Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
RTS91, hikere regio Groningen
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
Franknfurter, hiker regio Utrecht
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
.
Volgens mij is het gelukt, dus we kunnen weer verder.
quote:
.
Ja is al weg.
Ik lurk ook weer wat mee

De laatste tijd maak ik lange dagen (12 uur of langer / privé chauffeur), verdient wel lekker natuurlijk, maar dan is zo'n dag toch best zwaar. Vooral als je geconcentreerd de ochtend- en avondspits doorrijdt. In de OP zie ik trouwens vooral hikers, hangen hier geen privé chauffeurs rond?
quote:
Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Dalliance het volgende:Ik lurk ook weer wat mee

De laatste tijd maak ik lange dagen (12 uur of langer / privé chauffeur), verdient wel lekker natuurlijk, maar dan is zo'n dag toch best zwaar. Vooral als je geconcentreerd de ochtend- en avondspits doorrijdt. In de OP zie ik trouwens vooral hikers, hangen hier geen privé chauffeurs rond?
BetweenTheRays of zoiets is ook PC, maar die staat niet in de OP.
Wat een toepasselijke ad trouwens onder dit topic (van 'de grote oranje leasemaatschappij').
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2011 19:28:18 ]
quote:
Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Dalliance het volgende:Ik lurk ook weer wat mee

De laatste tijd maak ik lange dagen (12 uur of langer / privé chauffeur), verdient wel lekker natuurlijk, maar dan is zo'n dag toch best zwaar. Vooral als je geconcentreerd de ochtend- en avondspits doorrijdt. In de OP zie ik trouwens vooral hikers, hangen hier geen privé chauffeurs rond?
Collega!
Ik ben ook PC, regio Breda.
Nee.
Lurkers laat je horen!

Morgen een ritje Keulen-Meerkerk in een V50 1.6. Helaas niet echt knallen op de Autobahn dus. Wel knallen in de trein. 200km/h met de ICE. Helaas ook hier geen topsnelheid.
Wel een hoop geregel zeg, trein reserveren en zulks. En flink wat voorschieten. Maar ik ga wel een aantal uren maken gelukkig!

quote:
En, hoe vies was ie?
quote:
Alle andere berichten op de laatste pagina van vorige topic.

quote:
Op donderdag 10 november 2011 17:00 schreef Irritatie100 het volgende:Wordt net gesmst voor vestigingswerkzaamheden voor morgen in Rotterdam. Misschien dat ik dat wel ga doen, anders vraag ik wel of er andere ritjes zijn. Heb ze dan toch aan de lijn.
Ik ook, maar dan voor maandag in Nieuwegein. Mooi niet!
quote:
Op donderdag 10 november 2011 17:41 schreef Irritatie100 het volgende:Weet niet of iemand mij kan helpen, maar de ritinfo voor m'n 2e rit is een beetje vaag. Ze hebben het over een auto afleveren bij DL of ophalen bij DL. Voor beiden heb je een ander transportformulier nodig. Alleen ik haal de auto op bij een bedrijf en lever hem af bij een Audi-dealer. Wat dan?
Je moet ze beide meenemen. Eén invullen en tekenen bij ophalen, de ander bij afleveren. Als het goed is is je schadenotatie hetzelfde.
[ Bericht 23% gewijzigd door Hojdhopper op 10-11-2011 20:23:10 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op donderdag 10 november 2011 19:52 schreef Hojdhopper het volgende:Lurkers laat je horen!

Morgen een ritje Keulen-Meerkerk in een V50 1.6. Helaas niet echt knallen op de Autobahn dus. Wel knallen in de trein. 200km/h met de ICE. Helaas ook hier geen topsnelheid.
Wel een hoop geregel zeg, trein reserveren en zulks. En flink wat voorschieten. Maar ik ga wel een aantal uren maken gelukkig!

[..]
Je moet ze beide meenemen. Eén invullen en tekenen bij ophalen, de ander bij afleveren. Als het goed is is je schadenotatie hetzelfde.

Nice

Dat zijn wel de leukere dagen
[..]
Als hij het over het bedrijf heeft waar ik denk dat hij het over heeft is dat niet het geval. Voor het inleveren in Oldenzaal heb je daar een transportformulier van een ander bedrijf nodig die de schadecontrole doet. Als je voor dat bedrijf zelf rijdt heb je het formulier van DL zelf nodig (volgens mij is er daar maar één van).
quote:
Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef Chapelle het volgende:Morgen lekker weer een 5 serie mee, daarna een opel corsa. Ook prima. Eindelijk weer een iPhone, dus snel even navi erop zetten en geen gezeik meer met routebeschrijvingen enzo

Nice, beetje motor?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op donderdag 10 november 2011 21:48 schreef Irritatie100 het volgende:Nice vanuit Keulen. Daar heb ik een keer een V50 1.6 gebracht, moet je naar Meerkerk snelweg? Want dan zou het zomaar dezelfde kunnen zijn

En ik heb Hojd en Panthera even een PM gestuurd over het bedrijf

Ik heb niks gehad
Morgen Leiden - Born (wissel) - Hillegom. Heerlijk, bijna geen openbaar vervoer! Ik rij morgen een VW Passat (2.0 D) en een Renault Mégane (1.6 B).
Ik reageerde op een smsje voor vestigingswerkzaamheden, maar kreeg 2 ritjes

Om kwart over 5 pas trouwens.
quote:
Op donderdag 10 november 2011 23:03 schreef joppie_saus het volgende:Doordeweekse vrijdag?
Maar ik heb het inderdaad wel eens rustiger gehad. Ik werd nu om kwart voor 5 overigens pas gebeld, had het niet meer verwacht.
Doordemaandse vrijdag eigenlijk

Geen maandwissel dus.
Jij word nooit later dan kwart voor vijf gebeld?

ik werd vandaag om vijf over half 6 gebeld en vaak genoeg ook na vijven.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op donderdag 10 november 2011 23:14 schreef Panthera. het volgende:[..]
Doordemaandse vrijdag eigenlijk

Geen maandwissel dus.
Jij word nooit later dan kwart voor vijf gebeld?

ik werd vandaag om vijf over half 6 gebeld en vaak genoeg ook na vijven.
Nee, eigenlijk niet. Eén keer om half zes maar dan houdt het daarmee ook wel op. Meestal rond 4 uur, half 5.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op vrijdag 11 november 2011 07:51 schreef -tape- het volgende:Mensen van Autoreset; Dat stukje over dat vergeten van die sleutels

Dit krijg je toch te horen als je die rit aangeboden krijgt? Hoe kun je alsnog zo stupide zijn om dan die sleutel in je auto te laten liggen.
Gister trouwens een lekke band met mijn eigen auto, ik ga toch echt maar even oefenen met het banden wisselen, want wachten op de ANWB (gelukkig wel thuis) is ook niet echt prettig als je langs de weg staat.
Haha ja, heb ik gelezen. Zou me niks verbazen als een senior dat heeft gedaan. Studenten krijgen vaak de naam niet netjes te zijn, maar bij AR heb ik al meerdere keren meegemaakt dat juist die senioren en onverzorgd bij lopen en zich niet aan de opdracht houden..