jaloersquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:58 schreef Hapertje het volgende:
Ik heb bij de fanclub Golden Triangle-plaatsen gewonnen! AAAGGGGHHH!!!! FUCKING COOL!
bronquote:Hotter than her daughter?
Van achter lyceum, van voren museum? Gordon, inspirerend presentator van de succesformule Hotter than my daughter vindt dat Madonna (53) natuurlijk sexyer is en mag zijn dan haar 16-jarige dochter Lourdes. De strenge blikken die hij in zijn tv-show normaal laat gaan over onbedekte lichaamsdelen van vijftigers zijn nu bewonderend. „Haar lijf is van voren en achteren goed. Madonna is een van de zeven wereldwonderen.”
De queen of pop staat aanstaand weekend in Ziggo Dome en kan dus in elk geval de goedkeuring van de grootste criticaster van Nederland wegdragen. De discussie over of de sexy outfits waarin zij over het podium kronkelt nu wel of niet de toets der kritiek kunnen doorstaan is evenwel losgebarsten. „We hebben in ons land net zo’n vrouw”, vervolgt Gordon, „Patricia Paay. Haar vergeef ik ook alles. Ik heb normaal wel aan de lopende band schaamtemomenten als iemand zich niet naar haar leeftijd kleedt. Op haar 50e verjaardag heb ik bijvoorbeeld mijn vroegere manager Xenia Kasper aangeraden vanaf dat moment af te zien van ultrakorte rokjes. Dat was geen stijl meer.”
Mooimaker
Mooimaker Mari van de Ven gaat zondag naar Madonna: „Zij ademt seks. Hoe oud ze ook is. Door de hele hofhouding van kritische stylisten om zich heen blijft het kunnen. Madonna laat Lady Gaga nog altijd in haar schaduw.”
„Het knappe van Madonna is”, zegt collega Leco van Zadelhoff, „dat ze, wat ze ook aantrekt, nooit pathetisch wordt. Ze is een fenomeen. Bovendien is er een verschil tussen de extraverte podiumpersoonlijkheid en de moeder. Je ziet haar op straat net zo gemakkelijk beschaafd in een Stella McCartney jurkje lopen met Lourdes als sekssymbool. Zij durft ook kritisch naar zichzelf te kijken. Het spiegelbeeld van Madonna wordt op het podium af en toe flink geholpen door zeg maar figuurlijke glassex. De plastisch chirurg is haar beste vriend. En trainen en goed eten houden haar buik en armen mooi. Ik heb er diep respect voor.”
Michou Basu, modegeweten van onze krant vertelt dat de popkoningin tegenwoordig op het podium wel vaak handschoentjes draagt. „Gerimpelde handen verraden leeftijd en zo werkt zij dat speels weg. Ze weet precies wat ze doet. Petje af, hoor. Ook voor het feit dat ze jonge ontwerpers een kans geeft. Jeremy Scott, Alexander Wang. Ik verheug me op het concert. Ik hoorde dat er af en toe geplaybackt wordt. Het kan me niet schelen. Het geheel zal eruitzien als een gelikte videoclip.”
Imagostyliste Dyanne Beekman gelooft dat de 16-jarige Lourdes, die Madonna’s modegevoel ongetwijfeld erfde, zich in de komende jaren zal ontwikkelen. „Nu loopt ze nog in de voetsporen van haar moeder, maar die eigen stijl komt eraan.”
Bastiaan van Schaik: „Madonna wisselt de rol van megaster en moeder goed af. Over tien jaar zal ze er geen moeite mee hebben dat haar dochter hotter is dan zij.”
Ik heb ze gewonnen in de rij, helemaal geweldig was het!!quote:
bronquote:Madonna memorabel in Ziggo Dome
AMSTERDAM - Met veel theater, dans en acrobatiek bracht Madonna zaterdagavond een memorabele show in de Ziggo Dome. De Queen of Pop eiste haar troon weer op.
Hare majesteit begint in Amsterdam weliswaar ruim een uur te laat, na een theatrale opening met monnikengezang zet Madonna meteen de toon. Zwaaiend met een mitrailleur tegen een kerkelijke achtergrond, dansend op hoge bewegende podiumdelen op de klanken van Girl Gone Wild, harde pistoolschoten tijdens Revolver en Gang Bang, het publiek wordt het eerste kwartier bijna letterlijk omver geblazen.
Wat volgt is een twee uur durend spektakel waarin de 53-jarige material girl haar reputatie meer dan waar maakt. Als koorddanseres tijdens Hung Up, als stoere rockchick op gitaar (I Don't Give A, als stripper of als disco queen, het is een ware exercitie van talent die perfect past op het smetteloze geluid van de gloednieuwe Ziggo Dome.
Uiterlijk vertoon
Tussendoor veel uiterlijk vertoon, religieuze symbolen en de van Madonna bekende speech voor meer tolerantie. Maar ook een sneer naar 'aartsrivaal' Lady Gaga, wiens nummer Born This Way ze verwerkt in Express Yourself, waarna ze de woorden "she's not me!" scandeert.
Ophef
Madonna's MDNA-tour zorgt zo al maanden voor ophef. Wellicht om de tegenvallende albumverkoop wat te verdoezelen komt de zangeres regelmatig in het nieuws met opvallende of soms bizarre feiten. Meest recent zijn de uithalen naar Lady Gaga, maar ook het geweld en (opzettelijk) vertoonde lichaamsdelen tijdens haar shows; een tepel in Istanbul, de billen bloot in Rome, het gonst door Europa. En dan was er eerder dit jaar ook het nieuws dat Madonna haar kleedkamer na elke show laat reinigen om geen dna achter te laten -wie heeft het nog over de muziek?
Pikant
Ook in Amsterdam toont ze uitgebreid haar billen tijdens Human Nature, onderdeel van een pikante stripshow. Gevolgd door het hoogtepunt van de avond, een sobere, op piano begeleidde versie van Like A Virgin.
Want verder is de muziek overal onderdeel van een act; een paar van haar grootste hits komen slechts in flarden voorbij, de uitzinnige decors, talloze outfits (inclusief een nieuw model van de bekende puntbeha tijdens Vogue), dansroutines en acrobatiek trekken meer aandacht.
Maar de Queen of Pop heeft er recht op; Madonna heeft deze extravagante vorm van popshows bijna eigenhandig uitgevonden, zoals het choqueren van haar publiek ook een rode draad in haar carrière is, artiesten als Lady Gaga en Rihanna volgen slechts in haar pad.
Fenomeen
Zo blijft Madonna een fenomeen. Muzikaal niet meer zo trendsettend als die nieuwe generatie zangeressen, op het podium is ze nog altijd indrukwekkend. Alsof de oude furie nog eens van zich af wilt bijten. Zondagavond slaat ze nog een keer toe in een nu al goed ingewerkte Ziggo Dome.
bronquote:Madonna niet scheutig met klassiekers in Ziggo Dome
AMSTERDAM - Tijdens haar MDNA Tour deed Madonna zaterdagavond voor het eerst de Ziggo Dome in Amsterdam aan. Het bleek een hele happening.
De show van Madonna mag rustig een visueel spektakel worden genoemd, met talloze videobeelden, dancers, decorstukken, fraaie graphics, zwevende muzikanten en een ingenieus transformerend podium. Madonna’s concert is het eerste grote multimediale popconcert in de Ziggo Dome.
De nadruk ligt tijdens deze tournee op nummers van het nieuwe album MDNA. Ongeveer de helft van de setlist wordt in beslag genomen door de recente nummers, terwijl de andere helft bestaat uit oud werk van hitalbums als Like A Prayer en True Blue.
Toch is Madonna niet heel scheutig met haar popklassiekers tijdens deze tournee, al staan Papa Don’t Preach, Express Yourself, Vogue en Like A Prayer wel op prominente plekken in de show ingedeeld. Een aantal nummers komt enkel op video voorbij, zonder dat er ook maar iets live wordt uitgevoerd.
Compenseren
Madonna's livezang is overigens goed te onderscheiden van de nummers die ze playbackt, want die is verre van geweldig. Dat compenseert ze met uitstekende choreografie en talloze verkleedpartijtjes. Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit wat ze doet, ze kan niks fout doen voor haar fans.
Tenminste, op show-technisch vlak. Het popicoon wordt door een groot deel van het publiek uitgejoeld wanneer ze tegen de mensen in het Golden Triangle-gebied zegt dat dat haar "echte fans" zijn. Een pijnlijk moment op een verder vlekkeloze avond.
Gewaagd
Hoewel haar shows meer weg hebben van een lange videoclip dan van een liveconcert, staat Madonna op creatief vlak nog altijd op eenzame hoogte. Een aantal maal maakt ze wel een paar gewaagde muzikale keuzes, zoals een compleet verbouwde versie van Open Your Heart met de Baskische groep Kalakan.
De nummers van MDNA zijn weliswaar prima voer voor op de dansvloer, live komen ze niet echt goed tot hun recht. Alleen al daarom dus een uiterst gewaagde keuze van Madonna om hier een groot deel van haar prachtige show omheen te bouwen. Er gaat toch nog altijd niets boven haar oude werk.
Jaa het was MEGA. Wilde gister ook gaan gewoon met hetzelfde bandje maar ik hoorde dat ze een andere kleur gingen gebruiken anders was ik nog een keer gegaan!quote:Op maandag 9 juli 2012 10:08 schreef Hapertje het volgende:
Cool he?! Tijdens de soundcheck sta je gewoon face to face met haar.... wat is ze toch een gaaf wijf!
Ben benieuwd!!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Hapertje het volgende:
Ga het vandaag in Keulen weer proberen, heb Early Access. Over een uurtje op pad... zenuwachtig!
Jaaa... waanzig heb je nog mooie foto´´s?quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:14 schreef Hapertje het volgende:
Na 3x is het MDNA-avontuur voorbij.... wat een waanzinnige show! Na 22 jaar is Blond Ambition eindelijk verslagen!!! Long live the Queen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |