Behehehe, stay calm and assertive!quote:
Mooie hond hoorquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:16 schreef FranticDJ het volgende:
weet niet of dit werkt hoor:
[ afbeelding ]
Stare-Down contest xD
Edit: JA hij is echt nog maar 12 weken
Oh myquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:16 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Stare-Down contest xD
Ik zou graag tips of advies geven, maar ik heb geen katten, dus misschien dat iemand anders hier in het topic wel wat tips heeft!quote:Op donderdag 24 november 2011 22:05 schreef maniack28 het volgende:
Guys, ik heb even wat advies nodig. Met onze podenco Dexter gaat alles supergoed, we hebben een hondentrainer in de arm genomen (cursus begint pas over 4 maanden) en dat werpt zijn vruchten af. Momenteel hebben we echter last van het volgende:
We hebben 3 katten. De 1e week zaten die alleen maar op hun kamer, de 2e week kwamen ze er voorzichtig uit en durfden ze ook in dezelfde ruimet als Dexter. De 3e week waren ze weer redelijk als vanouds met door het huis lopen, maar nog steeds geen probleem. Ze negeerden de hond eigenlijk en vice versa.
Sinds een weekje heeft 1 van onze poezen (Nosy) steeds aanvaringen met de hond. Dit gaat als volgt: Nosy sluipt door de kamer en kijkt naar de hond, best wel indringend. Soms reageert Dexter niet, maar soms blaft hij een paar keer en jaagt hij Nosy weg. Nu dit een paar keer gebeurd is reageert hij ook zo als het broertje van Nosy (Muffin) naar hem kijkt. Alleen Kita (geen familie van Nosy en Muffin en 2 jaar ouder) heeft nog geen aanvaring met hem gehad en die 2 gaan ook prima.
Ik weet dat toen Kita hier kwam wonen dat Nosy ook heel erg haar territorium verdedigde en behoorlijk fel kon reageren. Dat is echter prima, daar wordt een balans opgemaakt. Ik weet niet zo goed hoe dit met hond/kat moet. Pas was Dexter ook aan zijn kluif aan het eten en kwam Nosy er op af en toe haalde hij een beetje uit.
Aan de ene kant is het goed als de hond zijn plek verdedigt en niet met zich laat sollen door de katten. Ze dagen het immers uit door aan zijn kluif te zitten of naar hem te staren. Aan de andere kant vind ik het niet cool dat Dexter zo uithaalt en Nosy en Dexter nu in ieder geval niet meer samen in 1 ruimte kunnen...
Wat is jullie advies? We leggen dit ook voor aan de hondentrainer, dus geen zorgen
Wil je alleen een vrolijke halsband of ook een bijpassende (lange / korte) lijn?quote:Op donderdag 24 november 2011 23:59 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Iemand nog goede adresjes voor leuke honden halsbanden? Wil voor Koda een leuke vrolijke halsband.
Duitse Dog hequote:Op zaterdag 26 november 2011 21:29 schreef WillieW het volgende:
[..]
Mooie hond hooren nog maar 12 weken. Dat zal een flink beestje worden.
Ik vind halsbanden e.d. van Koko von Knebel heel leuk, weet niet of je dat in Nederland kunt krijgen. Ik heb er dit tuigje van:quote:Op donderdag 24 november 2011 23:59 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Iemand nog goede adresjes voor leuke honden halsbanden? Wil voor Koda een leuke vrolijke halsband.
Ik ging meteen even googlen, die (lachende) rechter hond op de sitequote:Op zaterdag 26 november 2011 21:51 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Ik vind halsbanden e.d. van Koko von Knebel heel leuk, weet niet of je dat in Nederland kunt krijgen. Ik heb er dit tuigje van:
[ afbeelding ]
Heeft hij dan 's middags wel gepoept?quote:Op zondag 27 november 2011 00:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Had nog een vraagje trouwens, Koda wil 's avonds als ik hem om 11 uur uitlaat niet poepen. Hij piept 's nachts verder ook niet dat hij er uit moet en doet het ook niet in zijn benche, maar is dit wel goed voor zijn maagje?
Ohhhhh wat een lief koppiequote:Op zaterdag 26 november 2011 21:16 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Stare-Down contest xD
Oh ik zie op die site een hele mooie met bloemetjesquote:Op zondag 27 november 2011 00:34 schreef saaw het volgende:
Ik heb er een van www.nexzz.nl, die hebben leuke motiefjes, zijn goed stevig, op maat en niet te duur.
[ afbeelding ]
Hij is er alleen nu wel ongeveer uitgegroeid dus moet maar eens een nieuwe kopen ook.
Oh ik zie dat de webshop tijdelijk gesloten is
En oeh ik wil deze
[ afbeelding ]
OHHHHHHHH volgens mij een eerste Corgi in dit topic (of lang geen gezien!).quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:19 schreef PriemGirl het volgende:
OhaiMag ik ook even mijn hond showen?
Een welsh corgi pembroke die luistert naar de naam Samson (of sukkel... of boef...). Nu iets ouder dan 2 jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lady-like van Bietquote:
Jaaa een corgi!quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:19 schreef PriemGirl het volgende:
OhaiMag ik ook even mijn hond showen?
Een welsh corgi pembroke die luistert naar de naam Samson (of sukkel... of boef...). Nu iets ouder dan 2 jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet ineens aan Arnold Schwarzenegger denken, zal wel aan de outfit liggen, een beetje een spierballenpak.quote:
Mag ik je een labrador aanraden? Geven je heel veel liefde als je dat ook aan hun geeft. Zijn soms ietwat eigenwijs maar gaan voor hun baasjes door het vuur. Heb nou sinds 7 weken een labje in huis, en ik ben al sinds januari dit jaar ziek en daarbij ook een beetje depressief, maar als ik dat koppie van mijn hondje zie fleur ik spontaan weer helemaal opquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
Ik ga je meteen met vragen bestoken!![]()
![]()
Mijn vriend wil graag een hondje, dus heb ik wat rond zitten kijken naar rassen en toen leek me o.a. de corgi wel heel leuk. Maar op de ene site lees ik dat ze heel intelligent en makkelijk te trainen zijn, en op de andere staat weer dat ze juist moeilijk te trainen zijn, volgens de ene bron zijn ze fel en eigenwijs, en volgens de andere weer niet. Hoe zit het precies? (Hij heeft niet heel veel ervaring met honden en wil graag een makkelijk ras, dus als het een beetje op een Jack Russell lijkt dan is dat natuurlijk niet zo handig.)
Qua karakter zou een labrador inderdaad heel goed passen, maar helaas wil hij een wat kleiner hondje (daar gaat mijn smooth collie wens), vandaar de corgi. Aanvankelijk zat hij aan hondjes uit de categorie westie, bichon frise, boomer te denken, maar die vind ik ver-schri-ke-liiiiiijjjjjk, gelukkig heb ik hem van dat pad af weten te houden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:28 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Mag ik je een labrador aanraden? Geven je heel veel liefde als je dat ook aan hun geeft. Zijn soms ietwat eigenwijs maar gaan voor hun baasjes door het vuur. Heb nou sinds 7 weken een labje in huis, en ik ben al sinds januari dit jaar ziek en daarbij ook een beetje depressief, maar als ik dat koppie van mijn hondje zie fleur ik spontaan weer helemaal op! Natuurlijk zul je dit ook wel met andere honden hebben, maar een labrador is ook erg slim en leergierig. Wel worden ze soms een beetje groot (mijn labje Koda heeft dan ook 1/4e deense dog bloed
).
De meeste die ik ken zijn ook wel pittig en enkelbijters.. Zou dan eerder kijken voor een volwassen herplaatser ofzo waarvan je al het karakter kent en die al een beetje opgevoed zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
![]()
Mijn vriend wil graag een hondje, dus heb ik wat rond zitten kijken naar rassen en toen leek me o.a. de corgi wel heel leuk. Maar op de ene site lees ik dat ze heel intelligent en makkelijk te trainen zijn, en op de andere staat weer dat ze juist moeilijk te trainen zijn, volgens de ene bron zijn ze fel en eigenwijs, en volgens de andere weer niet. Hoe zit het precies? (Hij heeft niet heel veel ervaring met honden en wil graag een makkelijk ras, dus als het een beetje op een Jack Russell lijkt dan is dat natuurlijk niet zo handig.)
Dit is onze eerste corgi (en mijn eerste hond); maar ik kan in ieder geval even meegeven wat ik met hem meemaak(te)quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
![]()
Anders kan je ook eens bij het asiel om advies vragen. Daar zitten ook veel hondjes die een huis zoekenquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |