abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:20:43 #151
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_104388577
Bizar hoe mooi de foto's uit de shoot zijn geworden :Y

En het is een heerlijk wijffie :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_104389396
:D Ik moet lachen om mijn zoon. Hij is een Diego dvd aan het kijken en Diego vraagt: Weet jij waar de bananen zijn? Loopt Leander naar de koelkast en komt met een banaan aan lopen :D legt hem bij de tv en zucht: Daah naan :Y
:Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104390409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Twinkly, het is inderdaad net een kleuter die we in huis hebben. Het zijn echte volzinnen, ze kan ook verhalen vertellen die echt kloppen en ze heeft een geheugen :o ongelofelijk is dat. Erg gezellig ook, hoor! Soms vraag ik me wel af of we haar misschien met dingen meer moeten stimuleren of anders met haar moeten spelen. Best lastig.
Waar denk je dan bjivoorbeeld aan?

Ik mag me hier dan eindelijk officieel komen melden met Ivan! Hij heeft vandaag getrakteerd op het kinderdagverblijf en ik heb er nog vlinders in mijn buik van. Eerst ging hij de bonbons aan de leidsters geven en toen er voor hem gezongen was en hij een cadeau had gekregen - hij keek wat bedremmeld bij alle aandacht - ging hij de traktaties uitdelen, aan elk kindje één. Ik vond hem zo groot en zo lief. En het was heel bijzonder om een beetje mee te maken van zijn interactie op de opvang, waar ik doorgaans natuurlijk maak heel weinig van meekrijg. Ik zie bovendien steeds meer van mijn lief en mezelf in hem terug en dat ontroert me meer dan ik had kunnen bevroeden.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104390509
Haha Leander, wijsneusje :D

MaleDuck, wat een mooie meid O+ Hoe oud is ze?

Miss Sly, waarom denk je dat je haar anders moet stimuleren? Denk je dat ze toe is aan speelgoed voor oudere kinderen? Misschien vindt ze Bambino Loco al wel leuk? Dat is vanaf 3 jaar, maar ik zag het liggen bij een kennis en ik denk dat Senna dat ook al wel kan (op twee bladzijden de poes bij elkaar zoeken enzo). Ja, ik ben enthousiast ;) Ik vond vroeger de originele kleuterLoco zelf heel erg leuk.

Niels ligt nu alweer in zijn slaap te hoesten. Hij ziet er ook niet uit, zo moe. En een humeur :X
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_104390553
Ivan O+ Hij lijkt ook echt ineens een stuk groter (ja, nog groter) op de foto's die je op FB plaatste. Ik herken dat wel, die ontroering omdat je jezelf in je kind herkent O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_104390730
Is Niels nog steeds ziek, Twinkly? Slaapt hij er slecht door?

Ja, ze worden er niet kleiner op, hè? :+ En het klinkt suf, maar ik heb het idee dat hij de laatste paar dagen ineens weer een stuk de lengte in is geschoten. Zijn oude winterjas zit nu te kort.

Ik vind van alle kinderen dat ze zo snel groot worden. Maar wie ik echt hard vind gaan is Lente. Die is in mijn beleving in korte tijd een heel dametje geworden. O+ (Ik ben fan van je Facebookfoto's, Ssserpente!)
pi_104390977
Hij is niet meer ziek als ik koortsig, maar hij hoest nog wel flink en daar slaapt hij (en wij ;) ) heel slecht door. Hij heeft dat eigenlijk altijd nadat hij verkouden is geweest.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:16:49 #158
5428 crew  miss_sly
pi_104391906
Wat leuk dat je erbij kon zijn, Claudia! Dat is bij ons op het kdv niet zo, en dat vind ik erg jammer. Wel zijn ze bezig om filmpjes te maken van diverse dingen zodat de ouders dat kunnen terugkijken. Dat vind ik ook wel erg leuk, verheug ik me wel op!

Waar denk ik aan? Nou ja, ander speelgoed inderdaad, maar ook daar samen met haar mee spelen. Dat MiniLoco klinkt wel goed, kan ik me nog wel iets van herinneren. Maar ook bijvoorbeeld poppetjes/dieren om rollenspellen met te spelen.
Een en ander niet direct omdat ik denk dat ze voorloopt hoor, alleen met praten wellicht. Maar omdat ik denk dat we niet het juiste speelgoed aanbieden om leuk mee te spelen. Geen idee wat we dan wel moeten geven, vind ik echt heel lastig. Alleen spelen doet ze nog steeds niet heel erg goed, en ik weet niet hoe dat te stimuleren. Ze heeft altijd input nodig, ook om rollenspellen te spelen. Of input, eerder gewoon aandacht. En dan is ze roodkapje en moeten wij de draak of de wolf of de heks spelen enzo.
Enige dat ze goed kan en ook veel doet, is zelf lezen. Ze kent ook die boekjes echt uit haar hoofd, en dan bedoel ik vrijwel letterlijk zoals wij het verteld hebben. Ze onthoudt en 'leest' dan ook dingen als "krakkemikkige kinderschuurtje" (Sprookjesboom, de bril van de heks) (uitspraak niet altijd perfect maar wel duidelijk).

Nou ja, ik vind het gewoon lastig. Ben soms een beetje bang dat we haar teveel zien als klein kind, terwijl we haar al wat 'groter' mogen behandelen. Terwijl ik anderszijds ook wel eens bang ben dat we, juist vanwege haar taalontwikkeling, teveel denken dat ze dingen begrijpt terwijl ze daar nog niet klaar voor is. Niet dat we daar aanwijzigen voor hebben, maar toch.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:25:14 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_104392115
Moeilijk he miss_sly. Het is soms ook een beetje vogelen:)

Hier een Jochem van de opvang opgehaald (niet eerder dan normaal hoor), met rode wangetjes en verhoging. Hij ging zonder al te veel gedoe naar bed, dus echt lekker is hij niet :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104392146
Maar is dat niet heel normaal dan dat Senna af en toe even hulp nodig heeft om opgang geholpen te worden? Juist bij rollenspellen is het wel lastig in je eentje als je hebt bedacht dat er ook een wolf aankomt ofzo.
Niels komt tijdens het spelen ook af en toe naar mij toe en dan moet ik "meekomen!" dan speel ik heel even mee of ik kijk even naar wat hij wil laten zien en dan kan ik weer verder gaan met waar ik mee bezig was. Hij kan ook niet de hele morgen alleen spelen, we wisselen het af met boekjes voorlezen en samen kleien bijvoorbeeld.
pi_104392397
soms zit het ook gewoon in de aard van het beestje he miss. dat zie ik hier heel goed. selene is ook echt niet van de zelf spelen thuis. ravi juist wel. die kan echt een uur bezig zijn met een autootje en 2 poppetjes. op de psz kan selene trouwens wel prima zelf spelen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104392692
MeNicole, wat superschattig van Leander! Haha, ik zou niet meer bijgekomen zijn denk ik.

Vervelend Twinkly! Zal ik je die foto's die ik van Niels had gemaakt trouwens nog naar je mailen?
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:53:23 #163
5428 crew  miss_sly
pi_104392934
Twinkly, natuurlijk! Ik verwacht echt niet dat ze zich de hele dag alleen kan vermaken! Maar in ieder geval als ik thuis ben, wil ze eigenlijk de hele dag met me spelen. Het begint iets beter te worden, maar het houdt niet over. Zal ook best een beetje de aard van het beestje zijn, maar omdat ze het op het kdv kennelijk wel goed kan, vraag ik me dus bijvoorbeeld af of we wel het goede speelgoed hebben voor haar. Zal eens navragen op het kdv waar ze daar veel mee speelt.
pi_104392967
Miss, ik herken héél erg wat je zegt over enerzijds denken dat je je kind te veel als een klein kind behandeld en anderzijds denken dat je haar misschien juist wel overschat door haar taalontwikkeling. Ik merk dat ik gewoon heel erg op mijn gevoel afga, maar vraag me wel eens af of ik dat goed doe. Ze praat, net als senna, zo goed dat het moeillijk is je te blijven realiseren dat ze nét twee is. Op andere momenten is het weer zo overduidelijk (bijvoorbeeld als ze haar hele gezicht blauw heeft gekleurd met een viltstift en boos wordt omdat ik het eraf haal)
pi_104393008
Interessante vraag wel, miss, wat je zou kunnen doen om haar te stimuleren meer zelf te spelen. Misschien hebben ze op het kinderdagverblijf wel zinvol advies inderdaad!
pi_104393085
Heel graag Sorbootje! Mooie foto's O+ (heb je mijn mailadres?)

Lastig lijkt me dat Sorbo en Miss...
Wat ik heel sterk merk bij Niels is dat wanneer hij niet meer zelfstandig speelt en ondeugend wordt, ik eigenlijk al te laat ben met speelgoed wisselen. We hebben ruim de helft van het speelgoed op zolder staan zodat het interessant blijft.
En als hij moe is kan hij sowieso niet zelfstandig spelen en alleen maar lades opentrekken en karnemelk over de tafel gooien ;)

Edit:
Ik heb eigenlijk altijd wel gestimuleerd dat hij zelf speelt door niet veel met hem mee te spelen (wel veel praten erover en boekjes lezen enzo hoor). Dan speel ik even mee of ik geef hem een tip waar hij mee zou kunnen spelen en daarna laat ik hem weer alleen spelen. Maar ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kind of dat werkt.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:59:33 #167
5428 crew  miss_sly
pi_104393113
Inderdaad Sorbootje!
Het lastige is ook dat Senna ook nog eens een heel redelijk kind is, doorgaans. Het begrip uitgestelde beloning bijvoorbeeld, snapt ze prima en gaat ze ook goed in mee. Peuterdriftbuien kent ze nauwelijks, op eens een kleine uitbarsting na, die echt zo voorbij is. We kunnen heel goed met haar praten en laten begrijpen wat we verwachten of wat er fout gaat ofzo. Heel lastig uitleggen.
Soms denk ik ook dat ze zich verveelt. Gisteren bijvoorbeeld lag ze gewoon op de bank maar naar de kinderliedjes te luisteren. Verder niets, gewoon luisteren. En dan is ze niet moe ofzo, maar ze doet verder ook niets.

ik vind het echt heel lastig. Ik wil niet te veel verwachten (of denken dat mijn kind zo bijzonder is ofzo (objectieg gezien, subjectief is ze dat natuurlijk wel :P )), maar ook niet te weinig waardoor ze nu misschien al te weinig uitdaging krijgt.
pi_104393204
Miss, ik herken dit zeer van mn oudste... hij vind t nog steeds leuk als ik mee speel :')
jongste speelt relatief al veel meer zelf :Y
wat hier beetje hielp (om m zelf aan de gang te krijgen/houden) was:
benoemen: we doen dit samen en dan ga jij t zelf verder spelen/afmaken...
initiatief nemen tot samenspelen (ipv initiatief bij zoon), dat was dan een leuke verrassing voor hem..
"als ik de koffie op heb" kom ik.... (en dan wel opletten dat je er een slokje in laat zitten, want du moment dat t op is, was ik aan de beurt :Y) )
en
idd spelletjes als loco / dat jij dan komt applaudiseren als t gelukt is
thomas had n poppenkastje met n boek erbij, hij speelde t spel, ik las t voor, daarna speelde hij t nog 10x na... of iedere keer een ander verhaal, maar iig hij was bezig...
pi_104393215
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:59 schreef miss_sly het volgende:
Soms denk ik ook dat ze zich verveelt. Gisteren bijvoorbeeld lag ze gewoon op de bank maar naar de kinderliedjes te luisteren. Verder niets, gewoon luisteren. En dan is ze niet moe ofzo, maar ze doet verder ook niets.
Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?
pi_104393218
bij selene is het trouwens ook erg afhankelijk van wie er bij is zeg maar. ik ben wat makkelijker dan manlief met dat ik gewoon domweg zeg "nu eventjes zelf spelen liefje, ik ga even in de keuken vast aan het eten beginnen/boterhammen maken/ravi naar bed brengen" en dat accepteert ze. manlief probeert veel harder om haar vooral niet tekort te doen qua aandacht, waardoor ze eigenlijk in mijn optiek teveel aandacht & prikkels krijgt. maar ja; ook dat zit in de aard van het beestje. ze heeft het tenslotte niet van een vreemde, manlief is zelf precies zo. met zijn moeder is het vreselijk trouwens (ook manlief heeft het niet van een vreemde tenslotte) selene en oma resoneren nogal op elkaar. oma wil graag de hele dag leuke dingen doen, dus aan het einde van de rit heb je een compleet overprikkeld meisje die enkel nog maar kan huilen en niks meer wil. oma zelf begint het nu ook door te krijgen. helaas heeft ze nu besloten dat dat komt omdat selene "wel heel druk is he". tsja. als je heel druk doet krijg je een hele drukke selene ja.

met ravi en selene samen gaat het eigenlijk meestal precies lekker. omdat ravi graag alleen speelt doet selene dat ook (ze heeft trouwens een paar dingen alleen voor haar waar ravi niet aan mag komen) en omdat selene graag samen speelt doet ravi dan wel mee. ervaring heeft geleerd dat ik me er gewoon niet mee moet bemoeien :P
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:02:42 #171
5428 crew  miss_sly
pi_104393219
Wij hebben niets op zolder, want geen ruimte. Rouleren kan hier niet echt. Meestal speelt ze hier na het ontbijt een tijdje zelf (tenminste, dat is dan de bedoeling) en dan gaan we ergens tussen 10 en 11 uur samen op pad. Wandelen, fietsen, boodschappen doen, speeltuin, whatever. Dus te moe om zelf te spelen, komt dan niet voor, want dan zijn we op pad. Daarna lunch, dutje en dan weer even zelf spelen om daarna vaak nog even naar buiten te gaan. Knutselspullen zijn er ook genoeg (kraaltjes, prikblok, stiften/papier/kleurplaten, klei, verf, knipwerk, etc) en daar vraagt ze ook geregeld naar. Maar wat dan nog? Ik weet het echt niet.
pi_104393234
Zou het zo kunnen zijn dat je over een week of twee weken ineens constateert dat het weer beter is geworden, miss? Ivan heeft dit namelijk ook wel maar dan in fases. En het komt eigenlijk altijd vanzelf weer goed.

In The happiest toddler on the block wordt "feeding the meter" als methode genoemd om je kind genoeg aandacht te geven overdag maar ook te stimuleren tot zelfstandig spelen. Het gaat erom om heel bewust op meerdere momenten op de dag even met je kind bezig te zijn (spelen, liedjes zingen, op de dag terugblikken, whatever) en dat te doen voordat je kind er zelf om vraagt. En tussendoor ga je dingen voor jezelf doen en ga je niet in op verzoeken om te spelen (op een vriendelijke, begripvolle manier).
pi_104393318
vaste momenten idd claudia! dat scheelt echt zo'n boel :Y

vlak voor papa thuiskomt, als ze onrustig worden, dan gaan we altijd liedjes zingen allemaal samen :Y
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:06:03 #174
5428 crew  miss_sly
pi_104393331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:02 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat doet Niels ook, dan staat of zit hij heel geconcentreerd te luisteren en als je dan later met hem de liedjes zingt kent hij de tekst. Misschien vindt Senna het ook gewoon leuk?
Ze kent echt alle liedjes :o Ze kan zelfs vanaf het intro al zeggen van vrijwel alle liedjes welk liedje het is Ze vindt het ook gewoon leuk, hoor, ze is gek op muziek en zingen en dansen, heel gezellig O+ Maar ik zou denken dat een kind van twee nog niet voldoende rust heeft om zomaar op de bank te gaan liggen luisteren naar liedjes die ze allemaal al van voor tot achter kent.

Cooki, dat is wel een goede tip, van dat initiatief! Die ga ik proberen!
Poppenkast, lijkt me ook wel wat. En dat miniloco. Goed dat het bijna Sinterklaas is :P
pi_104393395
miss, heeft ze eigenlijk wel stevige mepdingen? je weetz wel, een echte flinke stevige houten hamertje tik, een stokpaard om mee te rennen, dat soort dingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')