Koop een diesel, dan heb je ook minder toeren...quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:26 schreef Revolution-NL het volgende:
De duurzaamheid van de nieuwe generatie turbo motoren blijft een discussie punt.
Velen onder ons hechten nog steeds aan de motor inhoud. Maar is het ook zo dat turbo motoren minder duurzaam zijn?. Uiteraard zijn de blokken wat fijn gevoeliger door de vele electronica en de turbo als extra componenten MAAR turbo motoren draaien over het algemeen aanzienlijk minder toeren. Een TSI doet 130 op de snelweg met 2500rpm terwijl een even sterke 1.6 ongeblazen motor 3600rpm maakt. Dit betekend dat bij 100.000km de ongeblazen motor 44% meer omwentelingen heeft gemaakt! Dus minder slijtage.
Van mij mogen kleine turbo / hybride motoren gemeengoed worden, veel koppel bij lage toeren en niet meer +3500rpm op de snelweg rijden met de bijbehorende herrie.Of hoge toeren moet draaien om enigszins voorruit te komen. Daarnaast zijn ze ook nog eens erg zuinig.
Atmosferische onder de 2liter motor mogen wat mij betreft direct de schroothoop op!
Je vergeet dat een turbo héél veel toeren maakt dus ook eerder slijt en een turbo vervangen is een érg duur grapje. Een atmosferische motor kan rustig 4-5 ton draaien zonder revisie, een turbo moet vaak al veel eerder worden vervangen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:26 schreef Revolution-NL het volgende:
De duurzaamheid van de nieuwe generatie turbo motoren blijft een discussie punt.
Velen onder ons hechten nog steeds aan de motor inhoud. Maar is het ook zo dat turbo motoren minder duurzaam zijn?. Uiteraard zijn de blokken wat fijn gevoeliger door de vele electronica en de turbo als extra componenten MAAR turbo motoren draaien over het algemeen aanzienlijk minder toeren. Een TSI doet 130 op de snelweg met 2500rpm terwijl een even sterke 1.6 ongeblazen motor 3600rpm maakt. Dit betekend dat bij 100.000km de ongeblazen motor 44% meer omwentelingen heeft gemaakt! Dus minder slijtage.
Van mij mogen kleine turbo / hybride motoren gemeengoed worden, veel koppel bij lage toeren en niet meer +3500rpm op de snelweg rijden met de bijbehorende herrie.Of hoge toeren moet draaien om enigszins voorruit te komen. Daarnaast zijn ze ook nog eens erg zuinig.
Atmosferische onder de 2liter motor mogen wat mij betreft direct de schroothoop op!
En dat zijn tegenwoordig dus praktisch allemaal turbo motoren...quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:30 schreef GX3 het volgende:
[..]
Koop een diesel, dan heb je ook minder toeren...
Als de motoren die je vergelijkt even krachtig zijn, moeten ze ook dezelfde versnellingsbakverhoudingen aankunnen. Lijkt me meer een punt van bakverhoudingen dan van wel/geen turbo.quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:26 schreef Revolution-NL het volgende:
MAAR turbo motoren draaien over het algemeen aanzienlijk minder toeren. Een TSI doet 130 op de snelweg met 2500rpm terwijl een even sterke 1.6 ongeblazen motor 3600rpm maakt. Dit betekend dat bij 100.000km de ongeblazen motor 44% meer omwentelingen heeft gemaakt! Dus minder slijtage.
Bij een ander aantal kilometer is dat nog steeds 44% hoor.quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit betekend dat bij 100.000km de ongeblazen motor 44% meer omwentelingen heeft gemaakt!
Volgens mij is dat geen afkeur, zolang hij nog aan alle eisen voldoet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:35 schreef Fer het volgende:
Bedenk me ook opeens, dat slijtage ook eerder opgemerkt gaat worden door de electronica. Iets minder compressie, minder oliedruk in de kleppenstoters of vervuilde injectors zal nu misschien minder soepel rijden of minder vermogen opleveren. Bij de modernste auto's zal je gewoon heel vlug een oranje motorlampje zien branden.
Is motorlampje aan tegewoordig ook afkeur?
ja,quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:35 schreef Fer het volgende:
Bedenk me ook opeens, dat slijtage ook eerder opgemerkt gaat worden door de electronica. Iets minder compressie, minder oliedruk in de kleppenstoters of vervuilde injectors zal nu misschien minder soepel rijden of minder vermogen opleveren. Bij de modernste auto's zal je gewoon heel vlug een oranje motorlampje zien branden.
Is motorlampje aan tegewoordig ook afkeur?
achh gossıee.. ıemand dıe denkt dat ıe verstand van zaken heeft.. Leuk je denkt dat je verstand hebt van motorcodes.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:49 schreef Fer het volgende:
Turq:
M20B25 met ingesleten nokkenas omdat de kleppen niet gesteld waren
M50B25 Waarvan de vanos niet goed werkt door drukverlies.
Of iedere andere moderne BMW met 2 ton aftrappen door de berijder.
quote:
Hallon, mijn ongeblazen 1.2 16V blokje draait ongeveer rond de 3100 toeren met 130. Die 500 toeren verschil...quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:26 schreef Revolution-NL het volgende:
De duurzaamheid van de nieuwe generatie turbo motoren blijft een discussie punt.
Velen onder ons hechten nog steeds aan de motor inhoud. Maar is het ook zo dat turbo motoren minder duurzaam zijn?. Uiteraard zijn de blokken wat fijn gevoeliger door de vele electronica en de turbo als extra componenten MAAR turbo motoren draaien over het algemeen aanzienlijk minder toeren. Een TSI doet 130 op de snelweg met 2500rpm terwijl een even sterke 1.6 ongeblazen motor 3600rpm maakt. Dit betekend dat bij 100.000km de ongeblazen motor 44% meer omwentelingen heeft gemaakt! Dus minder slijtage.
Van mij mogen kleine turbo / hybride motoren gemeengoed worden, veel koppel bij lage toeren en niet meer +3500rpm op de snelweg rijden met de bijbehorende herrie.Of hoge toeren moet draaien om enigszins voorruit te komen. Daarnaast zijn ze ook nog eens erg zuinig.
Atmosferische onder de 2liter motor mogen wat mij betreft direct de schroothoop op!
Waar baseer je dat verbruık op?? Ik haal 1 op 9.5 als ık rustıg rıj met mıjn 2.5 318ı, maar dat een golf 5 GTI 1 op 12 loopt ıs wel heel specıaal..quote:Op woensdag 30 november 2011 21:05 schreef Fer het volgende:
Er zijn genoeg Volvo en Saab turbomotortjes die makkelijk over de 3 ton lopen. Ook genoeg VAG 1.8 20VT blokjes die een leven als leasehoer probleemloos overleven.
Net zoals er zat M50/2(TU)B25 blokken 2 ton niet gezien hebben omdat de waterpomp desintegreert van binnen, de oliepomp loskomt. De apk niet haalt door kapotte vannes.
Dan een 325i loopt ongeveer 1 op 8, 12,5l/100km. Dat is na 500000km dus 62500 liter benzine
Een Golf VI Gti loopt 1 op 11, 9l/100km. Dat is na 500000km maar 45000 liter.
62500 - 45000 = 17500 x 1,60¤ = 28000¤ besparing op benzine. Koop je nogal wat turbo's voor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |