abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106326939
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:04 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf :D
Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...

Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...

Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
  Spellchecker maandag 2 januari 2012 @ 23:42:21 #204
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106336837
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:36 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...

Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...

Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
Op de vrachtwagen heb je, lijkt me, veel meer te maken met uitzwaai achter (indien meesturende aanhanger/trailer)?

En dat je dus inderdaad niet even over stoepranden kunt 'hooveren' om extra ruimte te pakken :+
Tevens -purist.
pi_106341079
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Op de vrachtwagen heb je, lijkt me, veel meer te maken met uitzwaai achter (indien meesturende aanhanger/trailer)?

En dat je dus inderdaad niet even over stoepranden kunt 'hooveren' om extra ruimte te pakken :+
De uitzwaai van een trailer moet je idd rekening mee houden ja, vooral als je een meesturende achteras hebt. Dat heb ik helaas ook al ondervonden ja, 3x zelfs... :( Gelukkig rij ik bij mijn huidige werkgever met een "starre" 3-asser dus zonder meesturende achteras. Dat vind ik niet alleen prettiger maar de verzekering volgens mij ook.
Bij mijn ex werkgever kreeg ik op een gegeven moment tijdelijk een starre 3-asser om supermarkten te gaan bevoorraden maar die kreeg hij mooi niet meer terug! Rijdt vele malen beter!!!. In de bochten loopt die wel veel meer naar binnen maar de uitzwaai is een stuk minder. Je kan precies zien waar de trailer draait. Soms was het wel lastiger om bij een winkel te komen maar soms juist ook fijner. En heb daar geen schades meer mee gereden...
Met de voorkant kan je wel redelijk makkelijk een stoepje meenemen maar dan moet je weer rekening houden met de uitzwaai van je kopschot...

Maar dat moeten jullie buschauffeurs ook wel herkennen, het meeste waar je rekening mee moet houden zijn de automobilisten, of beter gezegt de onkunde, het gebrek aan verstand van sommige bestuurders!
pi_106341593
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:36 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...

Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...

Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
Ja precies, je zit in een keer voor de wielen in plaats van erachter, dat is zodanig anders dan wat ik ken vanuit de auto dat het gewoon echt even een omslag is. Vindt het gedeelte fietsers op rotondes trouwens ook nog erg lastig, want die zie je niet zo makkelijk meer aankomen als in de auto... heb het tijdens de rijles eigelijk een paar keer op de gok gedaan, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is lijkt me :@
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2012 @ 05:59:43 #207
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106343429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:42 schreef springer1980 het volgende:

[..]

De uitzwaai van een trailer moet je idd rekening mee houden ja, vooral als je een meesturende achteras hebt. Dat heb ik helaas ook al ondervonden ja, 3x zelfs... :( Gelukkig rij ik bij mijn huidige werkgever met een "starre" 3-asser dus zonder meesturende achteras. Dat vind ik niet alleen prettiger maar de verzekering volgens mij ook.
Bij mijn ex werkgever kreeg ik op een gegeven moment tijdelijk een starre 3-asser om supermarkten te gaan bevoorraden maar die kreeg hij mooi niet meer terug! Rijdt vele malen beter!!!. In de bochten loopt die wel veel meer naar binnen maar de uitzwaai is een stuk minder. Je kan precies zien waar de trailer draait. Soms was het wel lastiger om bij een winkel te komen maar soms juist ook fijner. En heb daar geen schades meer mee gereden...
Met de voorkant kan je wel redelijk makkelijk een stoepje meenemen maar dan moet je weer rekening houden met de uitzwaai van je kopschot...

Maar dat moeten jullie buschauffeurs ook wel herkennen, het meeste waar je rekening mee moet houden zijn de automobilisten, of beter gezegt de onkunde, het gebrek aan verstand van sommige bestuurders!
Het valt mij geeneens meer op, handle 't allemaal op de automatische chauffeur :P

Maar kan over het algemeen wel stellen dat het in Fryslân, waar ik rondrij, best meevalt; krijg, met name buiten de stad, vaak de ruimte van auto's, zelfs als dat eigenlijk niet eens nodig is. Mijn grootste ergernis zijn toch de automobilisten die met hun luxe auto (dus zonder aanhanger) minder soepel door het verkeer gaan dan ik.. Dan doe je als automobilist toch iets niet goed :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 02:11 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja precies, je zit in een keer voor de wielen in plaats van erachter, dat is zodanig anders dan wat ik ken vanuit de auto dat het gewoon echt even een omslag is. Vindt het gedeelte fietsers op rotondes trouwens ook nog erg lastig, want die zie je niet zo makkelijk meer aankomen als in de auto... heb het tijdens de rijles eigelijk een paar keer op de gok gedaan, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is lijkt me :@
Het was je eerste rijles.. Op een gegeven moment leer je al je spiegels wel op de juiste momenten te benutten en, gecombineerd met het op de juiste manier vooruit kijken, weet je dan op elk willekeurig moment exact wat er allemaal al dan niet om je heen zit ;)
Tevens -purist.
pi_106384004
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 05:59 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het valt mij geeneens meer op, handle 't allemaal op de automatische chauffeur :P

Maar kan over het algemeen wel stellen dat het in Fryslân, waar ik rondrij, best meevalt; krijg, met name buiten de stad, vaak de ruimte van auto's, zelfs als dat eigenlijk niet eens nodig is. Mijn grootste ergernis zijn toch de automobilisten die met hun luxe auto (dus zonder aanhanger) minder soepel door het verkeer gaan dan ik.. Dan doe je als automobilist toch iets niet goed :P

nja tis een beetje een kwestie van geven een nemen op de weg..

ik kom met de auto soms wel eens een bus tegen op plekken waar ik ze niet verwacht, en als de bestuurder dan het knipperlichtje vergeet kan het gebeuren dat die gewoon wat teweinig ruimte heeft.. maar sjoofs die er vanuit gaan dat ze ruimte krijgen krijgen die ruimte van mij ook niet :)
  Spellchecker woensdag 4 januari 2012 @ 03:14:16 #209
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106384963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja tis een beetje een kwestie van geven een nemen op de weg..

ik kom met de auto soms wel eens een bus tegen op plekken waar ik ze niet verwacht, en als de bestuurder dan het knipperlichtje vergeet kan het gebeuren dat die gewoon wat teweinig ruimte heeft.. maar sjoofs die er vanuit gaan dat ze ruimte krijgen krijgen die ruimte van mij ook niet :)
Over knipperlichtjes gesproken; mensen die hun knipperlichten (met name bij rotondes) niet of veel te laat gebruiken |:(
Tevens -purist.
pi_106399361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 03:14 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Over knipperlichtjes gesproken; mensen die hun knipperlichten (met name bij rotondes) niet of veel te laat gebruiken |:(
sowieso ergenis dat foutief / niet knipperlichten
pi_106407513
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:04 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf :D
Ik weet nog goed hoe ik dat vond met mijn eerste les en zelfs nog een aantal lessen daarna.
De omschakeling van personenauto naar bus is er een die je niet zomaar voor mekaar krijgt, in ieder geval niet als je nog niet veel ervaring hebt.
Niet alleen is het rijden zelf anders, met bijvoorbeeld het veel meer ruimte nodig hebben en op verkeerde momenten niet krijgen :) , nog lastiger vond ik persoonlijk de omschakeling in je hoofd.
Je moet anders gaan denken en veel verder vooruit gaan kijken, voornamelijk om het comfort van de mensen achterin te waarborgen, maar ook om te voorkomen dat je jezelf klem rijdt :P.
Het kan denk ik nog wel een paar lesjes duren voor je dat allemaal op een rijtje hebt.

Moest je al meteen beginnen met spiegelen enzo?
Het is echt raar hoeveel moeite je daarvoor in het begin moet doen en hoe makkelijk dat later gaat.
Eerst kom je tijd tekort en later kun je wel 2 of zelfs 3 keer alle spiegels langs zonder al teveel moeite.

Heb je al een examen datum en voor hoeveel lessen hebben ze je ingedeeld?
Of is het gewoon lessen tot je er klaar voor bent?

Succes met je lessen en laat even weten hoe het gaat.
pi_106424853
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/

Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
  Spellchecker donderdag 5 januari 2012 @ 03:15:04 #213
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106426653
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:29 schreef springer1980 het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/

Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand niet :P
Tevens -purist.
pi_106426698
die halen met een beetje pech een stevige drempel geen eens.. omdattie dan aan de grond zit :D!
  Spellchecker donderdag 5 januari 2012 @ 03:26:27 #215
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106426778
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen :')
Tevens -purist.
pi_106427491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen :')
Ik kan het me niet voorstellen. Zijn toch goede bussen, Integro ? Menig bergachtig land rijdt met die dingen.
pi_106431098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:15 schreef AeroxV8 het volgende:

[..]

Ik weet nog goed hoe ik dat vond met mijn eerste les en zelfs nog een aantal lessen daarna.
De omschakeling van personenauto naar bus is er een die je niet zomaar voor mekaar krijgt, in ieder geval niet als je nog niet veel ervaring hebt.
Niet alleen is het rijden zelf anders, met bijvoorbeeld het veel meer ruimte nodig hebben en op verkeerde momenten niet krijgen :) , nog lastiger vond ik persoonlijk de omschakeling in je hoofd.
Je moet anders gaan denken en veel verder vooruit gaan kijken, voornamelijk om het comfort van de mensen achterin te waarborgen, maar ook om te voorkomen dat je jezelf klem rijdt :P.
Het kan denk ik nog wel een paar lesjes duren voor je dat allemaal op een rijtje hebt.

Moest je al meteen beginnen met spiegelen enzo?
Het is echt raar hoeveel moeite je daarvoor in het begin moet doen en hoe makkelijk dat later gaat.
Eerst kom je tijd tekort en later kun je wel 2 of zelfs 3 keer alle spiegels langs zonder al teveel moeite.

Heb je al een examen datum en voor hoeveel lessen hebben ze je ingedeeld?
Of is het gewoon lessen tot je er klaar voor bent?

Succes met je lessen en laat even weten hoe het gaat.
Zeer herkenbaar. Inderdaad moest ik al gelijk spiegelen, wat niet erg makkelijk ging. Ik vond dit vooral tijdens het bochtenwerk erg lastig, om dan zover vooruit te rijden eerst en dan de spiegels te gebruiken om niet met de achterkant op de stoep terecht te komen. Ik zit dan voornamelijk nog te kijken of ik niet met de voorkant toch ergens tegenaan kom terwijl ik eigelijk in de spiegel moet kijken of ik in kan draaien. Ik draaide dan ook veelal te vroeg in :P

Moest ook nog erg wennen aan het rempedaal niet alleen omdat je voet er anders tegenaan zit maar ook omdat het een stukkie langzamer remt dan in de auto.

Ik heb in ieder geval 12 lessen van ieder 2 uur geadviseerd gekregen. Zelf was ik er verbaast over, ik had een veel hoger aantal verwacht :P

Op het moment wacht ik in ieder geval nog heel even met de lessen, omdat ik zit te wachten op een vacature voor de opleiding machinist (hetgeen me nog nét even leuker lijkt dan chauffeur). De vacature in kwestie zou als het goed is een dezer dagen online moeten komen, maar het is nog een beetje onzeker allemaal. Men is nog aan het onderhandelen is het laatste wat ik erover heb gehoord. Afwachten dus, zodra ik meer weet daarover weet ik ook of en wanneer ik verder ga met de rijlessen :)
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:41:35 #218
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106432395
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 06:32 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik kan het me niet voorstellen. Zijn toch goede bussen, Integro ? Menig bergachtig land rijdt met die dingen.
de 2928 is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
pi_106436594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:41 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

de 2928 is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
ik neem aan dat die wagens ook met verschillende blokken / bakken worden uitgerust :?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 20:10:32 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106535106
Enkele oude streekgeledes uit Groningen die de afgelopen periode nog in Waterland reden zullen daar blijven om het scholierenvervoer voor EBS uit te vervoeren. Dit gaat onder de vlag van TCR die hiermee oudere bussen kan vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:38:26 #221
78498 classpc
I don't like change
pi_106536340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:29 schreef springer1980 het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/

Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106544905
Van een ander forum:
Arriva 7801 en 7803 zijn de TCR 497 en 499 geworden. (Citaro G) Ze schijnen ook al in EBS kleuren gestickerd te zijn, maar nog geen foto gevonden.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_106548541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Me 2 maar dan geen MB200 want daar zijn naar mijn idee al genoeg van bewaard. Als ik het geld en de ruimte had zou ik graag een B88 van de VAD wel willen hebben met zo'n groene band / gras aan de onderzijde. De B88 blijf ik een mooie bus vinden, mooier dan zo'n Alliance. Maar volgens mij is er in heel NL geen ex B88 VAD bus meer te vinden, indien ze nog rijvaardig zijn zullen ze wel allemaal in Cuba of een ander ver warm land bevinden... :(
  zondag 8 januari 2012 @ 02:03:29 #224
78498 classpc
I don't like change
pi_106548854
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 01:46 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Me 2 maar dan geen MB200 want daar zijn naar mijn idee al genoeg van bewaard. Als ik het geld en de ruimte had zou ik graag een B88 van de VAD wel willen hebben met zo'n groene band / gras aan de onderzijde. De B88 blijf ik een mooie bus vinden, mooier dan zo'n Alliance. Maar volgens mij is er in heel NL geen ex B88 VAD bus meer te vinden, indien ze nog rijvaardig zijn zullen ze wel allemaal in Cuba of een ander ver warm land bevinden... :(
Een B88 zou ik als tweede er nog wel bij willen. Maar ik vind ze in vergelijking met de MB200 eigenlijk een beetje simpel qua ontwerp. Weinig chroom enzo.

Waarom hebben wij trouwens niet van die kleine Van Hool bussen zoals op 1:40 in dit filmpje:

Da's toch veel mooier dan die lelijke VDL dingen die Frysker genoemd worden?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 02:08:06 #225
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106548953
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:03 schreef classpc het volgende:

[..]

Een B88 zou ik als tweede er nog wel bij willen. Maar ik vind ze in vergelijking met de MB200 eigenlijk een beetje simpel qua ontwerp. Weinig chroom enzo.

Waarom hebben wij trouwens niet van die kleine Van Hool bussen zoals op 1:40 in dit filmpje:

Da's toch veel mooier dan die lelijke VDL dingen die Frysker genoemd worden?
GVU heeft iets dat erop lijkt, op lijn 2.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:02:19 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen :')
Omdat die Integro's crimineel ondergemotoriseerd zijn met slechts 250 pk.

De Integro II's zijn wel 299 pk sterk, al zijn de meesten in Nederland slechts begrensd op 90 km/h.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:03:18 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:15 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand niet :P
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 03:04:57 #228
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106549722
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Zuinigheidsbod, eerder.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:07:29 #229
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549743
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:04 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zuinigheidsbod, eerder.
Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.

De andere uitersten van het Connexxion-wagenpark zijn de 13,7-meter lange VDL Citea's (360 pk, Zaanstreek) en 14,5-meter lange Volvo 8700 LE's (340 pk).
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 03:22:51 #230
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106549926
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.

[..]
Hoe je het ook wendt of keert; voor gebruik in Nederland hebben de Amba's op zichzelf voldoende vermogen. Hier hoeven namelijk geen bergen, met of zonder haarspeldbochten, bedwongen te worden; geeneens echte heuvels.

Dat met name de wat oudere Amba's niet zo snel (meer) zijn, komt door andere factoren (waar Cxx wél wat meer aandacht aan zou mogen besteden).

Overigens waren, opvallend genoeg, de 17xx-Amba's, die bij ons in Fryslân de eerste reeks Amba's vormden, een stuk sneller.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 09:08:51 #231
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106551999
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Ik heb het net even opgezocht maar een MB200 heeft maar 170 pk. En de gelede versie heeft maar 250 pk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 8 januari 2012 @ 09:10:11 #232
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106552004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Ik ook, maar dan de gelede versie die bij de GADO reed.

Dat vind ik stoere bussen. Dat motorgeluid O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_106552385
Ik heb redelijk wat MB200's en B88's van de VAD, zelfs een gelede. "Helaas" wel in de schaal 1:87 / H0 :D ( http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,40599.0.html)
pi_106553249
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 januari 2012 @ 11:40:38 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106553782
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:12 schreef thumbnail het volgende:
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
Die IVECO Berkhofs van de VEONN trokken de stenen uit de straat zo ongeveer.

Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 januari 2012 @ 13:29:48 #236
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106556694
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
De bio-ethanolbussen van de GADO hebben op een gegeven moment andere sproeiers gekregen. Als de bus optrok konden staande passagiers zich amper staande houden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_106577061
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
lol jij ook al?

maar een O408 is ook wel gaaf dan denk ik :P
pi_106616665
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.

Weet iemand eigenlijk waarom Cxx wel lijndiensten uitbesteed aan touring bedrijven zoals Pauw en TCR maar niet aan hun eigen tour dochter??? Lijkt mij wel grappig, oude groene Integro's terug op de lijndienst... :)
pi_106619412
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:52 schreef springer1980 het volgende:
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.
Foto's ?
pi_106629415
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Foto's ?
Helaas niet, ik zag ze ineens bij het Jacobus Fruytiercollege in Apeldoorn staan toen ik van mijn werk naar huis reed. maar ik ben zowieso geen bus fotograaf maar ik zal proberen om binnenkort eentje op de foto te krijgen als ik er weer 1 zie staan (en er aan denk). Bussen staan btw gewoon gestalt bij de Syntus / Cxx stalling in Apeldoorn, langs de spoordijk aan de achterzijde...
pi_106660282
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Tok.
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2012 @ 21:39:08 #242
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106660532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Deze mag een andere collega voor de verandering beantwoorden O-)
Tevens -purist.
pi_106661580
Dit is natuurlijk je eigen verantwoording, maar het verstandigste is om zelf altijd eerst een rondje om de bus te lopen en hem te controleren en wanneer je dan een schade constateert, dit meteen te melden voordat je gaat rijden.

Als je de bus al hebt weggezet en er vervolgens een collega tegenaan knalt die dat niet meldt, zou ik eerlijk gezegd zo een twee drie niet weten hoe dat moet worden opgelost.
pi_106676386
Eindelijk een busbedrijf in de regio gevonden die met mij een babbel aan wil over parttime rijden voor ze! _O_
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:28:08 #245
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106677277
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.

De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
pi_106749719
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Foto's ?
Op OViB bij de weekfoto's...
Credits: Etienne Tas

Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
pi_106749853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef Gnittoo het volgende:
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.

De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
niet meer
  vrijdag 13 januari 2012 @ 06:21:15 #248
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106750687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 01:55 schreef welkominspace het volgende:

[..]

wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
Dat was de bedoeling, maar de Phileassen toonden dermate veel storingen dat de chauffeurs volledig bijsturen.
pi_106752657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).
Ik doe het nooit en ik heb nog nooit gedoe gehad.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 januari 2012 @ 10:46:23 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106754031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 01:43 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Op OViB bij de weekfoto's...[ afbeelding ]
Credits: Etienne Tas

Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106754120
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.
Het staat gewoon op de bus (1279)
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 januari 2012 @ 14:39:52 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106762011
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:49 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Het staat gewoon op de bus (1279)
die foto bedoelde ik niet. Je moet een pagina verder kijken ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106762431
quote:
Gestrande bus zorgt voor enig oponthoud op A6

SCHARSTERBRUG - Een bus heeft donderdagmorgen rond half acht voor enige vertraging op de A6 gezorgd. De bus stond tussen Joure en Lemmer even voorbij de brug over de Skarster Rien stil op de vluchtstrook.

Het is niet bekend van welke firma de bus was, of er passagiers aanwezig waren en of er sprake is geweest van pech. De rechterrijstrook werd enige tijd voor het verkeer afgesloten. Daardoor ontstond een kleine file.
iemand? :p
pi_106782574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:45 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).
Ik doe het nooit en ik heb nog nooit gedoe gehad.
Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.

Toch vind ik het geen geruststelling dat buschauffeurs blijkbaar ook een schade op naam kunnen krijgen zonder de veroorzaker te zijn. Als er iets tijdens je dienst gebeurt (bijvoorbeeld een auto die tegen je bumper rijdt zonder een briefje achter te laten) dan heb je gewoon vette pech. Maar als je voor aanvang dienst een schade over het hoofd ziet (kan gebeuren lijkt me bij zo`n grote bus) of dat er na afloop van je dienst door iemand anders schade wordt toegebracht, dat risico vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.
Tok.
  Spellchecker vrijdag 13 januari 2012 @ 22:34:14 #255
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106782938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.

Toch vind ik het geen geruststelling dat buschauffeurs blijkbaar ook een schade op naam kunnen krijgen zonder de veroorzaker te zijn. Als er iets tijdens je dienst gebeurt (bijvoorbeeld een auto die tegen je bumper rijdt zonder een briefje achter te laten) dan heb je gewoon vette pech. Maar als je voor aanvang dienst een schade over het hoofd ziet (kan gebeuren lijkt me bij zo`n grote bus) of dat er na afloop van je dienst door iemand anders schade wordt toegebracht, dat risico vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.
Het probleem is vooral (tenminste, bij ons in Fryslân, waar we toch vooral ouder materieel hebben) dat de meeste bussen hier en daar al schades hebben, wat niet (meteen) wordt verholpen. Bussen rijden soms maanden door met ontbrekende schotten of flinke deuken.

Het is onmogelijk voor alle buschauffeurs om van iedere bus in het lokale wagenpark precies te weten en te onthouden welke schades 'standaard' zijn en welke er nieuw bij zijn gekomen..
Tevens -purist.
pi_106796004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.

Toch vind ik het geen geruststelling dat buschauffeurs blijkbaar ook een schade op naam kunnen krijgen zonder de veroorzaker te zijn. Als er iets tijdens je dienst gebeurt (bijvoorbeeld een auto die tegen je bumper rijdt zonder een briefje achter te laten) dan heb je gewoon vette pech. Maar als je voor aanvang dienst een schade over het hoofd ziet (kan gebeuren lijkt me bij zo`n grote bus) of dat er na afloop van je dienst door iemand anders schade wordt toegebracht, dat risico vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.
Ten eerste is het donker als bussen om 04.30 vertrekken, hoe moet je dan schade zien?
Connexxion wilde zo graag van de overdekte en verlichte stallingen af (zodat ze de bonus van de winst in hun zak konden steken) dus als ze schade willen controleren dan stellen ze daar maar iemand voor aan.

En vervolgens moet je op een dag soms wel 6 keer aflossen en dan loop je ook niet om die bus heen.

Kortom, ik teken niet als ik geen schade heb veroorzaakt en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
pi_106950516

Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: Staf Cars
Land van herkomst: België
Locatie: Lommel [B]
Datum: 22 november 2011
  Spellchecker woensdag 18 januari 2012 @ 21:27:16 #258
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106966434
Heeft die eerder in Nederland als lijnbus gediend?
Tevens -purist.
pi_106978467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:27 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft die eerder in Nederland als lijnbus gediend?
Volgens mij niet
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:14:32 #260
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106981037
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:27 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft die eerder in Nederland als lijnbus gediend?
Luxemburg, uitsluitend op streeklijnen.

RGTR organiseert het streekvervoer in Luxemburg, in Luxemburg wordt het vervoer geregeld door een apart stadsvervoersbedrijf (al worden sommige ritten gepacht aan streekvervoerders).
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:56:40 #261
78498 classpc
I don't like change
pi_106987940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: Staf Cars
Land van herkomst: België
Locatie: Lommel [B]
Datum: 22 november 2011
Het type is trouwens een Alliance, Alex ;) .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_107002745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:56 schreef classpc het volgende:

[..]

Het type is trouwens een Alliance, Alex ;) .
busnerd B)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 20 januari 2012 @ 23:01:29 #263
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107050203
Weet iemand toevallig iets over nieuwe Syntus Overijssel-bussen? Zag er vandaag en dinsdag een paar op het station Zwolle, wit met donkerblauw volgens mij..
  zaterdag 21 januari 2012 @ 06:22:56 #264
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_107059178
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:01 schreef Pino112 het volgende:
Weet iemand toevallig iets over nieuwe Syntus Overijssel-bussen? Zag er vandaag en dinsdag een paar op het station Zwolle, wit met donkerblauw volgens mij..
Die VDL Citea bedoel je?

In 2009 eigendom van Arriva Groningen, het jaar daarop verhuisd naar GVB Amsterdam. Laatstgenoemde bedrijf kreeg afgelopen zomer nieuwe Citea's en ging dit prototype weer terug naar Heerenveen.

Ik zat er overigens twee keer in, één keer bij Arriva, één keer bij GVB.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 januari 2012 @ 09:09:13 #265
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107059605
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 06:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die VDL Citea bedoel je?

In 2009 eigendom van Arriva Groningen, het jaar daarop verhuisd naar GVB Amsterdam. Laatstgenoemde bedrijf kreeg afgelopen zomer nieuwe Citea's en ging dit prototype weer terug naar Heerenveen.

Ik zat er overigens twee keer in, één keer bij Arriva, één keer bij GVB.
Uhm misschien wel ja, maar er staat echt Syntus Overijssel op. Ik zal er eens op letten als ik weer opt station ben.
pi_107071677
Over een paar weken heb ik een kennismakingsgesprek over een opleiding tot chauffeur. Ben benieuwd wat eruit gaat komen, zou wel heel tof zijn als het nu eindelijk eens de goeie kant op gaat :D
pi_107075297
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 09:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Uhm misschien wel ja, maar er staat echt Syntus Overijssel op. Ik zal er eens op letten als ik weer opt station ben.
Is idd een ex demo van VDL, reed eerst bij Arriva onder het nummer 562 en toen bij het GVB onder het nummer 009. Syntus heeft blijkbaar deze bus overgenomen van VDL.



(Foto's komen van OViB)

De demo's die bij Veolia Limburg en bij Cxx Leeuwarden hebben gereden zouden overgenomen zijn door Syntus Gelderland maar ik heb ze nog niet gezien op de stalling in Apeldoorn of op de weg hier.
pi_107176637
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]
Het is onmogelijk voor alle buschauffeurs om van iedere bus in het lokale wagenpark precies te weten en te onthouden welke schades 'standaard' zijn en welke er nieuw bij zijn gekomen..
Bij ons wordt er op elke schade een sticker geplakt, bij het GVB ook. Als je voor de grap eens beter naar zo`n bus kijkt heb je grote kans dat je heel wat van die stickers ziet zitten. Toch is het bij ons zo dat er ook aardig wat schades zijn waar helemaal geen sticker op is geplakt dus dat systeem werkt ook maar half.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden het is me allemaal weer een stukje duidelijker geworden.
Tok.
  Spellchecker dinsdag 24 januari 2012 @ 18:15:01 #269
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_107187082
quote:
Streekbussen weg uit binnenstad Leeuwarden

LEEUWARDEN De streekbussen naar en van Franeker en Harlingen stoppen vanaf komend najaar niet meer in hartje Leeuwarden.

De nieuwe route voert vanaf het busstation aan de Zuidersingel, naast het NS-station, via Snekertrekweg en Heliconweg de stad uit. Op termijn zullen ook de bussen richting Stiens in de binnenstad worden geweerd.

De stadsbussen blijven wel langs Zaailand en Gerechtshof rijden. De gemeente wil fietsers en voetgangers in dit deel van het centrum meer ruimte bieden.

Bron: LC.
Tevens -purist.
pi_107187620
Bij ons in Groningen rijden bussen van Qbuzz met reclame van OVbureau Groningen/Drenthe en ik plaats deze post in forum bussentopic EN in forum tenenkrommende fouten in het openbaar.
Want zogezegd rijden de bussen met op de achterruit, over de hele breedte met reclame van het OVbureau. Naast de OV-chipkaart hebben wij speciale papieren euro-kaartjes, dagkaarten enzovoort. Die stickers zijn kennelijk geheel willekeurig geplakt. Dus zitten mijn collega's en ik in Appingedam (nabij Delfzijl) in Noordoost Groningen naar reclames te kijken als: Van Pesse naar Hoogeveen 4euro, van Meppel naar Hijken 6euro, reizen binnen Assen 2euro. Daar staan plaatsen tussen die hier 150kilometer vandaan liggen en waarvan we voor het eerst in ons leven horen. Behang die bussen dan met reclame van je eigen regio, dus: binnen Groningen stad 2euro, bus van Delfzijl naar Winschoten 6euro enzovoort. Wat heb ik er nou aan te weten wat de bus in Meppel kost ? Tenenkrommend fout, maar voor mijn collega's wel voldoende stof om te lachen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:47:48 #271
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_107188228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:15 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

wat een klojo's :N
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 januari 2012 @ 18:49:51 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107188316
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef marcel.nl het volgende:
Bij ons in Groningen rijden bussen van Qbuzz met reclame van OVbureau Groningen/Drenthe en ik plaats deze post in forum bussentopic EN in forum tenenkrommende fouten in het openbaar.
Want zogezegd rijden de bussen met op de achterruit, over de hele breedte met reclame van het OVbureau. Naast de OV-chipkaart hebben wij speciale papieren euro-kaartjes, dagkaarten enzovoort. Die stickers zijn kennelijk geheel willekeurig geplakt. Dus zitten mijn collega's en ik in Appingedam (nabij Delfzijl) in Noordoost Groningen naar reclames te kijken als: Van Pesse naar Hoogeveen 4euro, van Meppel naar Hijken 6euro, reizen binnen Assen 2euro. Daar staan plaatsen tussen die hier 150kilometer vandaan liggen en waarvan we voor het eerst in ons leven horen. Behang die bussen dan met reclame van je eigen regio, dus: binnen Groningen stad 2euro, bus van Delfzijl naar Winschoten 6euro enzovoort. Wat heb ik er nou aan te weten wat de bus in Meppel kost ? Tenenkrommend fout, maar voor mijn collega's wel voldoende stof om te lachen.
Dat komt door de uitwisseling van de bussen tussen de stallingen, al lijkt Kubus wel te proberen vaste setjes voor de stallingen te houden. Maar aan wisselingen ontkom je niet, omdat ze wel willen dat bussen ongeveer een gelijk aantal kilometers draaien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:44:54 #273
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_107197026


