Opgesteld door het KNMI op dinsdag 9 juli 2002 om 06:10 uur.
Bericht nummer: 1
ZWAAR ONWEER
Vanmiddag en vanavond kunnen er in het gehele land
zware onweersbuien tot ontwikkeling komen. Het onweer kan
vergezeld gaan van zware windstoten, tot ongeveer 85 km/uur, en
hagel.
Volgend bericht: 10.00 uur
--------------------------
Is toch weer een tijd geleden dat het zwaar onweerde. Ben benieuwd wat het gaat worden vandaag.
Moet je vandaag een extra dienst draaien Oom_Agent?
In verband met mogelijke calamiteiten?
quote:Bij welke weeromstandigheden is het rijden in een dergelijk vervoermiddel dan wel een lolletje?
Op dinsdag 09 juli 2002 09:26 schreef Blueman het volgende:
damn moet vanavond stukkie karren met auto van mijn ma..
subaru jumbo..
das geen lolletje met zulk weer..:S
quote:Nee hoor, ik heb 2 maanden vakantie.
Op dinsdag 09 juli 2002 09:24 schreef kasper het volgende:
*bibber*Moet je vandaag een extra dienst draaien Oom_Agent?
In verband met mogelijke calamiteiten?
Ik ga vandaag mooi genieten !!
quote:Die zou toch maar nat worden jòh...
Op dinsdag 09 juli 2002 09:18 schreef thedon het volgende:
ik heb geen jas bij me
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 09:40 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Die zou toch maar nat worden jòh...
quote:als het niet te warm is en niet te koud
Op dinsdag 09 juli 2002 09:29 schreef kasper het volgende:[..]
Bij welke weeromstandigheden is het rijden in een dergelijk vervoermiddel dan wel een lolletje?
quote:idd, want dan is onweer wel leuk
Op dinsdag 09 juli 2002 09:46 schreef nynke_p het volgende:
Nou, van mij mag het wel onweren, zolang het onweer maar wacht tot ik binnen ben!
quote:Duh, lijkt me wel logisch.
Op dinsdag 09 juli 2002 09:43 schreef Blueman het volgende:[..]
als het niet te warm is en niet te koud
hee Blueman, dus jij komt uit de buurt van Eindhoven
A:) als ik te hard rijd en het flitst weet ik niet of ik door oom agent ben gefiltst of door de natuur
b:) Ik schijt echt werkelijk in mijn broek van onweer RrrR
Gelukkig deden ze bij Mycom niet moeilijk
of was dat sluikreclame?
quote:nou het onweer vindt ik niet zo erg alleen die regen en hagel die er vaak bij komt kijken vindt ik minder
Nou, van mij mag het wel onweren, zolang het onweer maar wacht tot ik binnen ben!
quote:tsssssssssss
Op dinsdag 09 juli 2002 11:27 schreef Uncle_Sam het volgende:
Ik heb vanavond een barbeque bij mij thuis,.
Dat loopt dan met een sisser af (mits je hem al aankrijgt...
quote:Sorry, ik heb al andere plannen.
Op dinsdag 09 juli 2002 11:27 schreef Uncle_Sam het volgende:
Ik heb vanavond een barbeque bij mij thuis,.
Ineens kwam er een TERING TYFUS felle flits, we zagen nix meer...terwijl iedereen in zn ogen wreef, kwam de klap......KAAABOOOOOOOOOOOOOOOM!!!!!! Eg sick was dat....nog nooit meegemaakt...was in omgeving Utrecht ZEKER te horen.........
quote:*monteert uit voorzorg vast de webcam bij het dakraam* You never know.......
Op dinsdag 09 juli 2002 09:47 schreef Yinyang het volgende:[..]
idd, want dan is onweer wel leuk
quote:Onweer hoeft toch niet persee gepaard te gaan met regen? Toch!
Door Jojogirl - dinsdag 09 juli 2002 12:32
Dat wordt weer natregenen vanavond dus.
quote:Hallo! We hebben het hier wel over Nederland, ja!?
Op dinsdag 09 juli 2002 12:48 schreef nynke_p het volgende:[..]
Onweer hoeft toch niet persee gepaard te gaan met regen? Toch!
quote:Precies. Regenpakken uit de kast dus.
Op dinsdag 09 juli 2002 12:51 schreef Robhimself het volgende:[..]
Hallo! We hebben het hier wel over Nederland, ja!?
quote:jupz Helmond
Op dinsdag 09 juli 2002 09:47 schreef mamamiep het volgende:
hee Blueman, dus jij komt uit de buurt van Eindhoven
quote:zit nu te werken in Eindhoven..maar hoorde al dat in Helmond kloteweer is..
Op dinsdag 09 juli 2002 15:13 schreef Gia het volgende:
Het onweert al in Helmond. Begint net.Ben benieuwd hoe erg het wordt.
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp
[smartass mode]
Zo te zien zitten we op een scheiding van een Koud en warmtefront. in de hogere luchtlagen. en met 1,01 bar zitten we in een lage druk gebied.
[/smartass mode]
Hier regent het nog niet al ziet het er wel dreigend uit. (Den Bosch)
berichtje van KNMI:
quote:Wordt dus weinig skeeleren vanavond
VANDAAG KANS OP (ZWARE) ONWEERSBUIEN.Een golvend frontaal systeem boven de Britse Eilanden en
Frankrijk trekt de komende 24 uur over ons land naar het
noordoosten. Voor het front uit wordt zeer warme, vochtige en
onstabiele lucht naar ons land gestuurd. In deze lucht ontstaan
gemakkelijk buien. In het hele land hebben we (toenemende) kans
op stevige regen- en onweersbuien, mogelijk komt er ook hagel
bij voor. Verder is er een grote kans op zware windstoten tot
85 km/uur, overeenkomend met kracht 9. De temperatuur ligt in
het oosten en zuidoosten rond 27 graden, aan zee wordt het een
graad of 21. Tijdens een fikse bui zakt de temperatuur soms
naar waarden rond 20 graden. De wind draait van zuid naar
zuidwest en neemt langs de kust toe tot af en toe vrij
krachtig, 5.Rond middernacht trekt de buiigheid naar het oosten weg, maar
wordt vrij snel gevolgd door frontale neerslag die morgen
plaatselijk voor veel regen zorgt. De eerste regen wordt vlak
na middernacht in het zuidwesten van het land verwacht. In de
loop van de middag klaart het voorzichtig van het westen op en
wordt het in de kustprovincies droog. Het duurt echter tot in
de avond voordat het regengebied het noordoosten van het land
verlaten heeft.Vanaf donderdag wordt de neerslagkans kleiner en schijnt zo af
en toe de zon. Donderdag wordt het nog 20 graden, maar later in
de week wordt het weer enkele graden warmer.
zie ook al die losse stipjes, geel is vers onweer.
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp?Update=Refresh
Kun je zien hoeveel inslagen er ergens zijn geweest.
en ja ik laat hem gewoon aanstaan
quote:Ja,... ik heb de aarde eruit geboord. Dat omdat deze computer regelamtig aan externe hardware hangt via seriele of paralelle-poort.
Op dinsdag 09 juli 2002 16:11 schreef toska het volgende:
Laten jullie de pc gewoon aanstaan met hevig onweer?
gaan last van onweer dus..
quote:Wat er ook gebeurd!
Op dinsdag 09 juli 2002 16:11 schreef toska het volgende:
Laten jullie de pc gewoon aanstaan met hevig onweer?
quote:Ik hoor anders nog niets...
Op dinsdag 09 juli 2002 16:52 schreef Slipknotje het volgende:
horen hier in h'sum al wat gerommel.
Maar het is wel aardig donker, die lucht
V.
Er komt nog meer uit Belgie en Frankrijk, en dan te bedenken dat het ergste nog voor de kust van Frankrijk ligt.
P.
quote:Pech he, overal zit onweer maar het kan net langs je heen trekken. Boven de Ardennen is weer een onweershaard aan het uitbreiden.
Op dinsdag 09 juli 2002 17:23 schreef Nadientje het volgende:
In het zonnige zuiden nog altijd niks te zien
Arm vriendje, die fietst nu net van werk naar huis
[Dit bericht is gewijzigd door Ajaxno1 op 09-07-2002 19:45]
Het regent en hagelt hier nu echt ontzetten hard, en onweer en bliksem!!!
De straat staat al bijna blank, volgens mij kan het riool het niet aan
* calvobbes moet dan aan z'n werkvakantie van vorig jaar denken waar dat normaal was
quote:Dat heb ik denk ik net gemist, 20 minuten geleden kwam ik aan de andere kant (dit is oost, zo te zien?) G. binnen en daar stonden de wegen ook helemaal blank. De bui zelf heb ik niet meegemaakt, helaas
Op dinsdag 09 juli 2002 17:37 schreef Ajaxno1 het volgende:Gorinchem zeer zwaar onweer, met als gevolg dit
quote:Huh? Dat haal ik er niet uit hoor
Op dinsdag 09 juli 2002 17:45 schreef Ajaxno1 het volgende:
Oost, west is dit toch. Dit is aan de banenweg.
Zo zie je het denk wel.
Inmiddels staan er een paar bewoners te w88 op de brandweer die de boel moet wegpompen.
we zijn hier in huis in discussie welke kant de wind nou op waait in al die tekeningen als: http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp?Update=Refresh ??
quote:Hoe meer richting het westen hoe meer Zuidwest tot West de wind wordt. In het oosten en in Duitsland is de wind nog steeds zuidelijk.
Op dinsdag 09 juli 2002 18:14 schreef Slipknotje het volgende:
bij ons maar klein beetje geweest.we zijn hier in huis in discussie welke kant de wind nou op waait in al die tekeningen als: http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp?Update=Refresh ??
quote:Hm... van linksboven naar rechtsonder dus ongeveer?!
Op dinsdag 09 juli 2002 18:18 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Hoe meer richting het westen hoe meer Zuidwest tot West de wind wordt. In het oosten en in Duitsland is de wind nog steeds zuidelijk.
quote:Nee van linksonder naar rechtsboven !! Noord ligt boven en Zuid ligt onder.
Op dinsdag 09 juli 2002 19:43 schreef Slipknotje het volgende:[..]
Hm... van linksboven naar rechtsonder dus ongeveer?!
Wel krijgt het oosten vannacht en morgen te doen met 40-50 mm regen.
----Kans op zeer hevig onweer boven gans het land in de loop van morgen.-----
[ Algemene evolutie ]
** @19.00ut : De ETA-run van 18ut bevestigt nog steeds de zeer lage LI en hoge CAPE morgen over ons land. De hoogste CAPE-waarden vinden we terug over het ZW EN Z van het land (2.700j/kg). Elders is de waarde met ruim 2.000 ook nog ferm de moeite. De LI daalt tot een -7. Althansn volgens het ETA-model. Het onweer dat zich momenteel vormt boven Engeland schetst een beetje waar wij morgen recht op hebben. De IR-enhanced-beelden tonen snel groeiende wolken. Doordat de bovenstroming zwak is ,en bovendien uit het oosten komt, hoeven we van eerder genoemde onweershaarden geen schrik te hebben. Op iets langere termijn, morgen rond de middag, is het iets moeilijker. Sommige modellen verwachten leuke toestanden, terwijl andere modellen dan weer geen spat regen geven morgen in de namiddag. Die modellen leggen dan vooral de nadruk op woensdag. Het is moeilijk inschatten op grond van de modellen of het al dan niet tot zwaar onweer komt. Maar hier speelt intuïtie en ervaring een belangrijke rol. Met maxima van 30 graden en meer, toenemende cyclonale kromming van het stromingspatroon op alle niveaus (dichterbij komen koude put) en invloed van RI jetstreak is de kans zeer groot dat wij morgen aan de beurt zijn. Ik blijf dus bij mijn beslissing om alarmtoestand te geven voor morgen. Voor woensdag is het kantje boordje. Het uiterste westen van het land bevond zich niet in de gevarenzone op de kaart voor deze update. Na nieuwe evaluatie heb ik de kaartjes aangepast. In de nabijheid van de koude put is er naast het feit dat we ons bevinden in de RI van een zwakke jetstreak weinig te vertellen over dynamische parameters. De shear zal beperkt zijn en veel hoogtewind hoeven we ook niet te verwachten. Dit heeft invloed op de verwachte windstoten. Aan de andere kant is de lucht in de onderste niveaus van de troposfeer in eerste instantie nog vrij droog. Dit bevordert de ontwikkeling van krachtige downdrafts. Met de verwachte CAPE van meer dan 2.000 is hagel ook waarschijnlijk op sommige plaatsen. De verwachte PW blijft bij de nieuwe ETA-run bij de 40 mm, dus wateroverlast is (combinatie PW en zwakke stroming) meer dan waarschijnlijk! **
De warmte blijft nog twee dagen in het land, maar de kwaliteit van het zomerweer gaat erop achteruit. Het hogedrukgebied trekt verder weg van ons en in de plaats duiken boven een groot deel van Europa lagedrukgebieden (thermische). Morgen komen we dus meer en meer onder lagedrik-invloed te staan. Hierdoor destabiliseert de atmosfeer en neemt de kans op onweer toe. De stabiliteitsparameters nemen dinsdag indrukwekkende waardes aan in de subtropische lucht. Zowel ETA als AVN geven morgennamiddag een LI van -7 (run van vanmorgen). De CAPE loopt daarbij op tot een maxima van 2.500j/kg. In Nederland is dit zelfs 3.000j/kg. Plaatselijk kan dit zelfs iets meer zijn. Maar daar wordt nog geen explosief onweer verwacht, wegens te droge lucht daar. De laatse run van AVN (12ut) heeft zijn verwachtingen wat getemperd en voorziet een LI van -5. Maar zelfs dit is veel. ETA (12ut) blijft bij zijn -6 à -7. De Boyden stijgt naar 99! De PW loopt dinsdag-avond op tot meer dan 40 mm!
Dit wil zeggen dat de lucht veel vocht kan bevatten en indien een bui zich ontwikkeld, er zeer veel neerslag kan vallen. Naar woensdag toe is het vooral uitkijken naar een zich ontwikkelden COL boven het westen van Frankrijk. Aan de voorzijde daarvan wordt nog zeer warme lucht aangevoerd. We komen dan terecht in een zogenaamde "Spanish plume", een bel van warme en vooral vochtige lucht die recht vanuit het zuiden naar onze regios wordt getransporteerd. Aan de grond winden we woensdag ook het uitdiepen van een depressie terug, samenhorend bij de koude put. Aan de voorzijde van dit systeem trekt een koufront onze kant op. Aan de voorzijde daarvan ontwikkeld zich snel een convergentielijn. Momenteel is het de verwachting dat beide systemen 's avonds door ons land trekken. Doordat we ons in de rechteringang van een zwakke jetstreak bevinden is heeft er extra divergentie plaats in de hoogte. De combinatie van zowel dynamische factoren (RI jetstreak, lifting front, convergentielijn, zwakke PVA en lage luchtdruk) en thermodynamische factoren (vochtige lucht, hoge maxima) kan leiden tot zeer zwaar onweer boven de lage landen.
Het weeralarm dient beslit te worden afgekondigd, zowel voor morgen als voor woensdag.
Na woensdag blijft de koude put in onze omgeving toertjes draaien, dus stabiel zomerweer zit er niet aan te komen tijdens de voorspellingstermijn. Al blijven de zware onweders na woensdag uit. Dit neemt niet weg dat er geen onweer meer kan voorkomen, vooral op donderdag. Veel hangt af van de temperaturen in de hoogte. AVN berekent een T500 die op vrijdag en zaterdag tot -20 graden reikt. NOGAP laat het kwik 5 graden minder afkoelen.
quote:Moh gewoon ff zeiltje over de tuin spannen en daaronder gaan staan
Op dinsdag 30 juli 2002 13:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Zeer zwaar onweer opkomst !!!Wordt weer geen BBQ vanavond.
Ik heb er wel zin in vanavond
Is alweer een tijd geleden dat we een echt goed onweer hadden. 9 juli liep (in utrecht iig) redelijk met een sisser af en een week of 2 later was het ook niet echt heftig.
Lekker computeren of met een meid op de bank zitten terwijl het buiten regent en onweert is het heerlijkste wat er is
btw ik ga er bij je plaatje ff van uit dat blauw het zwaarste is en oranje het minst zwaar?
quote:dat klopt.......blauw is Zwaar Onweer((Severe Thunderstorms) met (groffe) hagel en zware tot zeer zware windstoten.
Op dinsdag 30 juli 2002 14:46 schreef Komakie het volgende:[..]
Moh gewoon ff zeiltje over de tuin spannen en daaronder gaan staan
Ik heb er wel zin in vanavond
Is alweer een tijd geleden dat we een echt goed onweer hadden. 9 juli liep (in utrecht iig) redelijk met een sisser af en een week of 2 later was het ook niet echt heftig.
Lekker computeren of met een meid op de bank zitten terwijl het buiten regent en onweert is het heerlijkste wat er isbtw ik ga er bij je plaatje ff van uit dat blauw het zwaarste is en oranje het minst zwaar?
pffffffff
quote:niet!
Op dinsdag 30 juli 2002 14:52 schreef lily het volgende:
Het regent nog niet maar het is wel aan´t donderen
quote:Ik zie hier ook nog weinig aankomen hoor...
Op dinsdag 30 juli 2002 15:26 schreef Kos het volgende:
Geen wolk
Geen regen
Geen onweerWel zon
Wel warmteTsja... Hoofddorp he
Maar maakt niet uit, ik vind onweer altijd wel gaaf.
En kan het tenminste wat afkoelen.
Wanneer komt dat onweer nou??
quote:iemand heeft een topic van 9 julie gekicked......daarom hebben we nu geen onweer
Op dinsdag 30 juli 2002 15:56 schreef kasper het volgende:
Hé Oom_Agent, je bent net zo onbetrouwbaar als je collega's!
Zit je soms weer in de berm auto's te flitsen die 2 km per uur te hard rijden?Wanneer komt dat onweer nou??
maar wat niet is kan nog komen natuurlijk
quote:Tjaa, fuck de berm. Ik ben centralist en zit nooit in de berm. (Ja heel soms als er een leuke blondine staat te liften
Op dinsdag 30 juli 2002 15:56 schreef kasper het volgende:
Hé Oom_Agent, je bent net zo onbetrouwbaar als je collega's!
Zit je soms weer in de berm auto's te flitsen die 2 km per uur te hard rijden?Wanneer komt dat onweer nou??
Maar ff kwa onweer, waar zit je dan ???
ja er zit iets boven Amersfoort maar wilt nog niet echt verplaatsen. Er staat namelijk bijna geen wind op grote hoogte. Dus als er eenmaal een bui boven jehoofd zit/ontstaat heb je er urenlang mee te maken.
De buien boven Duitsland (warmteonweer)komen heel langzaam deze kant op. En vannacht komt er vanuit Frankrijk en Belgie het echte koufront met nog meer onweer.
Amsterdam en andere steden in het westen moeten nog ff wachten.
*buitenadem topic komt binnenrennen*
Als ik in oostelijke richting kijk zie ik donkere wolken.
Zou het dan toch gaan gebeuren?
quote:Kasper, hoe dicht bij is dat dan al?
Op dinsdag 30 juli 2002 16:28 schreef kasper het volgende:
Oom_Agent, Oom_Agent...*buitenadem topic komt binnenrennen*
Als ik in oostelijke richting kijk zie ik donkere wolken.
Zou het dan toch gaan gebeuren?
Oom Agent gaat nu ff sluiten, en eten !!
Veel plezier met het onweer allemaal.
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp
quote:De zon schijnt nog, het is broeiend heet. Maar 't hangt al boven Weesp!
Op dinsdag 30 juli 2002 16:29 schreef spookvrouw het volgende:[..]
Kasper, hoe dicht bij is dat dan al?
quote:dan gaat ik maar naar huis denk ik, moet ook nog boodschappen doen en dat doe ik wel graag droog.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:33 schreef kasper het volgende:[..]
De zon schijnt nog, het is broeiend heet. Maar 't hangt al boven Weesp!
quote:Rennen dan maar spookvrouw!!
Op dinsdag 30 juli 2002 16:33 schreef spookvrouw het volgende:[..]
dan gaat ik maar naar huis denk ik, moet ook nog boodschappen doen en dat doe ik wel graag droog.
quote:Dahaaag, moet ik nog roze koeken voor je meenemen?
Op dinsdag 30 juli 2002 16:37 schreef kasper het volgende:[..]
Rennen dan maar spookvrouw!!
[Dit bericht is gewijzigd door ET op 30-07-2002 16:40]
quote:Hmmz, tis ook al weer over...
Op dinsdag 30 juli 2002 16:34 schreef Eightball het volgende:
In Groningen stort het op dit moment, nog geen onweer.
quote:2 pakken alsjeblieft.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:39 schreef spookvrouw het volgende:[..]
Dahaaag, moet ik nog roze koeken voor je meenemen?
Laatste nieuws: het regent hier!
quote:Gefeliciteerd kerel! Geniet er van!
Op dinsdag 30 juli 2002 16:44 schreef kasper het volgende:
quote:Hee kasper. Volgens mij gaat het hier ook zo beginnen. In Duitsland zijn al dorpjes met wateroverlast.
Op dinsdag 30 juli 2002 16:44 schreef kasper het volgende:[..]
2 pakken alsjeblieft.
quote:*zit met een roze koek en een colaatje in de hand te genieten*
Op dinsdag 30 juli 2002 16:45 schreef Eightball het volgende:[..]
Gefeliciteerd kerel! Geniet er van!
wel wat wolkjes, maar kurk- en kurkdroog!
Het zou vanacht best wel eens kunnen gaan onweren..en ik hoop het wat het is super warm hier op zolder
Geen wolkje te zien, en al helemaal geen regen of onweer te bespeuren....
quote:Helemaal mee eens. Heerlijk als het dondert en flitst.
Op dinsdag 30 juli 2002 17:00 schreef yvonne het volgende:
Ik wil zwaar onweer jah
Ik ben dol op onweer.
quote:Mooi, Spookvrouw is dus ook droog aangekomen...
Op dinsdag 30 juli 2002 16:47 schreef kasper het volgende:
roze koek
2 zeer grote cumulonimbussen hier. Heel mooi om te zien.
quote:Nee, deze lag nog in m'n bureau.
Op dinsdag 30 juli 2002 17:07 schreef Eightball het volgende:[..]
Mooi, Spookvrouw is dus ook droog aangekomen...
Weerbericht update: zonnig en benauwd.
quote:Dat was in Amerika, maar die wolk lijkt precies op wat ik net zag boven Duitsland.
Op dinsdag 30 juli 2002 17:21 schreef Againzender het volgende:
Dat is een mooi wolkje agent! Waar is dat?
Hier in A'dam west weer zonnig met in het oosten nog steeds een flinke wolkenpartij. Dacht het net te horen rommelen, maar dat kan een vliegtuig geweest zijn.....
Water.... 31,1 graden in mijn keuken, dik 34 achter de computer, pff....
Hier een foto die vanmiddag is gemaakt in het westland.
het is nu ook harstikke benauwd!!!
Een ijskoude Bavaria voor degene die de eerste vangt !
quote:ja klopt Jojogirl, alleen is dat een error !!
Op dinsdag 30 juli 2002 17:52 schreef Jojogirl het volgende:
Wow, bijna het hele plaatje zit onder de gekleurde stippen als je op http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp kijkt.
Blikseminslagen heeft er net 1 uur uit gelegen en is zojuist gereset !!
http://onweb.blids.de/blids/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp?nav1=products&nav2=spion
quote:Is dat onze schuld? F5 F5 F5 F5?
Op dinsdag 30 juli 2002 17:53 schreef Oom_Agent het volgende:
Blikseminslagen heeft er net 1 uur uit gelegen en is zojuist gereset !!
quote:Hihi, denk het !!!
Op dinsdag 30 juli 2002 17:55 schreef dwerg het volgende:[..]
Is dat onze schuld? F5 F5 F5 F5?
quote:Rotterdam is nog steeds errug zonnig
Op dinsdag 09 juli 2002 09:14 schreef Oom_Agent het volgende:
---------------------------
Voorwaarschuwing voor extreem weer
kep maar even een foto gemaeckt
Dat daar op de achtergrond is De Dom
En ja het hoost hier in utrecht , heerlijk
quote:yep hier in Amsterdam erg sterke wind. Heb net iemand gesproken die vanuit Zandvoort belde, maar daar is het nog heerlijk weer.
Op dinsdag 30 juli 2002 19:47 schreef September het volgende:
Waait erg hard hier in Amsterdam veel wolken zichtbaar
de wind staat vanaf Den Oever hierheen, is wel harder aan het waaien trouwens en de zon is wel weg maar verder is het gewoon een beetje bewolkt
HAHAHA ik moet er in een keer aan denken dat mn ouders aan het fietsen zijn
die zouden pas over een uur op zn minst terug zijn
en wat heb ik een medelijden met mn ouders
hahaha wie gaat er dan ook fietsen als er onweer wordt voorspeld
quote:hahahaha
Op dinsdag 30 juli 2002 19:55 schreef ToXiCitY het volgende:en wat heb ik een medelijden met mn ouders
hahaha wie gaat er dan ook fietsen als er onweer wordt voorspeld
quote:Jij hebt nu ook onweer & hoosbui, toch?
Op dinsdag 30 juli 2002 19:29 schreef yvonne het volgende:
Windje in Dordt, nog steeds heet en droog.
Lucht bewolkt, maar wel heel licht. Hier en daar grijze plekken. Warm met windje.
Saillant detail, veel veel vogels in de lucht (voorbode?)
quote:In Roelofarendsveen regent het behoorlijk hard, en hebben we windstoten tot 50 km/u. Het duurt al een kwartier, en met dit tempo blijft er weinig regen over voor Leiden.
Op dinsdag 30 juli 2002 20:10 schreef Jojogirl het volgende:
In Leiden begint het nu ineens heel hard te waaien en wordt de lucht steeds grijzer. Ook begint het heel zachtjes te rommelen.
Het waait zwaar hard en wind is al bijna 180° gedraaid. Kan nooit echt lang meer duren, hoop ik.
Daar gaat `t laatste stukje blauw hier in zuid. Wind trekt aan, met af en toe harde windstoten. Temperatuur nog altijd 31C op balkon. Nog steeds geen neerslag.
quote:Mmm vandaar dat het hier zo droog blijft.
Op dinsdag 30 juli 2002 20:19 schreef dwerg het volgende:[..]
In Roelofarendsveen regent het behoorlijk hard, en hebben we windstoten tot 50 km/u. Het duurt al een kwartier, en met dit tempo blijft er weinig regen over voor Leiden.
Ook leuk: al het zand wat naast de A4 ligt voor de HSL, waait nu over de snelweg. Lekker voor je auto.
* Jojogirl hoort nu net de eerste hardere donder.
Het waait trouwens zo hard dat ik echt grote moeite heb de balkondeur open en dicht te duwen.
Het was best dreigend, de lucht leek op beelden uit de film Twister.
quote:Stuur het eens richting Krommenie? Plz.
Op dinsdag 30 juli 2002 21:07 schreef BenKetting het volgende:
Castricum: flinke regen nu; goed voor de tuin.
Veel regen nu
Er vallen veel korte klappen, dus geen gedonder en gerommel
Ik ga maar eens op mijn balkon kijken
De lucht was zwart en het bliksemde konstant..
quote:Vandaag weer !!
Op woensdag 31 juli 2002 09:24 schreef otisclub het volgende:
Omg. Roosendaal heeft het gisteravond echt gespookt.
Ik kwam terug van Dordrecht en er stonden ±30 auto's langs de kant van de weg die niet meer durfden te rijden.De lucht was zwart en het bliksemde konstant..
quote:Ik zit nu in Oosterhout, maar daar is het zwaar bewolkt.
Op woensdag 31 juli 2002 09:25 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Vandaag weer !!
quote:Nee inderdaad...nu nog niet. Eerst moet de boel weer flink opgewarmd worden door de dagelijkse gang.
Op woensdag 31 juli 2002 09:28 schreef otisclub het volgende:[..]
Ik zit nu in Oosterhout, maar daar is het zwaar bewolkt.
Het ziet nu nog niet naar uit dat het gaat regenen.
Hier is het nu zonnig en warmt de boel flnik op.
ik heel benauwd alles in veiligheid gesteld gister toen ik thuis kwam van m'n werk. alles vast gezet, zwembad afgedekt....
en ja... daar komen de donkere zwarte wolken...
het heeft zeker drie kwartier behoorlijk geregent, en lekker gebliksemt....
na afloop had ik zoiets....
is dat alles?, ik denk dat we in Roosendaal maar een staartje hebben gehad van de storm....
quote:Het zijn toch wel de originelen (Originals)?
Op woensdag 31 juli 2002 10:54 schreef spookvrouw het volgende:
Ow ja Kasper, hier heb je twee pakken roze koeken van AH, die zijn toch wel goed?
*buitje voelt hangen*
quote:Moet je even op de verpakking kijken. Geen idee, ik had mijn leesbrillie niet bij me gistermiddag, dus heb op de goede gok maar wat gepakt. Ze zijn vast wel lekker
Op woensdag 31 juli 2002 11:19 schreef kasper het volgende:[..]
Het zijn toch wel de originelen (Originals)?
*buitje voelt hangen*
quote:*checkt verpakking*
Op woensdag 31 juli 2002 11:22 schreef spookvrouw het volgende:[..]
Moet je even op de verpakking kijken. Geen idee, ik had mijn leesbrillie niet bij me gistermiddag, dus heb op de goede gok maar wat gepakt. Ze zijn vast wel lekker
Het zijn dus de verkeerde!
On-topic: zon probeert hier door te breken.
laat het maar zo blijven, vind ik best
quote:bonnetje aan Kasper geeft, ga maar ruilen dan.
Op woensdag 31 juli 2002 11:47 schreef kasper het volgende:[..]
*checkt verpakking*
Het zijn dus de verkeerde!
![]()
On-topic: zon probeert hier door te breken.
Ben benieuwd hoe jullie ze vinden, ze staan op http://plankie.50megs.com en dan vanuit daar kun je op de links klikken. Direct linking staan ze niet toe
quote:Mooie foto's
Op woensdag 31 juli 2002 12:35 schreef plankie het volgende:
Ik heb een paar foto's gemaakt gisteravond/nacht, waarvan er 2 zeer goed gelukt zijnBen benieuwd hoe jullie ze vinden, ze staan op http://plankie.50megs.com en dan vanuit daar kun je op de links klikken. Direct linking staan ze niet toe
Het is alleen jammer dat het op die site ook pop-ups regent.
'k zit nu niet thuis en heb ff gezocht naar een plekje waar ik ze ff kon parkeren.. Weet zo het password van mijn eigen provider (chello) niet uit m'n hoofd... da's zo'n moeilijk ding
Had gisteren ook net een docu op Discovery gezien over het fotograveren van flitsen.
heel mooi weer...echt perfect op dit moment, om te voetballen ofzo...
dus niet om te werken....
quote:Ik heb thuis een goeie digitale camera, maar ik vraag me dus eigenlijk af hoe je nou precies flitsen moet fotograferen. Iemand een idee? Op de gok drukken is wel erg lastig
Op woensdag 31 juli 2002 12:45 schreef -Mk- het volgende:
Mooie fotos idd.
Gisteravond hier ook hele mooie flitsen, helaas heb ik geen digitale camera ofzo...Had gisteren ook net een docu op Discovery gezien over het fotograveren van flitsen.
Wanneer bereikt het Groningen?
quote:Als de zon nu schijnt in Groningen, en er ontstaan wat stapelwolken (Cb's) dan heb je kans op wat onweer straks.
Op woensdag 31 juli 2002 13:38 schreef CartWOman het volgende:
Vraagje voor Piet Pau.. euhm ik bedoel Oom_Agent: ()
Wanneer bereikt het Groningen?
Maar in Groningen zal het tot eind van de middag, misschien wel pas in de avond gaan onweren.
Oat Morn !!!
quote:Wat nevelige hoge bewolking, zon schijnt desondanks volop.
Op woensdag 31 juli 2002 13:43 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Als de zon nu schijnt in Groningen, en er ontstaan wat stapelwolken (Cb's) dan heb je kans op wat onweer straks.
Maar in Groningen zal het tot eind van de middag, misschien wel pas in de avond gaan onweren.
Oat Morn !!!
Dankjewel!
Moi!!
26,2 graden in mijn kamer
54% vochtigheid in mijn kamer
27,3 Graden Celsius buiten
53% vochtigheid buiten
Bewolkt en een beetje heiig, tevens benauwd
Tip: www.weeronline.nl --> druk vervolgens op NEDERLAND in het menu en je hebt realtime neerslagradar, bliksemontladingen, webcams, en alle andere weersinformatie op praktisch elk punt in NL die je maar wilt hebben.
HEEEEEEEL Uitgebreid
(Als je via de hoofdpagina op neerslagradar drukt moet je ervoor betalen, in het submenu van NEDERLAND niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |