Je beeld klopt helemaal. Werkgevers zijn soms best bereid ergens een mouw aan te passen, maar hebben dan nog het liefst mensen die niet al te moeilijk doen. Zakelijk netwerk, privé lijkt me lastiger (het is vaak vakantie en kinderen wat de klok slaat). Jammer dat het voor jou niet wilde lukken met je loopbaan. Ik denk dat je in een communicatief minder belastende functie beter tot je recht was gekomen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, ik heb een paar pyjamaatjes.Ik ben daar aan gewend. Heel raar, het moet wel heel warm worden wil ik zonder.
Dus daarom vind ik het wel knap van je om zonder pyjamabroek te slapen, maar als je dat gewend bent, dan weet je niet beter. Er zijn mensen die alleen in boxershort slapen, maar dan moet het toch bloedheet zijn. Anders vind het echt niet lekker.
Zo'n big shirt lijkt me zeker cool hoor. Ik had zo'n ding nog nooit gezien, toen jij daar over vertelde. (althans voor heren). Het heeft zeker iets, zoals je omschreef. Dat het misschien vrouwelijker is, maakt me niet uit hoor. Ik vind dat je sowieso wel smaak hebt over kleding. Zo'n paarse trui met V-hals die je pas droeg zoals je beschreef, ook mooi hoor. Je durft best wat, maar je zal ongetwijfeld ook een geschikte lijn hebben.![]()
Wel prettig dat je een automatische periodiek hebt. Dan weet je ook wel waar je aan toe bent. Je slaat volgens mij de spijker op zijn kop dat je beter maar niet al te uitgesproken mening hebt. En al helemaal als die mening een beetje afwijkt.Dan schop je niet al te gauw tegen allerlei schenen. Dat hou je dan het langste vol.
Mooi voornemen die je hebt om je netwerk uit te breiden. Bedoel je dat irl of social media?
Het beste is dat je zeer politiek/ diplomatiek opstelt in een hiërarchische setting als een werksituatie. Een zeer gematigde mening hebben en ook zeer gematigd uiten. Haast politiek correct zijn. Nooit over politiek en al helemaal niet over geloof praten. Dat je Christen bent? Hou het maar gerust privé in de zwaar geseculariseerd land als NLquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:33 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je beeld klopt helemaal. Werkgevers zijn soms best bereid ergens een mouw aan te passen, maar hebben dan nog het liefst mensen die niet al te moeilijk doen. Zakelijk netwerk, privé lijkt me lastiger (het is vaak vakantie en kinderen wat de klok slaat). Jammer dat het voor jou niet wilde lukken met je loopbaan. Ik denk dat je in een communicatief minder belastende functie beter tot je recht was gekomen.
Het big shirt (nachthemd) draag ik inderdaad los: omdat het tot halverwege mijn bovenbenen komt, geen pyjamabroek nodig. Het was/is ook lang genoeg om in de huiskamer te dragen
Nachthemden bestaan ook voor mannen, die zijn nog langer en neutraler qua stijl en/of opdruk. Een pyjama, wat jij draagt, is ook lekker hoor, er zijn heel wat mannen die niet eens een pyjama hebben. Nachtkleding besteden mensen vaak maar beperkt aandacht aan.
Dat is ook wel waar. Toch mag het voor mij ook leuk uitzien.quote:Op zondag 20 november 2011 00:01 schreef Troel het volgende:
Ergens ook wel redelijk logischHet moet lekker zitten, voor de rest hoeft niemand het te zien (op je eventuele partner na), maar lekker zitten is toch wel het belangrijkste. Het gros van de tijd dat je het aanhebt, zie je namelijk toch niet hoe het eruit ziet
Nouja, true, als ik kan kiezen tussen een leuke met snoopy of zo'n oma ding, kies ik natuurlijk ook voor de snoopyquote:Op zondag 20 november 2011 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar. Toch mag het voor mij ook leuk uitzien.
Ik heb juist gemerkt dat een recht-voor-z'n-raap, anders-dan-anderen mening ook vaak goed gewaardeerd wordt zeker bij de hoger opgeleiden. Ik heb me in ieder geval nooit ingehouden en als ik dacht dat iets stom was ingeregeld zei ik het ook zodanig.quote:Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het beste is dat je zeer politiek/ diplomatiek opstelt in een hiërarchische setting als een werksituatie. Een zeer gematigde mening hebben en ook zeer gematigd uiten. Haast politiek correct zijn. Nooit over politiek en al helemaal niet over geloof praten. Dat je Christen bent? Hou het maar gerust privé in de zwaar geseculariseerd land als NL) Een niet al te zeer rechtvaardigheidsgevoel, want er gaan vaak dingen scheef. Je moet precies weten hoe de hazen lopen. Je moet kunnen investeren in allerlei relaties in werksituaties om bij anderen dingen gedaan te krijgen. Het is gewoon een teamsport. De een kan niet zonder de anderen. Gunsten en zich voor je kunnen winnen voor anderen. Je wilt niet weten hoe intensief het groepsdynamisch proces binnen een werkkring is Het is essentieel dat je die talenten (social skills, antennes !) hebt, want anders: forget it.
In a nutshell: zie hier hoe ASS-ers daarin zwaar achtergesteld zijn in de vereiste competenties. Hoe pijnlijk dat dat is, is niet met woorden uit te drukken. Temeer omdat juist in deze tijdgeest het sociale gebeuren zo onder het vergrootglas ligt/hip is! daarom: te laat geboren. Was vroeger stukken minder allemaal. (ik zeg dat de sociale cultus zwaar is doorgeschoten en de eisen idem dito).
Echt heel duur ja, en slecht leverbaar. Ik ben even wezen googlen. Voor 1 terabyte ben je al gauw 129 euro kwijt. En dat terwijl 16 GB geheugen nog maar 79 euro kost. Gek genoeg worden de meeste computers nog met 4 GB geleverd.quote:Op zondag 20 november 2011 09:20 schreef Auti het volgende:
Het is echt een hele zure periode als je harde schijven wilt kopenDie dingen zijn momenteel 2 keer zo duur. Ik hoop dat ze snel weer de normale prijs worden.
Op tweakers kan je de prijsstijging in een graffiek zien. Het komt door de overstromingen in Thailand, harde schijven zijn nu schaars en dus duur. Als er geen oplossing komt om weer op volle kracht te produceren dan blijft dit nog wel even zo en wordt het misschien nog duurder.quote:Op zondag 20 november 2011 11:21 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Echt heel duur ja, en slecht leverbaar. Ik ben even wezen googlen. Voor 1 terabyte ben je al gauw 129 euro kwijt. En dat terwijl 16 GB geheugen nog maar 79 euro kost. Gek genoeg worden de meeste computers nog met 4 GB geleverd.
Ik denk dat het een verschil is of je in een specifieke functie zit, als kenner, idd hoger opgeleid, of op een werkvloer met een stoelpoten-zaag-cultuur waar iedereen min of meer vervangbaar is. Ikzelf werk in de creatieve sector, daar kan ik ook met meer wegkomen omdat "creatieven toch wel raar zijn" haha. Ook daar wordt het gewaardeerd als ik zeg "nee, ik wil het niet zo, ik wil het zus!" want dan denken ze "ha, die heeft er verstand van/een visie". Maar ik heb ook in kantooromgevingen gewerkt waar dat absoluut niet te doen was.quote:Op zondag 20 november 2011 09:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb juist gemerkt dat een recht-voor-z'n-raap, anders-dan-anderen mening ook vaak goed gewaardeerd wordt zeker bij de hoger opgeleiden. Ik heb me in ieder geval nooit ingehouden en als ik dacht dat iets stom was ingeregeld zei ik het ook zodanig.
En voordat je het weet zit je in allerlei stuurgroepen omdat je blijkbaar verstand van zaken hebt
Maar goed, dat is mijn ervaring... bot uit de hoek komen hoeft niet erg te zijn als je het maar goed kunt onderbouwen.
Eea hangt ook af in hoeverre je "onmisbaar"/"vervangbaar"bent in een organisatie.quote:Op zondag 20 november 2011 09:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb juist gemerkt dat een recht-voor-z'n-raap, anders-dan-anderen mening ook vaak goed gewaardeerd wordt zeker bij de hoger opgeleiden. Ik heb me in ieder geval nooit ingehouden en als ik dacht dat iets stom was ingeregeld zei ik het ook zodanig.
En voordat je het weet zit je in allerlei stuurgroepen omdat je blijkbaar verstand van zaken hebt
Maar goed, dat is mijn ervaring... bot uit de hoek komen hoeft niet erg te zijn als je het maar goed kunt onderbouwen.
Balen. Ik wist het trouwens niet.quote:Op zondag 20 november 2011 09:20 schreef Auti het volgende:
Het is echt een hele zure periode als je harde schijven wilt kopenDie dingen zijn momenteel 2 keer zo duur. Ik hoop dat ze snel weer de normale prijs worden.
Lijkt me onverstandig. Het probleem is denk ik: mensen met Asperger zijn over het algemeen graag direct, en zij kunnen daardoor gemakkelijker verdragen als anderen, hard maar eerlijk, zeggen waar het op staat. NT-ers kunnen hier vaak minder waardering voor opbrengen. Een voorbeeld: ik zit er ook niet op te wachten dat iemand recht voor zijn raap zegt dat ik een kloteraming heb gemaakt (zelfs al is het waar).quote:Op zondag 20 november 2011 14:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eea hangt ook af in hoeverre je "onmisbaar"/"vervangbaar"bent in een organisatie.Hoe meer "onmisbaar"je bent, des te meer je kennelijk kan permitteren.
Verder vind ik gewoon dat je gewoon mag zeggen waar het opstaat, ook tegen "meerderen". Vreselijk woord trouwens. Ik vind dat honden een baas hebben ipv mensen in een grote mensen wereld.![]()
Maar grosso modo is het glibberen.
De praktijk is echter dat het hogere echelon wel bot en ongenuanceerd naar beneden mag fulmineren, maar omgekeerd ? Dan hebben ze vaak lange tenen. Ik geloof altijd in wederkerigheid en heb het land aan hypocrisiequote:Op zondag 20 november 2011 14:42 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Lijkt me onverstandig. Het probleem is denk ik: mensen met Asperger zijn over het algemeen graag direct, en zij kunnen daardoor gemakkelijker verdragen als anderen, hard maar eerlijk, zeggen waar het op staat. NT-ers kunnen hier vaak minder waardering voor opbrengen. Een voorbeeld: ik zit er ook niet op te wachten dat iemand recht voor zijn raap zegt dat ik een kloteraming heb gemaakt (zelfs al is het waar).
Een beetje tact gebruiken: kleine moeite, groot plezier, en misschien ook nog een betere beoordeling.
De praktijk is dat het per manager / afdeling en bedrijf verschilt en dat je het dus niet zo ongenuanceerd kunt stellen zoals je nu doetquote:Op zondag 20 november 2011 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De praktijk is echter dat het hogere echelon wel bot en ongenuanceerd naar beneden mag fulmineren, maar omgekeerd ? Dan hebben ze vaak lange tenen. Ik geloof altijd in wederkerigheid en heb het land aan hypocrisie
Met andere woorden : wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet
Politiek, daar praten mensen niet graag over behalve bij een ministeriequote:Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het beste is dat je zeer politiek/ diplomatiek opstelt in een hiërarchische setting als een werksituatie. Een zeer gematigde mening hebben en ook zeer gematigd uiten. Haast politiek correct zijn. Nooit over politiek en al helemaal niet over geloof praten. In a nutshell: zie hier hoe ASS-ers daarin zwaar achtergesteld zijn in de vereiste competenties. Hoe pijnlijk dat dat is, is niet met woorden uit te drukken.
[...]
Helemaal waar wat je zegt: kinderen en vakantie. Ik vul aan : voetbal. The Voice en dit soort zwaar oppervlakkig geleuter. Als je het nietzeggende gedoe en geneuzel over AJAX de afgelopen dagen niet had gevolgd, dan was je in een werksituatie zwaar de sigaar geweest als je het lef had om een kantine binnen te stappenOm de 2 jaar een EK of een WK. Ga er maar aanstaan als je voor geen ruk hierin geïnteresseerd bent. Kan je daar niet over meepraten: dan ligt je meteen uit de groep. Hetzelfde met vakantie. Ben je de grens niet over geweest: dan vinden collega's je nog net geen halve mongool. etc .etc. Het is allemaal voor de vorm, maar alles bepalend of je in een groep past.
![]()
[...]
Ik ken uiteraard niet alle bedrijven. Maar van te voren weet als je een hiërarchie systeem hebt, wat dan het primaat is.quote:Op zondag 20 november 2011 22:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De praktijk is dat het per manager / afdeling en bedrijf verschilt en dat je het dus niet zo ongenuanceerd kunt stellen zoals je nu doet
Aha, bij een ministerie zal er best vaak over politiek worden gepraatquote:Op zondag 20 november 2011 23:34 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Politiek, daar praten mensen niet graag over behalve bij een ministerie
Sja, die vrije tijd... lukt het je een beetje om een middellangetermijndoel te stellen? Iets leuks waar je naar toe kunt werken. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je geen onderscheid tussen werkdagen en weekend hebt. Maar ik heb veel meer zin in hardlopen als ik naar een wedstrijd toewerk. In dit geval: de 15 km Bruggenloop in december en op langere termijn de 21,1 km City Pier City (Business Run).
Televisie kijk ik helemaal niet, maar het kampioenschap voetballen vind ik dan wel weer iets hebben. Ik heb het alle seizoenen nog deels gevolgd, soms ook met vrienden of collegas. Vorig jaar nog: bijvoorbeeld Nederland-Brazilië, een hele happening. Het schept ook een band tussen mensen.
Het lijkt dan of het land dan is vergaan. Ik moet er dan wel om lachen.quote:Op maandag 21 november 2011 12:43 schreef Auti het volgende:
Haha, JA!! Ik vind het best wel leuk hoor dat Nederlands elftal, maar ik heb net zo genoten van de beelden van al dat afdruipende volk op het museumplein. Na de verloren finale schakelde ik meteen over.
Nou dat voetbal kan mij echt gestolen zijn, schaatsen vind nog dan nog veel erger...quote:Op maandag 21 november 2011 20:19 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: als je niet veel binding (meer) hebt met de hedendaagse maatschappij, is de kans groot dat je ook het kampioenschap voetballen niet boeiend vindt. Inderdaad, het leek of het land was vergaan toen Nederland van Spanje verloor. Het kan sommige mensen met autisme een kick geven dat de collectieve maatschappij, waarbij ze weinig aansluiting vinden, in mineurstemming is. Ik ben blij dat er in 2012 weer een Europees Kamioenschap is.
Hardlopen kun jij ook leren, je kunt er ook een stukje zelfvertrouwen mee opbouwen. Juist in een van mijn allerslechtste jaren liep ik twee keer een halve marathon, een 16,1 km en een 15 km. Het gaf mij het gevoel dat ik toch tot iets moois in staat was. Wellicht een idee?
2012 zal een pittig jaar worden op mijn werk. De goede beoordeling geeft aan dat ze mogelijkheden in mij zien. Een stuk van mijn econometriekennis is weggezakt. Dus wil ik mijn wiskundige kennis weer gaan ophalen, ook met het oog op toekomstige wensen. Het levert ook secundaire voordelen op, het idee om met kenners mee te kunnen praten over simultane vergelijkingsmodellen
Ja.quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:36 schreef schaal_9 het volgende:
Is het op jullie werk ook al zo druk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |