abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:08:26 #176
5428 crew  miss_sly
pi_104393422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat je over een week of twee weken ineens constateert dat het weer beter is geworden, miss? Ivan heeft dit namelijk ook wel maar dan in fases. En het komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.

In The happiest toddler on the block wordt "feeding the meter" als methode genoemd om je kind genoeg aandacht te geven overdag maar ook te stimuleren tot zelfstandig spelen. Het gaat erom om heel bewust op meerdere momenten op de dag even met je kind bezig te zijn (spelen, liedjes zingen, op de dag terugblikken, whatever) en dat te doen voordat je kind er zelf om vraagt. En tussendoor ga je dingen voor jezelf doen en ga je niet in op verzoeken om te spelen (op een vriendelijke, begripvolle manier).
Senna heeft het altijd wel gehad, zeker bij mij. Ik zie wel dat er inmiddels wat vooruitgang in zit en ze wat beter zelf kan spelen, maar nog niet zoals ik hier van andere kindjes lees of zie in mijn omgeving.

Dat concept "feeding them meter" heb ik inderdaad onthouden, maar wellicht heb ik dat niet genoeg op mijn initiatief gedaan, zoals Cooki ook zegt. Daar zal ik eens beter op letten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:09:46 #177
5428 crew  miss_sly
pi_104393478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:07 schreef simmu het volgende:
miss, heeft ze eigenlijk wel stevige mepdingen? je weetz wel, een echte flinke stevige houten hamertje tik, een stokpaard om mee te rennen, dat soort dingen
Nee, mepdingen heeft ze niet. Een stokpaard om mee te rennen, heeft ze niet nodig :') Ze rent de hele dag op en neer naar haar kamer en terug naar de huiskamer en dan is ze roodkapje die wegrent voor de reus (schaap of ik bij voorkeur), of ze speelt iets anders waarbij ze moet rennen. En dansen, de hele dag O+
pi_104393550
Ik bedoelde Bambino Loco, de Mini versie is vanaf 4 jaar.
En wat zou ze vinden van dit soort speelgoed? Of zoiets van Duplo?

Of Schleich diertjes en poppetjes? O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_104393553
poppenkast boek! :7 die heeft thomas nu nog... kijk maar ns... is best aan te passen en zo handzaam :Y
tafelpoppenkast, met papieren vingerpoppetjes en een verhaaltjesboek O+
bol poppenkastboek

edit: wat twinkly zegt O+
bambino loco is vanaf 2 jr
bol bambino loco
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:15:14 #180
5428 crew  miss_sly
pi_104393672
Nou ja, de voor de leeftijd gepaste versie van dat loco gebeuren :+

Naar dergelijk speelgoed zijn we nu aan het kijken inderdaad, Twinkly. Dat van Playmobile vind ik ook wel een leuke optie, inderdaad. Nog nooit naar playmobile gekeken, maar dat is er dus ook voor jongere kinderen met minder hele kleine deeltjes? Zal ik eens gaan bekijken!
pi_104393780
Niels heeft eigenlijk vrijwel nooit driftbuien. Maar zondag had hij ze achter elkaar :X Ik lag met koorts in bed en mijn man moest dus de hele dag voor Niels zorgen. Hij is wat minder gewend aan de nieuwe fase waarin Niels natuurlijk experimenteert met het woordje "nee" ;) Hij stelde dus steeds vragen waarop Niels met "nee" kon antwoorden en dan deed hij het toch terwijl Niels het dus niet wilde. Oef! Wat kan het anders formuleren van een zin dan een boel verschil maken zeg!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_104393817
Volgens mij heet dat playmobil 123. Heb ik nog bij gekeken voor Tylers verjaardag.

Tyler (en de andere kindjes ook een beetje) wordt nu geobserveerd bij de psz.
Ik ben even vergeten waar ze precies van is. Het is iig om te kijken naar achterstanden ed, volgens mij iets met vroegtijdige huppeldepup.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:19:52 #183
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104393832
@MissSly;
die bambinoLoco is volgens mij in de aanbieding bij Intertoys, van Muis met 2 boekjes voor 19.95.. zomaar een tip..
Ik heb het ook op Evie dr verlanglijstje staan namelijk...

en ik lurk hier stiekem al een poosje mee; Evie is ontdreumest inmiddels... herken hier veeeeeel meer ;) Naja nog 3 weken dan kom ik legaal posten hiero ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104393873
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:15 schreef miss_sly het volgende:
Naar dergelijk speelgoed zijn we nu aan het kijken inderdaad, Twinkly. Dat van Playmobile vind ik ook wel een leuke optie, inderdaad. Nog nooit naar playmobile gekeken, maar dat is er dus ook voor jongere kinderen met minder hele kleine deeltjes? Zal ik eens gaan bekijken!
Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.
(Maar Niels steekt eigenlijk niets meer in zijn mond, ik geef hem dan ook best wel kleine dingetjes, zoals de poppetjes die je bij de supermarkt krijgt. Misschien dat hij ooit nog wel eens op het idee komt om hele kleine dingetjes in zijn neus of oor te stoppen, maar dat doen kleuters ook :+)
pi_104393896
selene (en ravi) in het filmpjestopic trouwens
nu we het toch over druk doen en niet zelf kunnen spelen hebben O-)
:P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:25:12 #186
5428 crew  miss_sly
pi_104394006
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:21 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, dat is dat 1-2-3 Playmobil. Alhoewel wij mijn nichtje ook wel eens een setje gewone Playmobil gegeven hebben toen ze 2,5 was, toen hebben we gewoon de kleine losse onderdeeltjes eruit gelaten.
(Maar Niels steekt eigenlijk niets meer in zijn mond, ik geef hem dan ook best wel kleine dingetjes, zoals de poppetjes die je bij de supermarkt krijgt. Misschien dat hij ooit nog wel eens op het idee komt om hele kleine dingetjes in zijn neus of oor te stoppen, maar dat doen kleuters ook :+)
ow, Senna doet dat ook niet eigenlijk, maar er komen ook wel eens kindjes spelen die dat wel doen ;)
pi_104394267
Oef, herkenbaar, Twinkly! Ik hoor mijn lief ook voortdurend vragen stellen waar hij eigenlijk geen antwoord op wil hebben. :+ Alleen is hij dan wel weer heel geduldig en komt het goed.

Voor de boekenliefhebbers: Ivan heeft dit boek gekregen voor zijn verjaardag en het is prachtig geïllustreerd! Het kost maar 5 euro en is dus een leuk Sinterklaascadeau.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104394338
leuke tip Claudia! ^O^
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:34:42 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104394395
Ik heb dat poppekastboek meteen besteld bij Bol! (Tweedehands).
Ik denk er nl sws sterk over om een poppenkast voor Sasha's verjaardag op zijn verlanglijstje te zetten, of zelf te maken en dan is zoiets erbij voor de verhalen wel erg leuk. :Y
pi_104394612
ja BE en dit is n tafelmodel, echt mega handig! kan zelfs mee in de auto :Y
en goed aan te passen met evt stoffen poppen en een eigen verhaal ofzo...
echt een hit hoor... toevallig was thomas er van de week weer mee bezig.. met zn starwars-figuurtjes O+

[ Bericht 0% gewijzigd door -Caroline- op 15-11-2011 15:01:13 (typo) ]
pi_104414372
Twinkly, bisolvon siroop gaat hier meestal goed naar binnen. Gewoon in de fles met een beetje water. (ja, Driekus krijgt nog een fles mee naar bed, met een centimetertje water dat meestal niet op is in de ochtend, hij tut er alleen wat mee). En als ie echt benauwd is en blijft kan je nog bij de huisarts om luchtwegverwijders vragen, pufjes. Werkt hier als een tierelier.

Driekus heeft vorige week de griepprik gehad en is al een aantal dagen niet in zijn hum. Ik denk reactie, ik heb zelf de spuit ook gehad en me niet helemaal jofel gevoeld. En zijn ogen zijn weer enorm ontstoken, dus vechten met schoonmaken. Verder gaat het prima hier. Hij is wel echt bezig met NEE, maar ach, dat kan ik meestal nog wel handelen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 november 2011 @ 21:44:48 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104414830
Kom ik met een sinterklaas en pizza vraag :+ Mijn man heeft het niet zo op de sint, ik wil dat ze iig een paar jaar in de 'magie' geloven. Een tekening maken voor sint, samen met een wortel in hun schoen doen etc. Hoe doen jullie dat? En welke dag beginnen jullie ermee? Voor pakjesavond wil ik m'n buurman vragen, zodat opa iig nooit door de mand kan vallen :+ Komende zaterdag gaan we iig wel naar de intocht hier, en ik heb enkele kleine schoenkadootjes gescoord bij de action vandaag. Ze mogen echt niet elke dag hun schoen zetten, maar toch wel een keer of 2, 3 ofzo
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:13:51 #193
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104417373
Je zou bv zaterdagmiddag een tekening met Jan kunnen maken en dan samen liedjes zingen voor de schoen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104421192
Hier mogen ze op zaterdag en woensdag schoentje zetten. Vind ik wel genoeg. 1x minstens gaan ze bij mijn ouders schoentje zetten.
pi_104423472
Ik laat mika vanaf de dag van de intocht elke zaterdag zijn schoen zetten.
pi_104424059
Claudia wat toevallig, Mette heeft dat boek ook gekregen met haar verjaardag. Superleuk en mooi boek.

Mette is vandaag overgegaan naar de peutergroep op het kdv. Superleuke groep met hele lieve leidsters.
Haar leidster van de babygroep had het moeilijker met het afscheid dan Mette. Ze was gister een beetje geëmotioneerd, was wel erg lief en aandoenlijk.
Maar niet getreurd voor die leidster ze krijgen vanaf volgende week Wies :)

Maar mijn peutertje was heel gezellig vanavond... Ze heeft 1,5 uur gehuild... Niks was goed, alles was stom. Na anderhalf uur toch gezwicht en haar de speen gegeven (ik probeer dat ding uit te bannen overdag). Ze heeft een kwartiertje getut, was weer bedaard en lekker aan het spelen. Toen heb ik m maar uit haar mond getrokken. Even een blozen blik, maar geen weerwoord. De rest van de avond was ze gewoon weer het zonnetje in huis.
Dat hele peutergedrag gebeuren... Ik moet er nog aan wennen :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 16 november 2011 @ 08:00:39 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104425881
Hier ook 1 keer in de week schoen zetten. Afgelopen weekend werd het zondag, as weekend maar even kijken hoe het uit komt.
pi_104426172
Hier ook in principe 1 x in de week de schoen zetten maar ze had deze week geluk maandagavond bij oma logeren was ook de schoen zetten en morgen is ze bij de andere oma en mag ze ook dr schoen zetten ;)

Ze mocht bij ons de avond na de intocht beginnen
pi_104426190
Hallo, wij komen ons ook melden. thomas is vandaag 2 geworden. Ik lees hier al een tijdje mee en herken veel van het peutergedrag.
Zijn ontwikkeling gaat zo snel. Helaas blijft zijn taalontwikkeling nog steeds behoorlijk achter. We zullen komende maanden zien of we hiervoor stappen moeten ondernemen.
pi_104426484
Gefeliciteerd en welkom Aoraki O+ *O*
vervelend van zijn taalontwikkeling. Welke stappen zouden jullie dan moeten ondernemen? logopedie ofzo?

Mijn peuter is heul zielig. We zijn allemaal verkouden en brakkig en zij heeft nu heel veel slijm wat ze niet opgehoest krijgt en waar ze dna van moet overgeven. Ze is vannacht 5 keer over dr nek gegaan ;( al het beddengoed en al dr pyjama's zijn vies... en ik had nog niet genoeg was :')
ze slaapt nu wel alweer een uur achter elkaar dus ik hoop dat ze zo toch wat slaap pakt. Kan ze straks even uitgebreid met lief douchen en dan hoop ik maar dat ze zich vannacht toch wat beter voelt.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')