Ik ook, en eigenlijk was het door de user als Troll bedoeld voor NWS users. Gaf hij tenminste ergens aanquote:Op zondag 13 november 2011 14:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja was ook maar een grapje. Maar ik ben wel serieus voor gemengde pieten zodat niemand zich benadeeld hoeft te voelen.
Ik vond het hooguit triest dat ze die man met vier man nog niet onder bedwang kregenquote:Op zondag 13 november 2011 14:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Auwwww het is dus niet zo ongenuanceerd als sommigen ons hier willen doen geloven??
Of laat het gewoon zoals het is, en maak er geen politiek spelletje van. Kinderen interesseert het niet, en het is voor kinderen bedoeld.quote:Op zondag 13 november 2011 14:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vond het hooguit triest dat ze die man met vier man nog niet onder bedwang kregen
Ow, en de kerstman in een sprookje en daar zijn vast al vaker personages aan toegevoegd. Dit is een uit zijn verband gerukte traditie, maar kinderen genieten er van. Ik heb dan ook geen problemen met een groep gemengde helpers van sint (wel met regenboogpieten). Laat het vloeiend gaan en vooral niet overschakelen naar alleen witte pieten, want hebben we hetzelfde gezeur weer over een paar jaar.
Denk dat het ligt aan de ouders die in de hulppieten slaven zagen. Mij is dat nooit zo geleerd. Was zelfs jaloers dat ik vroeger als blanke niet mee mocht doen met strooien...haalde ik in mijn hoofd (wist ik veel dat ze gewoon geschminkt waren)quote:Op zondag 13 november 2011 14:32 schreef UltraR het volgende:
Wat ik me dus afvraag; hoeveel van de posters hier hebben aan hun geloof in Sinterklaas met zijn zwarte helpers in hun jeugd ernstige racistische denkbeelden over gehouden?
De vraag wie er trauma's hebben overgehouden aan een T-shirt dat iemand droeg lijkt me in deze veel relevanter.quote:Op zondag 13 november 2011 14:32 schreef UltraR het volgende:
Wat ik me dus afvraag; hoeveel van de posters hier hebben aan hun geloof in Sinterklaas met zijn zwarte helpers in hun jeugd, ernstige racistische denkbeelden over gehouden?
Zwaar racistisch niet, maar door de Zwarte Pieten ben ik er wel achtergekomen dat negers gewoon vaak dom zijn. Er moet toch ooit een reden zijn geweest om die mensen zo te portretteren.quote:Op zondag 13 november 2011 14:32 schreef UltraR het volgende:
Wat ik me dus afvraag; hoeveel van de posters hier hebben aan hun geloof in Sinterklaas met zijn zwarte helpers in hun jeugd, ernstige racistische denkbeelden over gehouden?
Misschien waren die mensen die ze zo portretteerden wel bijna net zo achterlijk als jij?quote:Op zondag 13 november 2011 14:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zwaar racistisch niet, maar door de Zwarte Pieten ben ik er wel achtergekomen dat negers gewoon vaak dom zijn. Er moet toch ooit een reden zijn geweest om die mensen zo te portretteren.
En daar hebben we de kern die voor zoveel zaken geld.quote:Op zondag 13 november 2011 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien waren die mensen die ze zo portretteerden wel bijna net zo achterlijk als jij?
Het moet helemaal niet aangepast worden. Sterker nog, ik vind dat we alle negers weer moeten gaan portretteren zoals we vroeger deden.quote:Op zondag 13 november 2011 14:46 schreef UltraR het volgende:
[..]
En daar hebben we de kern die voor zoveel zaken geld.
Achterlijke mensen zullen altijd excuses vinden hun racistische denkbeelden goed te praten. Daar is geen zwarte piet voor nodig.
Ik heb altijd zonder veroordeling naar zwarte piet gekeken, sterker nog, grote helden waren het voor me. Sint was eigenlijk maar een saaie vent. Piet, daar ging het me om! De mensen die racisme zien in sint en zwarte piet zijn mensen die blijkbaar racistische denkbeelden met zich meedragen en om dit voor zichzelf niet te hoeven bekennen gaan ze maar keihard roepen dat deze traditie verboden of aangepast moet worden. Triest.
Ja, maar het lijkt me nog veel triester dat mensen die dat zo vinden door de politie worden opgepakt.quote:Op zondag 13 november 2011 14:46 schreef UltraR het volgende:
[..]
Achterlijke mensen zullen altijd excuses vinden hun racistische denkbeelden goed te praten. Daar is geen zwarte piet voor nodig.
Ik heb altijd zonder veroordeling naar zwarte piet gekeken, sterker nog, grote helden waren het voor me. Sint was eigenlijk maar een saaie vent. Piet, daar ging het me om! De mensen die racisme zien in sint en zwarte piet zijn mensen die blijkbaar racistische denkbeelden met zich meedragen en om dit voor zichzelf niet te hoeven bekennen gaan ze maar keihard roepen dat deze traditie verboden of aangepast moet worden. Triest.
Dat vermoeden heb ik eigenlijk ook. Anders blijf je er niet zo over drammen lijkt mij.quote:Op zondag 13 november 2011 14:46 schreef UltraR het volgende:
[..]
Sint was een enge vent die alles over je wist en je misschien wel mee zou nemen naar Spanje als je niet lief was geweest. Piet was een clown...zwart en (dus) dom.quote:Op zondag 13 november 2011 14:46 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dan kijk jij er dus idd racistisch naar.quote:Op zondag 13 november 2011 14:56 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Sint was een enge vent die alles over je wist en je misschien wel mee zou nemen naar Spanje als je niet lief was geweest. Piet was een clown...zwart en (dus) dom.
quote:Op zondag 13 november 2011 15:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dan kijk jij er dus idd racistisch naar.
Jij komt wellicht uit de tijd dat het niet meer acceptabel was om Piet als een domme knecht neer te zetten. Neemt niet weg dat dat nooit gedaan is. Er was wel degelijk een tijd dat Piet als een domme, luie knecht werd neergezet die geen enkele zin grammaticaal correct kon uitspreken. Dat is geen racisme, dat is een feit.quote:Sint wist alles over je doordat zijn Pieten hem daarvan op de hoogte brachten.
Pieten hebben een enorme hoeveelheid kwaliteiten. Ze regelen alles omtrent die gigantische onderneming die het Sinterklaasfeest is. Wat voor een gigantische administratieve en management kwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? En ja, dat besefte ik als klein kind al door de plaatjes in prentenboeken van alle pieten die druk in de weer zijn met hun vele, vele taken.
Terwijl Sint 'm lekker zat te chillen en een Piet met de roe op z'n donder gaf als ie niet doorwerkte, in de uitgestrekte velden van Spanje.quote:Op zondag 13 november 2011 15:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dan kijk jij er dus idd racistisch naar.
Sint wist alles over je doordat zijn Pieten hem daarvan op de hoogte brachten.
Pieten hebben een enorme hoeveelheid kwaliteiten. Ze regelen alles omtrent die gigantische onderneming die het Sinterklaasfeest is. Wat voor een gigantische administratieve en management kwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? En ja, dat besefte ik als klein kind al door de plaatjes in prentenboeken van alle pieten die druk in de weer zijn met hun vele, vele taken.
quote:Op zondag 13 november 2011 15:02 schreef UltraR het volgende:
. Ze regelen alles omtrent die gigantische onderneming die het Sinterklaasfeest is. Wat voor een gigantische administratieve en management kwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? En ja, dat besefte ik als klein kind al door de plaatjes in prentenboeken van alle pieten die druk in de weer zijn met hun vele, vele taken.
En dat is nu niet meer zo dus is de traditie al met zijn tijd meegegaan.quote:Op zondag 13 november 2011 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Jij komt wellicht uit de tijd dat het niet meer acceptabel was om Piet als een domme knecht neer te zetten. Neemt niet weg dat dat nooit gedaan is. Er was wel degelijk een tijd dat Piet als een domme, luie knecht werd neergezet die geen enkele zin grammaticaal correct kon uitspreken. Dat is geen racisme, dat is een feit.
Zie jij ongelukkige zwarte Pieten?quote:Op zondag 13 november 2011 15:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze mensen hebben ook heel veel kwaliteiten! Keek deze negers eens alles regelen omtrent die gigantische onderneming die de katoenindustrie is. Wat voor een gigantische administratieve en managementkwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? Ja ja, dat besefte ik al toen ik vroeger als klein kind door de geschiedenisboeken van mijn vader bladerde en hen in de weer zag met hun vele, vele taken.
En dat doen we nu natuurlijk ook, kindertjes van vier die alle negers per definitie dom vinden. Het is een complot, van de blanken en de pliesie, toch ?quote:Op zondag 13 november 2011 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Jij komt wellicht uit de tijd dat het niet meer acceptabel was om Piet als een domme knecht neer te zetten. Neemt niet weg dat dat nooit gedaan is. Er was wel degelijk een tijd dat Piet als een domme, luie knecht werd neergezet die geen enkele zin grammaticaal correct kon uitspreken. Dat is geen racisme, dat is een feit.
Toentertijd waren de negers in ieder geval wel veel gelukkiger dan tegenwoordig. Ze hadden iets te doen, er werd voor ze gezorgd en ze hadden geen toegang tot drugs of drank.quote:Op zondag 13 november 2011 15:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze mensen hebben ook heel veel kwaliteiten! Keek deze negers eens alles regelen omtrent die gigantische onderneming die de katoenindustrie is. Wat voor een gigantische administratieve en managementkwaliteiten zijn daar wel niet voor nodig? Ja ja, dat besefte ik al toen ik vroeger als klein kind door de geschiedenisboeken van mijn vader bladerde en hen in de weer zag met hun vele, vele taken.
Dude.. dat is dus wel weer echt een diep racistische opmerking...quote:Op zondag 13 november 2011 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toentertijd waren de negers in ieder geval wel veel gelukkiger dan tegenwoordig. Ze hadden iets te doen, er werd voor ze gezorgd en ze hadden geen toegang tot drugs of drank.
Ah ja, ik denk het ook. Negers willen weer terug naar de tijd van de slavernijquote:Op zondag 13 november 2011 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toentertijd waren de negers in ieder geval wel veel gelukkiger dan tegenwoordig. Ze hadden iets te doen, er werd voor ze gezorgd en ze hadden geen toegang tot drugs of drank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |