abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104316056
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja was ook maar een grapje. Maar ik ben wel serieus voor gemengde pieten zodat niemand zich benadeeld hoeft te voelen.
Ik ook, en eigenlijk was het door de user als Troll bedoeld voor NWS users. Gaf hij tenminste ergens aan :') Ach ja, laat hem. :+

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 13-11-2011 14:28:16 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_104316218
quote:
99s.gif Op zondag 13 november 2011 14:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Auwwww het is dus niet zo ongenuanceerd als sommigen ons hier willen doen geloven??
Ik vond het hooguit triest dat ze die man met vier man nog niet onder bedwang kregen :+

Ow, en de kerstman in een sprookje en daar zijn vast al vaker personages aan toegevoegd. Dit is een uit zijn verband gerukte traditie, maar kinderen genieten er van. Ik heb dan ook geen problemen met een groep gemengde helpers van sint (wel met regenboogpieten). Laat het vloeiend gaan en vooral niet overschakelen naar alleen witte pieten, want hebben we hetzelfde gezeur weer over een paar jaar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 14:29:27 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_104316279
En straks weer het gezeur over de kerstboom, die weer kwetsend is voor weet ik veel wie.
Fijn die feestdagen ^O^
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 14:31:16 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_104316332
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik vond het hooguit triest dat ze die man met vier man nog niet onder bedwang kregen :+

Ow, en de kerstman in een sprookje en daar zijn vast al vaker personages aan toegevoegd. Dit is een uit zijn verband gerukte traditie, maar kinderen genieten er van. Ik heb dan ook geen problemen met een groep gemengde helpers van sint (wel met regenboogpieten). Laat het vloeiend gaan en vooral niet overschakelen naar alleen witte pieten, want hebben we hetzelfde gezeur weer over een paar jaar.
Of laat het gewoon zoals het is, en maak er geen politiek spelletje van. Kinderen interesseert het niet, en het is voor kinderen bedoeld.
pi_104316354
Wat ik me dus afvraag; hoeveel van de posters hier hebben aan hun geloof in Sinterklaas met zijn zwarte helpers in hun jeugd, ernstige racistische denkbeelden over gehouden?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104316480
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:32 schreef UltraR het volgende:
Wat ik me dus afvraag; hoeveel van de posters hier hebben aan hun geloof in Sinterklaas met zijn zwarte helpers in hun jeugd ernstige racistische denkbeelden over gehouden?
Denk dat het ligt aan de ouders die in de hulppieten slaven zagen. Mij is dat nooit zo geleerd. Was zelfs jaloers dat ik vroeger als blanke niet mee mocht doen met strooien...haalde ik in mijn hoofd (wist ik veel dat ze gewoon geschminkt waren) :P

Er zijn blijkbaar wel een paar users die er een trauma aan over hebben gehouden. Hoop dat ze zeggen hoe dit ontstaan is.
pi_104316572
quote:
Wat ik me dus afvraag; hoeveel van de posters hier hebben aan hun geloof in Sinterklaas met zijn zwarte helpers in hun jeugd, ernstige racistische denkbeelden over gehouden?
De vraag wie er trauma's hebben overgehouden aan een T-shirt dat iemand droeg lijkt me in deze veel relevanter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104316629
quote:
Zwaar racistisch niet, maar door de Zwarte Pieten ben ik er wel achtergekomen dat negers gewoon vaak dom zijn. Er moet toch ooit een reden zijn geweest om die mensen zo te portretteren.
pi_104316704
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zwaar racistisch niet, maar door de Zwarte Pieten ben ik er wel achtergekomen dat negers gewoon vaak dom zijn. Er moet toch ooit een reden zijn geweest om die mensen zo te portretteren.
Misschien waren die mensen die ze zo portretteerden wel bijna net zo achterlijk als jij?
pi_104316811
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien waren die mensen die ze zo portretteerden wel bijna net zo achterlijk als jij?
En daar hebben we de kern die voor zoveel zaken geld.

Achterlijke mensen zullen altijd excuses vinden hun racistische denkbeelden goed te praten. Daar is geen zwarte piet voor nodig.
Ik heb altijd zonder veroordeling naar zwarte piet gekeken, sterker nog, grote helden waren het voor me. Sint was eigenlijk maar een saaie vent. Piet, daar ging het me om! De mensen die racisme zien in sint en zwarte piet zijn mensen die blijkbaar racistische denkbeelden met zich meedragen en om dit voor zichzelf niet te hoeven bekennen gaan ze maar keihard roepen dat deze traditie verboden of aangepast moet worden. Triest.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104316899
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:46 schreef UltraR het volgende:

[..]

Achterlijke mensen zullen altijd excuses vinden hun racistische denkbeelden goed te praten. Daar is geen zwarte piet voor nodig.
Ik heb altijd zonder veroordeling naar zwarte piet gekeken, sterker nog, grote helden waren het voor me. Sint was eigenlijk maar een saaie vent. Piet, daar ging het me om! De mensen die racisme zien in sint en zwarte piet zijn mensen die blijkbaar racistische denkbeelden met zich meedragen en om dit voor zichzelf niet te hoeven bekennen gaan ze maar keihard roepen dat deze traditie verboden of aangepast moet worden. Triest.
Het moet helemaal niet aangepast worden. Sterker nog, ik vind dat we alle negers weer moeten gaan portretteren zoals we vroeger deden.

pi_104316932
quote:

[..]

Ja, maar het lijkt me nog veel triester dat mensen die dat zo vinden door de politie worden opgepakt.
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 14:52:20 #263
249559 crew  Lavenderr
pi_104316992
quote:

[..]

Dat vermoeden heb ik eigenlijk ook. Anders blijf je er niet zo over drammen lijkt mij.
pi_104317136
quote:

[..]

Sint was een enge vent die alles over je wist en je misschien wel mee zou nemen naar Spanje als je niet lief was geweest. Piet was een clown...zwart en (dus) dom.
pi_104317257
Ik noem trouwens nog steeds alle negers Piet. Gewoon, uit gewoonte. Ben daar als klein jongetje in de supermarkt mee begonnen. Liep ineens een neger langs, dus ik riep: "Hé Zwarte Piet, mag ik wat snoep!?". Ik had nog nooit een neger gezien. Destijds hadden ze ook nog allemaal van dat Jackson 5 kroeshaar. M'n ma gelijk een hele rooie boei en over de zeik, haha, lachen was dat.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2011 15:01:31 ]
pi_104317335
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:56 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Sint was een enge vent die alles over je wist en je misschien wel mee zou nemen naar Spanje als je niet lief was geweest. Piet was een clown...zwart en (dus) dom.
Dan kijk jij er dus idd racistisch naar.

Sint wist alles over je doordat zijn Pieten hem daarvan op de hoogte brachten.
Pieten hebben een enorme hoeveelheid kwaliteiten. Ze regelen alles omtrent die gigantische onderneming die het Sinterklaasfeest is. Wat voor een gigantische administratieve en management kwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? En ja, dat besefte ik als klein kind al door de plaatjes in prentenboeken van alle pieten die druk in de weer zijn met hun vele, vele taken.
pi_104317405
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

:') :') :')

quote:
Pieten hebben een enorme hoeveelheid kwaliteiten. Ze regelen alles omtrent die gigantische onderneming die het Sinterklaasfeest is. Wat voor een gigantische administratieve en management kwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? En ja, dat besefte ik als klein kind al door de plaatjes in prentenboeken van alle pieten die druk in de weer zijn met hun vele, vele taken.
Jij komt wellicht uit de tijd dat het niet meer acceptabel was om Piet als een domme knecht neer te zetten. Neemt niet weg dat dat nooit gedaan is. Er was wel degelijk een tijd dat Piet als een domme, luie knecht werd neergezet die geen enkele zin grammaticaal correct kon uitspreken. Dat is geen racisme, dat is een feit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2011 15:09:33 ]
  zondag 13 november 2011 @ 15:09:53 #268
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_104317582
quote:

[..]

Terwijl Sint 'm lekker zat te chillen en een Piet met de roe op z'n donder gaf als ie niet doorwerkte, in de uitgestrekte velden van Spanje. :7
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_104317681
quote:
. Ze regelen alles omtrent die gigantische onderneming die het Sinterklaasfeest is. Wat voor een gigantische administratieve en management kwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? En ja, dat besefte ik als klein kind al door de plaatjes in prentenboeken van alle pieten die druk in de weer zijn met hun vele, vele taken.

Deze mensen hebben ook heel veel kwaliteiten! Keek deze negers eens alles regelen omtrent die gigantische onderneming die de katoenindustrie is. Wat voor een gigantische administratieve en managementkwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? Ja ja, dat besefte ik al toen ik vroeger als klein kind door de geschiedenisboeken van mijn vader bladerde en hen in de weer zag met hun vele, vele taken.
pi_104317771
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[..]

Jij komt wellicht uit de tijd dat het niet meer acceptabel was om Piet als een domme knecht neer te zetten. Neemt niet weg dat dat nooit gedaan is. Er was wel degelijk een tijd dat Piet als een domme, luie knecht werd neergezet die geen enkele zin grammaticaal correct kon uitspreken. Dat is geen racisme, dat is een feit.
En dat is nu niet meer zo dus is de traditie al met zijn tijd meegegaan.
pi_104317823
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze mensen hebben ook heel veel kwaliteiten! Keek deze negers eens alles regelen omtrent die gigantische onderneming die de katoenindustrie is. Wat voor een gigantische administratieve en managementkwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? Ja ja, dat besefte ik al toen ik vroeger als klein kind door de geschiedenisboeken van mijn vader bladerde en hen in de weer zag met hun vele, vele taken.
Zie jij ongelukkige zwarte Pieten?

Het slavenwerk op de katoenvelden was kut in elke betekenis van het woord.
Het Pietenwerk is fantastisch en elk Nederlands kind wil niets liever dan Piet worden.
pi_104317826
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[..]

En dat doen we nu natuurlijk ook, kindertjes van vier die alle negers per definitie dom vinden. Het is een complot, van de blanken en de pliesie, toch ? :D fascisme, dat is het ! :D
  zondag 13 november 2011 @ 15:18:12 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104317832
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Toentertijd waren de negers in ieder geval wel veel gelukkiger dan tegenwoordig. Ze hadden iets te doen, er werd voor ze gezorgd en ze hadden geen toegang tot drugs of drank.
The End Times are wild
pi_104317853
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toentertijd waren de negers in ieder geval wel veel gelukkiger dan tegenwoordig. Ze hadden iets te doen, er werd voor ze gezorgd en ze hadden geen toegang tot drugs of drank.
Dude.. dat is dus wel weer echt een diep racistische opmerking... :N
pi_104317856
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ah ja, ik denk het ook. Negers willen weer terug naar de tijd van de slavernij :') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')