hmm klinkt interessant.. plot doet met een klein beetje denken aan de film The Running man met Schwarzenegger?quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:17 schreef shiNinG_staR het volgende:
Nu al spannend, ben nog niet op p.100.
[ afbeelding ]
Die vond ik echt ontroerend goed!quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb een heerlijk leeslijstje voor de laatste weken van het jaar:
- Nu nog bezig in 'van de Koele Meren des Doods', nog zo'n 50 blz te gaan. Mooi!
- Dan 'de Vliegenvanger' lezen, gekregen van de Sint. Heel benieuwd.
- Om in de stemming te komen vervolgens 'A Christmas Carol', uiteraard van Charles Dickens.
- Dan 'Room' van Emma Donahue, ook erg benieuwd naar.
- En de vrije dagen tussen Kerstmis en Oud&Nieuw besteed ik heerlijk aan een paar Agatha Christie's.
Ja ik kijk er echt naar uit om die te gaan lezen! De flaptekst spreekt me enorm aan. Ga er morgen of overmorgen in beginnen denk ik.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Die vond ik echt ontroerend goed!
vond ik een erg tof boek. Beste van de trilogie imo, hoewel ik de andere twee ook erg goed vondquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:17 schreef shiNinG_staR het volgende:
Nu al spannend, ben nog niet op p.100.
[ afbeelding ]
Gods gym is ook heel goed.quote:Op maandag 12 december 2011 22:03 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb er nog een aantal niet gelezen, dus af en toe haal ik wat in nu.
Dit is ook het eerste boek dat ik van Leon de Winter ga lezen.
'van de koele meren des doods' heb ik inmiddels uit. Vond het erg mooi, hoewel het wel even duurde voor ik er echt kwam. Ik denk dat dat te wijten is aan het toch wel oude Nederlands, het boek is ook in 1898 geschreven dus natuurlijk wel logisch. Naarmate het boek vorderde, greep het me steeds meer.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
- Nu nog bezig in 'van de Koele Meren des Doods', nog zo'n 50 blz te gaan. Mooi!
- Om in de stemming te komen vervolgens 'A Christmas Carol', uiteraard van Charles Dickens.
- En de vrije dagen tussen Kerstmis en Oud&Nieuw besteed ik heerlijk aan een paar Agatha Christie's.
Dat vond ik zo'n mooi boek, in één ruk uitgelezen!quote:- Dan 'Room' van Emma Donahue, ook erg benieuwd naar.
Nu ga ik verder in:quote:David Benioff is een buitengewoon goede verhalenverteller. Met humor, gevoel, en soms meedogenloze spanning schreef hij een meeslepende oorlogsroman en een vermakelijk coming of age-verhaal. Stad der dieven is een fijnzinnig, informatief en – wees gewaarschuwd – vaak ook schokkend verhaal. Het valt in de categorie onweerstaanbare boeken die je bijblijven nog lang nadat je ze gelezen hebt.
Die moet ik ook nog lezen!quote:
Ik lees nooit meer series die nog niet af zijn! Word gek van het hopeloze gewacht op een nieuw deel!quote:
= uit.quote:
De Vliegenvanger inmiddels ook uit. Erg mooi, hoewel ik me hier en daar wat ergerde aan de schrijfstijl - het boek had iets beter geredigeerd moeten worden (er stonden hier en daar interpunctie- en taalfouten, wat erg jammer is van zo'n mooi verhaal). Het hele verhaal erom heen (de schrijver wordt bijvoorbeeld geheim gehouden) intrigeert me ook erg, en ben benieuwd of er inderdaad een vervolg komt, zoals het nawoord impliceert. Aanrader!quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Die wil ik dan ook wel lezen. Het boek is in eigen beheer uitgegeven. Dat verklaart de rommeligheid. Ik heb dat al van meer mensen gehoord.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
De Vliegenvanger inmiddels ook uit. Erg mooi, hoewel ik me hier en daar wat ergerde aan de schrijfstijl - het boek had iets beter geredigeerd moeten worden (er stonden hier en daar interpunctie- en taalfouten, wat erg jammer is van zo'n mooi verhaal). Het hele verhaal erom heen (de schrijver wordt bijvoorbeeld geheim gehouden) intrigeert me ook erg, en ben benieuwd of er inderdaad een vervolg komt, zoals het nawoord impliceert. Aanrader!
Ah ok, dat verklaart veel.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:19 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Die wil ik dan ook wel lezen. Het boek is in eigen beheer uitgegeven. Dat verklaart de rommeligheid. Ik heb dat al van meer mensen gehoord.
Zo'n structuur vind ik ook altijd leuk om te lezen. Het boek 'klasgenoten' van Emily Barr is daar ook een voorbeeld van. Het boek leek me eerst een ontspannende chicklit (komt mede door de roze kaft...), maar bleek een heel interessant plot te hebben. Een aantal vriendinnen komt bij elkaar voor een reunie in een vakantiehuis, maar 'iets uit het verleden' zorgt ervoor dat het nooit echt gezellig wordt.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:00 schreef Nadine26 het volgende:
Voor de kerstvakantie heb ik al klaar liggen:
Grip van Stephan Enter
The sense of an ending van Julian Barnes
The Marriage Plot van Jeffrey Eugenides
![]()
![]()
![]()
In Julian Barnes was ik al begonnen, maar na twee bladzijden werd duidelijk dat dit een 'moeilijk' boek is, in de zin van: je moet het in één keer lezen om geen belangrijke zinnen/plotwendingen te missen, en daar had ik toen geen tijd voor.
Volgens mij (ik heb de recensies gelezen, daarom heb ik de boeken ook gekocht) lijken de romans van Enter en Barnes op elkaar qua structuur: het zijn allebei verhalen over een vriendengroep die achteraf worden verteld, en ergens in het verleden is iets misgegaan - iets met overspel, iets met een ongeluk, iets met verraad. Bij Enter gaat het om een bergbeklimtocht die de vrienden ooit samen hebben gemaakt, en nu komen ze voor een reünie bij elkaar, met alle onthullingen vandien. Bij Julian Barnes gaat het om een liefdesdrama.
De roman van Jeffrey Euginides gaat over een driehoeksverhouding tussen drie slimme studenten, twee jongens en een meisje. Het meisje kiest uiteindelijk voor één van hen, en ik geloof dat het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van de ander (degene die dus niet is gekozen).
Dit is volgens mij een meesterlijke roman![]()
Nu nog kiezen met welk boek ik begin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |