abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104235735
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_104235805
Oja 11 november, niet vergeten de gordijnen dicht te doen vanavond :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104235827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:42 schreef V1z0R het volgende:
Oja 11 november, niet vergeten de gordijnen dicht te doen vanavond :)
En morgen eieren van je ramen schrapen :P
pi_104235863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:43 schreef MarMar het volgende:

[..]

En morgen eieren van je ramen schrapen :P
Buurman die loopt wel naar de deur :) Geef ik hem vanmiddag gewoon een zak snoep d'r bij :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 09:46:49 #5
70532 loveli
N
pi_104235911
Snoepjes??? *huil*
crap in = crap out
pi_104235945
Mandarijntjes krijgen die kindjes maar fijn van hun mama's, hier krijgen ze mini's van mars enzo :P
pi_104235956
Yup, dan zijn ze volgend jaar te dik om uberhaupt eieren te kunnen gooien :')
pi_104235967
Owja 11 november... wat was dat toch geniaal vroeger O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_104235979
Van 1 keer snoep per jaar? Zal meevallen.. hier doen de dochters er maanden mee en moeten we vaak in januari het restende weggooien :')
pi_104235990
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:48 schreef progje het volgende:
Owja 11 november... wat was dat toch geniaal vroeger O+
Vroeger vloog er nog eens een lampion in de fik en dan was je zielig en kreeg je extra snoep :D
pi_104235992
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:47 schreef MarMar het volgende:
Mandarijntjes krijgen die kindjes maar fijn van hun mama's, hier krijgen ze mini's van mars enzo :P
goedzo, niks is zo stom als mandarijntjes krijgen.
pi_104236001
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:47 schreef MarMar het volgende:
Dat was altijd zo'n deceptie als je langs de deuren ging... een mandarijn :')
Kreeg ze ook vaak in mn schoen trouwens :N
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 09:50:39 #13
70532 loveli
N
pi_104236024
Rozijntjes zijn ook stom :Y
crap in = crap out
pi_104236043
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:49 schreef MarMar het volgende:

[..]

Vroeger vloog er nog eens een lampion in de fik en dan was je zielig en kreeg je extra snoep :D
ik heb er eens 1 van een suikerbiet gemaakt. Dat vonden die oude mensen helemaal geweldig. Kreeg overal extra snoep.. hihi O+
pi_104236085
Ik heb toen ik stage liep voor de klas de kindjes eens een liedje zelf laten schrijven voor Sint Maarten, iedereen een paar zinnetjes, goed oefenen :)
Na sint maarten kreeg ik van alle kindjes snoep omdat ze zoveel extra hadden gekregen met hun zelfgeschreven liedje :D
pi_104236133
lidl heeft een food processor ind e aanbieding hier, ga straks eens kijken, want wil al tijden zo'n ding, en dit is niet zo heel veel geld: http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_18981.htm
pi_104236325
Ik heb gewoon een staafmixer en een garde :@
Nu zal dat ding natuurlijk meer kunnen, maar ik red me zo wel :)

[ Bericht 37% gewijzigd door V1z0R op 11-11-2011 10:06:39 ]
pi_104237007
@ jagar die ziet er idd handig uit!
Ik heb onlangs die van Braun gekocht, van de AH garage sale. Die werkt ook wel enigszins.

Nu ga ik eventjes bijlezen :s)
~ Bonito La Risa ~
pi_104237390
:W iemand vanachter mijn pc weg :+
Kan ik mooi verder inetten ;) oh nee werken...

Dat langs de deuren gaan leeft hier echt niet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104237575
@Conleche: Gaaaaf die reis O+
@Mi super leuke jurkjes O+ staan je goed! Vooral de eerste O+ en de tweede ook errug leuk! En dat okselgebeuren :?

Nog verder wat gemist :P

sorrryyy. Had het 1 en ander gemist.
~ Bonito La Risa ~
pi_104237902
De 2e neig ik nu meer naar dan de eerste.
Maar ik doe nog wel even wat mensen lastigvallen met een passessie.
Wat meespeelt is dat ik me qua aankleding veiliger voel in de 2e.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104237963
Die 2e heeft wat meer sexyness. (hoe zeg je dat :P ) Kan je ook goed combineren met een avondje weg.
En die 1e heeft wat liefs, klassiek en elegant. Kan denk goed op een bruiloft O+ Zo mooi!
~ Bonito La Risa ~
pi_104238668
Ik heb nog nooit zo lang over kleding nagedacht :@ Volgens mij nog sneller besloten of ik m'n huidige auto ging kopen of niet :P
pi_104238824
Mjah, waarom hou je ze niet gewoon beide? Of kan je dan de rest van de maand niet meer eten?
Het zijn twee verschillende jurkjes voor verschillende gelegenheden :)
pi_104238853
www.takethislollipop.com

AWESOME!! & freaky :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')