OHHHHHHHH volgens mij een eerste Corgi in dit topic (of lang geen gezien!).quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:19 schreef PriemGirl het volgende:
OhaiMag ik ook even mijn hond showen?
Een welsh corgi pembroke die luistert naar de naam Samson (of sukkel... of boef...). Nu iets ouder dan 2 jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lady-like van Bietquote:
Jaaa een corgi!quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:19 schreef PriemGirl het volgende:
OhaiMag ik ook even mijn hond showen?
Een welsh corgi pembroke die luistert naar de naam Samson (of sukkel... of boef...). Nu iets ouder dan 2 jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet ineens aan Arnold Schwarzenegger denken, zal wel aan de outfit liggen, een beetje een spierballenpak.quote:
Mag ik je een labrador aanraden? Geven je heel veel liefde als je dat ook aan hun geeft. Zijn soms ietwat eigenwijs maar gaan voor hun baasjes door het vuur. Heb nou sinds 7 weken een labje in huis, en ik ben al sinds januari dit jaar ziek en daarbij ook een beetje depressief, maar als ik dat koppie van mijn hondje zie fleur ik spontaan weer helemaal opquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
Ik ga je meteen met vragen bestoken!![]()
![]()
Mijn vriend wil graag een hondje, dus heb ik wat rond zitten kijken naar rassen en toen leek me o.a. de corgi wel heel leuk. Maar op de ene site lees ik dat ze heel intelligent en makkelijk te trainen zijn, en op de andere staat weer dat ze juist moeilijk te trainen zijn, volgens de ene bron zijn ze fel en eigenwijs, en volgens de andere weer niet. Hoe zit het precies? (Hij heeft niet heel veel ervaring met honden en wil graag een makkelijk ras, dus als het een beetje op een Jack Russell lijkt dan is dat natuurlijk niet zo handig.)
Qua karakter zou een labrador inderdaad heel goed passen, maar helaas wil hij een wat kleiner hondje (daar gaat mijn smooth collie wens), vandaar de corgi. Aanvankelijk zat hij aan hondjes uit de categorie westie, bichon frise, boomer te denken, maar die vind ik ver-schri-ke-liiiiiijjjjjk, gelukkig heb ik hem van dat pad af weten te houden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:28 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Mag ik je een labrador aanraden? Geven je heel veel liefde als je dat ook aan hun geeft. Zijn soms ietwat eigenwijs maar gaan voor hun baasjes door het vuur. Heb nou sinds 7 weken een labje in huis, en ik ben al sinds januari dit jaar ziek en daarbij ook een beetje depressief, maar als ik dat koppie van mijn hondje zie fleur ik spontaan weer helemaal op! Natuurlijk zul je dit ook wel met andere honden hebben, maar een labrador is ook erg slim en leergierig. Wel worden ze soms een beetje groot (mijn labje Koda heeft dan ook 1/4e deense dog bloed
).
De meeste die ik ken zijn ook wel pittig en enkelbijters.. Zou dan eerder kijken voor een volwassen herplaatser ofzo waarvan je al het karakter kent en die al een beetje opgevoed zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
![]()
Mijn vriend wil graag een hondje, dus heb ik wat rond zitten kijken naar rassen en toen leek me o.a. de corgi wel heel leuk. Maar op de ene site lees ik dat ze heel intelligent en makkelijk te trainen zijn, en op de andere staat weer dat ze juist moeilijk te trainen zijn, volgens de ene bron zijn ze fel en eigenwijs, en volgens de andere weer niet. Hoe zit het precies? (Hij heeft niet heel veel ervaring met honden en wil graag een makkelijk ras, dus als het een beetje op een Jack Russell lijkt dan is dat natuurlijk niet zo handig.)
Dit is onze eerste corgi (en mijn eerste hond); maar ik kan in ieder geval even meegeven wat ik met hem meemaak(te)quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
![]()
Anders kan je ook eens bij het asiel om advies vragen. Daar zitten ook veel hondjes die een huis zoekenquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:22 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Jaaa een corgi!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |