abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104377206
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:47 schreef DrMabuse het volgende:
Debiel.

Net zo debiel als de eerwraakmoorden in Duitsland.

Die teller staat inmiddels hoger , op 12.

Laatste was op 12 oktober jl.
:')

Altijd die vergelijkingen ....
pi_104377475
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je eerste zin druipt ervan.
Ach hij begint ook meteen eerwraak als een soort zielige jij bak. Niet op reageren.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_104380045
Mijn god, wat een discussie om niks. Het gaat om een paar zieke geesten die dit deden. Deze twee verdienen deze aandacht niet.
Extremistisch gematigd.
pi_104385030

Moordcommando op zoek naar Vierde Rijk

Gruwelijke racistische liquidaties

ZWICKAU, dinsdag

Uwe Mendlos tekende graag portretten van nazileiders en bezocht processen van Holocaust-ontkenners. Diens kameraad Uwe Böhnhardt droeg altijd een dertig centimer lange dolk bij zich, kleedde zich in een bomberjack en maakte wanneer mogelijk de Hitlergroet. Samen met Birgit Zschäpe pleegden de neonazi’s in Duitsland een serie moorden op allochtonen, waarvan de gruwelijkheid met de dag duidelijker wordt. Zo filmden zij de lijken van hun slachtoffers voor een propagandafilm. Duitse veiligheidsdiensten bestempelen het drietal als de ’grootste dreiging van neonazi’s sinds Hitler’.

De twee Uwe’s kwamen vorige week om na een succesvolle bankoverval, hun veertiende. Officieel pleegden zij zelfmoord, omdat de politie hen op het spoor was. Bronnen melden dat ze elkaar een kogel door de kop hebben gejaagd, net zoals zij in het verleden bij hun zeker tien slachtoffers deden. De dood van haar twee kameraden was voor Birgit Zschäpe reden zich bij de politie te melden. Maar niet voordat zij het appartement dat ze met de twee Uwe’s in Zwickau deelde, opblies. Een deels mislukte poging om bewijzen te vernietigen.

Motieven

Sinds gisteren zit de voormalige tuinvrouw (36) samen met Holger G. (37) uit Hannover, die hand- en spandiensten verleende, in een zwaarbewaakte gevangenis. Over de motieven van haar bende zwijgt de Oost-Duitse als het graf. Ze wil als kroongetuige – de andere hoofdrolspelers zijn dood – strafvermindering. Zschäpe heeft enorm veel daderkennis over de levensgevaarlijke neonaziscene in de ex-communistische DDR. „Ze was op zoek naar het Vierde Rijk”, oordeelt professor Hajo Funke van de Vrije Universiteit in Berlijn.

Volgens hem zorgde de Duitse eenwording na 1990 voor een deels kapotte maatschappij. Miljoenen raakten werkloos, de autoriteiten waren afwezig, de rechtse jeugd werd rebels en bewapende zich tegen asielzoekers en linkse jongeren. Bij Zschäpe en haar kornuiten begon het met vechtpartijen, daarna werden bomaanslagen met TNT gepleegd en het eindigde met een racistische moordserie vanaf het jaar 2000 op acht Turkse immigranten, een Griek en een Duitse agent. Bovendien wordt de bende verdacht van twee bomaanslagen in Keulen, waarbij in totaal 23 gewonden vielen, voornamelijk allochtonen.

Bij Zschäpe werd het moordwapen gevonden. Het ging om een Ceska van Tsjechische makelij, die steeds werd gebruikt. Bij de 38-jarige Enver S., die in 2000 in Neurenberg met acht kogels in zijn auto werd doorzeefd. Bij Habil K. (38), die een jaar later in München in zijn winkel werd doodgeschoten. Ook groentehandelaar Suleyman T. (31) werd zo geliquideerd, in Hamburg.

Kleermaker Abdurrahim Ö. (49) kreeg twee kogels in het hoofd, in Neurenberg. Yunus T. (25) is de enige die in Oost-Duitsland werd vermoord, in zijn dönerzaak in Rostock. Daarna trof ditzelfde lot kebabverkoper Ismail Y. (50), opnieuw in Neurenberg, en Halit Y. in zijn internetcafé in Kassel. Tot slot Mehmet K. (39), die in zijn kiosk door vijf kogels in zijn gezicht werd getroffen en de Griek Theodorus B., die op een morgen in 2005 drie kogels bij zijn sleutelservicebedrijf in zijn kop kreeg.

Cynisme

Alle slachtoffers werden met hetzelfde cynisme gedood als diegenen die decennia eerder door de linkse terroristen van de Rote Armee Fraktion (RAF) werden omgebracht. Het ging daarbij niet om de persoon zelf, maar om de functie die zij bekleedden. Bij de RAF ging het om politici, bankiers en openbare aanklagers. Bij de ’Braune Armee Fraktion’ waren de boemannen buitenlandse ondernemers, die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren.

bron

Extremist begint vaak als militair

AMSTERDAM, dinsdag

Daders van extreemrechts geweld hebben opvallend vaak een achtergrond bij de politie of de krijgsmacht, aldus onderzoeker dr. Michiel de Weger, een van de schrijvers van het recent verschenen onderzoek ’Gewild wegens de dienst: extremisme en terrorisme vanuit politie en krijgsmacht’.

„Uit ons onderzoek blijkt dat acht procent van de bekende terroristen een dergelijke achtergrond heeft, meestal belangrijke posities in de krijgsmacht hadden en ook in terreurgroepen belangrijke posities innemen. Amerikaans onderzoek spreekt zelfs over achttien procent van alle extremisten, die een militaire achtergrond hebben”, aldus De Weger, tot voor kort docent aan de faculteit militaire wetenschappen aan de Nederlandse Defensie Academie.

Kapitein

Een voorbeeld in Duitsland is Udo Voigt, tot dit weekeinde baas van neonazipartij NPD, die als kapitein een hoge rang in het leger had. Hij diende als officier in de VS en was ook elders voor de NAVO actief. Later dwong de Bundeswehr hem om het leger te verlaten. Bij de NPD werd hij landelijk bekend. Hij noemde Hitler ’een groot staatsman’. De ontmantelde rechtse terreurcel in Duitsland had zijn ideologie van de NPD overgenomen.

Niet alleen hebben veel Duitse soldaten extreemrechtse sympathieën, ook in de Bundeswehr zelf vertonen ze zulk gedrag. Bij de hogeschool van het leger in München werden boeken verbrand, net als in de nazitijd. En hun tijdschrift ’Campus’ wil vrouwen uit het leger hebben. Zelfs hoge militairen laten antisemitisme zien, zoals Reinhard Günzel, de ontslagen baas van de Kommando Spezialkräfte. Hij schreef antisemitische brieven op papier van de Bundeswehr.

De Weger: „Uit Amerikaans onderzoek blijkt 3,5 procent van de 17.000 ondervraagde actief dienende Amerikaanse militairen benaderd te zijn door ledenwervers van extremistische, neonazistische groepen. Duits onderzoek over de jaren 1996 - 2000 leerde dat Duitse militairen jaarlijks tot wel vijftien keer betrokken waren bij extremistische geweldsdelicten.

„In Nederland geniet dit onderwerp beperkte belangstelling van de inlichtingendiensten. Er zou jaarlijks slechts sprake zijn van een beperkt aantal incidenten met radicale of extremistische personen binnen de krijgsmacht.” Hij vindt het beperkte toezicht een groot probleem gezien de duizenden ex-militairen die gevaarlijk kunnen worden al ze zich begeven in terroristische kringen. Als maatregel noemt hij het centraal registreren van al het overheidsveiligheidspersoneel, ook in een dna-databank, zodat ze na dienstverlating kunnen worden gevolgd.

bron
pi_104386120
quote:
Cynisme

Alle slachtoffers werden met hetzelfde cynisme gedood als diegenen die decennia eerder door de linkse terroristen van de Rote Armee Fraktion (RAF) werden omgebracht. Het ging daarbij niet om de persoon zelf, maar om de functie die zij bekleedden. Bij de RAF ging het om politici, bankiers en openbare aanklagers. Bij de ’Braune Armee Fraktion’ waren de boemannen buitenlandse ondernemers, die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren.
Ik weet niet of dat een echt juiste gevolgtrekking is...

de RAF was héél duidelijk ingebet in een brede studentenbeweging en kende een grote basis én hoge mate van medeplichtigheid en medewetenschap ...
naast de RAF waren er ook enkele andere gelijksoortige geweld-bewegingen, bv ook het commite van de 2e juni en utieindelijk gevaarliker maar ook 'geheimer, de "Revolutionäre Zellen", die pas in 1998 werkelijk openbaar werden en die meer aanslagen pleegden dan de RAF, en waartegen pas 2004 veroordelingen volgde, één ervan tegen een daarna zeer succesvolle politiek-wetenschapper.

Er bestaat in de duitse politiek ook een zeker verschil tussen "Radikalismus" en 'Extremismus'..
waarbij Radikalismus altijd een duidelijk politieke tak heeft en een zekere maatschappelijke band, waarbij extremisten zich volledig buiten de maatschappij plaatsen en op die maatschappij eigenlijk 'wraak' willen nemen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Eindredactie Games dinsdag 15 november 2011 @ 09:47:58 #81
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_104386218
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:15 schreef Nielsch het volgende:
Kijk stelletje mietjes van de PVV, zo doe je dat.
Typisch.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 15 november 2011 @ 09:55:34 #82
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_104386417
Wel veel naïviteit in dit topic trouwens, mensen die denken dat neonazi's niet meer bestaan :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 15 november 2011 @ 10:02:07 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104386596
Begint er steeds meer op de lijken dat de Duitse geheime dienst door haar informanten op het verkeerde spoor is gezet. Informanten (V Personen) waren schijnbaar dubbel agenten

http://www.bild.de/news/i(...)s-21008790.bild.html

http://www.stern.de/polit(...)chutzes-1751087.html

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,797662,00.html

http://www.ftd.de/politik(...)ringen/60129301.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104387109
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Begint er steeds meer op de lijken dat de Duitse geheime dienst door haar informanten op het verkeerde spoor is gezet. Informanten (V Personen) waren schijnbaar dubbel agenten
Dat was allang duidelijk en was ook de grond dat het verbods-process tegen de NPD in 2003 kapotliep:

quote:
Das von Bundesregierung, Bundestag und Bundesrat 2001 angestrengte Verbotsverfahren vor dem Bundesverfassungsgericht scheiterte im Jahr 2003 aufgrund verfahrensrechtlicher Fehler. Das Verfahrenshindernis lag nach Sichtweise der Sperrminorität der Verfassungsrichter in der Durchdringung der NPD durch V-Personen des Verfassungsschutzes. Aufgrund der Tatsache, dass wesentliche die Partei belastende Zitate von Verfassungsschutzmitarbeitern stammten, die vor allem den nordrhein-westfälischen Landesverband der NPD in der Führung nahezu beherrscht hätten, wurde dieses Verfahren schließlich eingestellt.
voor degen die minder goed duits lezen:
DE NPD was vrijwel volledig doordrongen door V-personen van de Verfassungsschutz en juist deze personen hadden ook exact de daden en uitlatingen gedaan die de Overheid ook als zijnde strafbaar wilde vervolgen maar hadden gelijktijdig ook betaling van diezelfde overheid verkregen juist door exact deze activiteiten en op deze manier financierde de overheid uit 'neo-nazi-bestrijding' juist het bestaan van dit soort partijen en personen..

Ook dat de vrijwel complete Leidinggevende structuur vand e NPD in NRW op de loonlijst van de Verfassungsschutz stond werd door de rechters als extreem kwalijk gezien...

treurig lijkt vooral ook te zijn dat de duitse politiek vanuit deze kennis en niet mis te verstane rechterlijke waarschuwing tegen dat overheidsgedrag, dus schijnbar helemaal niks gedaan heeft om dat te stoppen...

sterker nog, dat Merkel nu weer uit politieke opportunistische reflex-reactie wéér begint over een NPD-verbod lijkt me juist een bewijs dat de duitse politiek op dat punt een 'blinde vlek' heeft...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_104394330
Mmmm. blijkbaar zijn er nog meer nazigroepen aanwezig in Duitsland?
quote:
[....genoeg te lezen in link...]Deze vreemde groep, die een gevoel voor racistische verbondenheid laat zien, die tot nu toe onder al die nauw met elkaar verbonden mensen van verschillende volkeren onbekend is, houdt de pers en de elektronische media in een greep, die in zijn omvattende reikwijdte bijna een monopolie vormt. Omdat ze zo door en door de controle over deze organen ter verbreiding van propaganda uitoefenen, zijn ze uitstekend in staat om vijandigheid tegen de blanke volkeren van Europa en Amerika te verbreiden en de minderheden tegen de meerderheden in deze landen op te stoken: zwarten tegen blanken, Latino´s tegen blanken, Aziaten tegen blanken, Arabieren tegen blanken, Indiërs tegen blanken, enzovoort, enzovoort......
quote:
Doordat hij zorgvuldig de scholen, universiteiten, de media en de pers gecontroleerd en gemanipuleerd heeft, is het deze “vreemde groep” gelukt om de grote massa van jullie ras ervan te overtuigen dat verzet niet alleen zinloos, maar bovendien ook immoreel, barbaars, bedorven en een “denkend” individu onwaardig is. Doordat hij het cliché van een “racistisch Redneck-verzet” heeft verbreid, heeft hij in de hoofden van bijna alle blanke mensen de strijd om de blanke identiteit tot een regelrechte zonde gemaakt. Kortom: hij heeft de volkeren van Europese herkomst ervan overtuigd, dat een langzame zelfmoord de absolute voorkeur geniet boven het absolute kwaad van het “racisme”.
Of die schrijver van die brief is een grote troll of ze hebben daar in Duitsland meer haters dan Neo nazi's :{
http://www.artikel7.nu/?p=53571

Nog zo'n lekkere link http://www.dewanand.com/kampf54.htm
quote:
Het is ook heel opvallend dat volgens mijn schattingen ongeveer dertig procent van de 'blanke' vruchtbare meisjes en vrouwen liefdevol met gepigmenteerde mannen paren en zelf actief meewerken aan de uitroeiing van hun eigen ras. Er kan eigenlijk weinig gedaan worden tegen dit natuurlijk herpigmenteringsproces, omdat sterkere en dominante rassen uiteindelijk altijd winnen op de lange termijn.
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:55 schreef 2dope het volgende:
Wel veel naïviteit in dit topic trouwens, mensen die denken dat neonazi's niet meer bestaan :')
Blijkbaar. Op internet is ook idd veel haat te vinden alle kanten op.

Ik denk werkelijk dat die haters teveel vrijheden krijgen want de haat groeit bijna zo hard dat ze erom om willen moorden.

...het lijkt erop dat we gewoon terug gaan. De straffen zorgen er blijkbaar ook niet voor om ze af te scheiden wanneer je goed oplet gaat het vanuit de gevangenis ook gewoon verder. Afsnijden van de buitenwereld die haters. Sommige fora spreken van genocide aan Europeanen. alsof elke Europeaan blond en blank is :{

Wat een idioten op deze aardkloot -O-

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 15-11-2011 14:45:13 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_104395736
Haat leeft in een deel van en binnen elke bevolkingsgroep vrees ik.

Onderling en over en weer wordt in die lagen en door die groepen gediscrimineerd , uitgedaagd , geïntimideerd.

Van wit naar zwart , zwart naar wit , zwart naar zwart , wit naar wit , eigenlijk elke kleur in te vullen , van ongelovig naar gelovig , gelovig naar ongelovig en ga zo maar door.

Het is een in en intriest en abject gevolg van onverdraagzaamheid dat naar mijn mening overal voorkomt.

Het ontkennen en doodzwijgen van problemen en spanningen onderling tussen verschillende bevolkingsgroepen en/of geloven kan gaan leiden tot dit soort debiele en walgelijke daden , het voedt de blinde haat , de onverdraagzaamheid.

Bestrijden ervan is moeilijk omdat het vaak diepgeworteld zit , cultuurgebonden zelfs , verdraagzaamheid kun je niet afdwingen al zou dat zeker soms wel wenselijk zijn.

De geschiedenis toont in ieder geval aan dat geen enkel land of volk het alleenrecht heeft op dit soort debiele daden.

Dit soort uitwassen zijn barbaars en onwenselijk , moeten hard bestreden worden , dat spreekt voor zich.

Maar uitroeien van haat en wat er uit voortkomt zal naar mijn mening helaas nooit helemaal lukken.
pi_104396399
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:33 schreef paddy het volgende:
Mmmm. blijkbaar zijn er nog meer nazigroepen aanwezig in Duitsland?

[..]

[..]

Of die schrijver van die brief is een grote troll of ze hebben daar in Duitsland meer haters dan Neo nazi's :{
http://www.artikel7.nu/?p=53571

Nog zo'n lekkere link http://www.dewanand.com/kampf54.htm

[..]

[..]

Blijkbaar. Op internet is ook idd veel haat te vinden alle kanten op.

Ik denk werkelijk dat die haters teveel vrijheden krijgen want de haat groeit bijna zo hard dat ze erom om willen moorden.

...het lijkt erop dat we gewoon terug gaan. De straffen zorgen er blijkbaar ook niet voor om ze af te scheiden wanneer je goed oplet gaat het vanuit de gevangenis ook gewoon verder. Afsnijden van de buitenwereld die haters. Sommige fora spreken van genocide aan Europeanen. alsof elke Europeaan blond en blank is :{

Wat een idioten op deze aardkloot -O-
O god paddy.

Artikel 7 is een racistische website en die mensen hebben dus een denkbeeldige brief geschreven door hun denkbeeldige vijand om zo angst aan te wakkeren.
Dus in jouw bewoordingen een troll inderdaad , maar dan niet in t geheim.

Ik hoop dat ik je post verkeerd heb geïnterpreteerd en je niet serieus gelooft dat die brief echt is. :')
pi_104397525
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:27 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

O god paddy.

Artikel 7 is een racistische website en die mensen hebben dus een denkbeeldige brief geschreven door hun denkbeeldige vijand om zo angst aan te wakkeren.
Dus in jouw bewoordingen een troll inderdaad , maar dan niet in t geheim.

Ik hoop dat ik je post verkeerd heb geïnterpreteerd en je niet serieus gelooft dat die brief echt is. :')
Nee, dat het een troll is was wel duidelijk (zie bron van bron) Ik las alleen niet alleen daar. Zit op verschillende fora's te lezen nu en je mag best weten dat ik er misselijk van ben geworden.

We hebben hier trouwens ook een user gehad (kwam ik per toeval achter omdat ik een vriend van hem kende) die aangesloten was bij een extreemrechtse groepering in Duitsland. Hoge piet geweest daar. De kennismaking was snel afgebroken want toen hij wist wie ik was op FOK! waren de blikken alles behalve fatsoenlijk. Hoefde wat mij betreft niet meer weggestuurd te worden, want ik vond het door uitlatingen een luguber stel geworden. Een voormalig mod kende hem ook, maar is met de relatie gekapt toen ze erachter kwam dat die gast wel heel extreem rechts was. Heb na mijn visite nog een post gezien hier dat hij er een kwaadaardig genoegen in schepte tussen vriendschappen te stoken.

Deze gekken hadden het voornamelijk op joodse burgers en gemengde gezinnen voorzien ,qua uitroepen dan, want weet niet of ze werkelijk handelden naar hun roepen....wilde die kennis dus ook niet meer zien. Ik moet wel zeggen dat ik het doodeng vond. Gruwels

Ik weet dus dat ze bestaan, maar ik vind het knap verontrustend dat ze tegenwoordig ook gaan handelen naar hun haat. En dan heb ik het niet alleen over de haat naar alles wat niet blank is, maar ook de haat naar alles wat blank is.

Ik vraag mij alleen wel af hoe je het voor elkaar krijgt de kinderen uit zo'n haatomgeving te krijgen. Ze anders te leren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_104400578
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dat het een troll is was wel duidelijk (zie bron van bron) Ik las alleen niet alleen daar. Zit op verschillende fora's te lezen nu en je mag best weten dat ik er misselijk van ben geworden.

We hebben hier trouwens ook een user gehad (kwam ik per toeval achter omdat ik een vriend van hem kende) die aangesloten was bij een extreemrechtse groepering in Duitsland. Hoge piet geweest daar. De kennismaking was snel afgebroken want toen hij wist wie ik was op FOK! waren de blikken alles behalve fatsoenlijk. Hoefde wat mij betreft niet meer weggestuurd te worden, want ik vond het door uitlatingen een luguber stel geworden. Een voormalig mod kende hem ook, maar is met de relatie gekapt toen ze erachter kwam dat die gast wel heel extreem rechts was. Heb na mijn visite nog een post gezien hier dat hij er een kwaadaardig genoegen in schepte tussen vriendschappen te stoken.

Deze gekken hadden het voornamelijk op joodse burgers en gemengde gezinnen voorzien ,qua uitroepen dan, want weet niet of ze werkelijk handelden naar hun roepen....wilde die kennis dus ook niet meer zien. Ik moet wel zeggen dat ik het doodeng vond. Gruwels

Ik weet dus dat ze bestaan, maar ik vind het knap verontrustend dat ze tegenwoordig ook gaan handelen naar hun haat. En dan heb ik het niet alleen over de haat naar alles wat niet blank is, maar ook de haat naar alles wat blank is.

Ik vraag mij alleen wel af hoe je het voor elkaar krijgt de kinderen uit zo'n haatomgeving te krijgen. Ze anders te leren.
Ok excuus dan heb ik je post verkeerd geïnterpreteerd.
pi_104465615
pi_104525517
@ HAKIM_1988, de Telegraaf doet hier dagelijks uitgebreid verslag van hoor.

Duitse geheime dienst sponsor van rechts
Nazi-killers al bekend

ZWICKAU, vrijdag

De blunderende Duitse autoriteiten hadden al lang kunnen ingrijpen in de zaak van de Döner-moorden, een reeks van tien koelbloedige moorden gepleegd door een rechtse terreurcel die Duitsland nu al een week in de greep houdt. De ondergedoken terreurbeweging Nationalsozialistischer Untergrund (NSU) blijkt niet alleen in kleine kring bij politie, justitie en inlichtingendienst bekend, maar waren ook via sociale media op internet zeer actief.

De moorden op Turkse en Griekse ondernemers, onder wie veel verkopers van het populaire Turkse broodje döner-kebab, werden bijvoorbeeld bezongen in teksten van de ’Braune Stadtmusikanten’. Deze verboden extreemrechtse band bracht vorig jaar een nummer over de dönermoordenaars uit: „Spannender als elke thriller, jaagt de politie op de döner-killer.” De muzikanten zongen op de cd ’Adolf Hitler leeft’ zelfs dat negen moorden ’niet genoeg zijn’.

Obscuur

De geheime en vaak illegale concerten van deze obscure bands worden door duizenden neonazi’s bezocht. Na afloop is er vaak geweld tegen andersdenkenden. Vorig jaar werden er in de Oost-Duitse provincie Thüringen 1400 buitenlanders, alternatieve jongeren, homo’s en daklozen het ziekenhuis in geslagen. Volgens de slachtofferorganisatie Amadeu Antonio, genoemd naar een vermoorde immigrant, zijn er sinds de val van de Berlijnse Muur in 1989 al 187 mensen door racistisch geweld omgekomen.

Op de zelfverheerlijkende dvd die door de politie op een onderduikadres van de extreemrechtse NSU in Zwickau werd gevonden, staan allerlei filmpjes met de Pink Panther. De Amerikaanse tekenfilmfiguur was de mascotte van het ondergedoken killertrio Uwe Böhnhardt, Uwe Mundlos en Beate Zschäpe, dat de roze panter liet pronken met de liquidatie van een agente, bomaanslagen en de moorden op buitenlanders.

De autoriteiten wisten tot vorige week officieel niets van de NSU. Maar bij diverse keiharde kaalkoppen waren er al lang profielfoto’s met de Pink Panther op Facebook te zien.

De Duitse politie, justitie en de geheime dienst hebben op zijn minst zitten slapen sinds 1998, toen de gezochte terroristen van de NSU in de illegaliteit verdwenen. Bij de bomaanslag in een door Turken bewoonde straat in Keulen, waar een spijkerbom 22 mensen zwaar verwondde, dachten de autoriteiten niet directaan een racistische aanslag, maar vooral aan een afrekening onder criminelen of banden met de maffia.

Het motto van de NSU is „Geen woorden maar daden.” Daarbij werden de nazi’s deels ondersteund door de lokale geheime dienst.

De omstreden veiligheidschef daarvan, Helmut Roewer, gaf indertijd miljoenenbedragen aan neonazi’s in ruil voor informatie. In werkelijkheid was hij zelf ook behoorlijk ’bruin’. In 1999 zei Roewer dat het ’Derde Rijk niet alleen verkeerd was’.
pi_104530994
quote:
De Duitse rechtsextremistische beweging die verantwoordelijk zou zijn voor de moord op negen allochtonen, is mogelijk veel groter dan in eerste instantie werd gedacht. Volgens de Duitse justitie zou de groepering mogelijk uit 150 tot 180 leden bestaan.
http://www.powned.tv/nieu(...)mogelijk_veel_g.html

Dodenlijst? 88 is het symbool voor Heil Hitler
quote:
Officials investigating the Zwickau neo-Nazi terror cell have uncovered what could be a list of targets created by the suspected terrorists. According to information obtained by SPIEGEL ONLINE, the list includes the names and addresses of 88 people, including at least two politicians who are members of the German federal parliament, the Bundestag, and representatives of Turkish and Muslim organizations.
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,798236,00.html
  Admin zaterdag 19 november 2011 @ 01:10:44 #93
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_104539856
http://www.spiegel.de/panorama/justiz/0,1518,798306,00.html
Terror-Enthüllungen
Thüringen stoppt bundesweite Imagekampagn
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_104540660
Doorlopen mensen, dit zijn allemaal incidenten.

Dat is namelijk wel de houding van Nederland.
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:27:21 #95
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_104549144
quote:
De Duitse rechtsextremistische beweging die verantwoordelijk zou zijn voor de moord op negen allochtonen, is mogelijk veel groter dan in eerste instantie werd gedacht. Volgens de Duitse justitie zou de groepering mogelijk uit 150 tot 180 leden bestaan.
Dat verbaast mij niets. Met name in het oosten van Duitsland zijn er hele wijken ''buitenlandervrij'' gemaakt door extreem-rechtse knokploegen. Een gedeelte van die knokploegen zal ook bereid zijn om van geweldpleging over te gaan tot daadwerkelijk moorden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:34:20 #96
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_104549331
quote:
Het is ook heel opvallend dat volgens mijn schattingen ongeveer dertig procent van de 'blanke' vruchtbare meisjes en vrouwen liefdevol met gepigmenteerde mannen paren en zelf actief meewerken aan de uitroeiing van hun eigen ras. Er kan eigenlijk weinig gedaan worden tegen dit natuurlijk herpigmenteringsproces, omdat sterkere en dominante rassen uiteindelijk altijd winnen op de lange termijn.
Het zou zo in Ostara hebben kunnen staan. En hoe kan iemand schatten dat ongeveer dertig procent van de vruchtbare vrouwen liefdevol paart?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_104594195
Duizenden potentiële nazi-terroristen
’Tikkende tijdbommen’

ZWICKAU, zaterdag

Duizenden militante neonazi’s staan in Duitsland klaar om de staat te destabiliseren. Dat stelt Bernd Wagner, een vooraanstaand expert op het gebied van extreemrechts. „Het zijn allemaal potentiële terroristen, tikkende tijdbommen.”

Het probleem is volgens de oud-rechercheur dat een deel van de Oost-Duitse bevolking het geweld tegen buitenlanders, homo’s en linkse politici en activisten niet afkeurt. „De gevolgen zijn ’nationaal bevrijde zones’, waarin neonazi’s de dienst uitmaken.”

Ondertussen blijkt dat de Duitse politie de rechtse terreurcel ’Nationalsozialistischer Untergrund’ (NSU) willens en wetens heeft laten lopen, ook nadat deze levensgevaarlijke neonazi’s in 1998 waren ondergedoken. Eerder al werd een arrestatiebevel en een veroordeling van deze bommenbouwers genegeerd. Later kwam van hogerhand zelfs het bevel om een gereed staand arrestatieteam te stoppen, aldus de publieke Duitse zender MDR gisteren.

De rechtse terroristen konden dertien jaar lang ongestoord hun gang gaan. Met kwalijke gevolgen: negen buitenlandse ondernemers en een Duitse agente werden vermoord. Bovendien werden er verschillende bomaanslagen op migranten gepleegd. Twee terroristen zijn dood, twee andere neonazi’s zitten in de gevangenis.

Vrij spel

„De architectuur van de veiligheid in de Bondsrepubliek deugt niet”, zegt Wagner, oudchef van de politieke politie in het oosten van Duitsland. „Begin jaren negentig hadden neonazi’s vrij spel in de voormalige DDR. Politici zoals oudkanselier Helmut Kohl hebben het gevaar bewust onderschat. Zij zeiden net als de Oost-Duitse Stasi vroeger dat het om een paar gekke jongeren ging.”

Kort na de Duitse hereniging in 1990 waren Oost-Duitse asielzoekerscentra in Rostock en Hoyerswerda dagenlang doelwit van rechtse pogroms. Ook werden huizen met Turken in het West-Duitse Mölln en Solingen in brand gestoken. Een miljoen Nederlanders stuurden indertijd een kaart naar Kohl met de woorden: ’Ik ben woedend’.

Bernd Wagner richtte daarna het initiatief Exit Deutschland op, dat ex-nazi’s de mogelijkheid geeft een nieuw bestaan op te bouwen zonder represailles van hun oude kameraden te vrezen. Op scholen en bij verenigingen geven de vroegere bruinhemden voorlichting over de gevaren van extreemrechts.

Wagner wijst er op dat de geheime dienst in de Oost-Duitse deelstaat Thüringen, waar de ondergedoken terroristen Uwe Böhnhardt, Uwe Mundlos en hun gemeenschappelijke partner Beate Zschäpe vandaan kwamen, met de gewelddadige kaalkoppen heeft samengewerkt. „De toenmalige baas van de Verfassungsschutz zei in een zaal vol nazi’s dat er ook goede kanten aan het Derde Rijk waren”, aldus Wagner. Volgens hem hebben ook bestuurders, politie en justitie de gevaren vergoelijkt.

Gisteren stelde de Duitse openbare aanklager dat nog minstens twee andere helpers gezocht worden. Minister van Binnenlandse Zaken Hans-Peter Friedrich verontschuldigde zich bij de nabestaanden van de voornamelijk Turkse slachtoffers. „Het is verschrikkelijk dat migranten in ons land bang zijn.” Zijn collega van Justitie, Sabine Leutheusser, zei dat de regering zich ervoor ‘schaamt’ en dat er een noodfonds voor de slachtoffers komt. Berlijn kondigde tevens de oprichting aan van een speciaal antiterreurcentrum tegen militante neonazi’s.

bron
pi_105011606
Interssante nieuwe onthullingen in STERN:

http://www.stern.de/panor(...)ewetter-1757092.html

de moord op de duitse politie-agente zou hebben plaatsgevonden terwijl amerikaanse én duitse inlichtingendiensten een observatie hadden, en deze zijn mogelijk zelfs getuige van de moord geweest of zelfs betrokken bij het vuurgevecht:

een geheim protokol vand e amerikaanse SIT Stuttgart van de DIA stelt op 27 april 2007:
quote:
SHOOTING INCIDENT INVOLVING BW OPS OFFICER WITH RIGHT WING OPERATIVES AND REGULAR POLICE PATROL ON THE SCENE
het zou gaan om een observatie van de duitser van Turkse afkomst Mevlüt K. uit Ludwigshafen die aktief was in een radikale islamistengroep van de Islamtische Djihad: (http://de.wikipedia.org/wiki/Sauerland-Gruppe), maar van wie ook vermoedens agat dat het mogelijk een dubbelagent vand e Turkse geheimdienst geweest kan zijn en die ook CIA-kontakten zou hebben gehad (http://www.stern.de/panor(...)dienste-1548271.html)...
(overigens, een SPIEGEL-onthulling die vooruitliep op dit schandaal over de Bosporus/döner-moorden noemde een duits-turkse informant met de initialen M.K als 'bron')

Gedurende deze observatie zou het tot een vuurgevecht zijn gekomen , waarbij opvalt dat de amerikanen al vaststellen dat de daders daarvan rechts-extremen zijn geweest.
Iets wat later juist lang ontkend werd.

de groep betrokken worden hiermee steeds groter.. niet enkel rechts-extremen en de Thüringer Verfassungschutz en duitse autoriteiten, maar zelfs links naar amerikaanse geheime diensten, trukse geheimdienst en radikaal islamitische 'Sauerland-groep'
  woensdag 30 november 2011 @ 16:47:16 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105011670
Volgens Die Welt am Sonntag van vorige week hebben we het trouwens over 182 slachtoffers van bruin geweld in de afgelopen 20 jaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105011911
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens Die Welt am Sonntag van vorige week hebben we het trouwens over 182 slachtoffers van bruin geweld in de afgelopen 20 jaar
klopt, maar ik vond het wel niet altijd even 'overtuigende' voorbeelden, er stonden bv ook doden na vechtpartijen in het uitgaansleven waarbijde dader toevallig ook een veroordeling had wegens rechts-radikale uitlatingen, en het aantal voorbeelden uit verschillende jaren wisselde wel enorm (over heel 2009 was er slechts één moord als 'bruin geweld' genoteerd en in andere jaren opeens tientallen)...

Die cijfers bewijzen vooral dat in delen van duitsland bepaalde jongeren aan de onderkant én behoorlijk geweldadig en geweldsbereid zijn, én deels ook rechts-radikale ideeen aanhangen. (net zoals er bepaalde snel radikaliserende jongeren in het islamtische milieu zijn)...
tevens vermoed ik wel degelijk dat de geweldsbereidheid bij bv milieu-aktievoerders ook toeneemt...

ik vind het wel gevaarlijker om daar een 'politiek-ideologische' draai aan te geven wat betreft de bestrijding, waarbij de ene groep opeens 'anders' aangepakt wordt dan de andere geweldbereidde groep...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')