Ik zit nu een paar maanden bij een therapie groepje, maar merk dat mijn "niveau" en de snelheid dat ik dingen opvang wel veel hoger ligt dan de rest. Op zich verveld, maar ik kan er wel mee leven. Mijn issue is in vergelijking met dat van hun geloof ik ook niet zo ernstig.
Dus nu heb ik al weer 24 sessies van 1 1/2 uur gehad, met z'n vijven (we begonnen met 7) en dan leer je die mensen wel een beetje kennen. We hebben allemaal serieuze issues en gaan hier totaal anders mee om. De begeleidsters denken dat ik geen fuck uitvoer, maar dat komt vooral, omdat zij niets nieuws aanleveren.
Ik zit dus nu in therapie met iemand die er wat meer moeite me heeft. Hij is langzaam, kan totaal niet opletten, smakt op kauwgom, drinkt z'n koffie met extreem veel geluid en elke keer dat hem iets word gevraagd geeft hij een antwoord dat helemaal nergens op slaat.
Die man, werd vorige week gewoon keihard uitgelachen door 1 van de mede-cursisten en een 2de deed gewoon lekker mee, vervolgens gingen ook nog eens de cursus begeleidsters mee grinniken, terwijl die jongen gewoon keihard werd uitgelachen.
Soort van de meest wijze van de groep, probeerde gewoon de jongen te helpen naar de antwoorden op de vragen, maar ik sloeg helemaal dicht en kon eigenlijk alleen nog met een chagrijnige kut kop naar de gast kijken die hem eigenlijk het ergst aan het uitlachen was.
Vervolgens zegt even later 1 van de begeleidsters tegen die knaap "We lachen niet om je, maar het is gewoon grappig wat je zegt."
Om het maar duidelijk te maken, het is een soort van cognitieve gedrag therapie, voor mensen die toch allemaal in een vrij lastige en zware situatie hebben gezeten.
Die jongen die werd uitgelachen heeft er volgens mij echt helemaal niets van mee gekregen, maar het irriteerde me en irriteert me nog steeds. Het is iets wat ik moeilijk van me af kan zetten en de sfeer is voor mij flink verziekt, ik kan mijn verhaal nu daar niet meer kwijt. Ik wil er eigenlijk wel alsnog wat van zeggen, ook al is het nu al weer een week geleden, maar vind het eigenlijk wel een lastig punt, omdat die jongen er weinig tot niets van lijkt te hebben mee gekregen en het misschien totaal niet voelt.
Ik vind het echt gewoon zwaar kut dat iemand in zo'n groep, terwijl hij het gewoon duidelijk ook niet makkelijk heeft, gewoon keihard word uitgelachen, omdat hij misschien niet al te slim is.
Ik had op zich al moeite met er heen te gaan, omdat ik me er niet zo prettig bij voelde, maar dat gevoel is nu nog veel erger geworden.
Alleen is het wel zo dat ik vind dat op het moment dat dat gebeurde ik meteen wat had moeten zeggen, wat ik gewoon niet heb gedaan en het is misschien best wel vreemd als ik er 4 sessies later nog op terug ga komen.
Mijn probleem is dus nu; Moet ik het nog een keer ophalen en het misschien daar wel mee erger maken of moet ik met het slechte gevoel waar ik nu mee zit blijven?
[ Bericht 0% gewijzigd door Demon_from_heaven op 10-11-2011 17:02:46 (Spell Check) ]
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson