Lijkt me wel vervelend, het lijkt me zoveel om op te letten allemaal.quote:Op maandag 14 november 2011 13:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik snap mijn eigen emoties niet altijd, maar ik voel die van andere wel erg sterk.
Ja, en bij mij wordt alles witter voor m'n ogen, alsof ik wegvaagquote:Op maandag 14 november 2011 13:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]dat meen je niet
![]()
Maar als ik erg ziek ben kan ik ook zo aangeven wannee ik ga flauwvallen. Je oren gaan suizen, je neus word heel gevoelig qua reuk en je gaat duizelig worden.
Jij ook moeite met het herkennen van je eigen emoties?quote:Op maandag 14 november 2011 13:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Jammer dat ze voor mij onontcijferbaar zijn gebleken
Nou het zit diep bij jou hoor.quote:Op maandag 14 november 2011 13:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik moet me wel rot geschrokken zijn hoor, maar ik schrik soms nogal snel.
Ik zat een keertje melba toast met pindakaas te smeren, heel geconcentreerd en in alle stilte.
Toen brak ineens 1 zo'n toast doormidden terwijl ik het zat te smeren en ik schrok zo erg dat m'n hele lichaam schokte, zeg maar.
Als de deurbel gaat, schrik ik me altijd helemaal lam
ik ook maar dan is het heel duidelijk wat je meot doenquote:Op maandag 14 november 2011 13:31 schreef Myraela het volgende:
Ik heb in een callcenter gewerkt, maar mijn eigen tandarts bellen vind ik dood eng
Ja. Soms denk ik zelfs dat ik ze helemaal niet heb, maar dat kan niet, denk ik.quote:Op maandag 14 november 2011 14:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij ook moeite met het herkennen van je eigen emoties?
Hier ben ik het mee eens.quote:Op maandag 14 november 2011 14:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ook maar dan is het heel duidelijk wat je meot doen
en kun je gewoon een rol aan nemen
dat was het verschil bij mij denk ik
ik speelde gewoon dat ik een heel goede en aardige callcenter mevrouw was
en als ik het niet wist dan kwatste ik me er gewoon uit, dat gaat ook niet als het over jezelf gaat en je echt wat moet weten
Nee, jij brengt gewoon geen punt, want je snapt het gewoon niet.quote:Op maandag 14 november 2011 13:59 schreef kree het volgende:
[..]
Daar ga ik niet tegen in.
Maar je ontwijkt nu een beetje het punt.
Wat voor emoties zou die tandarts assistente hebben als je haar belt?
En waarom heb je er dan moeite mee?
Kan bij mij ook gebeuren. Ik moet alleen dan oppassen dat ik iemand niet per ongeluk te hard sla want ik kan best wel meppenquote:Op maandag 14 november 2011 13:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met bepaalde dingen.
Gewoon standaard dingetjes die ik erg irrationeel benader en vaak zelfs van mezelf weet dat het niet logisch is, maar toch houd ik de drempel.
Zo kan ik de klas niet in als ik te laat ben.
Geen ijs eten in het openbaar als ik alleen ben.
Maar ik val niet flauw als ik schrik, meestal sla ik dan.
Ik ook, ik had zelfs een andere stem voor mijn gevoel. Ik ken het hele gesprek nog.quote:Op maandag 14 november 2011 14:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ook maar dan is het heel duidelijk wat je meot doen
en kun je gewoon een rol aan nemen
dat was het verschil bij mij denk ik
ik speelde gewoon dat ik een heel goede en aardige callcenter mevrouw was
en als ik het niet wist dan kwatste ik me er gewoon uit, dat gaat ook niet als het over jezelf gaat en je echt wat moet weten
Ok nouja dat kan ik nog wel begrijpen.quote:Op maandag 14 november 2011 14:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, jij brengt gewoon geen punt, want je snapt het gewoon niet.
Waar jij dezelfde zin hoort, met altijd dezelfde betekenis. Hoor ik pas een betekenis als ik de emotie achter de zin weet. Dat is hetzelfde waardoor jij schijt hebt aan smileys en PI's en het mij enorm kan storen. Emoties, gezichtsuitdrukkingen, tonen in de stem, lichaamstaal, het maakt voor mij een zin compleet en zonder weet ik niet hoe iemand iets bedoeld.
Ik heb er eens een uur of vier nablijven door opgelopen, maar ik kon ze ervan overtuigen dat ik niet expres een pen in iemands buik sloegquote:Op maandag 14 november 2011 14:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan bij mij ook gebeuren. Ik moet alleen dan oppassen dat ik iemand niet per ongeluk te hard sla want ik kan best wel meppen
Niet wat hij/zij over mij denkt in specifiek.quote:Op maandag 14 november 2011 14:04 schreef kree het volgende:
[..]
Ok nouja dat kan ik nog wel begrijpen.
Maarja post icons kijk ik eigenlijk niet naar.
Waar je dus mee zit is, dat je niet gewoon kunt bellen (omdat je juist niet weet wat die andere over je denkt)
correct?
Maar omdat je ze niet persoonlijk ziet dan?quote:Op maandag 14 november 2011 14:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet wat hij/zij over mij denkt in specifiek.
Ik heb zo'n moeite met precies begrijpen wat iemand bedoelt. Soms snap ik niet dat iemand iets als grap bedoelde bijvoorbeeld en kan ik heel serieus ergens op reageren, heel vervelend vooral, vervelend voor zowel mij als de anderquote:Op maandag 14 november 2011 14:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, jij brengt gewoon geen punt, want je snapt het gewoon niet.
Waar jij dezelfde zin hoort, met altijd dezelfde betekenis. Hoor ik pas een betekenis als ik de emotie achter de zin weet. Dat is hetzelfde waardoor jij schijt hebt aan smileys en PI's en het mij enorm kan storen. Emoties, gezichtsuitdrukkingen, tonen in de stem, lichaamstaal, het maakt voor mij een zin compleet en zonder weet ik niet hoe iemand iets bedoeld.
Volgens mij weet ik waar jij hebt gewerkt, dat bedrijf bestaat niet meer toch?quote:Op maandag 14 november 2011 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ook, ik had zelfs een andere stem voor mijn gevoel. Ik ken het hele gesprek nog.
"Een hele goedemiddag een spreekt met .... van...
Ik hoop dat ik u niet al te ongelegen bel want ik heb namelijk erg goed nieuws voor u.
Het klopt dat u op dit moment nog een belbasis abonnement van de KPN heeft?
Ja? nou dan kunt u vanaf volgende maand minder gaan betalen! blablablabla"
quote:Op maandag 14 november 2011 14:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb er eens een uur of vier nablijven door opgelopen, maar ik kon ze ervan overtuigen dat ik niet expres een pen in iemands buik sloeg
Ja hier heb ik ook nog wel eens last van.quote:Op maandag 14 november 2011 14:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb zo'n moeite met precies begrijpen wat iemand bedoelt. Soms snap ik niet dat iemand iets als grap bedoelde bijvoorbeeld en kan ik heel serieus ergens op reageren, heel vervelend vooral, vervelend voor zowel mij als de ander
Nee klopt, ze gingen failliet toen ik er werkte.quote:Op maandag 14 november 2011 14:07 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Volgens mij weet ik waar jij hebt gewerkt, dat bedrijf bestaat niet meer toch?
oh dat komt er hier dan niet echt uitquote:Op maandag 14 november 2011 14:08 schreef kree het volgende:
[..]
Ja hier heb ik ook nog wel eens last van.
Voordeel wat ik weer heb is dat ik het wel weer kan "goed lullen" in de paar zinnen die de ander zegt (heb ik even tijd om het tot me door te laten dringen)
Kom er met humor weer uit dan meestal :S
Ja dat is sowieso kut, maar dat heeft er eigenlijk niks mee te makenquote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef Moonwalk het volgende:
Ik heb geen problemen met bellen, mijn enige probleem met de meeste instanties is dat keuze menu van een half uur en dan nog 8 minuten in de wacht, om dan nog 30 keer te worden door verbonden en dan valt de verbinding soms weg en moet je weer opnieuw beginnen. Irritatie dus
Het was wel een soort van mijn schuld, maar ze lieten me niet weggaan toen ik erom vroeg.quote:
Grappig, ik weet waar dat was danquote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee klopt, ze gingen failliet toen ik er werkte.
zo goed was je dan ook weer nietquote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee klopt, ze gingen failliet toen ik er werkte.
Dit is hetzelfde als een autist uitleggen waarom het geen kwaad kan van een schema af te gaan.quote:Op maandag 14 november 2011 14:06 schreef kree het volgende:
[..]
Maar omdat je ze niet persoonlijk ziet dan?
Waar dan?quote:Op maandag 14 november 2011 14:10 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Grappig, ik weet waar dat was dan
Ja dit is niet te vergelijken als in het echt.quote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh dat komt er hier dan niet echt uit
Voor haar wel!!quote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is sowieso kut, maar dat heeft er eigenlijk niks mee te maken
Dat weet ik, daarom zeg ik dat ik geen problemen heb met bellen, en dat andere mijn enige "probleem" ermee is.quote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is sowieso kut, maar dat heeft er eigenlijk niks mee te maken
Hohoho dat laatste is natuurlijk helemaal niet waar.quote:Op maandag 14 november 2011 14:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als een autist uitleggen waarom het geen kwaad kan van een schema af te gaan.
Jij hebt geen emoties, ik heb wel emoties, probeer het vooral niet te begrijpen en in je eigen denkbeeld te stoppen.
In rotterdam toch?quote:
Naja, ik heb wel gevoelens, alleen herken ik ze niet. Niet altijd althans, ik ben natuurlijk wel een stukkie verder dan pak em beet, 10 jaar terugquote:Op maandag 14 november 2011 14:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als een autist uitleggen waarom het geen kwaad kan van een schema af te gaan.
Jij hebt geen emoties, ik heb wel emoties, probeer het vooral niet te begrijpen en in je eigen denkbeeld te stoppen.
Ach, je snapt van niets iets. je probeert het altijd met jezelf en je eigen leven te vergelijken. Waardoor je vaak totaal onnodig over jezelf begint te lullen. Newsflash, mensen zijn verschillend. En totdat je dat realiseert en inziet dat niet alles terug valt te verwijzen naar jou leef en denkwijze heb ik geen zin in zo'n discussie.quote:Op maandag 14 november 2011 14:11 schreef kree het volgende:
[..]
Hohoho dat laatste is natuurlijk helemaal niet waar.
Maar misschien komt het anders over hier.
Nee maar je kunt niet iedereen begrijpen.quote:Op maandag 14 november 2011 14:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, je snapt van niets iets. je probeert het altijd met jezelf en je eigen leven te vergelijken. Waardoor je vaak totaal onnodig over jezelf begint te lullen. Newsflash, mensen zijn verschillend. En totdat je dat realiseert en inziet dat niet alles terug valt te verwijzen naar jou leef en denkwijze heb ik geen zin in zo'n discussie.
Nou wat je net deed met moonwalk is een goed voorbeeldquote:Op maandag 14 november 2011 14:14 schreef kree het volgende:
[..]
Nee maar je kunt niet iedereen begrijpen.
Probeer het maar een beetje te zeggen zoals ik het vindt en daar lijkt me niks mis mee.
Ik zou nu hetzelfde kunnen zeggen tegen jou zoals je op mij reageert.
Of niet soms?
Nee, dat zou je niet kunnen zeggen. Want ik ben niet zo beperkt als een aardappel.quote:Op maandag 14 november 2011 14:14 schreef kree het volgende:
[..]
Nee maar je kunt niet iedereen begrijpen.
Probeer het maar een beetje te zeggen zoals ik het vindt en daar lijkt me niks mis mee.
Ik zou nu hetzelfde kunnen zeggen tegen jou zoals je op mij reageert.
Of niet soms?
Ja wordt ik nu weer aangevallen ofzo?quote:Op maandag 14 november 2011 14:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nou wat je net deed met moonwalk is een goed voorbeeld
zij mengt zich gewoon in het gesprek met haar gevoel en haar visie en jij reageert daar op met ja maar dat telt niet dat is anders
nou voor haar telt dat, dat is haar verhaal rondom bellen klaar
dat kan ook gewoon
jij wil het dan meteen weer ombuigen en vergelijken naar hoe het bij jou is en je lijkt niet te snappen dat het bij andere mensen anders kan en dat we het daar ook gewoon over hebben
Nee het heeft niks met directe te maken en het is ook niet aanvallen het is kritiekquote:Op maandag 14 november 2011 14:18 schreef kree het volgende:
[..]
Ja wordt ik nu weer aangevallen ofzo?
Ik accepteer iedereen zoals ie is hoor.
Maar natuurlijk vergelijk ik het met mijn situatie, dat gebeurt hier constant.
Dat is juist het uitvinden van verschillen tussen bepaalde personen.
Of kom ik nu weer te direct over?
Het heeft niets met directheid te maken, want je bent alles behalve direct.quote:Op maandag 14 november 2011 14:18 schreef kree het volgende:
[..]
Ja wordt ik nu weer aangevallen ofzo?
Ik accepteer iedereen zoals ie is hoor.
Maar natuurlijk vergelijk ik het met mijn situatie, dat gebeurt hier constant.
Dat is juist het uitvinden van verschillen tussen bepaalde personen.
Of kom ik nu weer te direct over?
Juist wel en dat probeer ik uit te vinden door direct te zijn.quote:Op maandag 14 november 2011 14:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee het heeft niks met directe te maken en het is ook niet aanvallen het is kritiek
Je laat gewoon nooit zien dat je je eigen situatie los kunt laten en dat er ruimt is om buiten je eigen box te kijken
Neeeeeeeeeequote:Op maandag 14 november 2011 14:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het heeft niets met directheid te maken, want je bent alles behalve direct.
Het komt erop neer dat alles wat niet in jou denkbeeld past, niet kan kloppen. Je bent dus gewoon beperkt en dan moet je het vooral niet over emoties of dat soort dingen willen hebben.
hoe ben je direct?quote:Op maandag 14 november 2011 14:22 schreef kree het volgende:
[..]
Juist wel en dat probeer ik uit te vinden door direct te zijn.
Of ik nou degene ben die met problemen zit of iemand anders.
Maarja ik weet het, 't komt hard over altijd zo.
naja![]()
Ik zal wel lomp zijn ofzo
Je zegt letterlijk dat dingen niet zo kunnen zijn, dat het niet klopt en dat het door zulke dingen niet kan komen.quote:Op maandag 14 november 2011 14:24 schreef kree het volgende:
[..]
Neeeeeeeeee
Ik zeg toch niet dat iets niet klopt, vraag me gewoon dingen af naar aanleiding van wat mensen vertellen hier.
En ik zeg dat gelijk zoals ik het denk (ook lastig als je dat hebt)
En dan ben ik weer kortzichtig ofzo :S
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |