abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104436100
Beterschap voor je oudste Mignonne!

Hihi een Regenkraan O+

Tess snapt juist maar al te goed dat er iets in haar schoen zit als ze 'm gezet heeft. Ze vraagt ook regelmatig of ze haar schoen mag zeggen. Met dan steevast de mededeling: moet appel in voor paardje!
Van de week mocht ze haar schoen zetten. Ze had ze allebei gepakt en ze had in allebei haar schoenen een appel gedaan. M. had gezegd dat ze 1 schoentje met 1 appeltje mocht zetten. Ze haalde haar andere schoen weg en ging de appel op zitten eten. Toen die op was pakte ze de appel in haar schoen en deed daar ook een hap in. M. zei: en het paardje dan? Toen liep ze naar de fruitschaalde en haalde ze er een appel uit :D

Ze slaapt nu al 5 nachten bij Amber op de kamer en dat gaat supergoed! Ze ligt nu ook weer in het grote bed te slapen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104436107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:

Welkom Thomas en Aoraki! *O* Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord :Y
Ligt eraan. Want bij Leander deden ze dat niet bij het cb en bij het audiologischcentrum ook niet. Leander zegt bv tegen motor/brommer altijd wawa :? . Maar dat is geen woord en word niet meegeteld!! Als ie bv zou zeggen moto dan weer wel want dat is duidelijk verwant van motor.
Ze zijn hierachter een huis aan het bouwen en sinds pas zitten de dakpannen erop. Dus Leander zegt al steeds pan klaar. Nu zijn ze de stenen aan het aanbrengen en hij net tegen een bouwvakker: ja pan klaar, nu tin? Die jongen snapte er niks van }:| ;) Maar tin is dan weer geen duidelijke afstamming van steen dus telt niet als een woord!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104436400
Maar tin is toch heel duidelijk wel een afstamming van steen? Vind ik wel hoor :P Wat een mooie lange zin trouwens van Leander!
Ik denk dat het ligt aan de deskundige die je spreekt of ze iets wel of niet als een woord zien.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_104436597
Ja ik vond tin ook duidelijk genoeg. Maar ik wist dan ook waar ie het over had.
Ik vind het wel heel grappig want hij zegt ook bijna over jah achteraan. Is huis jah? Papa broem broem jah. Jij poep jah!!
pi_104436729
Dat jah is echt schattig O+!

Niels zit nu in een fase waarin hij bij lekkere hapjes, zoals rozijntjes, bij ie-der rozijntje vraagt of het van Niels is en of hij het op mag eten _O- :o :D En als ik dan voor de grap zeg dat het voor mama is krijg ik het ook nog :P O+ Hij heeft wel een goede impulscontrole op zo'n moment zeg!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_104436853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef oeke het volgende:

Haha, die Ivan! Was J. blij met zijn bericht? Mijn zusje en moeder waren echt ontroerd door het eerste telefoongesprek met Ko. O+
Ja! :D Het is de eerste keer dat J. weg is van de kinderen. Hij had er echt moeite mee toen hij wegging. Zo lief. O+ En Leen werd ook nog ziek. Ik had haast meer medelijden met hem dan met haar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104439753
Pfffttt, wat een dag! Ik denk dat het Sinterklaasgebeuren in combi met zijn aankomende verjaardag er toch wel inhakt hier. Hij heeft onrustige nachten en durft absoluut niet meer op de wc te drukken. Hij heeft tot nu toe 6x om een luier gevraagd, waarna hij al "je mag mij niet pakken" onder de tafel ging zitten persen. Ik vind het zo gek, hij is/was echt volledig zindelijk. Maar 's nachts gaat het nu ook opeens mis, vannacht was hij ook nat.

Ik ben dus ook maar niet naar de stoei en tuimelcursus met BE, ik denk dat hij vooral persend in een hoekje zou zitten. Ook niet erg relaxed voor hem.

Maar goed: hier even geen Sinterklaasjournaal of schoen zetten. Het zit erg in zijn hoofd. Bij elke vlaggemast waar we langs fietsen zegt hij dat daar nog geen vlag voor Sinterklaas hangt en hoe het nou moet met de pieten. Ook het feit dat de juiste namen niet op de pakjes voor pakjesavond staan houdt hem erg bezig, krijgt hij dan wel de goede cadeaus? Raken ze niet kwijt?

Welkom Aoraki! *O*

Hoe is het nou met je oudste Mignonne?

Stoer Seb, lekker peutergymmen! Denk dat hij het geweldig vindt Estrys!

Mooi woord Niels: regenkraan!
pi_104439946
Ivan O+ Wat geweldig zo'n telefoongesprek als je je kinderen juist zo mist. Beterschap voor Lena :*

Arme M ;( Wat sneu dat het teveel indruk op hem maakt allemaal.
pi_104440118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan babbelt nu wel echt door de telefoon. Hij heeft gister ook berichten ingesproken (via WhatsApp) voor zijn vader. Die zat in een trein en hoorde ineens, samen met zijn medepassagiers: "PAPA! PAPA! HOE GAAT HET, PAPA?"
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104440212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik mis de 'vind ik leuk' knop!
Dat heb ik al als iemand gewoon 'live' tegen me praat. Ik zit echt te veel op facebook.
pi_104441327
Och, wat moeilijk om dan weg te gaan, als je een zieke Lena thuis moet laten. Gelukkig fleurt Ivan papa wel op! O+

Arme M. Wat sneu dat hij er zo van slag door is. -O-
Hij was ook al lang bezig met Sinterklaas he? En nu gaat dat zo naar een hoogtepunt. Het Sinterklaasjournaal is ook wel heel erg spannend.
Hopelijk kan een beetje afstand nemen ook weer wat rust brengen. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104441491
Thijs zit sinds september op de peuterspeelzaal. Hij maakt daar niet tot nauwelijks contact met de leidsters en wordt heel boos als ze hem 'terechtwijzen' wanneer hij iets doet wat niet mag. Juf vindt dat gedrag zorgelijk, en denkt dat zijn gedrag bekeken moet worden. Zowel de vaste juf als de andere 2 (die allebei 1 dagdeel in de week op Thijs zijn groep zijn) vinden zijn gedrag opvallend.

Dit gedrag vertoont hij thuis eigenlijk niet. Ja, als iets niet mag wordt hij boos, maar niet zo boos als de juf mij doet geloven. Contact maakt hij goed. In eerste instantie is hij verlegen en afwijzend tegen onbekenden, maar als hij gewend is of mensen er een half uurtje zijn, initieert hij zelf contact. Hij is traag met praten, kent nu zo ongeveer 100 woorden en begint net met 2-woordzinnen als 'Dag papa' 'Thijs zitten'.

Toen ik dat meldde op het cb vroeg de arts of ik met Thijs naar CB+ zou willen, om hem eens te laten observeren door een orthopedagoog en een logopediste. Natuurlijk wil ik dat wel, en dat gebeurt dan ook binnenkort.

Maar het blijft aan me knagen... Waarom doet Thijs zo op de psz? Juf mag hem ook niet optillen of aanhalen, en luier verschonen is een regelrechte ramp.

Mijn gevoel zegt 'dan maar geen psz', zeker als de sessie op CB+ als resultaat heeft dat Thijs alleen later praat, maar verder geen zorgelijk gedrag vertoont.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_104441626
Ah, die telefonerende (en whatsappende) peuters O+

Hopelijk is Amélie snel weer beter, Mignonne.

M... wat sneu dat die ouwe zak in zijn rode kleed je zo van slag maakt.

Leander, goed zeg!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_104441662
kan je niet eens een dagdeel meedraaien laura? dan kan je zelf zien wat er gebeurt

kan me voorstellen dat het knaagt :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104441923
Rot hoor mclaura, als ze hem opvallend vinden qua gedrag.... Je moet het maar zo zien: ze willen hem daarbij helpen.... En geef ze die kans.
Als hij later op school ook opvallend gedrag vertoont kun je hem er ook niet af halen.
Maar het lijkt me heel naar om aan te moeten horen dat je kind negatief opvalt, en ook dat hij zich blijkbaar niet lekker voelt daar. Vertelt hij er thuis nooit wat over? Gaat hij er wel graag naartoe?
En wat willen ze gaan doen? Observeren? Halen ze er een instantie bij? Je mag rapportage als ouders inzien...schroom niet om dit te doen.

Bodpa, wel zielig he... Ik herken het heel erg van meike. Die had er eerder ook zo'n last van. Het is ook veel, en het wordt zo opgeblazen en spannend gemaakt ook. Goed dat je daarop ingrijpt. Je kunt hem alleen maar geruststellen en verder het poepgedrag helemaal niet benoemen, dat komt vanzelf wel weer als alle spannende dingen voorbij zijn.

Die gesprekjes van isabeau! Lollig.

En ivan die zijn papa mist, aaaahw...dan slik je wel even als papa denk ik!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104442021
Oh, dat klinkt inderdaad niet zo fijn McLaura. Ik zou eens voorstellen wat Simmu zegt, een keer meedraaien en kijken hoe het contact tussen hen verloopt.
Wat Karin zegt, ze proberen hem natuurlijk te helpen.
Maar ik kan me voorstellen dat je graag zou willen zien wat er nu precies gebeurt.
Tenminste dat vind ik erg prettig aan onze vorm van psz, dat ik of P. een keer per week er de hele ochtend bij zijn.
pi_104442088
Hij gaat naar cb+, de psz doet dus niks. Ze helpen Thijs ook nergens mee, ze klagen (voor mijn gevoel) alleen maar over zijn gedrag.

Ik geloof niet dat je mijn stukje helemaal goed gelezen hebt, want hoe kan hij dingen over de psz vertellen als hij nauwelijks praat ;)
Wat je over school zegt vind ik een beetje apart, ik vind (stoppen met) de psz van een heel andere orde dan een kind van school halen.
pi_104442230
Maar kun je fysiek aan hem merken of hij het leuk vind?
Ko rent altijd naar de deur als ik hem van de fiets haal, hij wil snel naar binnen. En als ik hem ophaal wil hij nooit weg. Aan dat soort non-verbale dingen kun je toch ook merken of hij het wel of niet leuk vind?
Is er maar 1 juf? Misschien liggen ze elkaar gewoon niet? Vervelend als je het gevoel hebt dat ze alleen maar over hem klagen. Daar zou ik ook niet gelukkig van worden. :{
pi_104442331
Thijs roept als we de afslag nemen al 'goooooooool jaaaa' en hij loopt er idd enthousiast naar toe.

Er zijn 2 juffen per dagdeel, waarvan één steeds dezelfde is. Vanaf januari komen er 2 vaste juffen.
pi_104442344
niet alle peuterspeelzaal juffen zijn tof he dames. wij hadden vorig jaar een stagair die een adhd obsessie had en selene ook gelijk dat stempel gaf. nou scheelde het bij ons dat ik een prima relatie heb met de echte juf, dus in samenspraak met haar hebben we de stagair vrlijk extra werk laten doen met de kindertjes die zij bestempelde met adhd ;)

maar vandaar dat ik dus dan zeg "draai eens mee!" want misschien klikt het gewoon wel niet met de juf in kwestie. misschien is er wel meer aan de hand hoor, dat weet ik niet, maar zoiets zou ik toch echt wel graag eerst uit willen sluiten.

we doen hier nauwlijks aan sinterklaas trouwens. zaterdag is hier de intocht en die doen we niet (familiegezeik weer), ze mag het sinterklaasjournaal kijken en vanaf volgende week eens per week een schoentje zetten. that's it tot sinterklaas zelf, waar we ook al weinig werk van maken. 2 kadootjes pp en warme chocomel en lekkere koekjes
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104442457
Is ook besproken met de juf wat zij zien als terechtwijzen en hoe ze dat doen? Is het wel duidelijk genoeg, of misschien komt het juist te streng en hard over? Is het heel anders dan jullie thuis doen?

Lastig Lau. Kennelijk, zoals ik uit je latere post haal, heeft hij het er wel naar zijn zin, anders is hij niet zo enthousiast. En als het dan alleen maar niet klikt met de betreffende juf, zou dat niet zo door mogen werken dat Thijs erop aangekeken wordt als negatief afwijkend.

Ik snap wel wat Karin bedoelt, heowel school en psz natuurlijk heel verschillende dingen zijn. Maar juist later kun je je kind ook niet uit alle situaties verwijderen waar het niet helemaal lekker gaat, dus in dat kader is het misschien wel de moeite om in ieder geval eerst eens verder te kijken voor je tot stoppen van psz overgaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104442811
Thanks voor de feedback iedereen, ik ga allereerst de afspraak bij cb+ afwachten en handelen naar wat daar wel of niet uitkomt.
pi_104442845
Hij gaat pas sinds september. Dan vind ik het eigenlijk niet zo heel raar dat ze nog niks bij hem mogen. Leander word ook niet verschoond daar (en hij gaat 4 dagdelen bij dezelfde leidsters) en als ie huilt moeten ze vooral van hem afblijven. Ze vinden dat hier op de psz heel normaal.
En als ze tegen hem zeggen dat iets niet mag gaat ie huilen. Hij wil geen nee horen op de psz!!
pi_104442976
Mijn peuter heeft straf en zit op de trap. En nu kan ie wel ineens een normale zin zeggen }:|
Nee mama jij niet straf op trap!! :(
  woensdag 16 november 2011 @ 18:04:53 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_104443945
Blegh :( Hier net een brief in de bus dat de aanmelding voor de psz voor Jochem op losse schroeven staat. Omdat de gemeente aan het bezuinigen is, is het maar de vraag of er straks plek is voor de kindjes die op gemeentesubsidie naar de psz gaan. De psz gaat er dus ook uit, het wordt peuteropvang, zodat men dus kinderopvangtoeslag kan aanvragen. Ja, grappig, dat is dus juist de reden waarom ik over moet stappen naar een andere groep.

Ik zit dus heel erg te hopen dat er op zeer korte termijn meer bekend is over die wijzigingen, want dan kan ik de knoop doorhakken over wat er mogelijk is en vooral wat betaalbaar is :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')