Leeuwardenquote:Zaterdag zijn de beeldend kunstenaressen Christel van den Dobbelsteen uit Terneuzen en Christa van der Heide neergestreken op
het Stadhuisplein in Terneuzen. Zij sluiten zich aan bij de wereldwijde Occupy-demonstraties en hebben een oproep op Facebook geplaatst
voor een 'occupy' in Terneuzen. "Nederland moet wakker worden en gaan 'consuminderen': zegt de 67-jarige Christel. Minder belang
hechten aan het materialisme, terug naar de basis. Vooralsnog is het niet de bedoeling om ook te overnachten op het Stadhuisplein.
quote:2. Huidige situatie
Vanochtend heeft Frank een gesprek gehad met de politie en de gemeente over protestmarsen en een kamp. De gemeente werkt mee en heeft geen bezwaar of aanvulling op onze plannen, behalve dat zondag ochtend rustig moet zijn. De politie heeft bezwaar tegen het plan van het kamp. Samengevat komt het erop neer dat ze verwachten dat een kamp in het uitgaansgebied (binnenstad en station) tot confrontaties zal leiden waar ze moeten ingrijpen. Hier heeft de politie te weinig capaciteit voor en geeft daarom aan niet in te staan voor onze veiligheid.
Frank maakt zich om deze reden zorgen over de veiligheid van de mensen in het kamp en heeft groot bezwaar om deze op te zetten.
Charlie legt uit dat er meditatietechnieken zijn om agressie af te wenden.
quote:Jacinta verteld (vertaald uit Spaans) dat het belangrijk is dat de mensen elke dag de beweging op straat zien. Het is ook heel belangrijk om borden neer te zetten die aangeven dat het de occupy beweging is en waar het voor staat. De beweging zal vanzelf groeien omdat iedereen vroeg of laat aangetast wordt door de problemen.
Harmen heeft materiaal voor het maken van borden.
Alex geeft aan dat hij geïnteresseerd is in een workshop Spaanse taal.
quote:Ik heb een opzet gemaakt voor de livestream.
Hij is online maar we zenden nog niet live uit, vergt ook nog wel even uitzoekwerk geloof ik.
Misschien is het handig als iedereen die hierbij kan en wil helpen dat aangeeft op de GA's. Misschien tijd om een mediateam op te zetten?
Ik heb er voorlopig wat algemene filmpjes (vooral van 15 oktober) op gezet. Indien je tips hebt voor goede filmpjes, zet ze dan aub in dit topic neer.
check it out: http://www.livestream.com/occupyleeuwarden
Groet,
Kaj
quote:Op zaterdag 12 november (3e occupy week) vaart Sinterklaas Leeuwarden in. De gemeente heeft geadviseerd om na te denken wat er dan met de occupy gebeurt. Het zou erg slecht staan als we de intocht zouden hinderen.
Ja stel je voor dat je 1 van de grootste commerciele evenementen verstoord.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:07 schreef fruityloop het volgende:
En ze lopen natuurlijk tegen wat praktische problemen aan in de Prinsentuin.
[..]
wat een baas die rechterquote:Op vrijdag 11 november 2011 10:42 schreef Beardslasher het volgende:
05.11.2011 OCCUPY BEREIKT TERNEUZEN
[ afbeelding ]
[..]
Leeuwarden
Zeeland![]()
quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:40 schreef Saisai het volgende:
waarom meteen belachelijk maken? weet je überhaupt wel waarom ze daar staan?
en hieromquote:"sorry dat ik niet kon komen op de meeting in leeuwarden.
maar heb nog maar tot woensdag met me 1 na oudste dochter.
dan komt bjz haar bij me weg halen.
ik zal daarna wel wat aktiever gaan helpen.
hoop dat jullie begrip hiervoor hebben."
OMGquote:Op vrijdag 11 november 2011 10:53 schreef fruityloop het volgende:
Charlie legt uit dat er meditatietechnieken zijn om agressie af te wenden.
Ohja, daarom is de welvaart hier zo hoog.quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:43 schreef Saisai het volgende:
elke groep heeft zn mongolen. feit is wel dat de huidige economie een bende is, daar hoef je inderdaad geen woorden meer aan vuil je maken.
Waar zitten die?quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:44 schreef Mishu het volgende:
In Alkmaar is ook al een Occupy. Wel knap om met weinig mensen toch een punt te willen maken.
Gast hoe kom je erbij dat de "welvaart hier hoog is"? En als het de schuld is van Griekenland, wie heeft Griekenland dan uitgenodigd? jij? mensen die jij hebt gekozen? is er een referendum geweest?quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:44 schreef Thas het volgende:
[..]
Ohja, daarom is de welvaart hier zo hoog.
Als de economie hier kapot gaat komt dat door landen als Griekenland.
En dan nog, "de economie is een bende, dus occupy"? Wtf?
Waar zitten die?
quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:51 schreef Saisai het volgende:
Ik heb trouwens "nee" gestemd op de Euro, net zoals de meerderheid met mij.
Was dat niet de europese grondwet?quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:51 schreef Saisai het volgende:
Ik heb trouwens "nee" gestemd op de Euro, net zoals de meerderheid met mij.
BNP Nederland: $40300,-quote:Op zaterdag 12 november 2011 16:48 schreef Saisai het volgende:
[..]
Gast hoe kom je erbij dat de "welvaart hier hoog is"?
BNP Luxemburg: $82.600,-quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
BNP Nederland: $40300,-
BNP België : $37800,-
BNP Duitsland: $35700,-
BNP Congo : $300,-
http://www.indexmundi.com/map/?v=67&l=nl
protesterende junksquote:Op vrijdag 11 november 2011 09:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam in een tent doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |