abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2011 @ 12:14:12 #251
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104431369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:57 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou ook niet kunnen lachen als ik weet dat de werkomgeving waarin ik werk zulke misstanden toe zou laten. Das een beetje alsof de retarded nephews lachen om degene die het syndroom van Down heeft. Ik zou me kapot schamen iig, en het zeker niet op WTF gaan zetten om trots te verkondigen "kijk eens wat een debiel, haha! En wij lieten het nog toe ook!".
Ik vind je vergelijking tussen iemand die gewoon geestelijk achtergesteld is en daar niks aan kan doen en iemand die beter had moeten weten raar en bovendien nogal smakeloos.

quote:
Tenzij je natuurlijk totaal geen liefde voor je vak, het bedrijf, of het product dat je aan het ontwikkelen bent, hebt. Dan kan je inderdaad gewetenloos zo iemand afknallen.
Gewetenloos? :')

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:58 schreef BritchesAndHose het volgende:
Ja, en hij leest dat ook, ziet z'n eigen code belachelijk gemaakt worden, en vertelt vervolgens tegen wie het maar wil horen dat het bedrijf zo met z'n (ex)-werknemers omgaat. Reden genoeg voor het management om even met jullie te gaan praten.
Als ik hele domme fouten maak mag je me daar ook best te kakken mee zetten. En sorry hoor, maar denk je echt dat iemand aan anderen gaat vertellen "kijk eens hoe ze reageren op mijn belachelijk slechte code *boehoehoe*"? Daarnaast, onze CTO / medeeigenaar van het bedrijf was er van op de hoogte dat dat gepost is op TDWTF en kon d'r ook wel om lachen. Lessons learned, code reviews zijn belangrijk, en neem van niemand aan dat ze dezelfde kwaliteit leveren als jij doet.

quote:
Blijkbaar gedraag je je nog steeds als schoolverlater als je dat nog steeds niet inziet.
Ik vind dat je je enorm aanstelt. Die site draait gewoon om voorbeelden van enorme miststappen die sommige developers maken. Nou, zo een hebben wij ook gehad en dat was een leerervaring voor ons management. Big fucking deal.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:
Niet alleen dat, als je als developer niet snapt dat je met zijn allen verantwoordelijk bent voor het uiteindelijke resultaat, dan ben je geen goede developer in mijn ogen.
Nogmaals; er was vanuit management geen ruimte voor peer reviews, en dat is op dit moment gewoon heel anders.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 16 november 2011 @ 12:33:14 #252
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_104431887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:14 schreef Catbert het volgende:
Het management moet wel alles voor je regelen he voordat je je een beetje professioneel gaat gedragen?

Als schoolverlater wordt dit passieve gedrag geaccepteerd. Met 10 jaar ervaring (ik noem maar een getal) mag er van je verwacht worden dat je zelf je verantwoordelijkheid neemt.

Gezien je gebash op TS en het goedpraten van het kleutergedrag in je developertijd lijkt je gedrag op dit moment nog steeds meer op die van een schoolverlater dan die van een ervaren IT'er.
pi_104432653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:14 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik vind je vergelijking tussen iemand die gewoon geestelijk achtergesteld is en daar niks aan kan doen en iemand die beter had moeten weten raar en bovendien nogal smakeloos.
Doet niks af aan het feit dat jullie, als uitlachende derde partij, ook gewoon keihard hebben verzaakt.

quote:
Nogmaals; er was vanuit management geen ruimte voor peer reviews, en dat is op dit moment gewoon heel anders.
Meest gehoorde smoes ever. Als je echt begaan was, had je die code op 72punt uitgeprint, onder de neus van het management geschoven en niet eerder het kantoor uitgewandeld zonder toezegging dat je peer review mocht doen.
  woensdag 16 november 2011 @ 13:18:37 #254
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104433200
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:33 schreef BritchesAndHose het volgende:
Het management moet wel alles voor je regelen he voordat je je een beetje professioneel gaat gedragen?
Als de CEO zegt dat er geen tijd voor is, dan heb je daar niet bijzonder veel tegen in te brengen hoor :')

quote:
Als schoolverlater wordt dit passieve gedrag geaccepteerd. Met 10 jaar ervaring (ik noem maar een getal) mag er van je verwacht worden dat je zelf je verantwoordelijkheid neemt.

Gezien je gebash op TS en het goedpraten van het kleutergedrag in je developertijd lijkt je gedrag op dit moment nog steeds meer op die van een schoolverlater dan die van een ervaren IT'er.
Zal mij een zorg zijn. Ik heb het puur developer verhaal al een tijd achter me gelaten in ieder geval. En "gezien m'n gebash op de TS"; je hebt gewoon niet door dat ik de TS gewoon een beetje zat te naaien. Gelukkig had 'ie het zelf beter door dan jij. Je komt wel over als een humorloze rasautist in ieder geval, dus dat je een 'echte' developer bent geloof ik best :D

quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:59 schreef Scorpie het volgende:
Doet niks af aan het feit dat jullie, als uitlachende derde partij, ook gewoon keihard hebben verzaakt.
Als je roept dat iets slecht is, en er wordt niet geluisterd, dan hou je vanzelf wel op met roepen. Je hebt ook je eigen taken nog, en de werkdruk in die tijd was nogal hoog.

quote:
Meest gehoorde smoes ever. Als je echt begaan was, had je die code op 72punt uitgeprint, onder de neus van het management geschoven en niet eerder het kantoor uitgewandeld zonder toezegging dat je peer review mocht doen.
Ik zei al eerder; we kwamen er pas achter hoe slecht het was toen die kerel vertrokken was en iemand anders de source moest onderhouden. Voor die tijd was iedereen gewoon verantwoordelijk voor z'n eigen dogfood. Peer reviews golden vanuit management als 'leuk, maar hebben we nu geen tijd voor'. Dat was 6-7 jaar terug. Van dat hele gebeuren heeft het management hier geleerd dat peer reviews toch echt belangrijk zijn, omdat je anders volledige applicaties mag gaan lopen herschrijven. Er werd onterecht vanuit gegaan dat we alleen maar erg goede developers hadden die kwaliteit leverden. Dat wat het idee dat heerste bij het management en zoals bij veel kleine bedrijven hadden we een gedreven CEO die een "my way or the highway" instelling had.

Nu kun je daar enorm dramatisch over gaan lopen doen, maar de bottom line is gewoon dat een developer erg domme dingen gedaan heeft, we daar geleerd van hebben en er ook nog eens om hebben kunnen lachen. Als jij het slecht vindt dat we hier toch met humor tegenaan kijken, so be it, gelukkig zijn de meeste mensen hier niet zo up-tight.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_104433354
Haha mooi hoe dit topic overgaat van gebash op TS naar gebash op Catbert

en maar blijven verdedigen op een online forum :')!!!111 Ga werken ofzo
(Y)
pi_104433553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef Catbert het volgende:
Ik zei al eerder; we kwamen er pas achter hoe slecht het was toen die kerel vertrokken was en iemand anders de source moest onderhouden. Voor die tijd was iedereen gewoon verantwoordelijk voor z'n eigen dogfood. Peer reviews golden vanuit management als 'leuk, maar hebben we nu geen tijd voor'. Dat was 6-7 jaar terug. Van dat hele gebeuren heeft het management hier geleerd dat peer reviews toch echt belangrijk zijn, omdat je anders volledige applicaties mag gaan lopen herschrijven. Er werd onterecht vanuit gegaan dat we alleen maar erg goede developers hadden die kwaliteit leverden. Dat wat het idee dat heerste bij het management en zoals bij veel kleine bedrijven hadden we een gedreven CEO die een "my way or the highway" instelling had.
Kan je mij de naam van je bedrijf PM-en? Dan weet ik dat ik daar nooit hoef te solliciteren, want ik geloof niet dat het er nu veel beter aan toegaat.

quote:
Nu kun je daar enorm dramatisch over gaan lopen doen, maar de bottom line is gewoon dat een developer erg domme dingen gedaan heeft, we daar geleerd van hebben en er ook nog eens om hebben kunnen lachen. Als jij het slecht vindt dat we hier toch met humor tegenaan kijken, so be it, gelukkig zijn de meeste mensen hier niet zo up-tight.
Noem het maar 'dramatisch', een beetje verantwoordelijkheidsgevoel jegens het werk dat je collega`s doen. Ik heb geen management nodig om dat gevoel aan of uit te zetten al naar gelang de situatie dat 'vereist'. Het 'management' kan dan ook gewoon de boom in, aangezien het meestal incompetente blaaskaken zijn die geen idee hebben waar ze over praten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2011 13:30:31 ]
pi_104433636
Overigens ondertussen nog steeds geen werkende oplossing voor mijn probleem gevonden. Wat een hoerenlibrary is dat hele print gebeuren in Java. Zit er sterk aan te denken om de output naar een .rtf te doen.
  woensdag 16 november 2011 @ 13:31:49 #258
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_104433638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als de CEO zegt dat er geen tijd voor is, dan heb je daar niet bijzonder veel tegen in te brengen hoor :')
Gelukkig had je wel tijd om de boel belachelijk te maken op wtf.
pi_104433719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:31 schreef stbabylon het volgende:
Overigens ondertussen nog steeds geen werkende oplossing voor mijn probleem gevonden. Wat een hoerenlibrary is dat hele print gebeuren in Java. Zit er sterk aan te denken om de output naar een .rtf te doen.
Wij moesten ook ooit tijdens een studieproject iets met Java en printen doen, en we hebben toen maar ervoor gekozen om voor elke pagina een nieuwe printjob te maken. :')

Noot: ik studeerde theoretische informatica als minor, dus dit soort praktische vaardigheden waren eigenlijk irrelevant.
pi_104433729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:31 schreef BritchesAndHose het volgende:

[..]

Bwehehe :D
  woensdag 16 november 2011 @ 13:37:59 #261
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104433836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:31 schreef stbabylon het volgende:
Gewoon HTML genereren en dat naar PDF uitpoepen man, doen de Java-developers hier ook. PDF ftw
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104434089
quote:
11s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:37 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Gewoon HTML genereren en dat naar PDF uitpoepen man, doen de Java-developers hier ook. PDF ftw
Dat eerste doe ik al, vraag me af of adobe wel de page breaks oppikt.
  woensdag 16 november 2011 @ 13:47:38 #263
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104434174
Ja kan je wel forcen.

Je kan trouwens Javascript ( nota bene ) aan je PDF toevoegen waardoor hij direct gaat printen als je het opent. Weet niet of dat niet werkt tegenwoordig. Heb dat zelf wel eens gemaakt (vanuit C# dan)
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 16 november 2011 @ 14:06:46 #264
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104434777
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan je mij de naam van je bedrijf PM-en? Dan weet ik dat ik daar nooit hoef te solliciteren, want ik geloof niet dat het er nu veel beter aan toegaat.
Ik denk ook niet dat we humorloze types hier nodig hebben eerlijk gezegd :) Maar ik kan je ook niet aanraden hier te solliciteren, maar niet vanwege de collega's, dat zijn wat ik in de afgelopen 10 jaar gezien heb de leukste van de branche.

quote:
Noem het maar 'dramatisch', een beetje verantwoordelijkheidsgevoel jegens het werk dat je collega`s doen. Ik heb geen management nodig om dat gevoel aan of uit te zetten al naar gelang de situatie dat 'vereist'. Het 'management' kan dan ook gewoon de boom in, aangezien het meestal incompetente blaaskaken zijn die geen idee hebben waar ze over praten.
Leuke theorie van je. Maar als er een enorme tijdsdruk is, ga je gewoon de tijd niet krijgen van een manager om het 'goed' te doen. In ieder geval, dat gebeurde toen. En dat dat fout was, zijn ze ook echt wel achter hoor. Maar ik geloof er gewoon geen zak van dat jij tegen je CEO gewoon 'nee' kan zeggen, tenzij je bij een heel klein bedrijfje werkt en de CEO gewoon je mattie is.

En dat managers vaak incompetentie blaaskaken zijn is de oorzaak van onze hele credietcrisis, dus dat is ook niks nieuws.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:31 schreef BritchesAndHose het volgende:
Ik heb het zelf niet gepost, mij heeft het geen tijd gekost. Heb er wel hard om kunnen lachen. Sommige stukken waren ook zo slecht dat ze gewoon grappig waren.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:15:33 #265
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_104435083
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:06 schreef Catbert het volgende:
En dat managers vaak incompetentie blaaskaken zijn is de oorzaak van onze hele credietcrisis,
Pardon?
  woensdag 16 november 2011 @ 14:20:25 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_104435237
Ctrl C Ctrl V heeft mij uitstekend door mijn WO Informatica heen geholpen. Nerds moeten niet zo nerden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104436439
quote:
11s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:47 schreef Catch22- het volgende:
Ja kan je wel forcen.

Je kan trouwens Javascript ( nota bene ) aan je PDF toevoegen waardoor hij direct gaat printen als je het opent. Weet niet of dat niet werkt tegenwoordig. Heb dat zelf wel eens gemaakt (vanuit C# dan)
Javascript in PDF :')
Leuk als je dat als archiefformaat gebruikt. Kun je die ‘P’ wel schrappen.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:20 schreef speknek het volgende:
Ctrl C Ctrl V heeft mij uitstekend door mijn WO Informatica heen geholpen. Nerds moeten niet zo nerden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104436579
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:06 schreef Catbert het volgende:

Leuke theorie van je. Maar als er een enorme tijdsdruk is, ga je gewoon de tijd niet krijgen van een manager om het 'goed' te doen. In ieder geval, dat gebeurde toen. En dat dat fout was, zijn ze ook echt wel achter hoor. Maar ik geloof er gewoon geen zak van dat jij tegen je CEO gewoon 'nee' kan zeggen, tenzij je bij een heel klein bedrijfje werkt en de CEO gewoon je mattie is.
Bingo.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:47:20 #269
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104466258
Heeft er al iemand gezegd dat het 1 op 1 code kopieren van Google bijzonder inconsistente brakke code oplevert waardoor het voor nalopers bijzonder ongemakkelijk en vervelend wordt om eventueel onderhoud uit te voeren als er zich problemen voordoen in de toekomst?

Echt, zoek eventueel voorbeelden op voor referentie, maar bedenk zelf een oplossing, bekijk je documentatie en schrijf je eigen code. Werkt vele malen beter dan overal stukjes code geplak van andere mensen door elkaar.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:49:06 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104466308
Het is ook idioot om dat te doen; het komt nooit 1:1 over met je probleem.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104466501
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:49 schreef Catch22- het volgende:
Het is ook idioot om dat te doen; het komt nooit 1:1 over met je probleem.
Daarom gebeurt het ook niet zoals boem-dikkie zegt. Dat is zwaar overdreven en niet realistisch.

Als ik bijvoorbeeld een bestand in moet lezen en ik heb dat al jaren niet meer gedaan zoek ik op google en vind ik:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
try {
   6:            
   7:            /*  Sets up a file reader to read the file passed on the command
   8:                line one character at a time */
   9:            FileReader input = new FileReader(args[0]);
  10:            
  11:            /* Filter FileReader through a Buffered read to read a line at a
  12:               time */
  13:            BufferedReader bufRead = new BufferedReader(input);
  14:            
  15:            String line;    // String that holds current file line
  16:            int count = 0;  // Line number of count 
  17:            
  18:            // Read first line
  19:            line = bufRead.readLine();
  20:            count++;
  21:            
  22:            // Read through file one line at time. Print line # and line
  23:            while (line != null){
  24:                System.out.println(count+": "+line);
  25:                line = bufRead.readLine();
  26:                count++;
  27:            }
  28:            
  29:            bufRead.close();
  30:            
  31:        }catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e){
  32:            /* If no file was passed on the command line, this expception is
  33:            generated. A message indicating how to the class should be
  34:            called is displayed */
  35:            System.out.println("Usage: java ReadFile filename\n");          
  36:
  37:        }catch (IOException e){
  38:            // If another exception is generated, print a stack trace
  39:            e.printStackTrace();
  40:        }
Dan kopieer ik dat wel, puur omdat ik geen zin heb om FileReader etc. in te tiepen. Maar het meerendeel sloop ik er uit en voeg ik eigen code toe. (en ik sluit wel mijn FileReader netjes hihi)
  donderdag 17 november 2011 @ 10:09:08 #272
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104466872
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:55 schreef stbabylon het volgende:
Dan kopieer ik dat wel, puur omdat ik geen zin heb om FileReader etc. in te tiepen. Maar het meerendeel sloop ik er uit en voeg ik eigen code toe. (en ik sluit wel mijn FileReader netjes hihi)
BufferedReader.close() sluit ook onderliggende system resources.
pi_104467004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

BufferedReader.close() sluit ook onderliggende system resources.
Gaat het niet om, als je een IOException krijgt, wordt het niet gesloten.
pi_104467034
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Daar is finally{} voor uitgevonden O+
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 17 november 2011 @ 10:17:27 #275
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_104467043
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:15 schreef stbabylon het volgende:
Ik dacht dat je bedoelde dat 'ie die FileReader niet afzonderlijk close()-de, nevermind :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')