nog veel meer pics _O_
pi_107344077
Is dat nou een VSL-bus rond 3:08? Of ben ik gewoon gek aan het worden?
Die dingen heb ik sinds de brugklas niet meer gezien.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_107347774
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Is dat nou een VSL-bus rond 3:08? Of ben ik gewoon gek aan het worden?
Die dingen heb ik sinds de brugklas niet meer gezien.
Wel opvallend, in een andere clip van scooter rijdt ook al een bus rond; een Duvedec als ik me niet vergis :P
pi_107347864
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:45 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wel opvallend, in een andere clip van scooter rijdt ook al een bus rond; een Duvedec als ik me niet vergis :P
Maar wat doet in godsnaam een VSL-bus in een in Brabant spelende videoclip van een Duitse band anno 2011?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Spellchecker zondag 29 januari 2012 @ 03:59:05 #277
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_107351068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:44 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]

nog veel meer pics _O_
Wat een fijne bussen waren dat! Vaak in gezeten als passagier, naar school, in de wat latere 90'er jaren :7

Had er ook als chauffeur nog wel eens in willen rijden, maar toen ik begon waren ze allemaal al lang en breed pleite.
Tevens -purist.
pi_107352070
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Maar wat doet in godsnaam een VSL-bus in een in Brabant spelende videoclip van een Duitse band anno 2011?
Een oude Hermes bus zou idd logischer zijn. Ik vermoed dat dit de VSL bus van de SVA is maar die hebben toch ook een oude Hermes Alliance bus?
  zondag 29 januari 2012 @ 16:08:25 #279
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_107365769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef marcel.nl het volgende:
Bij ons in Groningen rijden bussen van Qbuzz met reclame van OVbureau Groningen/Drenthe en ik plaats deze post in forum bussentopic EN in forum tenenkrommende fouten in het openbaar.
Want zogezegd rijden de bussen met op de achterruit, over de hele breedte met reclame van het OVbureau. Naast de OV-chipkaart hebben wij speciale papieren euro-kaartjes, dagkaarten enzovoort. Die stickers zijn kennelijk geheel willekeurig geplakt. Dus zitten mijn collega's en ik in Appingedam (nabij Delfzijl) in Noordoost Groningen naar reclames te kijken als: Van Pesse naar Hoogeveen 4euro, van Meppel naar Hijken 6euro, reizen binnen Assen 2euro. Daar staan plaatsen tussen die hier 150kilometer vandaan liggen en waarvan we voor het eerst in ons leven horen. Behang die bussen dan met reclame van je eigen regio, dus: binnen Groningen stad 2euro, bus van Delfzijl naar Winschoten 6euro enzovoort. Wat heb ik er nou aan te weten wat de bus in Meppel kost ? Tenenkrommend fout, maar voor mijn collega's wel voldoende stof om te lachen.
150 kilometer? :') Dan zit ik vanaf Appingedam toch al ver buiten het Qbuzz gebied.

Wat ik een faal van de nieuwe dienstregeling vind: een goedlopende nachtbus niet meer door het dorp laten gaan, maar alleen nog laten stoppen langs de autoweg. Ik gok dat die bus straks toch aanmerkelijk minder goed loopt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Spellchecker zondag 29 januari 2012 @ 20:48:58 #280
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_107375608
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:08 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

150 kilometer? :') Dan zit ik vanaf Appingedam toch al ver buiten het Qbuzz gebied.

Wat ik een faal van de nieuwe dienstregeling vind: een goedlopende nachtbus niet meer door het dorp laten gaan, maar alleen nog laten stoppen langs de autoweg. Ik gok dat die bus straks toch aanmerkelijk minder goed loopt.
Klachten van dorpsbewoners ontvangen ofzo? :{
Tevens -purist.
pi_107389507
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:38 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Een oude Hermes bus zou idd logischer zijn. Ik vermoed dat dit de VSL bus van de SVA is maar die hebben toch ook een oude Hermes Alliance bus?
Ik bedoelde eigenlijk een oude BBA of Veolia bus :%
pi_107392238
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:48 schreef NoBody122 het volgende:

Klachten van dorpsbewoners ontvangen ofzo? :{
Dat zou best kunnen want hier slopen ze ook de boel als ze uit de nachtbus komen.
  Spellchecker maandag 30 januari 2012 @ 17:15:23 #283
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_107406888
Dat volk moet zelf een keer gesloopt worden :r
Tevens -purist.
pi_107415093
Heb ik iets gemist, heeft Veolia weer een consessie gewonnen of nieuwe bussen aangeschaft? Kwam vandaag op de A27 richting Gorinchem een nieuwe Veolia bus tegen op groene handelaars kenteken. Was volgens mij een gewone 12 meter bus met aan de voorkant een verchroomde cirkel, weet even niet meer wat voor merk dat ook al weer was, maar het was iig geen citaro. De cirkel was vele malen breder dan die van Mercedes en in de binnenzijde van de cirkel zat niks...
pi_107415417
Arriva heeft zulke bussen ook gehad maar dan vele malen kleiner, volgens Busfoto.nl blijkt het een Heuliez-Irisbus te zijn. Volgens mij had die Veolia bus die ik tegen kwam hetzelfde logo voorop...
pi_107419416

Merk en type: Mercedes-Benz O405
Eigenaar: De Wilg
Land van herkomst: België
Locatie: Opglabbeek
Datum: 29 januari 2012
  maandag 30 januari 2012 @ 22:17:49 #287
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_107420464
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:45 schreef springer1980 het volgende:
Arriva heeft zulke bussen ook gehad maar dan vele malen kleiner, volgens Busfoto.nl blijkt het een Heuliez-Irisbus te zijn. Volgens mij had die Veolia bus die ik tegen kwam hetzelfde logo voorop...
De midibussen die Arriva rond heeft rijden in Gorinchem zijn van het type Heuliez GX127.

Ik weet niet of jij een Irisbus Citélis 12 of een Heuliez GX327 gespot hebt.
pi_107421309

Merk en type: Berkhof
Eigenaar: De Wilg
Land van herkomst: België
Locatie: Belgisch Limburg
Datum: 29 januari 2012
pi_107428581
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De midibussen die Arriva rond heeft rijden in Gorinchem zijn van het type Heuliez GX127.

Ik weet niet of jij een Irisbus Citélis 12 of een Heuliez GX327 gespot hebt.
Tja dat weet ik ook niet, de bus zal ongetwijveld wel een keer gespot worden op de lijndienst door een busfotograaf...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 21:10:09 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107572091
De sneeuw en de files hebben vandaag in het busverkeer hier en daar ook tot vertragingen geleid. Zag dat lijn 350 Leeuwarden binnenreed met +35. De bus vertrok vervolgens met 10 minuten vertraging voor de rit terug naar Alkmaar.

Opmerkelijk was dat de rit van 16:00 uur versterkt werd door een Setra van Arriva Touring! Normaal zou dit Van der Horn zijn geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107573022
En op lijn 178 van Groningen naar Appingedam via Siddeburen zag ik vanmiddag een Qbuzz Qliner rijden met opschrift "178 - extra bus"
pi_107624763



Merk en type: Mercedes-Benz
Eigenaar: Qbuzz
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Drenthe
Datum: 4 februari 2012
pi_107625355
Ik verwonderde me over iets, misschien weet iemand het hier. Veel spitsbussen hebben 's ochtends of 's middags slechts een dienstregeling in één richting. Bijvoorbeeld lijn 276 van Connexxion in de regio Utrecht/Amersfoort. Hoe zit dat dan, rijdt zo'n bus dan in de regel leeg (als 'geen dienst') terug richting het beginpunt? Of zou het een andere lijn worden? (die eventuele andere lijn gaat dan in ieder geval niet terug naar Amersfoort want vanaf de Uithof/Utrecht oost gaat alleen om 8:18 een bus (lijn 623, schoolbus) naar Amersfoort).
pi_107628824
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 13:15 schreef smvs het volgende:
Ik verwonderde me over iets, misschien weet iemand het hier. Veel spitsbussen hebben 's ochtends of 's middags slechts een dienstregeling in één richting. Bijvoorbeeld lijn 276 van Connexxion in de regio Utrecht/Amersfoort. Hoe zit dat dan, rijdt zo'n bus dan in de regel leeg (als 'geen dienst') terug richting het beginpunt? Of zou het een andere lijn worden? (die eventuele andere lijn gaat dan in ieder geval niet terug naar Amersfoort want vanaf de Uithof/Utrecht oost gaat alleen om 8:18 een bus (lijn 623, schoolbus) naar Amersfoort).
Of leeg naar binnen (gebroken dienst) of op een andere lijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 februari 2012 @ 14:33:38 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107629016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:26 schreef marcel.nl het volgende:
En op lijn 178 van Groningen naar Appingedam via Siddeburen zag ik vanmiddag een Qbuzz Qliner rijden met opschrift "178 - extra bus"
dat is logisch trouwens, want er is een tekort aan streekbussen sinds lijn 316 en 317 met LE's gereden worden. Daarom zie je regelmatig stadsbussen en Qliners versterkingsdiensten op streek rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108021275
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 01:41 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Tja dat weet ik ook niet, de bus zal ongetwijveld wel een keer gespot worden op de lijndienst door een busfotograaf...
De bus blijkt op proef te rijden in Maastricht: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/ronaldbartels/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 februari 2012 @ 19:30:17 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108235079
Arriva, xx en Kubus hebben een offerte ingediend voor de concessie Noord- en Zuidwest Fryslân, Leeuwarden, Schiermonnikoog en de lijn Groningen - Emmeloord. Op 20 maart zal duidelijk worden welke partij het vervoer zal krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108238675
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva, xx en Kubus hebben een offerte ingediend voor de concessie Noord- en Zuidwest Fryslân, Leeuwarden, Schiermonnikoog en de lijn Groningen - Emmeloord. Op 20 maart zal duidelijk worden welke partij het vervoer zal krijgen.
Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veolia :Y
pi_108246573
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:45 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veolia :Y
van mij mag Qbuzz t wel hebben hoor.. mischien dat er dan nog wat mooie lijnen ontstaan... :-)
pi_108277708

Merk en type: MAN Lions City
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: A7 ter hoogte van Joure
Datum: 22 februari 2012
Busnummer: 8850
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')