abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104276766
quote:
Germany probes suspected far-right murders

Prosecutors in Germany say they have found evidence to link the murders of 10 people over seven years to far-right extremists.

Eight of the victims were of Turkish origin, one was Greek and one was a German policewoman.

Nine were small businessmen - mainly kebab stall owners - who were shot in the face in broad daylight at their places of work.

The murders were committed in several German cities between 2000 and 2007.

Police did not at first link the killings to neo-Nazis until the discovery last week of two handguns in a burnt-out house and caravan in the eastern German town of Zwickau.

There they also found the bodies of two men suspected of having taken part in an attack on two police officers in the city of Heilbronn in south-west Germany in 2007.

In the 2007 attack, a policewoman was killed and her male colleague seriously injured.

The two guns were thought to have been used in the policewoman's murder and the killings of the small businessmen.
'Trail of blood'

The evidence found included DVDs prepared for sending to news agencies and Muslim cultural centres, containing propaganda for a neo-Nazi group.

"There is sufficient evidence to attribute the murders to an extreme right-wing group," a statement from the Federal Prosecutors' Office said.

Police identified the two men found dead in the caravan as Uwe B and Uwe M - they are thought to have committed suicide.

Police also arrested a woman identified as Beate Z who was described as the two men's "companion".

All three were known to belong to extreme right-wing groups.

The woman faces charges of murder, attempted murder, arson and belonging to a terrorist organisation.

The head of the German police trade union, Bernhard Witthaut, said the evidence so far suggested "a right-wing extremist terror cell has left an atrocious trail of blood".

Germany's far-right is small and politically marginalised, but has given rise to concern with periodic attacks on immigrants.

Germany is home to some 3,000,000 people of Turkish origin.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15703804
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zaterdag 12 november 2011 @ 01:48:52 #2
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_104276812
Geen idee hoe zoiets kan. Leef soms dagen in de waan dat we in het grootste deel van de samenleving iets van algemene weldenkendheid hebben opgebouwd, maar dan dit soort berichten.. Hoe een persoon zo intens kan haten om niks. Absurd.
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
  zaterdag 12 november 2011 @ 02:05:19 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104277040
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 november 2011 01:48 schreef Aneurysma het volgende:
Geen idee hoe zoiets kan. Leef soms dagen in de waan dat we in het grootste deel van de samenleving iets van algemene weldenkendheid hebben opgebouwd, maar dan dit soort berichten.. Hoe een persoon zo intens kan haten om niks. Absurd.
Je zult altijd domme mensen blijven houden. En met domme mensen zul je altijd zaken als racisme enzo houden.
pi_104277047
er zijn veel mensen dom!
Snollebolt
  zaterdag 12 november 2011 @ 02:18:58 #5
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_104277158
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 02:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je zult altijd domme mensen blijven houden. En met domme mensen zul je altijd zaken als racisme enzo houden.
Ja dat blijkt maar weer. Maar om de een of andere reden maak ik mezelf soms wijs dat we daar nu echt overheen gegroeid zijn. Naīviteit van mijn kant denk ik.
Jij bent geil
  zaterdag 12 november 2011 @ 02:25:41 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104277215
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 02:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
er zijn veel mensen dom!
Don't get me started.... ;)

quote:
15s.gif Op zaterdag 12 november 2011 02:18 schreef Aneurysma het volgende:

[..]

Ja dat blijkt maar weer. Maar om de een of andere reden maak ik mezelf soms wijs dat we daar nu echt overheen gegroeid zijn. Naīviteit van mijn kant denk ik.
Yeah, je hoopt altijd dat mensen inzichten kunnen krijgen, verstandiger worden, openstaan voor nieuwe ideeen, etc etc. In de praktijk blijkt dat toch vaak zeer tegen te vallen. En afgezien van de 'normale' mensen die een beetje rond de 110-120 IQ zitten, is er ook een verdomd grote groep die dus onder die 100 zit, en poeh.... daar wil je eigenlijk geen discussies mee voeren.... dat is volkomen nutteloos.

Je kunt mensen vrijwel ALLES uitleggen, maar niet iedereen is in staat die informatie fatsoenlijk te verwerken en het daarom te begrijpen...

...en racisme is 1 van de allerdomste problemen in een maatschappij. Maar goed, er valt vrij weinig tegen te doen.
pi_104277736
Wie zegt dan dat dit een grote groep zijn. Na het lezen van het bericht weet ik nog steeds niet om een groep van 5 of een groep van 100 gaat.
Niet dat dat verder uitmaakt, want al zijn het er duizend, dan vind ik het nog verdomde weinig.

quote:
15s.gif Op zaterdag 12 november 2011 01:48 schreef Aneurysma het volgende:
Leef soms dagen in de waan dat we in het grootste deel van de samenleving iets van algemene weldenkendheid hebben opgebouwd
Dat hebben we dus ook. Vergelijk onze algemene weldenkendheid maar met een willekeurig moment in onze geschiedenis.
Extremistisch gematigd.
pi_104278411
quote:
Nine were small businessmen - mainly kebab stall owners - who were shot in the face in broad daylight at their places of work.
pi_104278468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 03:53 schreef P8 het volgende:
Wie zegt dan dat dit een grote groep zijn. Na het lezen van het bericht weet ik nog steeds niet om een groep van 5 of een groep van 100 gaat.
Niet dat dat verder uitmaakt, want al zijn het er duizend, dan vind ik het nog verdomde weinig.

[..]

Dat hebben we dus ook. Vergelijk onze algemene weldenkendheid maar met een willekeurig moment in onze geschiedenis.
Weinig of veel.

9 mensen in hun gezicht geschoten vanwege hun afkomst is gewoon pure ziekheid.
  zaterdag 12 november 2011 @ 09:02:16 #10
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_104278480
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 02:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Don't get me started.... ;)

[..]

Yeah, je hoopt altijd dat mensen inzichten kunnen krijgen, verstandiger worden, openstaan voor nieuwe ideeen, etc etc. In de praktijk blijkt dat toch vaak zeer tegen te vallen. En afgezien van de 'normale' mensen die een beetje rond de 110-120 IQ zitten, is er ook een verdomd grote groep die dus onder die 100 zit, en poeh.... daar wil je eigenlijk geen discussies mee voeren.... dat is volkomen nutteloos.

Je kunt mensen vrijwel ALLES uitleggen, maar niet iedereen is in staat die informatie fatsoenlijk te verwerken en het daarom te begrijpen...

...en racisme is 1 van de allerdomste problemen in een maatschappij. Maar goed, er valt vrij weinig tegen te doen.
Normale mensen hebben een IQ van 110-120. En mensen met een (gemiddeld) IQ van 100 zijn dus niet normaal? En mensen met een nog lager IQ? En jij beticht hen van racisme?
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:10:08 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104279191
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 09:02 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Normale mensen hebben een IQ van 110-120. En mensen met een (gemiddeld) IQ van 100 zijn dus niet normaal? En mensen met een nog lager IQ? En jij beticht hen van racisme?
Waar beticht ik ze van racisme?
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:12:57 #12
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_104279229
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:10 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 02:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

zaterdag 12 november 2011 @ 10:42:42 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104279599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:12 schreef Jovatov het volgende:

[..]

[..]

zaterdag 12 november 2011 @ 10:46:09 #14
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_104279659
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je zegt dat er met domme mensen zaken als racisme de kop op blijven steken.

Daarmee stel je dus mijns inziens dat de domme mensen schuldig zijn aan het voorkomen van racisme. Of zie ik dat nu verkeerd?

En vervolgens stel je, ironisch genoeg dat mensen met een iq van 110-120 normale mensen zijn. Alsof domme mensen geen normale mensen zijn.
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:49:59 #15
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_104279718
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:46 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Je zegt dat er met domme mensen zaken als racisme de kop op blijven steken.

Daarmee stel je dus mijns inziens dat de domme mensen schuldig zijn aan het voorkomen van racisme. Of zie ik dat nu verkeerd?

En vervolgens stel je, ironisch genoeg dat mensen met een iq van 110-120 normale mensen zijn. Alsof domme mensen geen normale mensen zijn.
Dat wat niet aan de norm voldoet is niet normaal. Mensen met een ondergemiddeld IQ voldoen niet aan de norm en zijn derhalve niet normaal.

De vervolgtekst was dat je zolang er domme mensen zijn ook racisme zal blijven houden. Zielig voor die domme mensen of niet, maar dat is een feit. Wat er niet staat is dat iemand die dom is per definitie een racist is, maar dat inzicht had je hopelijk zelf ook al.

Ben blij dit voor je verduidelijkt te kunnen hebben.
Jij bent geil
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:56:40 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104279799
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:49 schreef Aneurysma het volgende:

[..]

Dat wat niet aan de norm voldoet is niet normaal. Mensen met een ondergemiddeld IQ voldoen niet aan de norm en zijn derhalve niet normaal.

De vervolgtekst was dat je zolang er domme mensen zijn ook racisme zal blijven houden. Zielig voor die domme mensen of niet, maar dat is een feit. Wat er niet staat is dat iemand die dom is per definitie een racist is, maar dat inzicht had je hopelijk zelf ook al.

En mensen met een haakneus en mongooltjes en zigeuners en mensen die te klein zijn

O en Blinden
Ja en zwarten natuurlijk, alleen puur blank is goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:59:46 #17
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_104279833
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En mensen met een haakneus en mongooltjes en zigeuners en mensen die te klein zijn

O en Blinden
Ja en zwarten natuurlijk, alleen puur blank is goed
Haha je snapt het duidelijk niet maar vind je brugje naar 'alleen puur blank is goed' wel leuk dus daarvoor pluspunten.
Jij bent geil
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:12:27 #18
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_104280041
quote:

[..]

Compleet objectief gezien is dit natuurlijk waar. Maar in dat geval zijn mensen met een bovengemiddeld IQ ook niet normaal.

Toch wordt er over een bovengemiddeld IQ juist een positief oordeel geveld. Namelijk: Dit zijn normale mensen.
Over 'domme mensen' wordt gezegd dat er geen goed gesprek mee te voeren is en dat er zonder domme mensen geen racisme zou zijn.

Racisme gaat over gelijkwaardigheid. Voorbeeld: je vindt zwarten minder waard dan blanken. Zo hard gaat het hier gelukkig niet.

Maar wat er wel gebeurt is dit: Men stelt dat mensen met een hoger IQ normaal zijn en dus(?) dat domme mensen (of mensen met een gemiddeld IQ) dat blijkbaar niet zijn.
Daarmee stel je jezelf boven de ander. En dan kijk je mijns inziens niet met een gelijkwaardige manier naar je medemens.

En daarmee begeef je jezelf in het zelfde straatje als waar alleen 'domme' mensen zich mee bezig houden. Racisme. Of ongelijkwaardigheid.

quote:

[..]

Natuurlijk snap ik dat een 'dom' iemand niet gelijk een racist is.

Da's hetzelfde als 'sommige blauwe auto's hebben groene banden> Daar is een blauwe auto > Dus die heeft groene banden. Die logica volgt niet. Snap ik.

Maar je zegt wel dat er zonder domme mensen geen racisme is. Daarmee geef je de 'schuld' van racisme weldegelijk aan het bestaan van domme mensen.

Alleen blauwe auto's hebben groene banden > Als er geen blauwe auto's zouden zijn, zijn er ook geen groene banden meer.
pi_104280160
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 03:53 schreef P8 het volgende:
het ging om twee criminele neo-nazi's, en een vrouwelijke medeplichtige waartegen al sinds 2000 een arrestatiebevel bestond maar die kennelijk 11 jaar lang op de vlucht waren en rondkwamen van overvallen en dus ook moorden...

een week terug werd na een overval een brandende caravan aangetroffen waarin dus nadien twee lijken aangetroffen waren, en dat waren die twee neo-nazi's die al voordat de brand uitbrak doodgeschoten waren, alhoewel niet duidelijk is of het zelfmoord was of hun vrouwelijke medeplichtige dat gedaan heeft..
die vrouw is ondertussen al gearresteerd

http://www.bild.de/region(...)e-20946988.bild.html
(over een verdenking dat deze daders mogelijk een bomaanslag met een spijkerbom gepleegd zouden kunnen hebben in Köln)
http://www.bild.de/news/i(...)e-20963642.bild.html
Over de 'döner-moorden

Overzicht van de meeste BILD-artikelen over deze zaak:
http://www.bild.de/themen(...)s-20914654.bild.html
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_104280453
quote:

[..]

De norm bestaat niet. Er is niet zoiets als normaal of de norm, dit is verzonnen voor Henk en Ingrid die met monofietsen met een kaartje voorop op zondag naar de meubelboulevard fietsen voor een haringkje en een bakje koffie!
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:18:58 #21
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_104281381
gatvers, wat vind ik die neonazi's vreselijke engerds, verbannen uit deze wereld zou ik zeggen!
pi_104283274
Ze hebben dus ook een politieagent doodgeschoten. :{w

[ Bericht 7% gewijzigd door Mercer op 12-11-2011 13:26:40 ]
pi_104285698
pi_104285715
Bijna totaal geen media aandacht in Nederland voor dit. Apart.
pi_104287186
Achja dat is dus al uhhh, bijna 4x zoveel als het aantal doden door "terrorisme" in nederland en duitsland van de afgelopen 10 jaar..... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')