abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105049939
quote:
Jeremy Clarkson verwoordde het wel mooi. Afschieten die hap.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_105049972
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:57 schreef freud het volgende:

[..]

:')
Ik moest lachen. Er is nu al geen geloofwaardig plan, laat staan na nog twee jaar bipartisan bickering... Of wacht, misschien zal supercomittee II het plan maken op basis van QE4?

Hoe bedoel je de ballen niet hebben...
Je vraagt je ook af waar de president van de VS voor betaald wordt. Dat ie zich er niet effe mee bemoeit of zo.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 1 december 2011 @ 13:40:24 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105050382
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jeremy Clarkson verwoordde het wel mooi. Afschieten die hap.
Wat, die autoverkoper-op-TV? Heeft ie aspiraties de Engelse Wilders te worden?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_105052505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat, die autoverkoper-op-TV? Heeft ie aspiraties de Engelse Wilders te worden?
Wie weet. Daar zijn de Tories ook niet meer wat ze geweest zijn, dus er ligt ruimte op rechts.
  donderdag 1 december 2011 @ 15:47:12 #95
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_105059193
quote:
Wat een unieke actie!
Ik ga gelijk een rekening openen, misschien krijg ik dan ook zo'n mooie pas!

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  FOK!fotograaf donderdag 1 december 2011 @ 22:15:49 #97
18921 freud
Who's John Galt?
pi_105075037
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je vraagt je ook af waar de president van de VS voor betaald wordt. Dat ie zich er niet effe mee bemoeit of zo.
De pres wordt betaald door de lobby's = big money. Wat dat betreft doet hij dus precies waarvoor hij betaald is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_105077945
-edit-

[ Bericht 36% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-12-2011 09:13:28 (zoals u wil) ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 08:01:50 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105085320
-edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-12-2011 09:13:48 (vanwege quote en offtopic) ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 2 december 2011 @ 08:06:36 #100
89730 Drugshond
pi_105085359
DFT...

volgens zh was 't naar alle waarschijnlijk credit agricole (hoi rabo!) dat gister op punt van omvallen stond. 66x geleveraged, of je wors lus http://tinyurl.com/d66twk6
----
Geen wonder dat de Fr president een vol lof ala berlusconi toespraak aan het houden was.
pi_105086984
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 08:06 schreef Drugshond het volgende:
DFT...

volgens zh was 't naar alle waarschijnlijk credit agricole (hoi rabo!) dat gister op punt van omvallen stond. 66x geleveraged, of je wors lus http://tinyurl.com/d66twk6
----
Geen wonder dat de Fr president een vol lof ala berlusconi toespraak aan het houden was.
Lees de laatste en voorlaatste comment op dat bericht eens :)
Zerohedge strooit bij regelmaat maar wastroddels gelardeerd met indrukwekkende grafiekjes en screenprints de wereld rond, imho. Leuk voor de sensatie, en schrijver's ego. Maar feiten checken? Ho maar.
  vrijdag 2 december 2011 @ 09:44:01 #102
89730 Drugshond
  vrijdag 2 december 2011 @ 09:45:33 #103
89730 Drugshond
pi_105092852
quote:
'Werken tot je 75e fysiek mogelijk'
Laatste update: 2 december 2011 11:10 info.

UTRECHT - Het is voor de meeste Nederlanders fysiek, mentaal en sociaal mogelijk om tot hun 75e levensjaar door te werken.

Foto: Thinkstock

Dat bevestigt Stichting Blik Op Werk vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in Het Financieele Dagblad.

De stichting beroept zich op gegevens van de WAI-datebase waarin het werkvermogen van circa 100.000 werknemers is vastgesteld.

Voorzitter Jan Laurier van de stichting benadrukt wel dat er grote differentiatie bestaat tussen verschillende beroepsgroepen en individuen. ''Maar gemiddeld gezien en met de nodige mitsen en maren is doorwerken tot je 75e mogelijk'', zegt hij.

Hbo

Volgens de WAI-database zijn vooral mensen die een hbo-opleiding hebben genoten eerder opgebrand. ''Vooral mensen in het onderwijs en in de zorg scoren onder het landelijke gemiddelde'', vervolgt Laurier.

''Ik vermoed dat dat komt doordat die mensen vaak een beroep hebben waarin ze zich weinig doorontwikkelen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het vermogen om te blijven werken van mensen die hun leven lang leren hoger blijft.''
Kijk eens aan we worden geestelijk al klaargestoomd om tot ons 75e te werk worden gesteld en de babyboomers maar hun lul uit hun broek lachen.
pi_105093115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kijk eens aan we worden geestelijk al klaargestoomd om tot ons 75e te werk worden gesteld en de babyboomers maar hun lul uit hun broek lachen.
Idd 75, de gemiddelde man in NL sterft op zijn 78/79ste :') .
En een hoop zijn al seniel voor die leeftijd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_105093240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat hebben die babyboomers zelf gedaan door teveel oplosmiddelen te snuiven.Ok men wist toendertijd ook niet dat het zo schadelijk was. 8-)
  FOK!fotograaf vrijdag 2 december 2011 @ 17:48:47 #107
18921 freud
Who's John Galt?
pi_105103061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Veel topmensen in de financiële sector en politiek zijn nu al seniel volgens mij. En die cijfers uit de VS, participatiegraad van net 64% :'). Even de werkeloosheidscijfers anders berekenen, en bingo, onder de 9%. Ze kunnen dat soort berichten beter beginnen met "Er was eens..." of "Er lopen twee mannen over straat, zegt de een tegen de ander...".
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_105333111
quote:
Amerikaanse banken kregen geheime miljardensteun
Amerikaanse banken hebben in het geheim honderden miljarden aan goedkope leningen ontvangen van de Fed. No strings attached. "Amerikanen dachten, eigen banken eerst".

Dat blijkt uit 29.000 pagina's documentatie van de Fed die Bloomberg na een twee jaar durende juridische strijd in handen wist te krijgen.

Protectionisme
Tussen 2007 en 2009 heeft de Amerikaanse centrale bank voor 7,7 biljoen dollar aan leningen en garanties verstrekt aan de grootste banken. Dankzij de gunstige rentetarieven leverde dat een extra inkomen op van zeker 13 miljard dollar.

Hoogleraar financiële economie Sylvester Eiffinger vraagt zich bij BNR hardop af of de geheime steun van de Fed wel geoorloofd is. "Het is een vorm van protectionisme. Europese en andere banken hebben een concurrentienadeel gehad."

Te hard
Volgens Eiffinger zullen bestuurders in Den Haag en Brussel zich achter de oren krabben bij deze onthulling.

"Amerikanen dachten, eigen banken eerst. Nederlandse banken als ING en ABN Amro kregen in ruil voor staatssteun hele harde herstructureringsmaatregelen opgelegd vanuit Brussel. Daar moet men zich nu wel afvragen of ze niet te hard zijn geweest voor de banken."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105333225
quote:
"Amerikanen dachten, eigen banken eerst. Nederlandse banken als ING en ABN Amro kregen in ruil voor staatssteun hele harde herstructureringsmaatregelen opgelegd vanuit Brussel. Daar moet men zich nu wel afvragen of ze niet te hard zijn geweest voor de banken."
dit kan je ook anders bekijken: 'onze' banken hebben moeten herstructureren. die van hunnie niet. die van hunnie staan nu dus op de nominatie om hun 'winst' die ze op deze manier snel gescoord hebben, evengoed te verliezen, terwijl de 'onze' (hopelijk) robuuster zijn.

ofzo :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105333273
quote:
Banken VS leenden biljoenen terwijl 'alles onder controle was'
Meer dan twee jaar hebben wereldwijd opererende banken en de Amerikaanse Federal Reserve geprobeerd de details onder de pet te houden van de 7,7 biljoen dollar (ongeveer 5800 miljard euro) aan steun die aan de noodlijdende giganten door de instelling werd uitgeleend.

Persbureau Bloomberg komt vandaag met het nieuws dat een aantal banken die tijdens de eerste crisis in 2008 bezwoeren niet in de problemen te verkeren, wel tientallen miljarden aan noodhulp van de Federal Reserve ontvingen om een ondergang af te wenden. Alleen al op 8 december 2008 kregen banken en financiële instituties in totaal 1,2 biljoen dollar aan steun.

Het bontst maakte de Bank Of America het. Terwijl topman Kenneth D. Lewis zijn klanten in 2008 mailde dat zijn bank 'op weg was een van de sterkste ter wereld' te worden, leende zijn bank diezelfde dag 86 miljard dollar van de Fed.

'Freedom of information act'
Terwijl de banken met honderden miljarden aan overheidsgeld overeind bleven, ging de sector furieus lobbyen in Washington om strenger toezicht van overheidswege op hun handel en wandel tegen te gaan. Maar Bloomberg heeft nu op grond van de 'Freedom of information act' 29.000 documenten en gegevens van 21.000 transacties in handen gekregen, waaruit het vandaag citeert. Fedvoorzitter Bernanke had tijdens de rechtszaak al eens gezegd dat 'openbaarmaking schadelijk zou kunnen zijn voor (het vertrouwen in) de financiële sector.'

Dit alles komt naar buiten na een twee jaar durende rechtszaak, waarin de Fed en de financials samen probeerden deze informatie uit de publiciteit te houden. In het eerste half jaar na het uitbreken van de crisis heeft de Fed in totaal voor 7,7 biljoen dollar aan garanties afgegeven aan financiële instellingen, zo heeft het persbureau berekend.

De afgelopen dertig jaar is er door Washington (onder druk van banken, verzekeraars en Wall Street) voortdurend gedereguleerd. Financiële instellingen mochten tot 2008 zo goed als hun eigen toezicht bepalen. Sindsdien is er vanuit de politiek steeds meer druk gekomen om het toezicht van de overheid op de financiële wereld te verscherpen en is dat ten dele al gebeurd.
  donderdag 8 december 2011 @ 12:22:27 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_105333280
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:20 schreef simmu het volgende:

[..]

dit kan je ook anders bekijken: 'onze' banken hebben moeten herstructureren. die van hunnie niet. die van hunnie staan nu dus op de nominatie om hun 'winst' die ze op deze manier snel gescoord hebben, evengoed te verliezen, terwijl de 'onze' (hopelijk) robuuster zijn.

ofzo :+
Volgens mij hebben Amerikaanse banken juist meer afgeschreven terwijl ze gemiddeld minder leverage hadden/hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_105333441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Amerikaanse banken juist meer afgeschreven terwijl ze gemiddeld minder leverage hadden/hebben.
heej, we gaan vandaag niet doemdenken!
gadver. met realisme enzo :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105487218
:D _O-

Muppets zetten kinderen op tegen het kapitalisme
In de nieuwe Disney-film The Muppets moet het poppentheater wijken voor de boorplannen van een olietycoon. Onder aanvoering van de zachtaardige Kermit de Kikker binden de kleinkunstenaars de strijd aan met de hebzuchtige kapitalist Tex Richman.
Het progressieve Hollywood is bezig onze kinderen te hersenspoelen, vindt presentator Eric Bolling van Fox News. Onlangs wijdde hij er een hele uitzending aan.

Dan Gainor, vicepresident van het Media Research Center, beaamt Bollings vermoeden. “Het is verbazingwekkend hoe ver de linksen gaan om kinderen tegen bedrijven op te zetten”, zegt de onderzoeker die tevens op de loonlijst staat van Fox. “In Gods naam, dit is een Muppet-film: het enige groene op het scherm zou Kermit de Kikker moeten zijn.”

Bolling vermoedt dat Hollywood tot klassenstrijd wil aanzetten, de minderbedeelden ophitst tegen mensen die wel de vruchten weten te plukken van het kapitalisme. “Dat doen ze al decennia”, beaamt Gainor. “Ze haten de olie-industrie, ze haten het zakenleven in Amerika.”

[...]

Gelukkig is presentator Eric Bolling ontsnapt aan deze indoctrinatie. “Toen ik een klein kind was, in een arm gezin, wezen mijn ouders eens naar een man in een dure auto. ‘Zie je die automobilist daar’, zeiden ze. ‘Hij heeft een bedrijf opgericht, werkt hard, ooit kun jij ook zo worden.’ Dat is wat anders dan Tex Richman nawijzen en zeggen dat hij een slecht mens is.”

Andrea Tantaros, politiek analist van Fox News, zag de Muppet-propaganda al lange tijd aankomen. “Herinner je de Hongerige Muppet nog? En de Voedselbon Muppet.” Caroline Heldman, hoogleraar politicologie, vindt de beschuldiging van indoctrinatie te ver gaan. “Het is educatie”, zegt ze tegen Bolling. Maar zodra ze wil uitweiden over de verschrikkingen op Wall Street, kapt hij haar af en geeft Tantaros het woord. “Progressieven willen kinderen zo vroeg mogelijk inlijven. Om het eerlijk te maken, professor, waarom nemen jullie geen Barney Frank-muppet?”

[...]
pi_105488717
Zeg me dat het een grote grap is..... ;(
pi_105488899
FOX en kapitalisme. Het moet niet gekker worden.
  FOK!fotograaf maandag 12 december 2011 @ 20:35:34 #116
18921 freud
Who's John Galt?
pi_105508025
Niet de Muppets voor het karretje!!! :'(

Sad day in de VS.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 12 december 2011 @ 21:32:32 #117
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_105511586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wel meer offbalance sheet...
The more debt, the better
pi_105660728
AP: BREAKING: SEC charges six ex-Fannie, Freddie top executives with securities fraud over subprime mortgages. -EC

:Y)
Beneath the gold, the bitter steel
pi_105861066
Euro2020: USA 2012/2016: An insolvent and ungovernable country
As announced in previous GEABs, in this issue our team presents its anticipations on the changes in the United States for the period 2012-2016. This country, the epicentre of the global systemic crisis and pillar of the international system since 1945, will go through a particularly tragic in its history during these five years. Already insolvent it will become ungovernable bringing about, for Americans and those who depend on the United States violent and destructive economic, financial, monetary, geopolitical and social shocks. If the United States today is already very different from the "super-power" of 2006, the year the first GEAB was published, announcing the global systemic crisis and the end of the all-powerful US, the changes we anticipate for the 2012-2016 period are even more important, and will radically transform the country’s institutional system, its social fabric and its economic and financial weight.

FOK!fotograaf woensdag 21 december 2011 @ 21:03:24 #120
18921 freud
Who's John Galt?
pi_105883809
Ik zie in de VS en China wel een flinke interne onrust waarbij de Griekse taferelen op dit moment lijken op een rustige picknick. De shit in die twee landen gaat elkaar op een gegeven moment alleen maar versterken. Misschien mooie term voor 2012: resonerende economieën :+.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')