Senna heeft het altijd wel gehad, zeker bij mij. Ik zie wel dat er inmiddels wat vooruitgang in zit en ze wat beter zelf kan spelen, maar nog niet zoals ik hier van andere kindjes lees of zie in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat je over een week of twee weken ineens constateert dat het weer beter is geworden, miss? Ivan heeft dit namelijk ook wel maar dan in fases. En het komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.
In The happiest toddler on the block wordt "feeding the meter" als methode genoemd om je kind genoeg aandacht te geven overdag maar ook te stimuleren tot zelfstandig spelen. Het gaat erom om heel bewust op meerdere momenten op de dag even met je kind bezig te zijn (spelen, liedjes zingen, op de dag terugblikken, whatever) en dat te doen voordat je kind er zelf om vraagt. En tussendoor ga je dingen voor jezelf doen en ga je niet in op verzoeken om te spelen (op een vriendelijke, begripvolle manier).
Nee, mepdingen heeft ze niet. Een stokpaard om mee te rennen, heeft ze niet nodigquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:07 schreef simmu het volgende:
miss, heeft ze eigenlijk wel stevige mepdingen? je weetz wel, een echte flinke stevige houten hamertje tik, een stokpaard om mee te rennen, dat soort dingen
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Naar dergelijk speelgoed zijn we nu aan het kijken inderdaad, Twinkly. Dat van Playmobile vind ik ook wel een leuke optie, inderdaad. Nog nooit naar playmobile gekeken, maar dat is er dus ook voor jongere kinderen met minder hele kleine deeltjes? Zal ik eens gaan bekijken!
ow, Senna doet dat ook niet eigenlijk, maar er komen ook wel eens kindjes spelen die dat wel doenquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:21 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.
(Maar Niels steekt eigenlijk niets meer in zijn mond, ik geef hem dan ook best wel kleine dingetjes, zoals de poppetjes die je bij de supermarkt krijgt. Misschien dat hij ooit nog wel eens op het idee komt om hele kleine dingetjes in zijn neus of oor te stoppen, maar dat doen kleuters ook)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |