse omstandigheden (+/- 2 graden), en dit geldt voor het afremmen voor als je >100 km/u rijdt, voor alleen regen zou ik ze vooralsnog niet aanschaffen.
Er zou eigenlijk ook een tabel voor zomerse omstandigheden moeten zijn.![]()
Wel bij temperaturen van 2 of minder graden hè, gemiddeld gezien is nu 8 graden buiten geweestquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hmmm. De eerste keer dat ik een test zie dat de winterband er beter uit komt op droog wegdek dan een zomerbanden. Overigens staan daar testen van een stuk eerder in het topic. Ik ga ze even opzoeken...
Jaja...quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wel bij temperaturen van 2 of minder graden hè, gemiddeld gezien is nu 8 graden buiten geweest
Ah mooi eindelijk een duidelijke testquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jaja...
Mijn reactie had ik al getypt voordat je dat erbij had gezet.
Deze test: http://www.bandeko.nl/Documenten/Autoweek_UG7plus.pdf
Als ik me niet vergis, worden de regen en droog testen met 10 graden gedaan, althans, dat had ik ook ergens mee gekregen.
Hierin zijn de winterbanden duidelijk in het nadeel met regen en droog wegdek.
Moet je nagaan wat het voordeel is als ze én haar rijstijl aanpast, én op winterbanden rijdt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Misschien merk je wel verschil, maar om hier nu per se winterbanden voor aan te schaffen, dit valt ook te ondervangen door je rijstijl aan te passen. Immers in de lente en zomer en met name de herfst regent het veel meer, maar niemand haalt het in zijn hoofd om dan winterbanden te gebruiken. De temperaturen buiten zijn vooral in lente en herfst soms gelijk aan de buitentemperaturen tot nog toe.
Overigens spreken ook hier bronnen elkaar tegen, sommige melden dat zomerbanden beter zijn in de regen vanwege de grotere lamellen die beter water kunnen afvoeren en de hardere structuur van het rubber.
Wel apart dat verhaal van je vriendin, het is nu nog geen 2 graden geweest, maar meer de temperatuur waarbij zomerbanden dus nog net in het voordeel zijn (gemiddeld gezien). Zit het niet een beetje tussen de oren?quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat het voordeel is als ze én haar rijstijl aanpast, én op winterbanden rijdt.Fyi, vorige winter reed zij fluitend weg op zomerbanden, terwijl buurman lease-bmw op winterbanden, met z'n rondrazende banden niet van z'n plek af kwam.
![]()
Het is meer een aanvulling óp in onze ogen, het zijn geen magische stukjes rubber oid.
Deze zin is prima als losse zin te lezen en hoeft helemaal niet terug te verwijzen naar die eerdere zin. "Net zoals" kan ook prima vergelijkend werken richting andere mensen in dit topic die blijkbaar moeite hebben met het interpreteren van de bronnen. Dan had je die reactie direct moeten quoten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh jawel. Er staat 'net zoals' in mijn zin. Dat impliceert dat er al een precedent was. Dat is wel degelijk begrijpend lezen.
quote:Dus je roept nu ook maar wat, net zoals de VMBO'ers die niet kunnen lezen blijkbaar...
Schei toch eens uit man, we hebben hier eindelijk weer een beetje een gesprek op volwassen niveau over het onderwerp en jij blijft maar kutten over spelling en schrijfwijzenquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:48 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Deze zin is prima als losse zin te lezen en hoeft helemaal niet terug te verwijzen naar die eerdere zin. "Net zoals" kan ook prima vergelijkend werken richting andere mensen in dit topic die blijkbaar moeite hebben met het interpreteren van de bronnen. Dan had je die reactie direct moeten quoten.
[..]
Erg volwassen om iemand anders vmbo'er te noemen, praatjesmaker.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Schei toch eens uit man, we hebben hier eindelijk weer een beetje een gesprek op volwassen niveau over het onderwerp en jij blijft maar kutten over spelling en schrijfwijzen
Ik zei 'het lijkt wel', ik heb niemand zo genoemd. Bovendien ontken ik niet dat het gesprek toen niet volwassen was, ik benadruk dat het nu wel zo is, althans zonder jouw gekut. En nu sleep je me nog mee in deze nondiscussie ook, ik laat het dan ook hierbij, veel plezier met mierenneukenquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:51 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Erg volwassen om iemand anders vmbo'er te noemen, praatjesmaker.
Neu, ik heb vorige week een stukje van haar dagelijkse traject gereden in de regen, en ook ik merkte iets meer grip op dat wegvak met de winterbanden. We rijden er regelmatig langs, en ik zelf toevallig ook een paar weken geleden nog op de zomerbanden, maar toen het ook ~9 graden was en regende.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wel apart dat verhaal van je vriendin, het is nu nog 2 graden geweest, maar meer de temperatuur waarbij zomerbanden dus nog net in het voordeel zijn (gemiddeld gezien). Zit het niet een beetje tussen de oren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |