abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104235735
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_104235805
Oja 11 november, niet vergeten de gordijnen dicht te doen vanavond :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_104235827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:42 schreef V1z0R het volgende:
Oja 11 november, niet vergeten de gordijnen dicht te doen vanavond :)
En morgen eieren van je ramen schrapen :P
pi_104235863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:43 schreef MarMar het volgende:

[..]

En morgen eieren van je ramen schrapen :P
Buurman die loopt wel naar de deur :) Geef ik hem vanmiddag gewoon een zak snoep d'r bij :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 09:46:49 #5
70532 loveli
N
pi_104235911
Snoepjes??? *huil*
crap in = crap out
pi_104235945
Mandarijntjes krijgen die kindjes maar fijn van hun mama's, hier krijgen ze mini's van mars enzo :P
pi_104235956
Yup, dan zijn ze volgend jaar te dik om uberhaupt eieren te kunnen gooien :')
pi_104235967
Owja 11 november... wat was dat toch geniaal vroeger O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_104235979
Van 1 keer snoep per jaar? Zal meevallen.. hier doen de dochters er maanden mee en moeten we vaak in januari het restende weggooien :')
pi_104235990
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:48 schreef progje het volgende:
Owja 11 november... wat was dat toch geniaal vroeger O+
Vroeger vloog er nog eens een lampion in de fik en dan was je zielig en kreeg je extra snoep :D
pi_104235992
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:47 schreef MarMar het volgende:
Mandarijntjes krijgen die kindjes maar fijn van hun mama's, hier krijgen ze mini's van mars enzo :P
goedzo, niks is zo stom als mandarijntjes krijgen.
pi_104236001
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:47 schreef MarMar het volgende:
Dat was altijd zo'n deceptie als je langs de deuren ging... een mandarijn :')
Kreeg ze ook vaak in mn schoen trouwens :N
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 09:50:39 #13
70532 loveli
N
pi_104236024
Rozijntjes zijn ook stom :Y
crap in = crap out
pi_104236043
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:49 schreef MarMar het volgende:

[..]

Vroeger vloog er nog eens een lampion in de fik en dan was je zielig en kreeg je extra snoep :D
ik heb er eens 1 van een suikerbiet gemaakt. Dat vonden die oude mensen helemaal geweldig. Kreeg overal extra snoep.. hihi O+
pi_104236085
Ik heb toen ik stage liep voor de klas de kindjes eens een liedje zelf laten schrijven voor Sint Maarten, iedereen een paar zinnetjes, goed oefenen :)
Na sint maarten kreeg ik van alle kindjes snoep omdat ze zoveel extra hadden gekregen met hun zelfgeschreven liedje :D
pi_104236133
lidl heeft een food processor ind e aanbieding hier, ga straks eens kijken, want wil al tijden zo'n ding, en dit is niet zo heel veel geld: http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_18981.htm
pi_104236325
Ik heb gewoon een staafmixer en een garde :@
Nu zal dat ding natuurlijk meer kunnen, maar ik red me zo wel :)

[ Bericht 37% gewijzigd door V1z0R op 11-11-2011 10:06:39 ]
pi_104237007
@ jagar die ziet er idd handig uit!
Ik heb onlangs die van Braun gekocht, van de AH garage sale. Die werkt ook wel enigszins.

Nu ga ik eventjes bijlezen :s)
~ Bonito La Risa ~
pi_104237390
:W iemand vanachter mijn pc weg :+
Kan ik mooi verder inetten ;) oh nee werken...

Dat langs de deuren gaan leeft hier echt niet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104237575
@Conleche: Gaaaaf die reis O+
@Mi super leuke jurkjes O+ staan je goed! Vooral de eerste O+ en de tweede ook errug leuk! En dat okselgebeuren :?

Nog verder wat gemist :P

sorrryyy. Had het 1 en ander gemist.
~ Bonito La Risa ~
pi_104237902
De 2e neig ik nu meer naar dan de eerste.
Maar ik doe nog wel even wat mensen lastigvallen met een passessie.
Wat meespeelt is dat ik me qua aankleding veiliger voel in de 2e.
pi_104237963
Die 2e heeft wat meer sexyness. (hoe zeg je dat :P ) Kan je ook goed combineren met een avondje weg.
En die 1e heeft wat liefs, klassiek en elegant. Kan denk goed op een bruiloft O+ Zo mooi!
~ Bonito La Risa ~
pi_104238668
Ik heb nog nooit zo lang over kleding nagedacht :@ Volgens mij nog sneller besloten of ik m'n huidige auto ging kopen of niet :P
pi_104238824
Mjah, waarom hou je ze niet gewoon beide? Of kan je dan de rest van de maand niet meer eten?
Het zijn twee verschillende jurkjes voor verschillende gelegenheden :)
pi_104238853
www.takethislollipop.com

AWESOME!! & freaky :D
pi_104238947
Dat ding wil vanalles accessen op mijn facebook?
pi_104239081
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:22 schreef MarMar het volgende:
Dat ding wil vanalles accessen op mijn facebook?
Ja, dat moet vanwege het idee erachter. Anders werkt het niet. Maar 't kan verder geen kwaad ^^
Al kan ik me voorstellen dat je het uit principe niet wilt.
pi_104239209
Haha.
Die site!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~ Bonito La Risa ~
pi_104239456
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:15 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb nog nooit zo lang over kleding nagedacht :@ Volgens mij nog sneller besloten of ik m'n huidige auto ging kopen of niet :P
Ehh ja maar ik draag dan ook echt alles in mijn kast ;) en dat is geen klein kastje :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:19 schreef MarMar het volgende:
Mjah, waarom hou je ze niet gewoon beide? Of kan je dan de rest van de maand niet meer eten?
Het zijn twee verschillende jurkjes voor verschillende gelegenheden :)
O jawel maar heb een hekel aan iets kopen en het niet dragen. Zonde van mijn geld en die grijze zit niet comfi genoeg vermoed ik om een veelgedragen exemplaar te worden.
Stiekem vind ik de slechte afwerking voor die 100 euro dat het ding kost ook best veel :@
pi_104239469
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:29 schreef Mixende_match het volgende:
Haha.
Die site!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, hebben al zo ontzettend veel mensen aan meegedaan, dan was t wel al bekend. En anderd kun je t nu ook gewoon verwijderen :)

Echt freaky huh? xD
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 11:42:28 #31
70532 loveli
N
pi_104239669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:36 schreef Ml-etje het volgende:
O jawel maar heb een hekel aan iets kopen en het niet dragen. Zonde van mijn geld en die grijze zit niet comfi genoeg vermoed ik om een veelgedragen exemplaar te worden.
Stiekem vind ik de afwerking voor die 100 euro dat het ding kost ook best veel :@
Goede argumenten.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 11:44:32 #32
70532 loveli
N
pi_104239754
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:15 schreef V1z0R het volgende:
Mannen - vrouwen. Twee werelden.
crap in = crap out
pi_104239823
quote:

[..]

Ehh ja maar ik draag dan ook echt alles in mijn kast ;) en dat is geen klein kastje :@
Zal ook wel evenveel geld gekost hebben :P

Daarom zijn Hollandse garnalen zo lekker :9~ Bij elke hap waan ik mezelf op een waddeneiland O+ :D

Lijstje:
O: kwark met banaan
T: bth speklap :@ / 3 hapjes garnalen
L: 2 bth paprika, kipfilet, paard / glas melk / portie vlammetjes met chilisaus
T: half blikje makreelfilets / hapje garnalen / stukje gerookte zalm
T: paar biertjes
D: zuurkooolschotel
T: wodka en paar blokjes oude kaas
pi_104240023
quote:

[..]

[..]

Stiekem vind ik de slechte afwerking voor die 100 euro dat het ding kost ook best veel :@
Zoals loveli zegt, goed argument!
pi_104240104
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zal ook wel evenveel geld gekost hebben :P

Daarom zijn Hollandse garnalen zo lekker :9~ Bij elke hap waan ik mezelf op een waddeneiland O+ :D

Lijstje:
O: kwark met banaan
T: bth speklap :@ / 3 hapjes garnalen
L: 2 bth paprika, kipfilet, paard / glas melk / portie vlammetjes met chilisaus
T: half blikje makreelfilets / hapje garnalen / stukje gerookte zalm
T: paar biertjes
D: zuurkooolschotel
T: wodka en paar blokjes oude kaas
Ehh een autootje of 3 vernoed ik wel ja (kleine dan)

Om niet te verzanden in een dagenlang durende discussie ik ga mijn goede argumenten donderdag gebruiken als ze wel of niet terug gaan.
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:00:38 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104240409
Zo! 12 uur deadline weer gehaald, zo nog beginnen aan een sollicitatiebrief en klaar maken voor een slumberparty in Utrecht met vriendinnetjes :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104240455
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zo! 12 uur deadline weer gehaald, zo nog beginnen aan een sollicitatiebrief en klaar maken voor een slumberparty in Utrecht met vriendinnetjes :P
Wat een naar leven heb jij toch :*
pi_104240489
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuk :)
Wel respect voor jouw volhardendheid in het schrijven van sollicitatiebrieven!!
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:06:17 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104240621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat een naar leven heb jij toch :*
Wel he! Heel vervelend :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:02 schreef Nallie het volgende:

[..]

Leuk :)
Wel respect voor jouw volhardendheid in het schrijven van sollicitatiebrieven!!
Aw, lief O+ Maar 't zal wel moeten he, kan moeilijk mn nijnen aan het werk zetten oids :D Ik heb na een telefoongesprekje van gisteren wel motivatie om de brief te schrijven, dus ik begin zo vast *O* Nieuwe gemotiveerdheid is fijn O+
pi_104241251
Goed zo! Hoop dat er wat uitkomt!

Ik heb een honger dag! Als t koud wordt dan wil ik mezelf volstoppen :Y)
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:25:28 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104241323
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:23 schreef Nallie het volgende:
Goed zo! Hoop dat er wat uitkomt!

Ik heb een honger dag! Als t koud wordt dan wil ik mezelf volstoppen :Y)
Herkenbaar! Ik heb dan ook altijd zin in zware D's, zoals stamppot en linzen + rijst en spek :P
pi_104241581
Poeh. Ik wordt echt moe van onze buurtvereniging. Denk je wat leuks op te zetten, krijg je weer commentaar... :X Soms denk ik echt: :W daaaaaaaag zoek het maar uit!

/egopost
~ Bonito La Risa ~
pi_104241809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:32 schreef Mixende_match het volgende:
Poeh. Ik wordt echt moe van onze buurtvereniging. Denk je wat leuks op te zetten, krijg je weer commentaar... :X Soms denk ik echt: :W daaaaaaaag zoek het maar uit!

/egopost
Dat is zo vaak he, alles afzeiken en zelf met niks komen! }:|
pi_104241848
MI, die tweede jurk stond je geweldig! En als je je daar prettiger in voelt is de keuze al gemaakt toch ;)
Gij sexy vrouw :9
pi_104241937
Pfoe, ik moet voor mijn studie geld ophalen voor een goed doel (groot bedrag) maar ik sta niet helemaal achter het goede doel.. Lastig.. Niet meedoen betekent geen studiepunten..

Misschien mag ik een ander doel kiezen maar dan sta ik er nog niet helemaal achter..
Worry is a misuse of imagination
pi_104241960
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:42 schreef Probability het volgende:
Pfoe, ik moet voor mijn studie geld ophalen voor een goed doel (groot bedrag) maar ik sta niet helemaal achter het goede doel.. Lastig.. Niet meedoen betekent geen studiepunten..

Misschien mag ik een ander doel kiezen maar dan sta ik er nog niet helemaal achter..
Wat een rare opdracht?!
pi_104242053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:43 schreef Nallie het volgende:

[..]

Wat een rare opdracht?!
^^
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104242182
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:43 schreef Nallie het volgende:

[..]

Wat een rare opdracht?!
Ja he, om je sales talenten te ontwikkelen of zo.. En ik mag alleen geld ontvangen van bedrijven..
pi_104242192
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:39 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat is zo vaak he, alles afzeiken en zelf met niks komen! }:|
Gezeik daarop haha :
SPOILER
@prob idd wat raar, dan zou je toch zeggen dat het wat anders geregeld kan worden??
~ Bonito La Risa ~
pi_104242272
Lijstje, hij is vreemd :Y)

O: havermout met banaan en rozijntjes (heb nu havermout van de biowinkel, die wordt niet zo'n brij, lekker!)
T: koffie verkeerd, 2 mandarijntjes, 6 pepernoten, paar gebakken aardappelblokjes van gister
L1: cracker pindakaas, cracker appelstroop, tomaat
L2: blikje mais en een tomaat
T: zakje pitjes en zaadjes, koffie verkeerd?
D: bij vriendinnetje, iets van couscous geloof ik
T: chips
pi_104242289
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:49 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja he, om je sales talenten te ontwikkelen of zo.. En ik mag alleen geld ontvangen van bedrijven..
Ja en de credits komen de universiteit toe zeker
pi_104243178
Boh, rotdag. Bij de gratis wintercheck bleek er van alles mis met m'n auto. Repareren gaat zodanig veel kosten dat het niet meer de moeite is ;( . En nu wil ik m'n frustratie wegshoppen, maar da's niet echt verstandig als ik besluit een ander autootje te kopen :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104243195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:52 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja en de credits komen de universiteit toe zeker
Ja denk het :{
pi_104243258
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:18 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja denk het :{
Ik snap de opdracht ook wel weer, normaal zul je ook niet overal achterstaan aan wat je moet verkopen/doen.
pi_104243428
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik snap de opdracht ook wel weer, normaal zul je ook niet overal achterstaan aan wat je moet verkopen/doen.
Ja ik doe het ook wel, maar had liever een goed doel gehad met CBF keurmerk!
pi_104243667
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:23 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja ik doe het ook wel, maar had liever een goed doel gehad met CBF keurmerk!
Nu ben ik wel heel erg benieuwd voor welk "goed doel" je geld moet regelen!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104243766
Stichting VierVoeters?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104243793
Help de grachtengordel door de winter?
pi_104243798
Ja, ik zou echt geen geld geven aan doelen zonder cbf-keurmerk. Denk ook dat bedrijven daar huiverig voor zijn...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104243856
Geloof dat ik een goedendoelennoob ben want ik ken het hele keurmerk niet.
pi_104243994
Ik ook niet :@ Wel jammer, had anders al die zwervers een geldige reden kunnen geven. "Ja sorry, je hebt geen keurmerk, ga maar bij een ander schooien :{w" :')
pi_104244081
Ken het keurmerk ook niet :@ haha
@phaidra, kut zeg!

Onze auto staat al een week bij de garage.. :') Sinds dat we 'm hebben, (half jaar) de 5e keer :') :')
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 13:45:20 #63
70532 loveli
N
pi_104244225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:17 schreef Phaidra het volgende:
Boh, rotdag. Bij de gratis wintercheck bleek er van alles mis met m'n auto. Repareren gaat zodanig veel kosten dat het niet meer de moeite is ;( . En nu wil ik m'n frustratie wegshoppen, maar da's niet echt verstandig als ik besluit een ander autootje te kopen :').
Serieus mis of kwikfit-mis? 'Gratis' check...
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 13:46:02 #64
70532 loveli
N
pi_104244257
Turk op de hoek repareert 'em voor minder.
crap in = crap out
pi_104244291
Oi M_M, da's ook niet fijn :N . Ik heb een jaar zonder enig probleem gereden en zie nu... Het zegt dus helaas niets.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104244346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:34 schreef Phaidra het volgende:
Ja, ik zou echt geen geld geven aan doelen zonder cbf-keurmerk. Denk ook dat bedrijven daar huiverig voor zijn...
Hangt zo'n CBF keurmerk samen met een ANBI verklaring van de belastingdienst?
Want voor een bedrijf zal een ANBI verklaring wel belangrijk zijn omdat ze de donatie als aftrekpost opvoeren.

De stichting waarvoor ik nog wel eens geld inzamel heeft ook geen CBF keurmerk en als ik me niet vergis, is dat vooral omdat het aanvragen van zo'n keurmerk een bak met geld kost.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104244456
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Serieus mis of kwikfit-mis? 'Gratis' check...
Serieus mis. Hij staat bij de merkdealer, tot nu toe heel goede ervaringen mee. O.a. Distributieriem moet vervangen, remkabels bijna doorgeroest, banden vervangen en iets met kogels wat ik niet helemaal begreep :') . Het was een lange waslijst waar ik de helft niet van heb onthouden. Alleen al arbeidstijd zou rond de 10 uur kosten, da's al ca. 1000 euro excl. materiaalkosten...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104244523
Bovendien ben ik na de remproblemen (2 weken geleden nog eens gehad) het vertrouwen in de auto een beetje kwijt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104244700
10 uur 140incl. is anders dan 10 uur 20incl. :P
pi_104244701
Oeh. Dat klinkt idd serieus nadenken over een ander auto.. Balen zeg!

Bij ons valt het trouwens (hopelijk) nog onder garantie, dus zo erg is het niet, maar wel irritant haha
~ Bonito La Risa ~
pi_104244824
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:58 schreef V1z0R het volgende:
10 uur 140incl. is anders dan 10 uur 20incl. :P
Dan nog, 1000 euro aan reparatiekosten is de auto niet waard.

Zou nog ergens anders een second opinion kunnen doen, maar ik geloof niet dat ze me nog de weg op laten gaan met t ding.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104245109
Shit zit op mobiel en wil het PMen
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:11:46 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104245185
Normaal garage uurtarief is ¤ 60,- tot ¤ 80,- per uur. En ik zou alleen de remmen laten repareren. Hoeveel km heeft je auto? is vervangen distributieriem echt noodzakelijk of moet het binnen 5000 km?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:12:18 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104245204
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dan nog, 1000 euro aan reparatiekosten is de auto niet waard.

Zou nog ergens anders een second opinion kunnen doen, maar ik geloof niet dat ze me nog de weg op laten gaan met t ding.
Jawel hoor. Je hebt APK.
Mijn oude bus was er nog veel erger aan toe. En daar ben ik mee de alpen over gereden.
pi_104245345
Hier dus 96 p/u :'). Auto heeft ca. 97.000 km gereden, distributieriem niet direct nu, maar wel zeer binnenkort. Groot risico op nog meer schade als ik het nu niet zou doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:25:00 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104245693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:15 schreef Phaidra het volgende:
Hier dus 96 p/u :'). Auto heeft ca. 97.000 km gereden, distributieriem niet direct nu, maar wel zeer binnenkort. Groot risico op nog meer schade als ik het nu niet zou doen.
Ik dacht dat de distributieriem bij gemiddeld 115.000 gewisseld moest worden. gaat ie onderweg kapot heb je volgens mij niet meer schade dan een kapotte distributieriem en tijdverlies door wegslepen door de anwb. Je bent toch wel wegenwachtlid?

Remmen moet je wel tijdig laten repareren. Anders wordt het duur.
pi_104245939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik dacht dat de distributieriem bij gemiddeld 115.000 gewisseld moest worden. gaat ie onderweg kapot heb je volgens mij niet meer schade dan een kapotte distributieriem en tijdverlies door wegslepen door de anwb. Je bent toch wel wegenwachtlid?

Remmen moet je wel tijdig laten repareren. Anders wordt het duur.
Nee!
Dat is dus iets waar je het echt niet op moet wagen :@

Verkeerde spanning erop kan al desastreus zijn in het uiterste geval.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:32:24 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104246011
Echt? Oh, bij mijn oude auto's is het altijd gewoon goed afgelopen.
pi_104246170
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:32 schreef Tinkepink het volgende:
Echt? Oh, bij mijn oude auto's is het altijd gewoon goed afgelopen.
Yup.
Kunnen je kleppen van krom slaan, zuigerveren vast... Duur grapje.
pi_104246421
Kruidnoten, waarom zijn jullie zo lekker? }:| :'(
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_104246451
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:42 schreef Goodbye het volgende:
Kruidnoten, waarom zijn jullie zo lekker? }:| :'(
Bekend met het probleem...
pi_104246549
Ik vind pepernoten veel lekkerder, kruidnoten mogen jullie wel.
pi_104246585
Dat ze zo lekker zijn is het probleem niet eens :')
Dat ze en masse komen wel }:|
pi_104246756
Ik zie het probleem nu al weer familieleden die met chocoletters en pepernoten aan komen zetten. Ik moet die vieze troep niet :(
pi_104246830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:50 schreef kruidkoekje het volgende:
Ik zie het probleem nu al weer familieleden die met chocoletters en pepernoten aan komen zetten. Ik moet die vieze troep niet :(
Zonder tegenslag, geen overwinning... :P
pi_104246985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:50 schreef kruidkoekje het volgende:
Weggeven!
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:55:26 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104247003
Hoi,
Preston Palace wat leuk, gepoold, rummikub gespeeld, indoor kermis :D
Veel eten dus ook
Lijst gisteren:
O: vla en yoghurt
T's: Moorkop, cappucino, bitterbal, kaassoufle, appel, mandarijn, tomatensoep, stokbrood met salades.
D: Veel groente, biefstuk, schnitzel, makreel, garnalen, wrap, stoofvlees, peperroomsaus, patat, slagroomgebak, slagroom, ijs, nog een gebakje, cola berenburgers :P

Vandaag:
O: bruine bol kaas, bruin pistolet ham, suikerbrood met boter, geroosterd brood met boter en suiker, beker melk, jus, halve beker chocomelk, kom yoghurt met fruit, cappucino, omelet, salade, ragout, bruin brood met rosbief, bruin brood met zalm, beschuit jam, sinaasappel, druiven, gebakken champignons/ui/paprika.
T: appel
S: 40 km fietsen
D: bloemkool, broccoli, komkommersalade
T: kwar/vla

Dus.......
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104247004
Ik ben klaar met vandaag }:|
pi_104247010
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oh my :') _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:56:08 #90
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104247030
Zo deeg voor pepernoten uit de vriezer halen (nog over van vorig jaar) Dat ga ik bakken omdat sinterklaas morgen komt.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104247034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi,
Preston Palace wat leuk, gepoold, rummikub gespeeld, indoor kermis :D
Veel eten dus ook
Lijst gisteren:
O: vla en yoghurt
T's: Moorkop, cappucino, bitterbal, kaassoufle, appel, mandarijn, tomatensoep, stokbrood met salades.
D: Veel groente, biefstuk, schnitzel, makreel, garnalen, wrap, stoofvlees, peperroomsaus, patat, slagroomgebak, slagroom, ijs, nog een gebakje, cola berenburgers :P

Vandaag:
O: bruine bol kaas, bruin pistolet ham, suikerbrood met boter, geroosterd brood met boter en suiker, beker melk, jus, halve beker chocomelk, kom yoghurt met fruit, cappucino, omelet, salade, ragout, bruin brood met rosbief, bruin brood met zalm, beschuit jam, sinaasappel, druiven, gebakken champignons/ui/paprika.
T: appel
S: 40 km fietsen
D: bloemkool, broccoli, komkommersalade
T: kwar/vla

Dus.......
Thanks Uniek, dankzij deze lijst voel ik me weer oke over mijn honger-dag :)
pi_104247189
Lekker uniek! :Y
Mis gek genoeg de bier en/of cola-BB :P

Note to self: lezen...
pi_104247228
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:P

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:55 schreef Nallie het volgende:

[..]

Weggeven!
Doe ik met plezier :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:55 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oh my :') _O-
Hee lach mijn ondertitel niet uit, heb er lang over na moeten denken om er uberhaupt iets te kunnen neer zetten :'(

@uniekhoorn: Wat heb jij vandaag uitgebreid ontbeten zeg, daar kom ik nog niet eens aan :o of hoort de lunch daar ook bij?
  vrijdag 11 november 2011 @ 15:02:39 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104247271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:00 schreef V1z0R het volgende:
Lekker uniek! :Y
Mis gek genoeg de bier en/of cola-BB :P
Cola-BB genoeg :D

Nallie, soms doe ik dit maar daarna kom ik altijd vrij snel weer in het gareel en heeft het geen gevolgen, het is een soort van legale eetbui zeg maar.
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 15:02:48 #95
70532 loveli
N
pi_104247277
Distr. riem: als de auto de reparatie niet waard is, gewoon doorrijden tot ie doodgaat en anwb pas zwaaien. Is voorzorgsreparatie, dikke kans dat ie heel blijft. Gaat ie kapot, dan is motorblok schroot. Zat auto's waarbij hij niet kapot gaat.

Banden: is normaal slijtage en veiligheid. Setje winterbanden op MP scoren? Fuseekogel is eigenlijk ook normale slijtage, maar ligt eraan hoeveel speling of het echt een probleem is.

Remleidingen vervangen kan het probleem oplossen. Eens met tink, remmen en dan verder kijken. Tuurlijk is de merkdealer goed. Maar mijn turk op de hoek heeft goedkopere onderdelen en werkplaatstarief.

[ Bericht 4% gewijzigd door loveli op 11-11-2011 15:19:33 ]
crap in = crap out
pi_104247312
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:02 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Cola-BB genoeg :D

Nallie, soms doe ik dit maar daarna kom ik altijd vrij snel weer in het gareel en heeft het geen gevolgen, het is een soort van legale eetbui zeg maar.
Ik veroordeel niks, ik vind het tof dat je hem neerzet! En heb respect voor de hoeveelheden die je wegkrijgt ^O^
Ik ga vanavond een zak chips leegeten :)
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 15:21:56 #97
70532 loveli
N
pi_104248031
Phaidra, hoeveel is je auto waard? (evt: wat is het er voor een en hoeveel wil je ervoor hebben?
crap in = crap out
pi_104248237
SPOILER: Om Nallie op te beuren, een dikke V1z lijstje
Bijna weekend :) Dus nog even en dan lekker zuurkoolschotel :9~
  Vis een optie? vrijdag 11 november 2011 @ 15:28:17 #99
70532 loveli
N
pi_104248291
Met 3 flessen cola... hoeveel suiker is dat?
crap in = crap out
pi_104248409
480gr. :@ = 3 flessen cola, de rest weet ik zo niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')